PDA

View Full Version : Refugee - The Nomad Brothers



pumpkinhead
27 januari 2016, 18:29
Hallo allemaal

Het is even geleden dat we met The Nomad Brothers nieuw materiaal uploadden, maar nu zijn we eer weer ingevlogen. Bovendien gaan we binnenkort voor de eerste keer live optreden op 10 februari in Kapitein Cravate (Gent). We spelen een backing track af (meestal beat, bas en samples) en daarbovenop spelen we met drie muzikanten de gitaarlijnen/keyboardlijnen/af en toe de baspartij, en dat met extra improvisatie.

Alles is instrumentaal, dus de opzet is om een muzikale trip te creëren. Aangezien het de eerste keer is wordt dat zoeken en experimenteren voor ons, dus als jullie tips en meningen zouden hebben, laat het ons zeker weten!

Hier alvast een foto van onze driekoppige band: http://i67.tinypic.com/b3n52x.jpg

En dit is een nieuw nummer! https://soundcloud.com/the-nomad-brothers/refugee

Groeten

Joris

pasqual
27 januari 2016, 23:26
Niet verkeerd, klinkt lekker. Een tip die ik zou kunnen geven is dat jullie in ieder geval de structuur van de nummers hebben vaststaan zodat er niet live oeverloos geïmproviseerd gaat worden wat de aandacht doet verslappen. Improviseren is leuk maar het moet voor het publiek ook interessant blijven en niet alleen voor de muzikanten. Ik denk ook dat je met jullie muziek erg afhankelijk bent van de sound wat het publiek krijgt te horen. Dus de sub-bassen moeten lekker aanwezig zijn. Ik hoop dat je geluk hebt met de geluidsman/mensen...
Succes de 10e februari!!

( By the way: Dessert Love is erg lekker!;) )

Cageman
28 januari 2016, 13:34
Wat pasqual zegt over het geluid live is wel essentieel ja. Het moet niet overkill, maar zonder bass/sub-bass, geen zone of trip. Wat wordt de setlist?

Jullie zouden prima staan in het voorprogramma van Darkside. Jullie meer hiphoppish nummers doen me daar wel aan denken.

pumpkinhead
28 januari 2016, 19:49
We zijn de locatie gisterenavond eens gaan checken toen er een andere band speelde. Er zijn heel wat mackie boxen, en we brengen onze eigen mixer mee om genoeg kanalen te hebben, dat wil ook zeggen dat we wat meer controle hebben over onze sound.

De structuur vastleggen gaan we doen, want inderdaad, het publiek heeft geen nood aan 15 min. durende solo's. We spelen de backingtracks af van een CD (zo moeten we niet vertrouwen op protools/laptop) en overal een kleine count-in, geen click, maar een percussieloopje dat iedereen hoort zodat we niet met metronoom en koptelefoon moeten beginnen spelen.

De setlist is nog in opbouw (het optreden is al dichtbij, maar we timmeren bijna dagelijks verder aan onze set aangezien ik net vakantie heb).

Voorlopig ziet het er zo uit:

1 A Nomad's Dream
2 Questions
3 Call (met een extra reggae 2de deel)
4 Refugee (met een extra rockgitaar-climax 2de deel)
5 Desert Love
6 Sleepy Spirits
7 Baygus
8 Jumbletown (met een iets uitbundiger einde, eventueel een solootje)

We moeten nog afwegen wat we gaan doen met Alpha, en met Environment 1.

Alpha is heel veel sample/beat-loop, en geen gitaar. Enkel een paar belletjes en harpjes die gemakkelijk door 1 persoon op keyboard kunnen gespeeld worden. Voor de rest weten we nog niet echt hoe/of we dat wel live kunnen aanpakken.

Environment 1 is dan weer heel repetitief, dus misschien een ingekorte versie ... of opzetten als jingle voor we opkomen :soul:

Het is werken naar de deadline toe voor ons, we wijzigen nog structuren, zoeken nog extra samples (quotes/ritmische dingen en spacy effectjes) voor Recep om met zijn AKAI sampler en een delayeffect te gebruiken als vrije versieringen - showelementen over de nummers. tijdens de show, maar ik vind het eigenlijk erg fijn om intensief bezig te zijn op die manier.

Groeten

Joris