PDA

View Full Version : Vox AC30C2 en Vox AC15C1



Riny
3 februari 2016, 15:05
Hallo muziekvrienden,

Ben van plan om nog twee Vox Amps erbij aan te schaffen, te weten de Vox AC30C2 en de Vox AC15C1.
Heeft iemand ervaring met deze twee nieuwere modellen?

Heb al een Vox AC30 TBR en een Vox AC50CP2.
Dit zijn twee oude maar in nieuwstaat verkerende Amps.

Nu nog twee erbij ???? Ja want ik heb een Vox tik.:hide:

tmms
3 februari 2016, 18:27
Ook wel nieuwsgierig naar. De C-serie heeft dacht ik een ss-gelijkrichter, misschien daardoor wat minder 'loose' dan de CC's. Zou trouwens voor de AC30 gaan, niet voor de AC15, 15W lawaai klinkt ie heerlijk, een AC30.

Joost de Ruig
3 februari 2016, 19:11
AC 15C1 Tan Bronco limited edition voor €549 in Alphen :)

the sure thing
3 februari 2016, 20:52
Ik zou voor de CC reeks gaan


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Erik de Perik
3 februari 2016, 21:10
Ik ken alleen de AC30.

Jammin J
4 februari 2016, 08:24
Ik zou voor de CC reeks gaan


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Ik ben ook aan het kijken naar een AC15 (i.p.v. mijn Fender blues junior) dus ben erg benieuwd waarom je de CC reeks aanraadt.

Pepe
4 februari 2016, 08:41
Ik snap dat wanneer je een Aziatische versie hebt je naar de HW of Korg zoekt maar andersom?

FruscianteFan
4 februari 2016, 12:17
Ik zou voor de CC reeks gaan


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Als het over de AC15 gaat, dacht ik dat de C1 beter zou zijn dan de CC?

Onze andere gitarist heeft over beide gespeeld, trouwens, beide niet verkeerd. De C1 (die we nu te leen hebben) is 'makkelijker' omdat je de EQ kunt bypassen, alleen de tonecut kunt gebruiken.

Riny
4 februari 2016, 12:54
Voor zover, allen bedankt voor jullie reactie.
Ben benieuwd of er meer reacties (info) komt.

10us
4 februari 2016, 13:08
ik heb een tijdje geleden een heleboel amps vergeleken, waaronder de nodige voxen.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?169527-Heleboel-amps-vergeleken-verslagje

c1 is een fantastische amp, zowel met greenbacks als met de blues (c2x).
Er wordt een hoop geluld over de cc series maar alleen de eerste run had wat problemen. Hij heeft ten opzichten van de nieuwe C series veel meer features, een gelijkgerichter met buis ipv SS, iets mindere speaker, een multiplex cab ipv mdf bij de C.

Klinken allebei goed, maar net wat je wil...

Tristan
4 februari 2016, 13:13
Ik prefereer ook de CC serie boven alle andere Aziatische Vox varianten, een betere tip die ik zou kunnen geven is om een Valvetech Hayseed of Cornell Legacy 30 te kopen, daar zit namelijk zowel een AC15 als AC30 ingebouwd en het klinkt beter dan welke moderne Vox dan ook.

FruscianteFan
4 februari 2016, 13:30
Ik prefereer ook de CC serie boven alle andere Aziatische Vox varianten, een betere tip die ik zou kunnen geven is om een Valvetech Hayseed of Cornell Legacy 30 te kopen, daar zit namelijk zowel een AC15 als AC30 ingebouwd en het klinkt beter dan welke moderne Vox dan ook.

Maar voor dat geld kun je ook een AC15 en een AC30 kopen ;)

Riny
4 februari 2016, 13:39
@10us,

Dank voor de link, dit geeft ook weer goede info.

humbucker
4 februari 2016, 16:10
Check ook zeker Heritage versie! Klinken beter dan eender welke cc of C en vind je 2dehands (want nieuw ga je ze niet meer vinden) voor hetzelfde geld!

Tupelo
4 februari 2016, 18:49
Ik heb mijn CC2 een poos geleden verkocht voor 500 pleuri, vind mijn AC4C1 lekkerder klinken.
Zou het topboost channel van die AC30CC2 moeten zijn, doet het beter over die 10 inch speaker dan dat 'ie over 12 deed dan.
Kweenie.
Je kan erg veel instellen op zo een CC2, maar 't blijft een modder-amp wat mij betreft, als ik al twee Voxes had, zou ik zeker geen derde aankopen.
Maar goed, that's me.
Niettemin, tja, er zijn momenten geweest dat ik 'm wel lekker vond die CC2, vooral reverb/dwell en die treble switch zijn wel aangenaam.
Custom of standaard toonregeling voegt nauwelijks iets toe, modern of vintage voicing ook niet, ennuh, warm of hot doet ook niet veel.
Het zijn knopjes die je om kunt schakelen, maar 't maakt geen significant verschil allemaal.
Veelheid aan toonregeling as a matter of fact.
Op je eindtrap, op je reverb, ervoor, custom of standard, plus die verschillende voicings.
Doen ze net of je een veelzijdige Vox hebt. :roll: