PDA

View Full Version : Fender Amps (Deville, Hotrod) etc.



Jurian95
26 januari 2016, 21:54
Ik ben van plan om een nieuwe amp te gaan kopen en hem te gaan gebruiken voor de band en de sessie dingen die ik doe. De sound van Fender staat me heel erg aan, het is heel around. De Hot Rod Deluxe III en de Fender Deville staan me erg aan, heb over deze twee amps ook al meerdere keren gespeeld, ze klinken beide anders, maar ik kan niet echt zeggen welke ik nu beter vind. En oja, bij de Deville's heb je ook nog keuze tussen 4x10 en 2x12.

Mijn vraag aan jullie: Wat zijn jullie ervaringen met deze amps en wat adviseren jullie?

Joost de Ruig
26 januari 2016, 22:12
Ik heb meerdere postings gedaan over mijn Fender Hotrod Deville Michael Landau signature. Naar mijn smaak een van de beste cleane amps op de markt. Gebruik even de zoekfunctie om mijn recentie hierover te lezen.

pasqual
26 januari 2016, 22:15
Mijn antwoord ga je niet leuk vinden, althans wat de Hotrod Deluxe 3 betreft...
Als je dit ding op repetitie volume gebruikt blijft van de mooie sound helemaal niets over. Het mooie volle geluid wat je thuis ervaart of in een muziekzaak op een redelijk volume veranderd in een lelijk, krijsend geheel zonder mooie warme klanken:( Deze versterker is mij zwaar tegengevallen. Thuis vond ik 'm mooi op het clean kanaal, het gainkanaal heb ik meteen al ruk gevonden maar ik dacht dat dat met pedaaltjes wel was op te lossen...maar helaas! Kortom: met een grote boog om dit apparaat heen lopen;).
De Deville's weet ik niets over te vertellen.

Erik de Perik
26 januari 2016, 22:17
Ik zal eens in de repetitieruimte kijken waar ik vaak op speel, maar het is een Fender, met nep tweed en ik vind het niet echt wat....

Remork1970
26 januari 2016, 22:28
Mijn antwoord ga je niet leuk vinden, althans wat de Hotrod Deluxe 3 betreft...
Als je dit ding op repetitie volume gebruikt blijft van de mooie sound helemaal niets over. Het mooie volle geluid wat je thuis ervaart of in een muziekzaak op een redelijk volume veranderd in een lelijk, krijsend geheel zonder mooie warme klanken:(

Goh, eens een amp die hard niet klinkt en zacht wel! Daar moet een plaats voor zijn. Meestal is het nl. andersom.

pasqual
26 januari 2016, 22:44
Goh, eens een amp die hard niet klinkt en zacht wel! Daar moet een plaats voor zijn. Meestal is het nl. andersom.

Als ik alleen was in mijn mening zou ik inderdaad eens achter mijn oren moeten krabben maar helaas is het zo volgens velen. Ik vond 'm in de muziekzaak erg lekker klinken clean en thuis ook maar eenmaal in bandverband moest het volume omhoog en ik herkende 'm niet meer terug. Totaal een ander karakter....

Lexvandoef
26 januari 2016, 23:42
Wat pasqual zegt! Met het verschil dat ik hem voor thuis ook verschrikkelijk vind, veels te veel laag en veels te hard ineens. Het stomme is dat hij niet veel harder wordt maar wel veel pinniger en scheller. Ik zou met een hele grote boog rond die amp lopen, en om elke amp die de naam hot rod nog wat draagt van Fender.

Punt is is dat je voor het geld dat dat ding nieuw kost zoveel moois tweedehands kan kopen dat ik echt niet snap dat mensen dat ding nog durven kopen.

Jurian95
26 januari 2016, 23:52
Punt is is dat je voor het geld dat dat ding nieuw kost zoveel moois tweedehands kan kopen dat ik echt niet snap dat mensen dat ding nog durven kopen.

Wat zou dan een betere optie zijn? Messa Boogie DC3?

Joost de Ruig
26 januari 2016, 23:54
Ik zou met een hele grote boog rond die amp lopen, en om elke amp die de naam hot rod nog wat draagt van Fender.

Dat laatste is echt grote onzin. Ik kan niet oordelen over een Deluxe, maar wel over een Deville. Ik nodig iedereen uit zijn amp naast een Landau signature te testen. Ik heb tientallen amps gehad en ken geen betere cleane amp.

Lexvandoef
27 januari 2016, 00:30
Dat laatste is echt grote onzin. Ik kan niet oordelen over een Deluxe, maar wel over een Deville. Ik nodig iedereen uit zijn amp naast een Landau signature te testen. Ik heb tientallen amps gehad en ken geen betere cleane amp.

Die heb ik alleen kort in de winkel geprobeerd maar vond ik eigenlijk meer van hetzelfde als ik eerlijk ben.... Zeker als je kijkt naar wat dat ding kost, pfoe...


Ik zie best een hoop hot rods achter de grote jongens staan hoor en klinkt allemaal prima. Het is ook al een jaartje of 20 een goed lopende amp serie van Fender, hebben menige boutique amp overleefd. Ik ben gehecht aan mijn oude Fendertjes maar als er een hot rod staat laat ik ze thuis.

Ja echt? Ze zullen wel iets goed doen maar ik kan er echt niks mee helaas. Ik vind het geen probleem om over een ander zijn backline te spelen maar als er een hot rod staat neem ik juist zelf iets mee :soinnocent:.

Maar goed, wel mooi voor de TS om zulke uiteenlopende meningen te lezen, zo zie je maar, veel is ook smaak ;).

barno
27 januari 2016, 00:32
t is allemaal smaak natuurlijk maar ik heb hier lang een Deville logeren gehad. Dat was gewoon een andere wereld dan mijn SF vibrolux en twin. niet de mijne

paulusdeBKB
27 januari 2016, 00:50
Ik heb een Fender Hotrod deVille 4x10. Clean vind ik het een briljante amp, overdrive is niet zo... Er zit veel hoog in, maar schel zou ik hem niet noemen. Belangrijkste nadelen zijn: te luid en erg zwaar.

Joost de Ruig
27 januari 2016, 01:13
Die heb ik alleen kort in de winkel geprobeerd maar vond ik eigenlijk meer van hetzelfde als ik eerlijk ben.... Zeker als je kijkt naar wat dat ding kost, pfoe...

Naast zijn geluid, vind ik zijn prijs juist een sterk punt. Toon mij een versterker van €1000,- met dezelfde opties en kwaliteiten. Ik heb hem niet kunnen vinden. Nu vind ik zelf deze Landau signature geen typische Hotrod. Zo heeft hij geen overdrivekanaal en juist die kanalen vind ik een matig punt van de overige Hotrods. Zijn clean vind ik daarintegen echt prachtig.

Lexvandoef
27 januari 2016, 01:36
Naast zijn geluid, vind ik zijn prijs juist een sterk punt. Toon mij een versterker van €1000,- met dezelfde opties en kwaliteiten. Ik heb hem niet kunnen vinden. Nu vind ik zelf deze Landau signature geen typische Hotrod. Zo heeft hij geen overdrivekanaal en juist die kanalen vind ik een matig punt van de overige Hotrods. Zijn clean vind ik daarintegen echt prachtig.

Over die prijs, ik denk dat wij in 2 verschillende werelden shoppen, ik kijk wat dat betreft bijna uitsluitend naar de tweedehands markt (veel waardevaster) en als je ziet wat je daar voor 1000e kan kopen? Veel meer waar voor je geld, AC30 in allerlei vormen en maten, met een beetje geluk een Deluxe Reverb RI. Leuke Marshall hier en daar (2203 ofzo, zijn wel totaal anders dan jouw hot rod, dat weet ik ;)). En dat zijn een beetje de gangbare dingen ;).

Joost de Ruig
27 januari 2016, 02:12
Ik hou nu eenmaal erg van de Fendersound en kan niet zoveel met een Vox of een Marshall. Goede silver- of blackfaces zijn gebruikt ook duur en niet zelden aan gerommeld. Ik koop nooit spullen met de gedachte aan waardevastheid. Als je de goede keuze weet te maken, wat ook mij niet altijd lukt, en je doet laten we zeggen 10 jaar met een amp, dan is €1000 een superinvestering. Je krijgt daarna altijd nog wel de helft ervoor terug en hebt €50 per jaar afgeschreven, zonder in ieder geval de eerste jaren een groot risico op defecten te lopen. Bij gitaren ga ik hierintegen volledig met je mee en koop meestal ook 2de hands.

Lexvandoef
27 januari 2016, 02:38
Ik hou nu eenmaal erg van de Fendersound en kan niet zoveel met een Vox of een Marshall. Goede silver- of blackfaces zijn gebruikt ook duur en niet zelden aan gerommeld. Ik koop nooit spullen met de gedachte aan waardevastheid. Als je de goede keuze weet te maken, wat ook mij niet altijd lukt, en je doet laten we zeggen 10 jaar met een amp, dan is €1000 een superinvestering. Je krijgt daarna altijd nog wel de helft ervoor terug en hebt €50 per jaar afgeschreven, zonder in ieder geval de eerste jaren een groot risico op defecten te lopen. Bij gitaren ga ik hierintegen volledig met je mee en koop meestal ook 2de hands.

Ja ik vind een goede Fender ook heerlijk! Tweedehands is dan misschien wat meer een gok maar je krijgt vaak meer voor hetzelfde geld. Ben en blijf een zuinige student ;). Overigens heb ik ook weleens veel afgeschreven op mijn amps hoor, als je kijk wat mijn HOOK setje toendertijd 2dehands kostte en wat je er nu voor zou krijgen, ouch.... :(. Nja shit happens.

Wel grappig dat je met gitaren dus wel kijkt naar de tweedehands markt en met versterkers niet.

Joost de Ruig
27 januari 2016, 02:51
Wel grappig dat je met gitaren dus wel kijkt naar de tweedehands markt en met versterkers niet.

Met een buizenversterker, en zeker een wat oudere, kan meer mis dan met een gitaar. Met amps kan ik bijna nix zelf qua techniek en moet
dan op zoek naar ern goede ampdokter, waar er niet zoveel van zijn. Aan gitaren kan ik meer zelf sleutelen en ken ik binnen 3 kwartier rijden 4 goede herstellers. Vandaar dat ik met gitaren makkelijker naar gebruikt kijk.

pasqual
27 januari 2016, 08:06
Joost, haal je niet de Hotrod en de Deville door elkaar? De Hotrod kost zo'n €800,00 en dat is ie niet waard naar mijn mening. Ik weet niets van de ML van jouw maar deze moet haast een klap beter zijn als de hotrod, als ik jouw enthousiasme zo lees in de diverse topics.

arjanb01
27 januari 2016, 08:27
Joost lijkt wel een vertegenwoordiger van deze fender lijn.
Ik zou m'n geld liever in een fender deluxe 1965 reissue steken. Voor 800 eu heb je ze tweedehands en nieuw rond de 1100.
Slikt pedalen goed en soortgelijk clean met als voordeel qua gewicht lichter!

Tabula Rasa
27 januari 2016, 08:37
Ze moeten weer met de champ II komen, maar dan vier eindpitten of 2 6l6 buizen.

Joost de Ruig
27 januari 2016, 08:52
Joost lijkt wel een vertegenwoordiger van deze fender lijn.
Ik zou m'n geld liever in een fender deluxe 1965 reissue steken. Voor 800 eu heb je ze tweedehands en nieuw rond de 1100.
Slikt pedalen goed en soortgelijk clean met als voordeel qua gewicht lichter!

Sorry als ik enthousiast ben ;) maar ik kanecht iedereen aanraden ze eens te proberen.

De HR Landau weegt 1 kg meer dan de Deluxe 65, heeft 2x zoveel wattage en kost €500,- minder. Deze laatste ben ik trouwens nergens voor €1100 tegengekomen (nu €1540 bij Bax). Ook echt een goede amp trouwens. Door het prijsverschil viel voor mij de Deluxe af.

Kim Wilson
27 januari 2016, 08:52
Joost, ik weet dat je blij bent met je ML Deville, maar ga nou niet zo overdreven de wandelende reclamezuil uithangen naar iedereen die iets in de Fender hoek zoekt, want zo geweldig zijn ze niet. Voor €1000 weet ik nog wel een heleboel andere kanshebbers. Misschien niet nieuw, maar wel in goeie staat en zeker zo betrouwbaar.

Ik kan het ook alleen maar eens zijn met Pasqual. Jarenlang een HR Deluxe gehad, en inderdaad een schelle krijsbak op volume. Laag volume ging wel, maar dat was bijna niet in te stellen door het onmogelijke verloop van de volumeknop. Ik heb het nog geprobeerd met een externe 2x12 cab met echte oude 70s Celestions, maar het karakter was ook daarmee niet te verbloemen. Het schijnt dat de Blues Deville een wat ander beestje is en wat evenwichtiger klinkt. Maar dat weet ik niet, ik heb er zelf geen ervaring mee.

