PDA

View Full Version : I Put A Spell On You



Rafke Pafke
3 februari 2016, 08:38
Wij hebben met ons coverbandje mee gedaan aan The Clash Of The Coverbands en zijn tot in de halve finale in Paradiso geraakt. Als bende oer-amateurs zijn we heel blij dat we daar hebben mogen staan. En we verlieten de wedstrijd met opgeheven hoofd, want we zijn best wel tevreden van onze prestatie in Paradiso. We waren zelfs nog genomineerd voor de wild-card. Maar uiteindelijk is een band uit de andere halve finale er mee gaan lopen.

Nu is er nog een soort van vervolgwedstrijd, met de Clash-Hitlijst. Van alle 18 bands die in Paradiso stonden is er een live single gemaakt. De single die het meeste streams en downloads haalt wordt uitgeroepen tot winnaar.

In ieder geval, bij deze de link naar de Spotify stream (is gratis). Niet zo zeer om dit nog te winnen. Maar feedback over het nummer is wel welkom. Bij de produktie van de single is het eerste gedeelte van de solo er jammer genoeg uit gesloopt, omdat men rond de 3 minuten wou blijven. Best wel jammer aangezien ik die speel en ik graag jullie mening had vernomen. Nu blijft er niet zo veel van over.

https://play.spotify.com/album/4JlLfE1SohX3s0wkwAzWAC?play=true&utm_source=open.spotify.com&utm_medium=open

Pepe
3 februari 2016, 09:29
Good job! Wat was de keuze om die solo zo te spelen? Je dubbelt nu 3 keer hetzelfde stukje? Terwijl je de kans laat lopen om nu EINDELIJK ongegeneerd de tent helemaal gek te maken met oorverdovende feedback.

Rafke Pafke
3 februari 2016, 10:37
Good job! Wat was de keuze om die solo zo te spelen? Je dubbelt nu 3 keer hetzelfde stukje? Terwijl je de kans laat lopen om nu EINDELIJK ongegeneerd de tent helemaal gek te maken met oorverdovende feedback.

Tsja, zoals ik zeg is een groot stuk van de solo geknipt om de single "radiovriendelijker" te maken. Waar die nu begint is die eigenlijk al bijna gedaan :) Dus ja, binnen de gehele solo paste dat wel, leunt sowieso vrij dicht aan tegen het origineel. Maar nu is het een beetje vreemd vind ik zelf ook wel.

Duhsjaak
3 februari 2016, 18:26
Ik zou graag daverend enthousiast te kennen geven dat ik het goddelijk vind. Maar het is allemaal gratis te beluisteren als ik de spotify app maar even wil installeren.

Norm mij rustig jan de klootzak, maar ik heb het niet zo op de gratis diensten van de spottifies en hun soortgenoten.
ReverbNation etc soit. Blijft relatief kleinschalig.
Maar met je welnemen (o.b.bommel) ga ik niet aansluiting zoeken bij alles dat komt langsfietsen.

Ik heb iets van sorry hoor, zeg maar. Tenzij jij/jullie er beter van worden. Nieuwe leden count of zo.
Maar nu: thanks, But no, thanks.
Vriendelijke groet, Gus

Joost de Ruig
3 februari 2016, 18:44
Gefeliciteerd. Paradiso blijft een tempel. Ik woonde er 100 meter vandaan 20 jaar lang.

Rafke Pafke
3 februari 2016, 22:46
Norm mij rustig jan de klootzak, maar ik heb het niet zo op de gratis diensten van de spottifies en hun soortgenoten.ReverbNation etc soit. Blijft relatief kleinschalig.

Geen probleem hoor. Zelf vind ik Spotify wel leuk. Maar er komt ook nog wel es een YouTube filmpje van. Dat post ik hier dan ook wel es.

Rafke Pafke
5 februari 2016, 14:59
Ik zou graag daverend enthousiast te kennen geven dat ik het goddelijk vind. Maar het is allemaal gratis te beluisteren als ik de spotify app maar even wil installeren.

