PDA

View Full Version : Guild X-175B Manhattan



Joost de Ruig
27 januari 2016, 18:03
Iemand ervaringen met een Guild X-175B Manhattan? Zou nog wel eens een Gretsch achtige hollowbody met Bigsby willen en deze Guild lijkt mij net wat beter dan bv de Gretsch G5420T. Wat mag een gebruikte kosten?


http://www.soundhouse.co.jp/images/shop/prod_img/g/gui_379-5005-801l.jpg

https://gbmedia.azureedge.net/usercontent/gear/3188740/p3_udqjdqun5_ss.jpg

arjanb01
27 januari 2016, 18:44
Hier is je antwoord:

http://www.marktplaats.nl/z.html?query=Guild+Manhattan&categoryId=748&postcode=8043TS

Joost de Ruig
27 januari 2016, 19:05
Hier is je antwoord:


Euhh, dat had ik zelf natuurlijk ook al even gedaan, maar dat zegt hooguit iets over de vraagprijs van anderen.

episua
27 januari 2016, 20:49
Hoi Joost. Die blonde manhattan uit Bolsward is van mij toevallig.
Tja, ik en vele hollowbody fanaten met mij vinden het de beste (semi)hollowbody gitaren in hun prijsklasse.
Maar ja, ik ben niet geheel objectief natuurlijk :)
Kom geheel vrijblijvend bij mij langs om die gitaar eens te testen. Bak koffie erbij en zie maar hoe je 'm vindt.
Heb genoeg ander vergelijkbaar hollowbody materiaal staan (niet allemaal te koop haha) die je er gerust even naast mag testen.
Mocht je dat leuk vinden dan mail je maar even.

Lexvandoef
28 januari 2016, 23:54
Euhh, dat had ik zelf natuurlijk ook al even gedaan, maar dat zegt hooguit iets over de vraagprijs van anderen.

Je vraagt toch ook aan anderen wat hij mag kosten ;)

Anyway, tussen de 60 en 70% van de nieuwprijs is gangbaar, ik vind die 700e een goede prijs om de onderhandelingen mee te openen :).

Pepe
29 januari 2016, 00:09
Ik lonk er al naar sinds ie uitkwam, grote fan van de Paladins. Maar ja, ik lonk natuurlijk naar de oude New Yorker en aan alleen voor de heb erbij doen we niet. Niettemin lijkt het me een goede deal. Ik zou gewoon met 650 eurie in mijn zak op de koffie gaan en kijken of er nog koekjes bij geserveerd worden.

barno
29 januari 2016, 00:21
Paladins touren in feb in B en NL, ik ga ze nog es kijken, been too long. Tja als er één ambassadeur is van Guild archtops, Dave's the man!

Pepe
29 januari 2016, 00:29
Ik ga ook met het rockabilly bandje plus beide zoons, Yeahaa!

telerocker
29 januari 2016, 02:18
Guild heeft leuke gitaren onder de 1000 euro. Ik zou zoiets eerder kopen dan een Gretsch Electromatic, al ben ik geen Bigsby-afficionado. Tweedehands helemaal betaalbaar.
Een vriend van me heeft trouwens net een akoestische Guild aangeschaft. Die gitaar klinkt erg goed is en mooi afgewerkt. Als de Manhattan dat ook is, koop je veel gitaar voor het geld.

denis.hermans
6 december 2017, 23:55
Ik heb er vandaag één gekocht in the Guitar Bar in Antwerpen.
Ik vind het een waanzinnig mooie en goede gitaar !

Tupelo
7 december 2017, 21:22
Ik ook. :) congrats.

denis.hermans
7 december 2017, 21:27
Nou jij ook gefeliciteerd dan 😊😊!!!

denis.hermans
7 december 2017, 21:34
Ah bij nader inzien denk ik dat die " ik ook" slaat op het mooi vinden van de gitaar. Bij deze dus : jij ook gefeliciteerd .... met je goede smaak.😆!!!

Ik vind Guild dat echt goed bezig is met de Newark reeks. De prijs/ kwaliteitverhouding van die gitaren en eigenlijk gewoon de kwaliteit op zich is uitstekend.

telerocker
7 december 2017, 22:24
Nice catch. Ik zou er zelf ook wel eentje willen hebben.

vulvasonic
8 december 2017, 01:01
Pics or it didn't happen. En dan wel met de krant van vandaag ernaast en jouw eega in een verleidelijke pose eronder. Naakt uiteraard.

Orpheo
8 december 2017, 07:53
Ik ben blij deze comments te lezen. Werk me de blaren om Guild's kwaliteit te waarborgen.

Als je specifieke vragen hebt stel ze gerust. War ik mag vrijgeven zal ik desgewenst doen :)

Mr.Fingers
8 december 2017, 09:24
Heb zelf een Starfire III, gemakkelijk de beste hollowbody in het "tot 1500€"-segment die ik al bespeeld heb. Eastman komt in de buurt, maar heeft de mojo en typische klank niet. En de X175's die ik bespeeld heb, hebben het ook allemaal... Of de Capri's, of...

denis.hermans
8 december 2017, 09:44
Bedankt Orpheo. Zo te zien ben je geslaagd in je werk want ik heb ook een Guild Starfire IV en Guild M75 Aristocrat en dat zijn ook topgitaren ! ( Stiekem kriebelt het ook nog voor een Polara, T 200.... )
Was mijn vaardigheid als gitarist maar op gelijke hoogte met de kwaliteit van de gitaren ;-)

Als ik vragen zou hebben, zal ik ze zeker stellen.
Nu is het wel zo dat in de Guitar Bar een Guild "freak" werkt. Walter Broes is een echte fan en heeft zelf verschillende Guild gitaren ( de man verdient een endorsement voor de liefde voor het merk die hij uitstraalt 😁) .

Vulvasonic : ik moet je teleurstellen. Ik heb geen eega (daarom kan ik ook af en toe een nieuwe gitaar kopen...)
Foto's van de gitaar kan ik wel posten .Ik moet wel even nakijken waar ik ze nu kan hosten omdat photobucket zijn beleid gewijzigd heeft.

denis.hermans
8 december 2017, 09:47
Mr Fingers : ik heb dezelfde ervaring.
Eastman vind ik ook erg goede gitaren maar voor mij persoonlijk heeft Guild net dat tikkeltje meer.

Orpheo
8 december 2017, 14:16
Top! Ja ik werk echt voor guild zelf. Heb net twee dozijn nieuwe meuk verwerkt en nog veel meer te gaan. :D

Eko
8 december 2017, 17:28
Ik speel al jaren Gretsch ( 6120 ssu ) en Dearmonds. De Guild staat ook al tijden op mijn wensen lijst. Bouwwijze en klank zijn dik in orde. Inderdaad Dave Gonzalez look A like voor een budget prijs. Paladins zijn een killer band. Meer dan een dozijn keer gezien. Als je de Guild wilt, koop hem dan. Beter spijt van de koop dan jarenlang zeggen dat je het graag had gedaan......