The Lo Lands
27 januari 2016, 09:51
Begin jaren negentig verruilde ik mijn 100 watt Fender transistor versterker in voor een Fender Blues Deville 2x12. Een prachtige versterker voor studio opnames en thuis gebruik waarvan ik alleen het clean kanaal gebruikte. Live stond deze versterker zijn mannetje maar man wat gaan die versterkers HARD! Ik heb twee jaar terug live op een buitenpodium over een Hot Rod I of II gespeeld en dat klonk toch ook wel erg goed! Heel veel punch en bite die met de funk/rock die we speelde perfect uit de verf kwam.

In 2007 mijn Deville voor dezelfde aanschafprijs ingeruild voor een Orange Rockerverb 50 MKI en nooit meer terug gekeken ;-)

deefke666
27 januari 2016, 09:59
Ik heb een hotrod deluxe III, en ik ben er betrekkelijk tevreden over eigenlijk, VOOR ZIJN PRIJS, zonder te vergelijken met tweedehands versterkers die evenveel kosten als de hotrod nieuw, want dat vind ik niet echt een vergelijking.

Natuurlijk heeft hij zijn tekortkomingen, en inderdaad hij heeft erg veel laag en kan wat pinnig in het hoog zijn, maar ik kan er best goed mee werken. Het enige wat ik echt helemaal kan onderschrijven is het klote drive kanaal.
Ik weet niet wat de tegenstanders bedoelen met "hoog" volume, ik ga nooit boven vier op mijn volume. En daar kan ik best mee werken.

Volgens mij is het bij de deville en de ML hetzelfde circuit want als je ze alle drie naast elkaar zet en je gebruikt het cleane kanaal dan lijken ze allemaal heel erg op elkaar, de speaker verschillen in acht genomen dan.

Maar het echte "fendergeluid" is het ook niet, als je vergelijkt met bv een deluxe reverb of een vibrolux en dergelijke, maar dan zit je ook ineens in een andere prijsklasse he.

Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik deze amp echt gebruik als clean platform voor een uitgebreide (understatement) pedalenplank, en er altijd wel één of meer pedalen aanstaan (RC booster staat bijna altijd aan).

Zijn er betere amps? Natuurlijk wel, zeker weten, maar een "slechte" amp is het zeker niet imho.

Kim Wilson
27 januari 2016, 10:38
Voor hetzelfde geld zou ik kijken naar een Peavey Classic 30 of Delta Blues, die vond ik veel volwassener klinken. Veel mooier in balans.

ellisvertellis
27 januari 2016, 11:31
Met de Hot Rod Deluxe heb ik gelijkaardige ervaringen als de meesten hier: mooi stil, lelijk op volume. Dat was wel een HR 1.

Ik heb jaren op een Blues Deville 410 gespeeld, dus die met tweed bekleding. Die wordt vaak verward met de Hot Rod Deville. Die Blues Deville was een heel toffe amp en ging inderdaad belachelijk hard, maar hij klonk wel prima op elk volume! Fantastisch pedalen platform.

Dan overgestapt naar een SF Pro reverb, met een totaal andere klank, meer vintage, meer karakter, glashelder clean waar de Deville toch niet aan kon tippen. Ook goed met pedalen, beetje holler van klank wel. Typische heldere Fender reverb.

Recent mijn Pro verkocht en een oude Bassman gekocht voor bijna de helft van de prijs. Dat is wat ik eigenlijk wilde horen uit een Fender al die jaren: warm(!!), helder met toch een zekere textuur en voldoende headroom. In mijn ogen de beste deal als je een echte vintage Fender klank zoekt. Wel weinig features: geen reverb, geen FX loop, geen mid knop, geen vibrato. Pff, ik doe toch alles met pedalen... :)

Ik heb ook nog een Fender Musicmaster Bass amp staan en hoewel het eigenlijk een Gibson ampje is, klinkt die ook echt lekker: 10 watt, 12" en een echt lichtgewicht. Geweldig ding ook en best nog gemakkelijk te vinden!

Succes met je zoektocht!

arcane
27 januari 2016, 13:47
Ik heb zelf een witte hotrod deluxe gehad. Dat type heet de White lightning. Deze heeft een andere speaker dan de normale versie. die heb ik nooit als schel ervaren.
M.a.w. een andere speaker doet veel met het geluid. Dus ogen openhouden op marktplaats naar ene hotrod waarbij de speaker vervangen is ;)

Kim Wilson
27 januari 2016, 13:59
Dat is niet altijd waar. Ik heb er een Jensen C12N in gehad, een oude Celestion G12H, een externe 2x12 cab met Celestion G12H's, maar het karakter bleef. Dus ik denk dat daar meer aan is gebeurd dan alleen een andere speaker.

E-J
27 januari 2016, 14:43
Ik heb de Blues Deluxe gehad en vele malen over Hotrod & Blues Devilles gespeeld. Het is een oke-je versterker en veel gitaristen die ik live hebben gezien met ene klinken prima. Maar ik merk dat iedereen die zo'n amp koopt, hem uiteindelijk toch van de hand doet om precies de redenen die genoemd zijn.

En zoals al gezegd is, het loont zich echt om een tweedehands versterker te kopen. Er is zoveel leuks te vinden voor de prijs van een nieuwe Hotrod. Geef een lijstje met eisen en je wordt hier op je wenken bediend.

Lexvandoef
27 januari 2016, 17:53
Met een buizenversterker, en zeker een wat oudere, kan meer mis dan met een gitaar. Met amps kan ik bijna nix zelf qua techniek en moet
dan op zoek naar ern goede ampdokter, waar er niet zoveel van zijn. Aan gitaren kan ik meer zelf sleutelen en ken ik binnen 3 kwartier rijden 4 goede herstellers. Vandaar dat ik met gitaren makkelijker naar gebruikt kijk.

Ja dat kan inderdaad een beetje een leerschool zijn, maar soit, daar leer je inderdaad van ;). In de beginjaren zonder al te veel ervaring een Marshall 2203 gekocht op marktplaats, goede deal, klonk vet -> Lex blij.
Nja toen ik na een week uit nieuwsgierigheid maar eens de amp open trok werd ik minder blij. Bleek het halve chassis te ontbreken (was er ooit afgezaagd ofzo). Ik balen natuurlijk, maar ja dat soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren. Je leert er wel van, kijk tegenwoordig toch een stuk beter en je hoort/ziet ook snel genoeg de meeste dingen die mis kunnen zijn gelukkig, zulke magic voodoo machines zijn het nou ook weer niet ;)

Overigens zijn er tal van goede ampguys in Nederland, in zo'n beetje elke provincie zitten er wel een paar.


