PDA

View Full Version : 2de hands gitaar



hans van caelenberg
27 januari 2016, 22:21
Hello,

Wat mag een 2de hands DanElectro DC59(recent jaar) en een Gibson les paul special (jaar 1994) ?

Groeten

jutter
27 januari 2016, 22:30
Hello,

Wat mag een 2de hands DanElectro DC59(recent jaar) en een Gibson les paul special (jaar 1994) ?

Groeten

Die mag van alles....

Hotpepper01
27 januari 2016, 23:27
Ik kijk voor dat soort vraagjes even op het US Ebay naar sold listings, dan krijg je wel een idee.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=DanElectro+DC59&_in_kw=1&_ex_kw=&_sacat=0&LH_Sold=1&_udlo=&_udhi=&_samilow=&_samihi=&_sargn=-1%26saslc%3D1&_salic=1&_sop=12&_dmd=1&_ipg=25&LH_Complete=1

Daar doen ze zo tussen de 350 en de 500 USD

hans van caelenberg
28 januari 2016, 22:11
Ik bedoelde wat mogen ze kosten:).
Hier in Belgie weet ik 2 danelectro's voor 300euro.
De Gibson is reeds van mij voor 500euro maar dat is volgens mij een koopje(was van vriend),gaat trouwens nooit meer weg.
Heb ook een electroharmonix pedal soul food voor 45euro op de kop getikt,lijkt me ook niet veel.

Joost de Ruig
28 januari 2016, 22:32
Die special was een koopje! tabacco burst?

hans van caelenberg
28 januari 2016, 22:47
Neen,zwart zonder slagplaat wel en de nodige gebruikssporen,wel nagezien en perfect afgesteld.
Was een koopje omdat het een vriend was die hem verkocht.De gitaar is van 1994.
Is de DanElectro dc 59 de moeite voor 300euro?Ik zoek nog een gitaartje met single coils voor wat meer clean maar liever niet te bekend.

MikeD
29 januari 2016, 10:07
met een nieuwprijs van 439 (in Heemstede..: http://www.gitaarshop-heemstede.nl) voor een Danelectro moet je zelf maar de afweging maken of je 300 een faire prijs vindt.

Duhsjaak
29 januari 2016, 11:18
@MikeD
Dank!
Die club kende ik nog niet. Bieden wel een heel aardige en afwijkende sortering.
Heel fijn.

@TS
Ofwel je doet het omdat je het een heerlijk idee vindt om er een te hebben.
In dat geval check je of het een Koreaan of een Chinees is. De Koreanen waren onberispelijk vermoedelijk. Ik heb geen slecht exemplaar in handen gehad.de eerste series uit China waren erg wisselvallig to say the least, maar het lijkt erop dat ze de qualiteit (spellingscontroller sputtert niet tegen - geintje dus) consistent en op orde hebben.

Ofwel je komt 12 maart naar Zuidbroek (op de gok dus). Daar zijn vorig jaar de nodige Dana's voor heel nette prijzen van eigenaar gewisseld.

Ik persoonlijk vind €300.- een pak geld. Tenzij erg goed exemplaar en puntgaaf.
Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

hans van caelenberg
29 januari 2016, 17:41
Bedankt voor de info,ik probeer wat van de prijs te pingelen,ik houd jullie op de hoogte.
Ondertussen een splinternieuw voxje AC4 blauwe versie op de kop getikt voor 150euro,zat nog in de verpakking,wat een mooi geluid komt er hier uit mooi clean.Een koopje denk ik.

Groeten
Hans

vulvasonic
29 januari 2016, 22:03
Heb je Nederlandse roots, beste Hans? :D

Joost de Ruig
29 januari 2016, 22:08
Vast een Zeeuw ;)

hans van caelenberg
29 januari 2016, 22:28
Helaas een belg,maar een beetje hollandse nuchterheid op gebied van kopen kan toch geen kwaad he,fijn dat jullie dat ook opmerkten.
Misschien ben ik wel in het verkeerde land geboren?:(

vulvasonic
29 januari 2016, 22:41
Geintje, Hans. Welkom op dit forum. :ok:

hans van caelenberg
30 januari 2016, 00:08
Weet ik wel ,werk de hele dag samen met Nederlanders uit Alkmaar,superfijne eerlijke mensen.
Heb een gitaarversteker in elkaar geknutseld met een jaren 60 amp,klinkt volgens mijn leraar fantastisch,zal ik wat foto's posten?

