PDA

View Full Version : Roland GR-1



munkie
6 februari 2016, 11:49
http://i.ebayimg.com/00/s/MTA2MVgxNjAw/z/yz8AAOxy7nNTVyae/$_59.JPG?set_id=880000500F

Nieuw in dit theater: Roland GR-1 gitaarsynthesizer. Ik had hem al eens eerder gehad maar weer verkocht. Zo gaat dat hier. Toch weer gekocht, kost geen drol meer, 55 euro + VZK. Leve MP.

Oude bak, begin jaren 90. Niet-originele voeding, 2 smeltplekjes op de achterkant. Geen kabel, geen pickup. Wel NL handleiding.

100% functioneel. Mooi helder display, alle knoppen doen het. Degelijk podiumwaardig apparaat.

Zeer goede tracking zowel qua snelheid als betrouwbaarheid. Dat doet ie beter dan de latere GR20 en GR55. Die zijn even snel maar ik krijg nog wel eens dubbele of valse triggers.

Slechts 64 patches intern maar er kan een geheugenkaart in en die heb ik.

Interne sequencer. Potmeters waar je aan kan draaien voor bijv. filter cutoff en resonance. Hebben de latere modellen niet.

Kortom weer een speeltje voor de lange winter avonden.

Brad
6 februari 2016, 12:30
Hoe werkt hij met midi recording , geeft hij veel onbedoelde extra nootjes

Erik de Perik
6 februari 2016, 14:20
Leuk speeltje hoor..!! De avonden worden trouwens weer korter hè ;)
Heb je daar niet altijd een element bij nodig dan of had je dat nog?

munkie
8 februari 2016, 14:43
Ik had nog elementen en kabels, geen probleem. 2e indruk: de tracking is superieur t.o.v. de Gr-20 en 55 die ik ook heb. Gr50 en Gr30 heb ik ook gehad, weer verkocht. Heel lang geleden: Casio Midi Gitaar :rockon: dat gekke model. Te 80s maar die had wel last van vertraging vooral onderin.

Ik heb het nu over de interne sounds he. Via Midi extern heb ik nog niet getest maar ga er maar van uit dat er dan wel vertraging is. Sounds zijn wat gedateerd maar niet slecht en hij is volledig programmeerbaar i.t.t. de Gr20 wat een preset apparaat is. Wel een lastige user interface.

Met Tracking bedoel ik niet alleen snelheid maar ook betrouwbaarheid, even belangrijk. Dus geen dubbele triggers.