Norm mij rustig jan de klootzak, maar ik heb het niet zo op de gratis diensten van de spottifies en hun soortgenoten.
ReverbNation etc soit. Blijft relatief kleinschalig.
Maar met je welnemen (o.b.bommel) ga ik niet aansluiting zoeken bij alles dat komt langsfietsen.

Ik heb iets van sorry hoor, zeg maar. Tenzij jij/jullie er beter van worden. Nieuwe leden count of zo.
Maar nu: thanks, But no, thanks.
Vriendelijke groet, Gus

Probleem opgelost! Het nummer staat nu ook op onze myspace (ja ik weet het, hopeloos verouderd, maar in afwachting van onze website die in de maak is gebruiken we dit nog even).

De versie op de myspace is ook de volledige versie, dus met de volledige solo:
https://myspace.com/wearejeffbrick/music/songs

Nummertje 6 dus.

Duhsjaak
6 februari 2016, 16:10
Gisteren reisde ik en daarom is deze mij tot vandaag ontgaan.
Het is niet alleen een kuffer, het is ook een kuffer van de band die het het beste gekufferd heeft.
Noem dat maar niks.

Als anderen gaan knippen in je muziek heb je altijd een hoge verrassingsfactor.
De single versie van The Doors' Light my fire is goed gegaan, maar luister eens naar de Amerikaanse single edit van the House of the rising sun. the Animals dus. En je bent voorgoed genezen.

Als je het dan toch in deze hoek zoekt qua covers, kun je het niet veel beter doen.
Ik geloof dat een jury hier ook het nodige aan plezier aan beleeft. Akelig dicht bij het voorbeeld en het spelplezier spat ervan af.
Benieuwd hoe het avontuur afloopt. En bedankt voor je moeite.

Vriendelijke groet, Gus

RB-1
6 februari 2016, 19:45
Gefeliciteerd. Paradiso blijft een tempel. Ik woonde er 100 meter vandaan 20 jaar lang.Voor altijd in mijn herinnering:
Als geboren Mokumer, was ik er bij het laatste concert buiten de USA van supergitarist Clarence White (https://en.wikipedia.org/wiki/Clarence_White).
Een maand later was hij dood....:(

Erik de Perik
6 februari 2016, 20:15
Voor altijd in mijn herinnering:
Als geboren Mokumer, was ik er bij het laatste concert buiten de USA van supergitarist Clarence White (https://en.wikipedia.org/wiki/Clarence_White).
Een maand later was hij dood....:(

Ooit in Paradiso meestergitarist Robben Ford gezien en gehoord. Hij leeft nog overigens. Verder probeer ik als ex-Hagenees mijn bezoeken aan A'dam tot een uiterst minimum te beperken. Groot is mijn schaamte dan ook dat m'n dochter pontificaal in de Kalverstraat werkt......


Overigens een mooie cover Rafke. Gitaar geluid is helemaal prima en de band klinkt ook super...!

Rafke Pafke
28 maart 2016, 09:43
Nu met beeld! Ziehier de beelden van dit nummer tijdens ons optreden in de Paradiso. Ons stuk begint op 15 minuten en 20 seconden.
https://www.youtube.com/watch?v=OviLgaktbnc

Toch wel een leuk souvenir aan ons optreden in de rocktempel die Paradiso is.

Duhsjaak
28 maart 2016, 10:00
De eerste helden waren The Zipps. Uit Dordrecht. De eerste band ooit in Paradiso.
En daarna zijn er nog wat gevolgd. Iedereen heeft zijn eigen favorieten. Ik weet niet hoe ik moet kiezen uit Ben Webster, MC5 en Willy DeVille.

En ik had al een indrukwekkende audio hiervan gehoord. Meestal, als je het boek leuk vindt, moet je de film niet gaan zien. Da's hier anders. Audio dik OK. En met video valt het helemaal niet tegen.
Well done.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
28 maart 2016, 10:31
Kwam toevallig gisteren in mijn archief een foto van Willy voor Paradiso tegen (als illustratie voor een nummer dat over hem en Paradiso gaat notabene) Foto is van Dirk W. de Jong

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/99/df/db/99dfdb0244d31b2546a0f5399b4db904.jpg

Duhsjaak
28 maart 2016, 16:46
Wat een mooie foto.
Sorry Rafke dat ik er doorheen lul, maar ik ben heel blij dat ie is gepost.

Heel veel mooier wordt het niet. Ja, Willy IN Paradiso.
Leuk leuk leuk.
Thanks.
vriendelijke groet, Gus

arjanb01
28 maart 2016, 17:52
http://www.kijk.nl/veronicatv/theclashofthecoverbands/videos/BzptNRxBVl2/the-clash-of-the-cover-bands-the-only-road-to-paradiso

De eerste aflevering van clash of the coverbands die afgelopen zaterdag in Paradiso te zien was.
Mooie impressie. En ik stond er met Empire, onvergetelijk, als publiekswinnaar door naar de finale 23 april in het klokgebouw in Eindhoven.
Super ervaring! 👍

woldhek
28 maart 2016, 19:45
@rafkepafke
Toevallig dit gezien afgelopen zaterdag of zo. Lag al op bed en die tv heeft zeer beperkt geluid (ingebouwde speakertjes).
De bas viel dus weg en dus alleen die overduidelijke snare zeer sterk aanwezig.
Maar ik vond het prima, zowel jouw bijdrage, als die laatste band, die qua soort muziek natuurlijk het best tot het publiek doordrong.
Ik zag het voor het eerst, maar het concept "clash of the coverbands" lijkt zo op het eerste gezicht prima .
Dat mogen ze meer doen, zodat de vele bands die Nederland rijk is, wat meer op tv komen. (in plaats van elke keer dezelfde shit)
Of zaten er nog (commerciële) nadelen aan dit concept?

Rafke Pafke
28 maart 2016, 19:59
mochten de bands maar 1 liedje spelen ??

Nee, een half uur.

Rafke Pafke
28 maart 2016, 20:02
Thanks, ik vind het een leuke wedstrijd. Voor ons was het heel leerrijk en het optreden in de Paradiso was een mooie afsluiter. Als we nog naar de finale waren doorgestoten volgde nog het klokgebouw in Eindhoven. Het is natuurlijk pure commercie, maar dat stoorde mij niet. Je krijgt er als band veel voor terug vind ik.

arjanb01
28 maart 2016, 20:05
@rafkepafke
Toevallig dit gezien afgelopen zaterdag of zo. Lag al op bed en die tv heeft zeer beperkt geluid (ingebouwde speakertjes).
De bas viel dus weg en dus alleen die overduidelijke snare zeer sterk aanwezig.
Maar ik vond het prima, zowel jouw bijdrage, als die laatste band, die qua soort muziek natuurlijk het best tot het publiek doordrong.
Ik zag het voor het eerst, maar het concept "clash of the coverbands" lijkt zo op het eerste gezicht prima .
Dat mogen ze meer doen, zodat de vele bands die Nederland rijk is, wat meer op tv komen. (in plaats van elke keer dezelfde shit)
Of zaten er nog (commerciële) nadelen aan dit concept?

Commerciële nadelen niet echt. Je verdient er niets aan, maar voor je naamsbekendheid en exposure is het zeker voordelig.
Wij hebben sinds een halfjaar een nieuw artiestenburo die optredens voor ons regelt en het is voor een boekingsburo natuurlijk makkelijk om een band weg te zetten die finalist van de clash of the coverbands is geweest en tot de 9 beste bands van de Benelux behoort. Dus opdrachtgevers zullen happiger zijn om ons te boeken dan wanneer je de clash niet gedaan hebt en niet tot de finale reikte.
Op lange termijn commercieel zeker voordelig, maar aan de wedstrijd zelf verdien je qua geld of onkosten vergoeding niets.