PDA

View Full Version : Unicornflakes EP uit!!



Braddie
2 februari 2016, 23:47
https://soundcloud.com/user-837358935
Na een periode van hard werken is het er dan éindelijk van gekomen! Ons eerste studiowerk :)
3 nummers, alle 3 originals :) Opgenomen in De Vorstin te Hilversum!
Als jullie het tof vinden like dan ook alsjeblieft de Facebook pagina simpelweg te vinden op "Unicornflakes"

(En het blijft een gitaarforum dus laat ook even weten wat jullie van de solo's vinden :) )

arcane
3 februari 2016, 12:46
Ik vind het wel prettige nummers om te horen :) Het steekt goed in elkaar en luistert makkelijk weg.

Braddie
4 februari 2016, 14:47
Ik vind het wel prettige nummers om te horen :) Het steekt goed in elkaar en luistert makkelijk weg.

Dank! Het zijn inderdaad zeer makkelijk weg luisterende nummers :)

Braddie
4 februari 2016, 14:48
Brad,zing jij ?

Ik doe backingvocals (Bij Son Of A Gun de hogere "You are a son of a gun" En bij Ain't Broken Down en Freedom And Beer sing ik gewoon "Unison" Met de lead mee) En toetsen uiteraard :)

pasqual
4 februari 2016, 21:19
Ik vind het lekkere muziek. Jammer dat de toetsen een beetje op de achtergrond zijn gemixt. Ik vind jouw solo's op keys erg smaakvol, mooier en beter als de gitaarsolo's. Vooral de key solo bij Son of a gun is goed.
Leuk bandje!

Braddie
4 februari 2016, 22:39
Ik vind het lekkere muziek. Jammer dat de toetsen een beetje op de achtergrond zijn gemixt. Ik vind jouw solo's op keys erg smaakvol, mooier en beter als de gitaarsolo's. Vooral de key solo bij Son of a gun is goed.
Leuk bandje!

Vond het bij de solo's van de keys wel goed eigenlijik, niet op de voorgrond, maar ook niet volledig op de achtergrond.
Maar inderdaad vind ik wel dat ik net even iets te zacht sta. Maar goed, maakt niet veel uit.

Waarom vind je de toetsensolo's beter dan de gitaarsolo's ? En wat vind je minder aan de gitaarsolo's ?

pasqual
4 februari 2016, 22:47
Vond het bij de solo's van de keys wel goed eigenlijik, niet op de voorgrond, maar ook niet volledig op de achtergrond.
Maar inderdaad vind ik wel dat ik net even iets te zacht sta. Maar goed, maakt niet veel uit.

Waarom vind je de toetsensolo's beter dan de gitaarsolo's ? En wat vind je minder aan de gitaarsolo's ?

De solo's komen inderdaad goed door, ik bedoelde eigenlijk de begeleidingspartijen. De toetsensolo's zijn kundiger en inventiever als de gitaarsolo's.

Brad
4 februari 2016, 23:38
Die gitaar riffs klinken lekker , leuker en rijker dan straight akkoorden slagpartijen

Erik de Perik
5 februari 2016, 02:05
Ik zal eerlijk zijn.......


De gitaar klinkt ok, de mix niet en de drummer speelt zo erg voor de tel dat het verboden zou moeten worden. Jouw clean solo geluid is gelijk aan het rhythm geluid maar dan harder, da's niet ok. Toetsen komen serieus over en klinken ook zo. De leadzang moet opgeleukt worden, want die komt tekort. Erg slechte mix nogmaals en meer pit kan ook geen kwaad. :)

Braddie
5 februari 2016, 11:02
Ik zal eerlijk zijn.......


De gitaar klinkt ok, de mix niet en de drummer speelt zo erg voor de tel dat het verboden zou moeten worden. Jouw clean solo geluid is gelijk aan het rhythm geluid maar dan harder, da's niet ok. Toetsen komen serieus over en klinken ook zo. De leadzang moet opgeleukt worden, want die komt tekort. Erg slechte mix nogmaals en meer pit kan ook geen kwaad. :)

(Ik ben degene die toetsen speelt in de band niet gitaar)
Onze producer moet het natuurlijk ook nog leren schat ik, en ik vind de mix niet slecht klinken (Op de leadzang na, daar had van mij een tikkeltje meer reverb overheen gemogen) En qua drums vind ik het persoonlijk wel meevallen. Hij heeft het voordeel dat 'ie redelijk strak is. Hij zit wel wat voor de tel inderdaad. Maar we speelden zonder metronoom.

Pepe
5 februari 2016, 11:20
Ja, ik hou van droog en direct maar alles zit nu ongeveer op hetzelfde level elkaar te concurreren. Tel daarbij op dat er vrij slordig, in de zin van niet strak, gespeeld wordt en dan heb je gelijk de zere punten wat mij betreft (Ik bedoel, de break rond de 2min van bas en drums in Son of Gun bijvoorbeeld, zegt niemand dan, dat kan niet heren? Bij te moeilijk voor de skills, hou het simpel en groovy)
Ander ding is, nummers mogen wat spannender en wat meer dynamiek, geldt ook voor de zanger. Die heeft een goeie klankkleur maar tis gewoon te braafjes, ik wil wat meer angry young man horen.
Het is opbouwende kritiek he, mijn eerste gedachte was zo zijn de Artic Monkeys ook begonnen, dat had een slechtere gedachte kunnen zijn.

Brum
5 februari 2016, 12:35
Goedbedoelde tip; laat jullie drummer elke repetitie met clicktrack spelen, die koptelefoon niet meer afdoen. Daar wordt niet alleen jullie drummer beter cq strakker van, ook jullie gaan er als band beter van spelen. Ik spreek uit ervaring. Ook wij schommelden nogal qua tempo, maar sinds onze drummer bij elke repetitie met een clicktrack meespeelt, zijn we echt enorm vooruit gegaan. In het begin is het echt heel erg wennen en is het net of je aan de teugels zit, maar uiteindelijk ga je er vrijer van spelen en dat komt de dynamiek zeker ten goede.

Ik snap ook niet goed waarom jullie een mix meteen accepteren en bepaalde dingen waar je duidelijk niet tevreden mee bent voor lief neemt. Je betaalt er toch voor? Laat jullie producer nummer voor nummer doorsturen. Luisteren, alle punten van de bandleden noteren en door één persoon terug leggen bij de producer. Net zo lang tot elk nummer goed is voor jullie. Bijkomend voordeel is dat jullie producer er ook beter van wordt en er uiteindelijk een beter gevoel aan overhoudt. Iedereen blij, win-win.