PDA

View Full Version : Mesa 4x10 recto cab - iemand???



ijff
22 juli 2003, 20:02
Hoi, mijn band klaagt al een tijdje dat mijn setup niet genoeg 'draagt'. Na na elkaar m'n eigen setup (een hughes en knetter met closed back, en m'n combo met open achterkant en een celestion V30 er in) te hebben vergeleken met de 4x12 Marshall 1960A van de andere gitarist, begreep ik wat ze bedoelden: alhoewel m'n eigen setup vlakbij de boxen prima klonk (zelfs beter dan de 4x12), was alle bas uit het geluid als ik wat verder weg ging staan, terwijl de 4x12 op grotere afstand nog steeds een 'vet' geluid gaf.

Nu is het probleem dat ik nog geen eigen vervoer heb.. en dus liever iets kleiners dan een 4x12 kast heb.
Opties zijn nu:
Mesa Thiele kastjes - hebben die voldoende spreiding voor een optreden zonder dat de gitaren gemic'd worden? Nog verschil tussen de electrovoice en de celestion versie?
Mesa 4x10 recto cab - draagt zo'n 4x10 voldoende?
Of??? iemand ideeën???

marc_o
22 juli 2003, 20:14
Wat vraag je voor die box?


Voor het overige..
Celestions zijn goed voor rock en metal
Electrovoice speakers zijn erg strak en beter voor clean
Thiele's zijn mooi maar gericht
4 keer 10 kan eigenlijk best hoor, ligt eraan hoe jij je geluid afstelt.

ijff
22 juli 2003, 22:12
Waarschijnlijk EUR 125,- incl. Flightcase ('t is een 1x12, volgens mij uit de Attax serie).
Maar goed... zover zijn we nog niet.

Denk voorlopig dat ik voor 2 Thiele kastjes o.i.d. met een Mesa 20/20 of 50/50 ga.. dus als iemand een mooi aanbod heeft!

Heb over een paar weken (na de vakantie) dan ook een Laney LC50-II met gloednieuwe EH voorversterkerbuizen en een eveneens gloednieuwe Celestion Vintage 30 (en een gratis 12" HH premier Vintage 60 speaker) in de aanbieding ... dus geïnteresseerden kunnen zich op de wachtlijst laten plaatsen ;-)

PeArLjAm
22 juli 2003, 22:23
Het schijnt dat de Bogner oversized 2x12 cabs ook erg goedk linken, volgens sommigen net zo goed als een 4x12 cabinet. Ze zijn wel prijzig maar de mesa kasten zijn ook duur in nederland. Misschien is dat wat voor je, ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd maar het kan bij muziekhandel jukebox in boekel. Je kunt ook nog eens kiezen tussen greenbacks en vintage 30 speakers als ik het niet mis heb, beetje kwestie van eigen smaak natuurlijk. succes

gershwin5150
22 juli 2003, 23:58
Eerst is goed kijken naar de afstelling van het geluid van de band wil ook wel al is een hoop schelen. Soms heeft iedereen de neiging in een band om alles steeds harder te gaan zetten.
Kijk eerst eens of de andere bandleden niet idioot hard staan, kan een hoop geld schelen :-)

BLOK182
23 juli 2003, 13:56
Het schijnt dat de Bogner oversized 2x12 cabs ook erg goedk linken, volgens sommigen net zo goed als een 4x12 cabinet. Ze zijn wel prijzig maar de mesa kasten zijn ook duur in nederland. Misschien is dat wat voor je, ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd maar het kan bij muziekhandel jukebox in boekel. Je kunt ook nog eens kiezen tussen greenbacks en vintage 30 speakers als ik het niet mis heb, beetje kwestie van eigen smaak natuurlijk. succes
Hoeveel is zo'n Bogner cab dan ongeveer?

Harry
23 juli 2003, 14:00
je kunt ook kijken naar een Marshall 4x10". Die heb ik er ook bij om het geluid wat meer spreiding te geven. Die moeten ook niet al te duur zijn.

maestro_nl
23 juli 2003, 21:37
De Mesa 4x10 Jensen:
Geluid komt meer ' uit de kast' (ha,ha).
Meer in-your-face (whoaaah)
Maar mist de low-end (uiteraard) van een 4x12.
Eenmix is misschien wel leuk!
2x10 boven (open) , 2x12 onder (gesloten)
(o.a. Gibson cabinets)

PeArLjAm
23 juli 2003, 22:40
Hoeveel is zo'n Bogner cab dan ongeveer?

Dat gaat toch wel tegen de 1000 lopen als ik me niet vergis :???: