PDA

View Full Version : Stapelen van heads, suggesties?



ellisvertellis
2 februari 2016, 11:00
Hallo!

Ik wil graag een stereo setup bouwen met 1 cabinet en twee amps, meebepaald een Vox AC30 head en een Fender Bassman head. Het vervelende is dat de Vox op de Bassman moet komen, als ik nog aan de knoppen wil kunnen. De Vox op de Bassman zetten is geen optie, dat staat veel te wankel.

De illustratie geeft ongeveer hun respectievelijke grootte weer:

http://i63.tinypic.com/29f7blg.jpg

Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen? Mag een bestaand product zijn, of suggesties om iets te bouwen. Bij voorkeur:

- lichtgewicht maar stabiel genoeg om de AC30 te ondersteunen
- opvouwbaar

Shoot!!

Tabula Rasa
2 februari 2016, 11:06
Een soort vierkante lijst met scharnieren?

Erik de Perik
2 februari 2016, 11:08
Vox op z'n kant er naast. Niet erg elegant, maar wel praktisch en licht van gewicht ;)

ellisvertellis
2 februari 2016, 11:26
Een soort vierkante lijst met scharnieren?

Ja, zoiets had ik in gedachten... Van hout dan? Zoals een klein bijzettafeltje met de juiste maten dan... Ga het maar zoeken! Misschien iets van Ikea?

ellisvertellis
2 februari 2016, 11:28
Vox op z'n kant er naast. Niet erg elegant, maar wel praktisch en licht van gewicht ;)

Mag zo'n Vox op zijn kant?? Wordt die dan niet belachelijk heet? De verluchtingsgaten zitten in elk geval aan de bovenkant...
Misschien de Bassman op z'n zijkant?

Liever op elkaar, dat ziet er toch echt beter uit en is ook praktischer. Maar als het niet anders kan, idd ook een optie!

EDIT: en inderdaad de lichtste oplossing! :-)

Tabula Rasa
2 februari 2016, 11:36
Ikea, de oude expedit met twee vakken en dan het plankje ertussen weghalen? Volgens mij hadden ze de expedit ook met twee vakjes... Is dan wel ongeveer 75 cm breed denk ik.

Remork1970
2 februari 2016, 11:38
Ik zou simpelweg de handgreep van de bassman afschroeven en eventueel ook nog de pootjes onder de vox erafhalen, dan kun je wel stabiel stapelen.

Tabula Rasa
2 februari 2016, 11:38
Vox achterstevoren met twee latjes onder de bassman? Dan kan je ook nog net bij de knoppen.

Remork1970
2 februari 2016, 11:42
Zit je tegen een paar lelijke speakerkabels aan te kijken. Visueel inattractief.
En die stomme kabels moeten dan ook nog eens naar achteren.
Zit ie daar weer mee te kutten.

Pepe
2 februari 2016, 11:55
Een flightcase voor de vox met afschroefbare voor een achterkant, dan kan de vox erboven op en de bassmann er in. Staat ook prima.

ellisvertellis
2 februari 2016, 12:15
Een flightcase voor de vox met afschroefbare voor een achterkant, dan kan de vox erboven op en de bassmann er in. Staat ook prima.

Da's geen slecht idee! Een flightcase ging ik er hoe dan ook vroeg of laat voor kopen, dus twee vliegen in 1 klap!
Kan je mij op weg helpen waar die dingen te vinden zijn? Zo iets kom je niet gemakkelijk tegen tweedehands, ik vermoed dat ik hem ga moeten laten bouwen. Tenzij jij weet waar je een ac30 head flightcase met verwijderbare zijkanten kunt kopen?

Pepe
2 februari 2016, 12:22
Dat wordt custom made. De vox zal niet in een 19 inch passen gok ik.
Een beetje pro bouwt een flightcase waar beide heads in passen maar niet te tillen voor 1 man.

ellisvertellis
2 februari 2016, 13:03
Dat wordt custom made. De vox zal niet in een 19 inch passen gok ik.
Een beetje pro bouwt een flightcase waar beide heads in passen maar niet te tillen voor 1 man.

De bedoeling is wel dat ze apart vervoerd kunnen worden. Mocht die stereo setup niet doen wat ik in mijn hoofd heb...

Zou ik zo'n case zelf kunnen bouwen, met die speciale zijkanten? Welk merk/(internet-)shop raden jullie aan?

ellisvertellis
2 februari 2016, 13:08
Vox achterstevoren met twee latjes onder de bassman? Dan kan je ook nog net bij de knoppen.

Dat is voorlopig misschien wel de beste oplossing, tot er een beter alternatief is. Op repetitie kan dit uiteraard. Ook met de Vox naar de juiste kan wijzend is dit te doen. Voor live situaties wordt dat toch maar wankel vrees ik.

Ook de Bassman onder Vox met balkjes is voorlopig een optie (dat handvat moet er wel aan blijven om te vervoeren)...

Thnx!

Pepe
2 februari 2016, 13:12
Als je kan omgaan met zaag, boor en schroevendraaier kan je het zelf bouwen, genoeg adressen in Nederland die daarvoor materiaal leveren. Je kan het ook laten bouwen, zelfs Bax levert die service.

Erik de Perik
2 februari 2016, 13:29
En een goede popnageltang is ook redelijk essentieel.

Pepe
2 februari 2016, 13:30
Zeker, fijner dan schroeven.

ellisvertellis
2 februari 2016, 13:35
Ok, bedankt! Wij hebben hier in Antwerpen ook een Bax (die Nederlanders zitten werkelijk overal :)), ik zal daar eens informeren.

Erik de Perik
2 februari 2016, 13:48
Je hebt trouwens 'speciale' popnagels nodig met een gegroefde schacht, omdat je ze in hout gebruikt. Kan trouwens goed zijn dat Bax een kant-en-klare oplossing heeft.

Brad
2 februari 2016, 14:11
Een open houten kastje met twee compartimenten die je op je speaker box zet . Het stereo meubel idee zeg maar

Daar schuif je gewoon beide tops in , de Vox in het bovenste compartiment en de Bassman in de onderste