Ik heb een hotrod deluxe III, en ik ben er betrekkelijk tevreden over eigenlijk, VOOR ZIJN PRIJS, zonder te vergelijken met tweedehands versterkers die evenveel kosten als de hotrod nieuw, want dat vind ik niet echt een vergelijking.

Nja ik dat wel een redelijk vergelijk, je kan je geld maar 1 keer uitgeven toch? Beter doe je dat dan zo verstandig mogelijk ;), tenminste daar ga ik vanuit dan ;).

deefke666
27 januari 2016, 20:03
Nja ik dat wel een redelijk vergelijk, je kan je geld maar 1 keer uitgeven toch? Beter doe je dat dan zo verstandig mogelijk ;), tenminste daar ga ik vanuit dan ;).

Je begrijpt me verkeerd denk ik, natuurlijk is tweedehands kopen beter imho.
Ik bedoelde dat je de kwaliteit van een amp van 800 euro nieuw, niet kan vergelijken met de kwaliteit van een tweedehandse van 800 euro.
Want dan zit je toch al vlug aan een nieuwprijs van 1300 a 1400 euro.

De hotrod wordt door sommigen vergeleken met amps die meer dan 500 euro meer kosten, dan lijkt het me ook logisch dat die wat beter klinken.

Dus tweedehands lijkt me sowieso altijd een betere keuze prijs/kwaliteit.
Trouwens die Peavey amps die Kim Wilson noemt zijn inderdaad heel toffe amps.
Een Engl Thunder kan ook een mooi alternatief zijn in dezelfde prijsklasse als de hotrod.

Lexvandoef
27 januari 2016, 20:48
Je begrijpt me verkeerd denk ik, natuurlijk is tweedehands kopen beter imho.
Ik bedoelde dat je de kwaliteit van een amp van 800 euro nieuw, niet kan vergelijken met de kwaliteit van een tweedehandse van 800 euro.
Want dan zit je toch al vlug aan een nieuwprijs van 1300 a 1400 euro.

De hotrod wordt door sommigen vergeleken met amps die meer dan 500 euro meer kosten, dan lijkt het me ook logisch dat die wat beter klinken.

Dus tweedehands lijkt me sowieso altijd een betere keuze prijs/kwaliteit.
Trouwens die Peavey amps die Kim Wilson noemt zijn inderdaad heel toffe amps.
Een Engl Thunder kan ook een mooi alternatief zijn in dezelfde prijsklasse als de hotrod.


Ja oke op die fiets, we keken vanuit verschillend hoeken volgens mij :). Je hebt wat dat betreft gelijk en om die reden alleen koop ik bijna nooit gear in de winkel ;).

Agent_Smith
27 januari 2016, 21:36
Ik heb een Egnater Renegade combo en die heeft een erg goed clean kanaal (ook een waanzinnig overdrive kanaal trouwens, maar dat terzijde); naar mijn smaak veel beter enkele van die Fender tweed modellen (sorry ik weet de exacte types niet meer) die ik ooit wel eens bespeeld heb. Maar nogmaals: alles is smaakgebonden natuurlijk.

Luke-wannabe
28 januari 2016, 00:51
Kijk, dit is nu echt weer gitaarforum. Die versterkers worden hier afgezeken terwijl dit op het gebied van cleane amps echt het beste is wat je kunt krijgen in deze prijsklasse. Die versterkers hebben gewoon de Fender karakteristieken en sound. Klinken ze net zo goed als de reissues (Deluxe, Princeton, Bassman) van Fender? Nee, maar die dingen kosten, zeker tweedehands, drie (!) keer zo veel! Een hot rod deluxe kun je tweedehands al voor €300,- vinden als je goed zoekt en dan heb je echt een prima amp waar je een heel eind mee uit de voeten kunt.
Echt weer typisch gitaarforum om zulk soort versterkers af te zeiken. Als je zelf een Hook of weet ik veel wat voor boutique of vintage spul hebt staan zal zo'n versterkertje je altijd tegen vallen, maar even serieus nou lieve mensen. Qua prijs/kwaliteit kun je dit gewoon niet verslaan. Beter een Fender Hot Rod dan een Peavey Valveking of een Blackstar combo-tje ofzoiets.

Het is waar dat ze soms wat veel laag hebben en dat ze gauw erg hard staan. Maar nog maals. Voor dat geld een versterker met zóveel meer 'smoel' dan de meeste dingen in deze prijsklasse? Petje af hoor.

Mijn twee cent.

Joost de Ruig
28 januari 2016, 01:06
Leon +1 :)

pasqual
28 januari 2016, 05:56
Kijk, dit is nu echt weer gitaarforum. Die versterkers worden hier afgezeken terwijl dit op het gebied van cleane amps echt het beste is wat je kunt krijgen in deze prijsklasse. Die versterkers hebben gewoon de Fender karakteristieken en sound. Klinken ze net zo goed als de reissues (Deluxe, Princeton, Bassman) van Fender? Nee, maar die dingen kosten, zeker tweedehands, drie (!) keer zo veel! Een hot rod deluxe kun je tweedehands al voor €300,- vinden als je goed zoekt en dan heb je echt een prima amp waar je een heel eind mee uit de voeten kunt.
Echt weer typisch gitaarforum om zulk soort versterkers af te zeiken. Als je zelf een Hook of weet ik veel wat voor boutique of vintage spul hebt staan zal zo'n versterkertje je altijd tegen vallen, maar even serieus nou lieve mensen. Qua prijs/kwaliteit kun je dit gewoon niet verslaan. Beter een Fender Hot Rod dan een Peavey Valveking of een Blackstar combo-tje ofzoiets.

Het is waar dat ze soms wat veel laag hebben en dat ze gauw erg hard staan. Maar nog maals. Voor dat geld een versterker met zóveel meer 'smoel' dan de meeste dingen in deze prijsklasse? Petje af hoor.

Mijn twee cent.

Pffff....Leon:???: Alle respect voor je maar nu zit je er toch echt naast hoor!
Deze versterker is clean inderdaad leuk maar alleen op huiskamer/kleine studio volume, daarboven wordt het alleen maar (snel) minder! En die Blackstar en Valveking blijven in ieder geval hun karakter behouden i.t.t. de HR Deluxe...

Joost de Ruig
28 januari 2016, 07:43
Pffff....Leon:???: Alle respect voor je maar nu zit je er toch echt naast hoor!
Deze versterker is clean inderdaad leuk maar alleen op huiskamer/kleine studio volume, daarboven wordt het alleen maar (snel) minder! En die Blackstar en Valveking blijven in ieder geval hun karakter behouden i.t.t. de HR Deluxe...

"Deze versterker" impliceert dat het over één specifieke versterker gaat, terwijl het TS om een hele reeks types gaat. Volgens mij probeert Leon alleen maar te nuanceren en aan te geven dat het onterecht is om een hele reeks negatief neer te zetten. Het gainkanaal van een aantal Hotrods is naar mjn smaak ook zeker niet de sterkste kwaliteit en over het algemeen wordt het cleane kanaal van dit type versterker meer gewaardeerd. Ok, ook daarover mogen smaken en ervaringen verschillen, maar dat is iets anders dan een hele lijn neerzetten als nogal matig. Ik beperk mij tot de Landau, omdat ik daarmee de meeste ervaringen heb. Geen gainkanaal, dus ook niet goed of slecht. Het cleane kanaal vind ik ruim boven het gemiddelde wat ik in de markt aantref. Zelf heb ik hem bv vergeleken met een Hook Little Lenny van €1700 en die vond ik zeker niet beter. Het clean van een Landau mag ook niet je smaak zijn, maar ik ken een aantal beroepsmuzikanten die er erg tevreden over zijn.

grayfink
28 januari 2016, 08:14
Pff, prima tevreden met een Hotrod hier. Gainkanaal bruikbaar voor lichte crunch, goed voor blues. Maar bij mij niet in gebruik.
Paar verschillende drivepedalen icm het cleane kanaal. Hoog volume klinkt hij inderdaad anders, maar nou zitten er allemaal knopjes op waar je aan kunt draaien om het geluid te veranderen...
Verloop van de volumepot is idd een drama.

Outrage
28 januari 2016, 09:11
Vox heeft een reeks versterkers uitgebracht met een meer Fender karakter. De Vox Tony Bruno. Die vind ik heel aardig klinken. Ik heb zelf de 18 watt versie. Kan heel goed mee in de band waar ik speel. De vergelijking met Fender heb ik niet 1 op 1 gedaan, ik vond 'm gewoon goed klinken. Deze worden niet meer geproduceerd en zijn dus alleen nog tweedehands te vinden.

jutter
28 januari 2016, 09:33
Ik heb ook de HR Deluxe gehad, gelukkig niet lang. Ik kan alleen maar beamen wat hier over gezegd is: standje 0.5-1.0 gelijk al te hard en op hoger volume te schel. Ik heb er werkelijk alles aan gedaan, van beamblocker tot experimenteren met buizen maar het schelle bleef. Voor mij onbruikbaar.

ellisvertellis
28 januari 2016, 10:20
Wij leuteren maar door over die Hot Rod...

Wat is het budget? Als we een budget hebben van 1000 euro hoeven we geen ruzie meer te maken over de HR, nietwaar? :)

jutter
28 januari 2016, 10:49
Wij leuteren maar door over die Hot Rod...

Wat is het budget? Als we een budget hebben van 1000 euro hoeven we geen ruzie meer te maken over de HR, nietwaar? :)

We hebben geen ruzie hoor. Het hoort gewoon bij het advies.

The Lo Lands
28 januari 2016, 11:03
Kijk, dit is nu echt weer gitaarforum. Die versterkers worden hier afgezeken terwijl dit op het gebied van cleane amps echt het beste is wat je kunt krijgen in deze prijsklasse. Die versterkers hebben gewoon de Fender karakteristieken en sound. Klinken ze net zo goed als de reissues (Deluxe, Princeton, Bassman) van Fender? Nee, maar die dingen kosten, zeker tweedehands, drie (!) keer zo veel! Een hot rod deluxe kun je tweedehands al voor €300,- vinden als je goed zoekt en dan heb je echt een prima amp waar je een heel eind mee uit de voeten kunt.
Echt weer typisch gitaarforum om zulk soort versterkers af te zeiken. Als je zelf een Hook of weet ik veel wat voor boutique of vintage spul hebt staan zal zo'n versterkertje je altijd tegen vallen, maar even serieus nou lieve mensen. Qua prijs/kwaliteit kun je dit gewoon niet verslaan. Beter een Fender Hot Rod dan een Peavey Valveking of een Blackstar combo-tje ofzoiets.

Het is waar dat ze soms wat veel laag hebben en dat ze gauw erg hard staan. Maar nog maals. Voor dat geld een versterker met zóveel meer 'smoel' dan de meeste dingen in deze prijsklasse? Petje af hoor.

Mijn twee cent.

+1 en koop zeker GEEN over priced low wattage Mesa Boogie shit! Maar dat verder terzijde hehe... afzeikmodus off :crazyhappy:

Kim Wilson
28 januari 2016, 11:13
Ik ben het deels met Leon eens, maar ik blijf erbij dat ze een vervelend karaktertrekje hebben, en dat er beter klinkende amps op de markt zijn voor dat budget. Vox AC15C2 of AC30C2 (2x12") bijvoorbeeld, Blackstar heeft er een paar onder de 1000 euro, en Koch ook. En natuurlijk de eerder genoemde Peaveys. Oh, en neem de Blues Deville dan ook mee in je testronde.

Kortom, het loont de moeite om eens met je gitaar een testhok in te duiken met een aantal amps die binnen je budget vallen, en daarbij niet op het merk letten. Voor hetzelfde geld zit bij bovengenoemde versterkers wel eentje die meer aansluit bij jouw smaak dan de Hotrod serie.

The Lo Lands
28 januari 2016, 11:20
Nogmaals, ik heb zo'n 15 jaar over een begin jaren 90 Blues Deville gespeeld en een paar jaar terug live op een serie I of II Hot Rod gespeeld. Beiden klonken super dynamisch en blijft in een bandmix goed overeind. Misschien weten sommigen lieden niet hoe een versterker in te stellen. Speel daarnaast eens met je volumeknop en tone regeling van je gitaar en een versterker met veel hoog op hoog volume verandert in een beheersbaar BEEST met gebalanceerd geluid. Een slechte ervaring blijft een slechte ervaring, maar vaak is de werkelijkheid wat genuanceerder :-)

Kim Wilson
28 januari 2016, 11:29
Ik heb een paar jaar met zo'n ding op een podium gestaan, ik weet waar ik het over heb. ;)

Aantal jaren later zag ik Ralph de Jong als support act, in z'n eentje met een Hotrod Deville, en ook daar hoorde ik hetzelfde karakter. Ding stond ook knalhard, maar naast een hoop sublaag had ook dat ding geen body, alleen maar schelle hoogmids.

Joost de Ruig
28 januari 2016, 11:43
Het blijft mij opvallen dat er wordt gesproken over "zo'n ding" en "de Hotrod". Euh TS vraagt naar een groep van 5-6 verschillende versterkers (Blues Deville, HotRod Deville, Blues Deluxe, Hotrod DeLuxe, Landau Signature) die ook nog eens in verschillende speakerconfiguraties zijn verschenen (1x12, 2x12, 2x10, 3x10, 4x10). dus misschien is het handig als je het over een Hotrod cq Deluxe heb, dat je aangeeft welk type Hotrod cq Deluxe en met welke speakerconfiguratie. Dan wordt een en ander misschien wat duidelijker.......

Kim Wilson
28 januari 2016, 11:47
Jaja, en de Georde Benson sig, enz. enz. Maar grofweg zijn er twee circuits, de Hotrod en de Blues. Die zijn weer op te splitsen in Deluxe en Deville, waarbij die laatste 4x10 of 2x12 kan zijn. Maar de Hotrods klinken allemaal redelijk eender, want ze hebben hetzelfde schema. Daar verandert de speaker-setup niet veel aan.

ellisvertellis
28 januari 2016, 11:53
We hebben geen ruzie hoor. Het hoort gewoon bij het advies.

Weet ik wel, maar toch, een beetje info over de middelen gaat helpen. Het verschil tussen een HR en een tweedehandse '68 deluxe reverb amp is wel erg groot!

Little Jay
28 januari 2016, 11:54
Ik heb een Blues Deluxe, vind ik beter dan de Hot Rod, maar ook ik moet beamen wat Kim Wilson en anderen zeggen: 't is een onevenwichtige schreeuwerd als het volume omhoog gaat en de Hot Rod is nog erger in mijn opinie. Er zijn wel wat tricks: andere buizen, andere speaker, maar dat karakter blijft, ben ik volledig met Hans eens.

Het enige dat helpt is het circuit veranderen en dat heb ik dus gedaan (check hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?167698-Fender-Blues-Deluxe-modden&highlight=blues+deluxe). Fender heeft gewoon wat vreemde dingen gedaan in dat circuit.

De Blues Deluxe is trouwens na de mods één van m'n beste amps geworden, maar je koopt geen nieuwe amp om 'm meteen te modden natuurlijk, dus ik zou mijn geld aan iets anders uitgeven, in mijn geval een versterker met het klassieke Fender Black/Silverface circuit en dan nog het liefst een oude zonder printplaten, maar da's meer omdat ik zelf wil kunnen repareren en modden.

arjanb01
28 januari 2016, 11:58
Ik heb dezelfde ervaring. Rond 2000 een hot rod deville 212 in tweed versie aangeschaft nieuw voor 2000 gulden. Schel, standje 2 al te hard en toen speelde ik in een 15 mans bigband met blazersgeweld. Weggedaan en vervangen voor een koch studiotone, 4 jaar bespeeld, toen een multitone aangeschaft, 4 jaar gespeeld, en toen een engl Thunder aangeschaft die ik nog steeds gebruik samen met een koch powertone 2.

Joost de Ruig
28 januari 2016, 12:01
Jaja, en de Georde Benson sig, enz. enz. Maar grofweg zijn er twee circuits, de Hotrod en de Blues. Die zijn weer op te splitsen in Deluxe en Deville, waarbij die laatste 4x10 of 2x12 kan zijn. Maar de Hotrods klinken allemaal redelijk eender, want ze hebben hetzelfde schema. Daar verandert de speaker-setup niet veel aan.

Sorry hoor, maar de Landau is echt een behoorlijk andere versterker, met andere speakers, andere wireing, geen gain, geen master etc. Dus die kan je niet over een kam scheren met de rest van de serie. Maar het laatste van mij daarover, anders loop ik het risico onthoofd te worden ;)

The Lo Lands
28 januari 2016, 12:01
Ik heb een paar jaar met zo'n ding op een podium gestaan, ik weet waar ik het over heb. ;)

Aantal jaren later zag ik Ralph de Jong als support act, in z'n eentje met een Hotrod Deville, en ook daar hoorde ik hetzelfde karakter. Ding stond ook knalhard, maar naast een hoop sublaag had ook dat ding geen body, alleen maar schelle hoogmids.

Ik geloof je meteen hoor :-) Niet om jouw mening onder te sneeuwen, maar ervaringen verschillen aangezien verschillende spelers, stijl en gitaarspullen e.d. Wat betreft body heb ik dit nooit gemist in de Deville en Hot Rod. Uiteindelijk is het beste advies, ga de verschillende types testen op laag en hoog volume en maak dan je keuze. Ik heb zelf nog nooit een versterker gekocht afgaand op advies van een forum haha. Wel een Mesa Boogie versterker gekocht op basis van een YouTube video wat uiteindelijk ook niet mijn ding was :-)

Kim Wilson
28 januari 2016, 12:07
Zelf testen is inderdaad het beste. Gewoon alles binnen je budget meenemen in je testronde, pas dan kun je een goede afweging maken en de beste kiezen voor jezelf.

nico verduin
28 januari 2016, 12:17
Sorry hoor, maar de Landau is echt een behoorlijk andere versterker, met andere speakers, andere wireing, geen gain, geen master etc. Dus die kan je niet over een kam scheren met de rest van de serie. Maar het laatste van mij daarover, anders loop ik het risico onthoofd te worden ;)Ergens begin van deze eeuw werd ik lid op dit forum......d'r is niets veranderd. Anders was het zo langzamerhand wel heel stil :seriousf:.. Nou ik het zeg..... Van die diyérs zie ik niet zoveel meer.... zouden ze dan toch....

