PDA

View Full Version : Sperzel locking tuner klemt niet meer



Murdock
6 februari 2016, 15:40
Goeindag,

Vanmorgen met snaren verwisselen van mijn strat, kwam ik erachter dat de sperzel vd g snaar niet meer klemde , heb het ding helemaal opengedraaid toen viel er een staafje uit.
Staafje erweer in gedaan,en weer aangedraaid , maar klemde nog niet.
Is he sperzel nu kapot , of valt ie nog te fixen ???

MikeD
6 februari 2016, 17:03
Het enige dat ik de hand van jouw beschrijving kan bedenken, is dat de 'internal clamp pin' is overleden (er van uitgaand dat je voor het overige de snaren volgens voorschrift hebt opgezet ).
zie http://www.glowingtubes.com/p/Sperzel_Operation_&_Tips.htm

Da Vinci
6 februari 2016, 18:01
Goeindag,

Vanmorgen met snaren verwisselen van mijn strat, kwam ik erachter dat de sperzel vd g snaar niet meer klemde

Is he sperzel nu kapot

Dat lijkt me wel dan.

Murdock
6 februari 2016, 18:03
Pin zit er er wel weer in dus hij zou het moeten doen

MikeD
6 februari 2016, 19:21
Pin zit er er wel weer in dus hij zou het moeten doen dan even de clamping pin nogmaals eruit en tevens de clamping pin van een ander mechaniek er uit halen en met elkaar vergelijken. Het zou niet zo moeten zijn maar als je de locking nut in het verleden stelselmatig te hard hebt aangedraaid, heb je de clamping pin mogelijk vern..kt.

Murdock
6 februari 2016, 21:09
dan even de clamping pin nogmaals eruit en tevens de clamping pin van een ander mechaniek er uit halen en met elkaar vergelijken. Het zou niet zo moeten zijn maar als je de locking nut in het verleden stelselmatig te hard hebt aangedraaid, heb je de clamping pin mogelijk vern..kt.

Hey bde edankt, goeie tip hij doet het weer heb de clamping vd g met de lage e verwisseld, nu klemt ie weer, top man !!

MikeD
7 februari 2016, 14:20
Happy to oblige !:rockon: