PDA

View Full Version : Compressor met een randje



Brad
29 januari 2016, 16:40
Ik had vroeger deze compressor de Pearl CO 4 en het interessante aan deze compressor is dat hij een mooi randje aan je geluid geeft als je de sustain knop wat verder opendraait

Het was dus net of je een overdrive pedaal gebruikte met het verschil dat het geluid helemaal strak bleef zonder vieze bij geluidjes ook als je volle complexe akkoorden speelde

Heeft iemand ook de deze compressor gehad en wat zijn je ervaringen er mee

http://img.photobucket.com/albums/v209/Rojelio/PEARL_zpsadcfd48f.jpg

showband
29 januari 2016, 17:01
ik heb hem nog steeds ;)
een hele bak met die dingen zelfs....

De hele serie is gewoon op een muzikale manier imperfect.

Pearl stuff is te gek. De overdrive en phaser uit deze serie, zijn IMHO het beste wat te koop is...

Midwolda
29 januari 2016, 17:26
Ik had de CO-04 en de OD-05. Kon er niet zoveel mee, vond dat ze het geluid te veel kleurden.
Nou heb ik sowieso altijd ruzie met compressors want ik hou meer van zo transparant mogelijk,
en de overdrive leek wel heel erg op een dertig jaar oude zwerm boze bijen.
Maar overal is een toepassing voor, en misschien ben ik wel te simpel voor dit spul. :chicken:

showband
29 januari 2016, 23:20
de overdrive heeft een parameet-EQ om "wah-in-een-standje" settings mogelijk te maken. voor de rest gewoon een dubbel setje JRC4558 chips zoals de ibanez tube screamer gebruikt.

the sure thing
30 januari 2016, 08:28
Ik had een oude Boss CE-2 die bij mijn humbuckergitaren ook een heel subtiel randje produceerde. Uiteraard niet de bedoeling, maar het klonk heerlijk.





Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brad
30 januari 2016, 17:34
De hele serie is gewoon op een muzikale manier imperfect

Zeker , het zijn heel muzikaal klinkende pedalen , heel organisch