PDA

View Full Version : DIY gitaarbouwer kit?



maythe7
29 januari 2016, 22:35
Beste mede-forumleden,

Ik heb aankomende zomer een paar weken vrij en ik zou graag een eigen gitaar gaan bouwen.
Ik heb geen ervaring met het bouwen van een gitaar, maar wel met houtbewerking.
Nu had ik bij oa bax gezien dat je voor een paar honderd euro een diy kit kan kopen met alle onderdelen om een gitaar te maken. Ik vroeg mij af wat jullie mening hierover is? Is dit bespeelbaar als je er wat tijd en aandacht in steekt. Alvast bedankt voor het meedenken en voor de moeit!!

Groet, Maythe

barno
29 januari 2016, 22:45
die kits zijn meestal wel okee en als je de hardware wat upgrade kan daar best een goede gitaar uitkomen. Maar met wat houtbewerkingservaring zou ik gewoon eentje zelf bouwen.

mrweird
30 januari 2016, 08:16
Beste mede-forumleden,

Ik heb aankomende zomer een paar weken vrij en ik zou graag een eigen gitaar gaan bouwen.
Ik heb geen ervaring met het bouwen van een gitaar, maar wel met houtbewerking.
Nu had ik bij oa bax gezien dat je voor een paar honderd euro een diy kit kan kopen met alle onderdelen om een gitaar te maken. Ik vroeg mij af wat jullie mening hierover is? Is dit bespeelbaar als je er wat tijd en aandacht in steekt. Alvast bedankt voor het meedenken en voor de moeit!!

Groet, Maythe

Ik ben met een kit bezig. Leuk om te doen igg. Of hij bespeelbaar gaat worden kan ik nog geen uitsluitsel over geven maar ik doe m'n best. :D

obiwanjacobi
30 januari 2016, 09:06
Een body is goed zelf te bouwen. Koop een 2e-hands bolt-on halsje op MP en wat mooie hardware -naar jouw wens- los bij de div shops.

[2c]

maythe7
31 januari 2016, 12:35
Bedankt voor de reacties! Heb gisteren de website Crysun.nl gezien op Google. Dit lijkt mij opzich ook wel een leuke optie. Wat is jullie mening hierover?

Vriendelijk groet, Maythe

Braml
13 juni 2016, 13:11