vulvasonic
30 januari 2016, 01:29
Tuurlijk! Weliswaar niet in dit deel van het forum (daar zijn 'andere' subfora voor), maar we zien graag wat je hebt, liefst voorzien van foto's en een goed verhaal. Als je een beetje rondneust zul je ontdekken dat sommige delen wat minder frequent bezocht worden dan andere delen. En het is niet moeilijk te raden waar je de meeste kansen hebt om reacties bij mede forumleden los te weken.
Helaas is dit forum, zoals je dat overigens overal ziet gebeuren (door de komst van moderne social media, zoals Facebook, waar je ook zeer uitgebreid kunt bomen met gelijkgestemden over gitaren en alles wat daarmee te maken heeft) behoorlijk in het slop geraakt. Een kijkje naar mijn post-count leert dat je nu de ietwat zure woorden leest van iemand die nog heeft meegemaakt dat het 'bijhouden van alle nieuwe posts op topics die jou interesseerden een dagtaak was. Hans, díe tijd is voorgoed voorbij. Neem van mij aan dat je hier een zeer prangende en interessante vraag kunt posten zonder daar óóit zelfs maar één reactie op te krijgen. Laat dat je er niet van weerhouden die vraag tóch te stellen, want met een beetje mazzel wordt de vraag toch nog opgepikt en ontstaat er een interessante discussie. Het is de tijdsgeest.

Duhsjaak
30 januari 2016, 03:48
@Vulv
Knap hoor Vulv. Je zat er maar heel weinig kilometertjes naast.
Ik vind de man wel een aanwinst voor het forum.

Heb de nodige Vlaamse vriendschappen van pakweg 30 jaar en och, zo groot zijn de verschillen nou ook weer niet.
Ook met de naam kan ik wel wat. De meeste van mijn vriendjes en vriendinnetjes hebben een caelen heuvel. Sommigen van mijn vriendinnetjes permanent.
Die laatste groep heeft pech als de golfbeweging zich doorzet. De juiste pluk op de juiste plek. Er zijn weer steeds meer mensen die denken, ach...., why bother.........

In 'off topic/je eigen songteksten' heb ik een keer een pleidooi gehouden voor een terugkeer van het beneden bos. Op een forum waarin anderen nog wel eens voor verstandelijk minder valide worden aangezien, vind ik dat er betrekkelijk weinig ruimte wordt opgeëist voor de belangrijkste bezigheid ná gitaarspelen.

Deze plezierige gast kan daarbij wel eens een doorslaggevende factor zijn. daarom ben ik wel blij met hem.

@ts
Succes met je zoektocht.
En ik zou het leuk vinden als je liet weten of je er eentje hebt gescoord.
Ik heb een long Horn in 6 snaar (gitaar dus) en een long Horn in bas uitvoering.
Als je googelt:
Gus gitaarnet Hen weekend
En dan via de blauwe (archiefletterjes) naar het origineel gaat, dan hoor je bij het tweede liedje hoe ze klinken.

Hen weekend is geen tikfout. Dat heet echt zo.
Vriendelijke groet,
Gus

Riny
30 januari 2016, 10:43
Vast een Zeeuw ;)

Even dimmen hé, hahahahaha.

Pepe
30 januari 2016, 10:49
@Gus :crazyhappy:..........

grayfink
30 januari 2016, 11:02
Ik moest lachen vanaf permanent. :D

hans van caelenberg
31 januari 2016, 01:20
Ok,ik wist niet dat dit zo een impact zou hebben,blijkbaar is dope in Nederland dus toch nog toegelaten;)
Voor gitaar info ben ik blijkbaar hier niet aan het goede adres:stop:voor kale landingsbanen blijkbaar wel?

Duhsjaak
31 januari 2016, 07:10
Sorry Hans, normaal vind ik improviseren op een naam niet zo smaakvol. Maar hier kon ik de verleiding niet weerstaan.
Dat van die dope, ach dat hoor ik wel vaker.

