PDA

View Full Version : HNGD Dean Caddillac Select, Cherry Sunburst



Rogueny
2 februari 2016, 16:54
Eind deze week haal ik m op! Een tweedehandsje die ik geruild heb tegen mijn Vox SDC 22 SB. Heb gevallen voor de gekke vorm die de gitaar heeft. Mooie toevoeging aan de collectie! Tim's Guitar Store in Zwolle gaat hem voor me afstellen op een lekkere drop C metal tuning. Rocken met die hap!
:rockon:

http://www.cassellsmusic.com/images/products/large/CADISEL_TCS.jpg

Erik de Perik
2 februari 2016, 17:24
Gave gitaar man!
Doet me denken aan de tijd van hun bikini advertenties, de Deans waar de Dooie Brothers op speelden en muziekhandel Gerritsen :)

Rogueny
6 februari 2016, 14:22
Inmiddels de gitaar een dag in mijn bezit. Ben er erg tevreden over. Enkel op het gebied van optische afwerking op detail niveau laat Dean nog wat te wensen over. Voor de rest echt een top gitaar! Bakken sustain, luid warm rock geluid zoals een les paul ook klinkt. Wellicht dat de mounting rings en backplate covers nog een keertje vervangen worden door een stel zwarte.

D3nnis
6 februari 2016, 14:38
Mooie gitaar hoor, al vraag ik me altijd af wat ze met de andere helft van de verzaagde les paul en explorer gedaan hebben!

Tupelo
6 februari 2016, 18:15
Tja, ken ze uit oudere muziekblaadjes, ze hebben me altijd doen verbazen, vind ze niet mooi, maar om e.o.a. stomme reden intrigeren ze me. Wellicht omdat het zo overduidelijk een metalgitaar is, zonder uitsluitend hoekig te zijn. Hoe dan ook, congrats, heb je best iets speciaals mee te pakken lijkt me.

D3nnis
6 februari 2016, 18:17
Dé Eric peterson gitaar, wat mij betreft

Ace 1.15.19
6 februari 2016, 18:25
Ik blijf er bij dat bij die Dean gitaren de kop 3x kleiner had gemoeten.

Verder: proficiat! Toffe kleur en opzich geen lelijk model gitaar!

Dutch66
6 februari 2016, 18:30
Mooie plank hoor, tis weer is wat anders..., congratz!

Erik de Perik
6 februari 2016, 18:38
Tja, ken ze uit oudere muziekblaadjes, ze hebben me altijd doen verbazen, vind ze niet mooi, maar om e.o.a. stomme reden intrigeren ze me. Wellicht omdat het zo overduidelijk een metalgitaar is, zonder uitsluitend hoekig te zijn. Hoe dan ook, congrats, heb je best iets speciaals mee te pakken lijkt me.

Overduidelijke metalband Doobie Brothers met een Dean V ;)


https://www.youtube.com/watch?v=FIvvmisqpQQ

Pepe
6 februari 2016, 18:49
Toen Dean verscheen bestond er nog geen metal. Ook later zijn ze niet echt opgepakt door die stroom, dat ging gelijk door de superstrat met Floyd.
Dean en Hamer zaten in hetzelfde vaarwater. BC Rich even later. Alleen Kramer wist de overstap te maken naar de spandex generatie.

MikeD
6 februari 2016, 19:12
Dea, Hamer en BC Rich voor mij allemaal jeugdsentiment maar dan wel de originele US exemplaren die nu ook al weer 'te duur' geworden zijn. De hedendaagse generatie Dean en BC Rich mikt overigens imho echt wel op de metalscene ...

Pepe
6 februari 2016, 19:16
Ja, ik wordt altijd een beetje depri van dat zwart. Ik denk wel eens, moet dat nou? Je kan toch ook heel stoer zijn met een leuk fris kleurtje? Leuk ruitje.

Erik de Perik
6 februari 2016, 19:18
Toen Dean verscheen bestond er nog geen metal. Ook later zijn ze niet echt opgepakt door die stroom, dat ging gelijk door de superstrat met Floyd.
Dean en Hamer zaten in hetzelfde vaarwater. BC Rich even later. Alleen Kramer wist de overstap te maken naar de spandex generatie.

Best treurig als je rekent dat Kramer alles in Azië liet fabriceren.

Pepe
6 februari 2016, 19:33
Toch niet die aluminium vorken van ze?
Oja, Travis Bean had je ook nog.. en Carvin...
Die laatste is ook niet kapot te krijgen he, dat buy direct van ze werkt wel.

telerocker
7 februari 2016, 03:06
Ja, ik wordt altijd een beetje depri van dat zwart. Ik denk wel eens, moet dat nou? Je kan toch ook heel stoer zijn met een leuk fris kleurtje? Leuk ruitje.

De Blues Sarraceno-look.

telerocker
7 februari 2016, 03:07
Ik vind zo'n Dean cool van lelijkheid. Kan dat? Ja, dat kan.

Rogueny
7 februari 2016, 16:37
Ik vind zo'n Dean cool van lelijkheid. Kan dat? Ja, dat kan.

Dat is het hem idd wel een beetje. Gekke lelijke vormen die t toch op een of andere manier weer mooi maken.

Bc rich en dean (en ook schecter wel een beetje) zijn idd redelijk op metal gericht de laatste jaren. Vroeger had dean ook nog de caddi met een andere headstock. Die was wat minder metal achtig. Dat was een met eigenlijk dicht gevouwen v headstock. Als ik er ooit daar een van zie liggen, koop ik hem direct!