PDA

View Full Version : Ernie Ball Music Man St. Vincent signature (stiekem een heel fraaie gitaar)



vulvasonic
29 januari 2016, 04:49
Ik heb geen idee of deze al voorbij is gekomen (en misschien wilt iemand zo vriendelijk zijn een paar mooie afbeeldingen van deze gitaar te plaatsen - lukt me nu niet - om redenen die nu niet bepaald belangrijk zijn), maar ik kwam dit modelletje al Googlend tegen en.........., tsja wellicht dat ik iets verkeerds heb gegeten, maar ik vind DEZE GITAAR: http://www.music-man.com/instruments/guitars/st-vincent (http://www.music-man.com/instruments/guitars/st-vincent) dus echt gewoon HE-LE-MAAL TE GÈK!!!
:crazyhappy:

"Nou en?", zul je je wellicht afvragen. Nou..... Uuuuuh gewoon, omdat ik, uitgezonderd de originele Gibson Explorer (waar ik helemaal verzot op ben, mits in een voor gitaren conservatieve afwerking wel te verstaan) onder normale, gezonde omstandigheden een gigantische schurfthekel heb aan hoekige, puntige, met lange rechte lijnen in elkaar verzonnen gitaren (o ja, die rechthoekige Bo Diddley Gretsch, die vind ik ook wel koddig, maar dat zijn uitzonderingen...)!!!!!
En nu denk ik opnieuw een uitzondering gevonden te hebben. Sterker, ik vind 'm retegeil (vooral beoordeeld op basis van de 'looks', maar toch ook nog wel op basis van wat video-werk op YouTube. Klinkt me prima in mijn plots door twee kleine bosjes oorhaar overvallen (gatverdamme!!!) oortjes, al ben ik de eerste om toe te geven dat geluid op YouTube doorgaans om vele redenen is absoluut niet is wat je zou moeten horen.

Wat wil ik met deze post?!?!
Wel, eigenlijk wil ik niets meer of minder dan jullie persoonlijke mening over deze gitaren. En MOCHT er iemand zijn die deze St. Vincent reeds heeft mogen testen, dan zou ik daar heel graag iets meer van willen weten. Bij voorbaat dank! :)

Bij de weg, ik hoor zojuist van mevrouwtje Sint Vincent zelf, dat haar modelletje pas in maart op de markt komt. Dus mocht je, net als ik, de gitaar op z'n minst even willen testen..., houdt geduld, mijn lieve medemensjes. En als jij één van die lieve medemensjes bent die de testfase neemt voor wat het is en meteen tot aanschaf wilt overgaan, neem dan iig een eurootje of 1800 mee, want dat zal het kekke plankje gaan kosten. Nu gebeurt het vaker met zeer afwijkende gitaarmodelletjes dat ze niet in een standaard koffertje passen (en ik betwijfel of dat met dit model ook het geval is - wellicht dat de lengte hierin parten speelt), maar ik schat zo in dat Ernie Ball / Music Man in dat geval wel een kofffertje meelevert. :)

richwoodplayer
29 januari 2016, 06:34
http://static.music-man.com.s3-us-west-2.amazonaws.com/website/images/instruments/instrument-40.png
http://static.music-man.com.s3-us-west-2.amazonaws.com/website/images/instruments/slides-4/slide-40.jpg
http://static.music-man.com.s3-us-west-2.amazonaws.com/website/images/instruments/slides-2/slide-40.jpg
http://static.music-man.com.s3-us-west-2.amazonaws.com/website/images/instruments/slides-5/slide-40.jpg
http://static.music-man.com.s3-us-west-2.amazonaws.com/website/images/instruments/slides-3/slide-40.jpg

Voila!

Joost de Ruig
29 januari 2016, 06:43
Euhh, ik vind het nix. :)

D3nnis
29 januari 2016, 06:52
Wow....deze is nog lelijker dan De Armada :D

duckman
29 januari 2016, 07:47
mooie gitaarbody en kleur, de hals kleur en headstock vind ik minder geslaagd. Wel goed om te zien dat een bedrijf als musicman blijft doorontwikkelen.

nusti
29 januari 2016, 08:49
vind de armada toch een heel stuk mooier

universe777
29 januari 2016, 09:12
Vind hem heel gaaf. De knoppen zijn heel tof gevonden. En een toffe gitariste!

budje
29 januari 2016, 09:12
Erg koel!! Soort van iets vrouwelijker bo-diddley model :)

Dutch66
29 januari 2016, 09:26
Augustus vorig jaar klikkerdeklik (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?169356-Ernie-Ball-St-Vincent-Signature)

Nou goed, lekker wijf, lelijke plank... was ongeveer de concensus.