Maar ik vermoed dat je de tekst niet hebt gelezen. Dat is niet verplicht natuurlijk; dan had je gelijk gesnapt waarom dit gebeurde.
Meer in het algemeen: het heeft mij altijd een beetje verbaasd dat gitaar spelers en componisten vaak zo behoudend zijn.

Death letter blues is het taalgebruik van mijn opa. I get a watch alert for Lara's text is al een stuk meer bij de tijd. Waarom wij massaal blijven hangen in het 'ik hou van jou en blijf je trouw' is een groot raadsel voor mij.

Mijn teksten zijn een stuk uitbundiger dan dat. Da's wel fijn, vind ik. Als ik ook alleen maar van die muffe teksten zou mogen schrijven zou ik er gauw de brui aan geven. Dus ja, landingsbanen horen bij het leven. En dat is precies waar ik over schrijf. Het leven. Het is maar goed dat ik niet maatgevend ben; er wordt hier gelukkig veel over muziek en gitaar of basgitaar gesproken. Als je daarnaar op zoek bent, ben je in goed gezelschap.

Nogmaals welkom dus.
Vriendelijke groet, Gus

Dutch66
31 januari 2016, 11:25
Sorry Hans, normaal vind ik improviseren op een naam niet zo smaakvol. Maar hier kon ik de verleiding niet weerstaan.
Dat van die dope, ach dat hoor ik wel vaker.

Maar ik vermoed dat je de tekst niet hebt gelezen. Dat is niet verplicht natuurlijk; dan had je gelijk gesnapt waarom dit gebeurde.
Meer in het algemeen: het heeft mij altijd een beetje verbaasd dat gitaar spelers en componisten vaak zo behoudend zijn.

Death letter blues is het taalgebruik van mijn opa. I get a watch alert for Lara's text is al een stuk meer bij de tijd. Waarom wij massaal blijven hangen in het 'ik hou van jou en blijf je trouw' is een groot raadsel voor mij.

Mijn teksten zijn een stuk uitbundiger dan dat. Da's wel fijn, vind ik. Als ik ook alleen maar van die muffe teksten zou mogen schrijven zou ik er gauw de brui aan geven. Dus ja, landingsbanen horen bij het leven. En dat is precies waar ik over schrijf. Het leven. Het is maar goed dat ik niet maatgevend ben; er wordt hier gelukkig veel over muziek en gitaar of basgitaar gesproken. Als je daarnaar op zoek bent, ben je in goed gezelschap.

Nogmaals welkom dus.
Vriendelijke groet, Gus

Buurman, ik ben blij dat je er weer bent!, was ik ff vergeten zeg maar...

hans van caelenberg
31 januari 2016, 11:25
Geen probleem.Ik kwam gisteren van een feestje en had wat te diep in het glas gekeken vandaar.
Ik zal eens wat foto's van die zelfgemaakte buizenamp posten.

Groeten
Hans

Duhsjaak
1 februari 2016, 07:39
Ah...., kijk eens aan. Een buizenversterker zelf maken. WoW..., pet af.
Je maakt mij vreselijk nieuwsgierig.
Leuk hoor.
Vriendelijke groet. Gus

hans van caelenberg
1 februari 2016, 20:52
IK legde het wat verkeerd uit het is een hifi versterker uit 64 van het merk leak bestaande uit een voor en eindversterker.
Ik herstelde de eindversterker en koppelde de voorversterker af,later bouwde ik er een kastje rond en een cabinet,ik tracht deze week een foto te posten.

Groeten
Hans

Brad
2 februari 2016, 00:54
Hallo hans , hoe gevaarlijk is dat nou eigenlijk , aan een buizenversterker sleutelen bedoel ik

groeten

Erik de Perik
2 februari 2016, 01:53
Hallo hans , hoe gevaarlijk is dat nou eigenlijk , aan een buizenversterker sleutelen bedoel ik

groeten

Meestal wordt er aan gesleuteld als er geen spanning op staat. Scheelt een hoop!

