PDA

View Full Version : Verschil Boss CS 2 en Boss CS 3



Brad
4 februari 2016, 23:34
Dag mensen ,

Heeft er iemand ervaring met zowel de Boss CS 2 compressor en de Boss CS 3 ? Ik ben benieuwd in hoeverre deze twee verschillen behalve een toon knop

maxdb
4 februari 2016, 23:52
De voeding, Aca adapter versus die andere.
Maar de klank verschillen zijn redelijk klein en je moet er goed voor gaan zitten, de 2 iets analoger? De 3 iets minder warm in het laag..?
Ik vraag me af wat dan de waarde van het verschil is in band verband.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze lang niet A/B geprobeerd heb, ik gebruik er meestal maar 1, de cs3 vooraan in de keten, die is wat heftiger en cleaner misschien, de cs2 gebruik ik soms, maar dan in de loop, dus na de vervorming, voor een ander/milder effect (níet nog meer gain dus eigenlijk )

Ik zal het voor de grap eens omdraaien binnenkort..., dan laat ik het nog wel weten.

kwispelhond
5 februari 2016, 00:33
Niet altijd hoor, ik heb nog een oude Japanse CS3 en die is ook ACA. Het verschil zit in een knop meer, de CS3 heeft meer instelmogelijkheden en de CS2 is simpel en altijd goed. :ok:

the sure thing
5 februari 2016, 07:08
.... Ik heb ze beiden gehad. De CS-2 klinkt veel organischer en vond ik prettiger. De CS-3 vond ik zo vreselijk het geluid VERPESTEN dat ik hem binnen 3 dagen weer heb weggedaan. Ik vond de CS-3 een vreselijker compressor, ondanks de meerdere knoppen.

Dus ja: ik vond het een duidelijk verschil.

Van alle compressors vond ik Boss de meest slechte. Mijn tip: kijk ff naar een ander merk.



Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Dutch66
5 februari 2016, 13:56
Er 'schijnt' circuit-wise, nauwelijks verschil te zijn tussen beide..

Hier een review van ovnilab, iemand die er zijn 'levenswerk' van heeft gemaakt
compressors te vergelijken/reviewen. Is natuurlijk geen garantie voor objectiviteit/
betrouwbaarheid, maar mbt de compressors die ik zelf gehad heb klopt het wel
heel aardig.

http://www.ovnilab.com/reviews/cs2.shtml

HaroldA
5 februari 2016, 14:11
Het verschil is 1.

the sure thing
5 februari 2016, 15:29
Dat met de CS-3 settings zijn te verkrijgen die gelijk aan de CS-2 zijn, geloof ik onmiddelijk. En dat ik de verschillen live in bandgeweld niet zal horen geloof ik ook. Maar met een CS-3 je geluid verkloten gaat écht een stuk makkelijker dan met de CS-2





Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Speeddemon
8 februari 2016, 19:25
Dat met de CS-3 settings zijn te verkrijgen die gelijk aan de CS-2 zijn, geloof ik onmiddelijk. En dat ik de verschillen live in bandgeweld niet zal horen geloof ik ook. Maar met een CS-3 je geluid verkloten gaat écht een stuk makkelijker dan met de CS-2

Hear hear!

CS-2 is een heerlijke comp, die heel lang de main-stay op m'n board was, met name toen ik meer single-coil speelde. Hij heeft een lekker 'thickening' effect, wat overigens een MXR Dyna Comp ook doet. Maar de CS-2 is vanwege z'n Attack regelaar weer wat veelzijdiger.

De CS-3 was een stuk minder warm en 'gooey' dan de CS-2, die alles met sustain aan elkaar 'lijmde' in de goede zin van het woord.
Toen ik meer met humbuckers speelde, wilde ik toch wat meer helderheid en is het een Ibanez CP9 geworden. Die is vanzichzelf wel een tikkie dun in het laag, maar dat was snel gefixed met een condensator-swap.

Overigens, wat de laatste tijd m'n favo compressor is, zowel voor heel clean onhoorbaar als duidelijk chick'n pick'n= Mooer Yellow Comp. Maar goed, ik gebruik alleen nog maar een compressor als ik funk, country of pop speel, en dat gebeurt niet zo veel. :soinnocent::rockon: