PDA

View Full Version : Iemand ervaring met revelation gitaren?



Smeigel_12000
27 januari 2016, 10:54
Ik zit al een tijdje te dubben of ik een squier jazzmaster vintage modified zal kopen. Nu kwam ik laatst dit model tegen, de Revelation RJT60. Zo te zien krijgt hij lovende beoordelingen. Heeft een van jullie toevallig ervaring met dit merk? Hoe zijn de elementen? Veel hum of juist niet? Goede toners? Etc.

Dutch66
27 januari 2016, 13:39
Nu kwam ik laatst dit model tegen, de Revelation RJT60.

Waar? Linkje(s)? Foto's?

Input, need more input Smeigel.....

Bernardduur
27 januari 2016, 15:05
Heeft P90 pickups en is dus een compleet andere gitaar!

jetlennon
27 januari 2016, 15:21
Heb zo'n phantom model gehad van revelation. Erg fijne gitaar. Netjes afgewerkt en goed klinkende elementen. Zoals gezegd zal ie niet klinken als een jazzmaster maar ligt eraan of je daar voor gaat.

Rogueny
28 januari 2016, 14:25
Lokale dealer in zwolle handelt in die gitaren. Leuke dingen! Hebben vrijwel allemaal p90 pickups. Dacht dat hij iets had gezegd dat revelation was ontstaan naar aanleiding van die pickups. Op zich geen slechte gitaren, en ook niet duur. Beetje richting merken als de hedendaagse koreaanse en Chinese tokai, epiphone en dat soort merken.

Duhsjaak
28 januari 2016, 15:31
Lokale dealer in zwolle handelt in die gitaren. Leuke dingen! Hebben vrijwel allemaal p90 pickups. Dacht dat hij iets had gezegd dat revelation was ontstaan naar aanleiding van die pickups. Op zich geen slechte gitaren, en ook niet duur. Beetje richting merken als de hedendaagse koreaanse en Chinese tokai, epiphone en dat soort merken.

Ik kan niet eens zeggen dat ik het hier zwaar mee oneens ben.
Het zou alleen helpen als je erbij zou vertellen in welk jaar je deze vergelijking plaatst.

Ik heb, van iemand die 4 maanden het land uit was, zo'n Revelation in da house gehad en moet zeggen dat ik daarvan behoorlijk onder de indruk was. Een jaar of 5 terug. Misschien waren de epi's toen ook op dat niveau.
Zou ik nu zeker mijn hand niet voor in het vuur willen steken.

De eindcontrole van veel a merken is bij de klant gelegd. Met strak wisselende resultaten als gevolg.ö
Mijn China EPI (weet effe niet meer hoe die heet: mini humbucker - fender - gekantelde humbucker in de brug) kan er niet bij in de schaduw staan.

Naar mijn mening leveren de Yamaha's, Hagstrom's en Revelations van deze wereld veel consistentere producten qua kwaliteit.

Mijn inschatting: hele goeie Koreaan. Is de feel van de gitaar OK en vind je dat het geluid mooi is? Dat is ie voor jou!
Vriendelijke groet, Gus

Eric de Jong
30 januari 2016, 00:03
Ik heb de bewuste gitaar! Top ding , erg goede dikke sound met strat bells. Ik persoonlijk kon niet met de hals overweg. Nagenoeg vlakke radius (van 12 naar 16) en een platte achterkant. Ik hou meer van een wat rondere hals zoals een squier....

EJ

Rogueny
2 februari 2016, 16:48
Ik kan niet eens zeggen dat ik het hier zwaar mee oneens ben.
Het zou alleen helpen als je erbij zou vertellen in welk jaar je deze vergelijking plaatst.

Ik heb, van iemand die 4 maanden het land uit was, zo'n Revelation in da house gehad en moet zeggen dat ik daarvan behoorlijk onder de indruk was. Een jaar of 5 terug. Misschien waren de epi's toen ook op dat niveau.
Zou ik nu zeker mijn hand niet voor in het vuur willen steken.

De eindcontrole van veel a merken is bij de klant gelegd. Met strak wisselende resultaten als gevolg.ö
Mijn China EPI (weet effe niet meer hoe die heet: mini humbucker - fender - gekantelde humbucker in de brug) kan er niet bij in de schaduw staan.

Naar mijn mening leveren de Yamaha's, Hagstrom's en Revelations van deze wereld veel consistentere producten qua kwaliteit.

Mijn inschatting: hele goeie Koreaan. Is de feel van de gitaar OK en vind je dat het geluid mooi is? Dat is ie voor jou!
Vriendelijke groet, Gus

Hagstrom is idd heel erg leuk spul! Vooral de Super swede tremar is een schoonheid.

Maar goed, weer even on topic: Kwaliteit is, zoals bij veel iets goedkopere gitaren erg wisselend. Heb zelf die ervaring met Epi's gehad. Productie jaar maakt wat dat betreft echt niks uit. Heb nu een toppertje, maar in het verleden heb ik veel epi's gehad met flinke productiefouten, zowel uit de jaren 90 als nieuwe modellen.

Of te wel, idd zelf goed testen en je mening vellen over de specifieke gitaar. Revelations is zeker het checken waard!