Rutger
29 januari 2016, 09:39
Ik vind het erg mooi dat Music Man de laatste tijd uit zijn comfort-zone is gestapt en (voor hen) werkelijk totaal nieuwe designs en ideeën op de markt brengt, zonder in te boeten op hun fenomenale kwaliteit. Gewoon omdat het kan.

Niet mijn kopje thee maar ik ben een sucker voor 3 pickups en voor Musicman, verwarrend allemaal...

MikeD
29 januari 2016, 09:52
Nou hou ik dus al sinds jaren wel van puntige en hoekige gitaren , van Flying V tot Firebird en de 80's 'ster'-vormen, (hoewel ik inmiddels ook met het brave Les Paul en SG virus besmet ben geraakt) maar deze.. nou nee. Schiet mij maar lek, maar ik heb een voorkeur voor set-necks of neck-through constructies en ga voor 1800 piek geen geschroefde gitaar kopen Nee, ik hoef geen preek dat dat dat geen ruk uitmaakt.. 't is mijn persoonlijke smaak en 'gustus non est ad disputandum' zoals die rare jongens die de Romeinen waren zeiden. Als ik de sounds van drie mini humbuckers wil, doe me dan maar een Firebird VII. De combinatie met die bruine hals vind ik ook niet geslaagd…. metallic blauw (Pelham blue) is weer wel leuk… maar daar blijft 't bij…. maar goed Vulv'.. jij mag m hebben. of is 't 'je mag 'haar' hebben' want de naamgevende dame is al door de GN forumleden goedgekeurd begrijp ik.

arjanb01
29 januari 2016, 09:55
Ik vind dit model van Musicman hun minste. De Albert lee sig vond ik al op het randje maar dit is voor mij te futuristisch.
En 1800 eu vind ik nog meevallen voor een musicman hoor, zeker die met rosewood necks zitten normaal ver boven de 2K.

D3nnis
29 januari 2016, 12:11
Nou hou ik dus al sinds jaren wel van puntige en hoekige gitaren , van Flying V tot Firebird en de 80's 'ster'-vormen, (hoewel ik inmiddels ook met het brave Les Paul en SG virus besmet ben geraakt) maar deze.. nou nee.

Hier iets soortgelijks.
Gibson V's, Jackson (achtige) V's, bc rich Warlock, mockingbird, bich & stealth, ik vind het allemaal mooi, evenals de Parker Fly, maar dit ding....nee.

vulvasonic
29 januari 2016, 14:03
Foei, wat zijn jullie allemaal weer fnuikend conservatief, op FruscianteFan na (lees ik net op de andere helft van dit duo-topic). :D
Voor mij alleen maar een reden om het model nóg begeerlijker te vinden.
:crazyhappy:

Pepe
29 januari 2016, 14:08
Nou, tis dat ik al een gitaar heb anders, nou, dan wist ik het wel.

Kim Wilson
29 januari 2016, 14:20
Ik vind hem wel te gek eigenlijk. Of ik hem zelf zou kopen weet ik niet, maar ik hou wel van die aparte modellen.

Riny
29 januari 2016, 14:45
Niet om negatief te zijn, ieders zijn genot maar ik kan er geen strakke plasser van krijgen, helaas.

FruscianteFan
29 januari 2016, 15:15
Foei, wat zijn jullie allemaal weer fnuikend conservatief, op FruscianteFan na (lees ik net op de andere helft van dit duo-topic). :D
Voor mij alleen maar een reden om het model nóg begeerlijker te vinden.
:crazyhappy:

daar was wat verwarring, dacht dat ik hier reageerde.

Het scheelt natuurlijk wel heel veel dat ik St Vincent al een tijdje volg, ook betreffende uiterlijke expressie. Want naast dat (zoals het merendeel hier beaamt) ze een ontzettend mooie vrouw is, speelt dat bij haar gewoon een grote rol. Outfits, choreografie bij concerten, etc.. Deze gitaar past prima in dit beeld.

Duhsjaak
29 januari 2016, 15:18
Deze mevrouw is in mijn ogen een van de weinige zeer vernieuwende musici.
Als je ziet en hoort wat ze uit een open D stemming haalt, je gelooft je eigen oren niet. Ik doe dat kunstje ook. Klinkt toch anders.

Als zo iemand in deze uithoek van de muziek (pet af MM) haar een eigen gitaar aanbiedt, wil ik ook eerst horen hoe die klinkt.
In haar handen en misschien in mijn eigen handen.
Ik vreet mijn hoed op als die gitaar niet minstens zo eigenzinnig is als de dame zelf.

Het enige waar mijn plassertje een beetje nerveus van wordt is de prijs. Een beetje erg.
Eerst even een bank overvallen dan maar. O nee:
Even afwachten of dat qua geluid nodig is.
Vriendelijke groet, Gus

Edit frusciante's post helemaal mee eens......

FruscianteFan
29 januari 2016, 15:33
moest ff wat filmpjes afkijken, maar de switching is als volgt:

1. brug
2. mid
3. neck
4. brug + mid + neck
5. brug + neck

MikeD
29 januari 2016, 15:45
Foei, wat zijn jullie allemaal weer fnuikend conservatief, op FruscianteFan na (lees ik net op de andere helft van dit duo-topic). :D
Voor mij alleen maar een reden om het model nóg begeerlijker te vinden.
:crazyhappy:


ik vind een Fret King esprit (de uitvoeringen met set neck dan wel he !) veel beter geslaagd; meer 'in balans' als je dat al van zo'n hoekig geval kunt zeggen….ben ik dan nou minder conservatief?? zoo langzamerhand bekruipt me het gevoel dat de overwegend door de mannelijke forumleden plaatsgevonden hebbende goedkeuring van het uiterlijk en de muzikale vaardigheden van mevrouw St Vincent een grote rol speelt bij het 'leuk' vinden van haar signature gitaar….alsof men de dame zelve in handen heeft

D3nnis
29 januari 2016, 18:07
Het ging hier steeds over een vrouw en ik had geen idee waar het over ging....even opgezocht in Google.....
Ok, ik zal wel geen smaak hebben zeg maar, zo iets bijzonders is die dame niet toch?

Wat die gitaar betreft....kan barno niet iets fatsoenlijks ervan maken?

FruscianteFan
29 januari 2016, 18:23
@ D3nnis: oordeel zelf. Gaat mij er meer om dat ze een ontzettend inspirerende muzikant is. Maarja, ik ben dan ook gay. Zij trouwens ook?


https://www.youtube.com/watch?v=5jv4lgFrL7U

@ MikeD: achja, het ene kamp noemt de ander per se conservatief, het andere kamp noemt het ene kamp seksistisch. Ik kan beide argumenten niet weerleggen noch onderschrijven ;)

leuk feitje waar ik laatst achter ben gekomen: haar vaste (studio- en live-)drummer is Matt Johnson, bekend van o.a. Jeff Buckley.

D3nnis
29 januari 2016, 18:47
Wow...dat is net te vaag voor mij... Ik haak af bij muziek die vreemder is dan Primus.
Apart / origineel is het wel.

FruscianteFan
29 januari 2016, 18:49
geef het wat tijd, ik ken haar sinds 2012 en noem me sinds vorig jaar pas fan ;)

telerocker
29 januari 2016, 18:56
ik vind een Fret King esprit (de uitvoeringen met set neck dan wel he !) veel beter geslaagd; meer 'in balans' als je dat al van zo'n hoekig geval kunt zeggen….ben ik dan nou minder conservatief?? zoo langzamerhand bekruipt me het gevoel dat de overwegend door de mannelijke forumleden plaatsgevonden hebbende goedkeuring van het uiterlijk en de muzikale vaardigheden van mevrouw St Vincent een grote rol speelt bij het 'leuk' vinden van haar signature gitaar….alsof men de dame zelve in handen heeft

+1. De Esprit is inderdaad een harmonischer geheel.

FruscianteFan
29 januari 2016, 19:00
ook leuk:


https://www.youtube.com/watch?v=NE7R4nKBK8Y

vulvasonic
29 januari 2016, 21:26
Het ging mij om de gitaar. Van die dame had ik nog nooit gehoord. :eek:

Pter
29 januari 2016, 21:31
Bovenstaande muziek van Annie Clark en haar gitaar kan ik wel waarderen, maar met het eerdere muziekfilmpje heb ik helemaal niets.
De Musicman kan ik ook niet echt warm voor lopen, terwijl ik aparte modellen best wel kan waarderen. Maar wellicht wordt ik oud:sssh:

beruk
29 januari 2016, 21:37
Die weet in ieder geval waar ze mee bezig is, nice. Mij te arty-farty, ik ben een eenvoudige arbeidersjongen. De lefty versie van de gitaar mocht die er komen (not) mogen ze mij opsturen, Het lijkt me een prima ding en ik vind em qua looks dik in orde.