Hendriks
28 januari 2016, 12:32
Er zijn genoeg die het een goede versterker vinden , anders zou het niet 1 van de meest verkochte versterkers zijn. Ik heb de 2x12 versie gehad , maar vond het 3 maal nix , maar het is het ook allemaal persoonlijk hé .
De uitdrukking "Fender Clean"is maar een raar begrip : Blackface ,Tweed, SF , etc , allemaal "Fender Clean"en allemaal verschillend.-

Joost de Ruig
28 januari 2016, 12:51
Er zijn genoeg die het een goede versterker vinden , anders zou het niet 1 van de meest verkochte versterkers zijn. Ik heb de 2x12 versie gehad , maar vond het 3 maal nix , maar het is het ook allemaal persoonlijk hé .
De uitdrukking "Fender Clean"is maar een raar begrip : Blackface ,Tweed, SF , etc , allemaal "Fender Clean"en allemaal verschillend.-

Op zich een terechte nuance. In het algemeen wordt onder Fender clean volgens mij een heldere, warme, diepe sprankelijke toon bedoeld dacht ik. Maar inderdaad per amp-type niet gelijk, maar toch wel in dezelfde richting? Tenminste, ik heb de nodige Fenders gehad (waaronder Bassmann, Concert, Vibrolux, Landau, Blues Jr) en meen toch wel de nodige raakvlakken in het clean te herkennen.

ellisvertellis
28 januari 2016, 12:57
Er zijn genoeg die het een goede versterker vinden , anders zou het niet 1 van de meest verkochte versterkers zijn. Ik heb de 2x12 versie gehad , maar vond het 3 maal nix , maar het is het ook allemaal persoonlijk hé .
De uitdrukking "Fender Clean"is maar een raar begrip : Blackface ,Tweed, SF , etc , allemaal "Fender Clean"en allemaal verschillend.-

Ik vermoed det het geringe prijskaartje er ook wel mee te maken heeft dat ze zo veel verkocht worden. Wil je een Fender amp met alles er op en er aan en iets waar je ook mee kan optreden? Hot Rod! 't Is gewoon de instapper oftewel de goedkoopste van de betere Fender buizenamps...

Kim Wilson
28 januari 2016, 13:19
Ik vind ze tegenwoordig trouwens best duur. €1000 bij Bax. Ik weet nog dat ik die van mij destijds kocht voor nog geen €700 bij Feedback Apeldoorn. Goed, dat is denk ik al 10 jaar geleden, maar toch, 30% vind ik veel. Maar datzelfde verschil zie ik ook terug bij de gitaren. Ik kocht mijn Baja voor €650, nu kost ie ruim €900. En ook tweedehands trekt het weer aan. Ik kocht mijn Vibrolux uit '77 voor €1250, nu wordt er voor een '75 al €1750 gevraagd.

Joost de Ruig
28 januari 2016, 13:30
Ik heb een tijdje terug gekeken naar een Vibrolux die voor €1550 werd aangeboden, maar daar was naar mijn smaak veel te veel aan gerommeld door diverse mensen. Ik mocht hem voor €1400 meenemen, maar ik heb hem laten staan. In het algemeen wel echt een goed ding.

Toch gaan niet alle prijzen omhoog. Ik zie soms pedaaltjes van bv T-Rex en TC Electronics voorbij komen, die vroeger aanmerkelijk duurder waren en ook bv de Classic Vibe serie vind ik zeker niet te duur. In het topic over modeling amps werd terecht aangegeven dat we vroeger voor 500-600 gulden nieuw een matige amp kochten, terwijl je nu voor €300 al best prima versterkertjes kan kopen.

The Lo Lands
28 januari 2016, 15:30
Overigens mijn beste Fender speel-versterker-ervaring was over een jaren 70 Bassman 100 versterker meen ik met zo'n grote 4x12" kast!! Niet mee te slepen maar man wat een geluid! Maar dit even off topic :-)

the sure thing
28 januari 2016, 21:02
Ik ben het 100% met de verguisers eens. De door TS aangehaalde Fenders zijn leuk voor thuis, maar waardeloos voor live-doeleinden. In bandgeweld blijft er weinig meer van de sound over. Thuis klinken ze echter uitstekend! Dat is het vervelende aan deze amps.

De enige mogelijkheid live is: zeer goed uitversterken en met een goede monitormix terug laten komen naar de rest van de band. In de standaard-kroeg situaties is dit echter een utopie. Dus: kijk aub écht verder naar het duurdere segment Fender amps óf een ander merk!

De hier aangehaalde Vox amps zijn een zeer goed alternatief en nog goed 2e hands verkrijgbaar. Kijk ook bijvoorbeeld eens bij H&K.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Luke-wannabe
29 januari 2016, 02:16
Ik vind het mooi dat iemand iets over een Fender amp plaatst, waarop vervolgens bepaalde lieden die gene Vox en Marshall(!) aan gaan raden. Only on gitaarnet!! ;)

Tabula Rasa
29 januari 2016, 04:34
Ik vind het mooi dat iemand iets over een Fender amp plaatst, waarop vervolgens bepaalde lieden die gene Vox en Marshall(!) aan gaan raden. Only on gitaarnet!! ;)
:D

Tsja, als je fender als sound zoekt, hoe divers dat ook kan zijn, dan moet je het wel in die hoek zoeken. Wanneer je echt kritisch bent, dan zou ik kijken iets tweedehands kan vinden dat P2P opgebouwd is. Daar is met gezond verstand nog aan te rommelen.

Kim Wilson
29 januari 2016, 08:24
Ik vind het mooi dat iemand iets over een Fender amp plaatst, waarop vervolgens bepaalde lieden die gene Vox en Marshall(!) aan gaan raden. Only on gitaarnet!! ;)
Och, als je blij wordt van de sound van een Hotrod, valt een Vox misschien ook wel binnen het spectrum. En hoe vaak wordt er niet gevraagd naar het Fender clean door lieden die nauwelijks weten wat dat precies inhoudt? :)

Dutch66
29 januari 2016, 09:38
Och, als je blij wordt van de sound van een Hotrod, valt een Vox misschien ook wel binnen het spectrum.

Help......

Kim Wilson
29 januari 2016, 10:34
Nee, ik bedoelde niet dat een Hotrod als een Vox klinkt. Ik bedoelde dat de TS zich zo breed mogelijk moet oriënteren. Wellicht komt er toch iets anders uitrollen dan de immer populaire zoekterm "Fender clean". De Hotrod heeft IMO namelijk niet het Fender clean waar men altijd naar op zoek is.

Joost de Ruig
29 januari 2016, 10:48
De Hotrod heeft IMO namelijk niet het Fender clean waar men altijd naar op zoek is.