Brad
2 februari 2016, 01:56
Volgens een Nederlands gitaristenblad schijnt het anders zo te zijn dat het gevaarlijk kan zijn wanneer je niet exact weet wat je doet

Daar werd extra voor gewaarschuwd toen ze een handboek voor het bouwen van buizenversterkers presenteerden

Rinze
2 februari 2016, 02:58
Meestal wordt er aan gesleuteld als er geen spanning op staat. Scheelt een hoop!
Ik zou maar van het binnenste van een buizenbak af blijven als ik jou was..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Tabula Rasa
2 februari 2016, 06:46
Zonder dat je echt de spanning laat dalen dmv een weerstand kan je nog heel lang dodelijke spanningen in zo'n ding hebben. Ff de stekker eruit is niet voldoende.

Erik de Perik
2 februari 2016, 09:39
Zonder dat je echt de spanning laat dalen dmv een weerstand kan je nog heel lang dodelijke spanningen in zo'n ding hebben. Ff de stekker eruit is niet voldoende.

Joh...!! Elco of zo? Ik gok maar wat hoor....

AC3D
2 februari 2016, 13:47
Buizenbakken (en soms ook transistors) maken gebruik van grote elcos om de voedingsspanning na gelijkrichten (AC>DC) af te vlakken.

oudere versterkers zijn vaak zo ontworpen dat de elcos hun lading vasthouden bij het uitschakelen.

bij nieuwere versterkers is het een eis van de Europese wetgeving dat er na 1 tot 5 minuten vanaf het uitschakelen geen dodelijke ladingen meer aanwezig mogen zijn. (hiervoor moet volgens mij echter wel nog een verbinding met aarde aanwezig zijn)

Dit gebeurt meestal door met een weerstand van 1MegaOhm of hoger de positieve pin van de elco aan de aarde of negatieve pin van de elco te verbinden. overigens is deze weerstand vaak al standaard aanwezig.pak dus voordat je gaat rondkloten een multimeter en meet de DC-spanning over de elcos.

Daarmee voorkom je dat je aan de B+ komt te hangen.

Als je dr wel aan komt kan dat resulteren in alles tussen brandwonden en de dood.

Tabula Rasa
2 februari 2016, 14:03
Joh...!! Elco of zo? Ik gok maar wat hoor....
Exact. Die dikke jongens bij de voeding.

Erik de Perik
2 februari 2016, 14:05
Exact. Die dikke jongens bij de voeding.

Was een beetje sarcastisch van me. Ik heb ooit eens een mooie blauwe vonk getrokken vanaf een stand-by schakelaar en daarna nooit meer die vergissing gemaakt. Vrijwel iedere versterker die ik heb (gehad) is aan gesleuteld. Door mij of anderen. :)

Tabula Rasa
2 februari 2016, 14:20
Was een beetje sarcastisch van me. Ik heb ooit eens een mooie blauwe vonk getrokken vanaf een stand-by schakelaar en daarna nooit meer die vergissing gemaakt. Vrijwel iedere versterker die ik heb (gehad) is aan gesleuteld. Door mij of anderen. :)
Tsja, dat kon ik natuurlijk niet uit je post opmaken.

Zelf ook al wat buizenversterkers gebouwd. De laatste die nu zo'n twee jaar ongewijzigd is gaat nooit meer weg.

Hopelijk is mijn TW Liverpool 15 ook binnenkort af.

Erik de Perik
2 februari 2016, 14:24
Een vriend van mij is er eigenlijk heel handig mee, speelt ook nog eens behoorlijk gitaar, maar om de een of andere reden, doet hij niet vel met zijn knutsel talent. Hij heeft een Dumble nagebouwd, voor mij een 19" buizen preamp en diverse versterkers verbouwd. Hij heeft laatst gedreigd om nog een ptp mini-me versterker voor me te bouwen. :)

hans van caelenberg
2 februari 2016, 22:07
Hallo, de vraag of het gevaarlijk is is ruimschoots beantwoord.
Ik sleutel enkel als de stroom af staat,ik had geluk voor de herstelling er lag een weerstand los op de onderplaat.Blijkt nu dat in die oude versterkers speciaal een weerstand zit als veiligheid die zichzelf desoldeerd als ie te warm word en zo de versterker beschermt.Bij mij was de oorzaak een uitgedroogde condensator,effe vervangen alsook de weerstand en klaar is kees.

Groeten
Hans

Erik de Perik
2 februari 2016, 23:04
Dat zijn de betere berichten Kees uhhhh Hans..... en je leeft nog!