PDA

View Full Version : "Whirlwind" (instrumentaal)



zoldergitarist
8 februari 2016, 06:44
Even een tijdje niets gepost en weinig op GN geweest, ik hoop dat ie leuk is.

https://www.youtube.com/watch?v=rpRiZW4mrH8

MikeD
8 februari 2016, 09:15
nou daar kan ik uren naar luisteren.... lekker strak en mooie meerstemmige partijen waarbij de gitaren verschillende sounds hebben.. helemaal goed. Gaspedaal muziek ....

Harald
8 februari 2016, 09:26
Overall sound is een tikkie aggressief... of dat vooral de wat schellere leadpartijen zijn, of dat het ook in de drum en bas sound zit? lots of pentatonics on the rocks.

pasqual
8 februari 2016, 10:01
Hij's leuk! Ik kan hier ook goed naar luisteren;) Wel een beetje een "jammer" einde....daar had je iets meer werk van kunnen maken. Wat Harald zegt van dat agressieve en schelle ben ik het wel mee eens. Iets meer warmte in je leadsound zou het wat aangenamer maken. Maar genoeg gezeurd: erg leuk nummer met heerlijke gitaarpartijen!

Ernest01
8 februari 2016, 14:58
Mooi weer ! En die foto/tekening is ook heel mooi.

Ik vind het schelle van de gitaren wel mooi. Hoort een beetje bij een wervelwind.
De dubbele partijen.... erg goed gedaan. Heel erg strak gespeeld ook.

Inderdaad jammer van het einde, maar ja, dat is ook het enige 'jammere' aan dit nummer.

MikeD
8 februari 2016, 15:14
persoonlijk heb ik op sommige momenten meer met een lekker stevige, heldere en rake aanslag dan met het soms wat al te flauw wordende sweep picking dat de snelheidsmaniakken inzetten om hun nootjes aan te slaan....noem het dan maar agressief.. maar iedere noot is puntig raak gepicked en met eenzelfde intensiteit... schel.. misschien een beetje, maar 'warmte' erin draaien maakt het wellicht ook weer wat 'wollig' met het gevaar op dichtslibben... mijn twee-vijfde-stuiver.

The Lo Lands
8 februari 2016, 15:41
Dat is wel even binnenkomen zeg :-) Ik wordt er zelf een tikkeltje nerveus van met al die loopjes en nootjes waardoor je op de helft van het nummer mijn aandacht kwijt bent. De drive is lekker maar iets meer herkenbare lijnen en dynamiek in het spel zou het voor mij beter beluisterbaar maken. Ik wordt oud, ik het weet het ;-) Qua gitaarspel moest ik soms denken aan Malmsteen!

Fusion
8 februari 2016, 16:00
Heerlijk! Zeker één van je betere eigen nummers hoor Barry! Heerlijke gitaarsound, idd beetje vuig, genoeg ruimte voor melodieen die kunnen ademen. Mis idd wel n beetje een hoofdthema, alhoewel er wel e.e.a. herhaald wordt. Met de techniek is weer helemaal niets mis, maar dat hoef ik niet steeds te vermelden, das bij jou een gegeven ;)

zoldergitarist
11 februari 2016, 14:39
Allemaal bedankt voor de positieve berichten, maar ook voor de kritiek puntjes, hier leer ik weer van. Bij het opnieuw luisteren klinkt hij inderdaad erg schel. Ik heb er als laatst een compressor overheen gegooid maar eigenlijk niet goed geluisterd wat het resultaat was.

Cageman
12 februari 2016, 16:09
Superdruk. Die krijs rond 2.23, geweldig. Mooie bends ook. En ook tremologebruik toch weer?!

zoldergitarist
16 februari 2016, 15:58
Superdruk. Die krijs rond 2.23, geweldig. Mooie bends ook. En ook tremologebruik toch weer?!

Dank Cage !! Die tremolo blijf ik inderdaad een beetje gebruiken wat ik eigenlijk niet van plan was ha ha.

Heffie
21 februari 2016, 14:55
Gaspedaalmuziek! Ik kon 'm nog niet maar een erg rake omschrijving:crazyhappy:
Dat had zomaar nog een heel tijdje door mogen gaan idd. Effectief in zijn eenvoudige opzet en super gespeeld.

Erik de Perik
21 februari 2016, 15:05
Echt lekker gespeeld maar.............. wel erg vóór de tel en de mix is uien. Het klinkt allemaal vreselijk gecompressed en de definitie in je gitaar sound is ook ver te zoeken. Maar muchos kudos voor je spelen.....!!! Ik kan dat natuurlijk ook....... niet. :D

Joost de Ruig
21 februari 2016, 15:06
Opnamepuntjes? Niet onbelangrijk, maar het gaat om de muziek. Klinkt lekker hoor!

zoldergitarist
1 maart 2016, 11:57
Heffie bedankt !
Erik de Perik; Bedankt maar wat bedoel je met "wel erg voor de tel"? Heb namelijk net een nieuwe audio interface aangeschaft omdat ik toch regelmatig latency bespeur maar hoor hier nooit iets over.
Joost de Ruig; Bedankt, maar opname en mixen gaat mij altijd moeilijk af.