PDA

View Full Version : Kurt Russell smashed antieke Martin gitaar op filmset......



Luca P
5 februari 2016, 21:09
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/the-guitar-kurt-russell-smashed-in-the-hateful-eight-was-an-antique-not-a-prop-and-the-museum-is-a6854921.html

Een Martin uit 1870....
:(

Joost de Ruig
5 februari 2016, 21:16
Wat een blunder......

Luca P
5 februari 2016, 21:18
Tja hoe is het mogelijk.
Niet ff het script doornemen.
Niet ff inlichten dat het om een gitaar van $40.000 ging.
Sukkels.

Joost de Ruig
5 februari 2016, 21:22
Tja hoe is het mogelijk.
Niet ff het script doornemen.
Niet ff inlichten dat het om een gitaar van $40.000 ging.
Sukkels.

Dat geld is zonde, maar die gitaar is onvervangbaar. Hoeveel Martins uit 1870 zouden er nog zijn......

FrankC
6 februari 2016, 21:10
Extra publiciteit. Extra inkomsten. +1 voor Hollywood!

Hendrik1970
6 februari 2016, 21:11
Het is en blijft ouwe rotzooi SMASH!

Erik de Perik
6 februari 2016, 21:28
Ik denk dat het te maken heeft met een totale desinteresse. Zo'n complete kneus als QT ook zeg....... wat hadden z'n ouders verwacht....???
Gewoon een gast die heel veel films heeft gezien en denkt dat 'ie zelf ook heel wat in die wereld kan betekenen.

mountainman
6 februari 2016, 23:11
Eat you heart out, Pete! Arme Townshend. In 1 klap zijn record gebroken. Niet qua aantal maar vast wel wat betreft de totale waarde.

En of het Martin museum er nou uiteindelijk slechter van wordt... Het blijft natuurlijk zonde maar een beetje publiciteit kan geen kwaad toch? Gewoon de stukken weer de vitrine in en laat dan die bezoekers maar komen.

Volgens de soundtrack van de film zou dit trouwens de betreffende gitaar moeten zijn:


https://www.youtube.com/watch?v=vCswZhKtznI

Orpheo
11 februari 2016, 13:21
Ik denk dat het te maken heeft met een totale desinteresse. Zo'n complete kneus als QT ook zeg....... wat hadden z'n ouders verwacht....???
Gewoon een gast die heel veel films heeft gezien en denkt dat 'ie zelf ook heel wat in die wereld kan betekenen.

Dan denk je verkeerd. Volgens de bronnen zit 't wat complexer in elkaar. Dit was een retake van die scene, een van zovelen en de stage hand die de gitaar een de actrice gaf, verzuimde het te vertellen dat de gitaar het origineel was. De regisseur en Russell hadden het gewoon niet door, puur omdat zij zelf niet spelen en/of te diep in hun werk zaten. Degene de gitaar overhandigde en de roll cue niet goed doornam is verantwoordelijk. De rest deed gewoon z'n werk.

Overigens, de pure, totale shock van J.J. Leigh is keurig verwerkt in de film.

Pepe
11 februari 2016, 13:40
Ik geloof er niks van, marketing stuntje. Ik geloof niet dat Martin een gitaar van onschatbare waarde zomaar even meegeeft voor een Tarantino movie ipv een van hun vele kopieën en ik geloof ook niet dat acteurs niet verteld wordt voorzichtig te doen met historisch belangrijke props.
Zeker iemand als Kurt Russel die zelf gitaar speelt, hij heeft zelfs les gehad van Matt Bellamy. Baloney zeg ik.

Maar ik ben de enige begrijp ik. :D