Ik heb vele Fender amps gehad en samen met mijn vroegere Bassman, heeft mijn Hotrod Landau naar mijn mening het mooiste Fenderclean dat ik ook gehoord heb. Het crunchy randje van mijn vroegere Vibrolux vond ik ook altijd erg mooi, net als de gain van mijn Concert. Kom eens proberen Kim, zover woon je hier niet vandaan. Koffie is bruin en bier is koud :)

Kakihara
29 januari 2016, 10:52
Ach, gewoon zo veel mogelijk amps testen op verschillende volumes. Ik had vroeger niets met "Britse" versterkers: de enige Marshall waar ik iets mee aankon was een Bluesbreaker reissue van ergens in de jaren negentig en een Class5. JCM's vind ik nog altijd kutbakken. Van Vox loop ik nog steeds weg. En van Orange dacht ik vroeger dat het alleen maar midheavy, lompe bakken waren. Tot ik een TH30 testte omdat die toevallig tweedehands aan een leuke prijs aangeboden werd hier in de buurt. Mooi clean, ergens tussen Vox en Marshall in, groffe korrel in het overstuurde kanaal. Lekker veelzijdig.
Soit, om maar te zeggen: testen, ook die dingen waarvan je op voorhand zegt dat het maar niets is. Wie weet word je verrast.
En wat betreft Blackstar en Valveking: wat mij betreft zijn dat amps die zeker in het clean, behoorlijk wat karakter missen...

Kim Wilson
29 januari 2016, 11:03
@ Joost: Is wel een idee. Zetten we beide amps naast elkaar, even elkaars gitaren bepotelen en zo. Leuk.

Tabula Rasa
29 januari 2016, 11:07
Kakihara, grappig dat je de bluesbreaker noemt, want die is qua schema geïnspireerd op de bassman.

Kakihara
29 januari 2016, 11:17
En de Class5 zou dan weer gebaseerd zijn op de bluesbreaker. Grappig. Volgende versterker wordt dus een oude Fender :)

tmms
29 januari 2016, 11:24
En de Class5 zou dan weer gebaseerd zijn op de bluesbreaker. ......

Klopt, treffend ende goed:ok:.

deefke666
29 januari 2016, 11:28
@ Joost: Is wel een idee. Zetten we beide amps naast elkaar, even elkaars gitaren bepotelen en zo. Leuk.

Daar zou ik dus echt erg benieuwd naar zijn he.

Joost de Ruig
29 januari 2016, 11:32
@ Joost: Is wel een idee. Zetten we beide amps naast elkaar, even elkaars gitaren bepotelen en zo. Leuk.

Gezellig. Ik zorg voor bier en chips. Vragen we Jutter ook. Die woont een paar dorpen verderop.

jutter
29 januari 2016, 11:38
Gezellig. Ik zorg voor bier en chips. Vragen we Jutter ook. Die woont een paar dorpen verderop.

....Huh, wat?

Joost de Ruig
29 januari 2016, 11:41
....Huh, wat?

Kim W. uit H. vind alle Hotrod K.. :) Ik heb hem uitgenodigd zijn oren eens te luisteren te leggen.

jutter
29 januari 2016, 11:47
Kim W. uit H. vind alle Hotrod K.. :) Ik heb hem uitgenodigd zijn oren eens te luisteren te leggen.

Okay. En ik ben de scheidsrechter? :crazyhappy:

Joost de Ruig
29 januari 2016, 11:48
Okay. En ik ben de scheidsrechter? :crazyhappy:

Goed idee!!! Geen idee wat voor sneu ampje Kim er tegenover wil zetten, maar dapper vind ik het wel :)

jutter
29 januari 2016, 11:48
en waarom bezorgt dit joe slapeloze nachten ?

Zou ik ook hebben

jutter
29 januari 2016, 11:49
Goed idee!!! Geen idee wat voor sneu ampje Kim er tegenover wil zetten, maar dapper vind ik het wel :)

Maar pas op, ik ben bevooroordeeld......! :seriousf:

Midwolda
29 januari 2016, 11:49
Okay. En ik ben de scheidsrechter? :crazyhappy:

Jij bent de cameraman van dit Crossroads evenement.
Kunnen we allemaal meegenieten.
:D

jutter
29 januari 2016, 11:51
Jij bent de cameraman van dit Crossroads evenement.
Kunnen we allemaal meegenieten.
:D

Hahaha! En geen porno dit keer!

nou ja, een beetje dan....

Joost de Ruig
29 januari 2016, 11:53
Gaan we een pre-Noorder-Gitaar-Dag in Sneek krijgen? Prima. Ik koop extra bitterballen.

Kim Wilson
29 januari 2016, 12:59
Goed idee!!! Geen idee wat voor sneu ampje Kim er tegenover wil zetten, maar dapper vind ik het wel :)
Niet zoveel bijzonders...


http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSC_3224a.jpg

Joost de Ruig
29 januari 2016, 13:06
Zo'n setje had ik ook vroeger. Erg goed en mooi!

ellisvertellis
29 januari 2016, 13:44
Niet zoveel bijzonders...


http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSC_3224a.jpg

Kwijl...

Nu weten we nog steeds niet wat het budget is! TS, laat van je horen! :cheerup:

Jurian95
29 januari 2016, 17:17
Nu weten we nog steeds niet wat het budget is! TS, laat van je horen! :cheerup:

Budget is max. €600,-
Overdrive kanaal ga ik op de versterkers toch niet gebruiken heb een paar goede drive pedaaltjes, dus het Clean kanaal is het belangrijkste!

Kakihara
29 januari 2016, 18:05
Voor die prijs vind je op marktplaats een Deluxe Vintage Modified (geen idee of het iets is) en een Peavey Delta Blues, een Laney VC15 of VC30 en hou je nog wat over en voor net iets te veel (€699) is er ook nog een DV Mark DV40, die ook de moeite waard is te bekijken, als je nog net ietsje dieper in je geldbeugel kan tasten.

arjanb01
29 januari 2016, 18:18
Of iets van blackstar? De ht20 studio?

Jurian95
29 januari 2016, 20:14
Budget is max. €600,-
Overdrive kanaal ga ik op de versterkers toch niet gebruiken heb een paar goede drive pedaaltjes, dus het Clean kanaal is het belangrijkste!

Oja en het liefst een tweedehands versterker (betere kwaliteit voor minder geld dan nieuw)

Joost de Ruig
29 januari 2016, 20:23
Oja en het liefst een tweedehands versterker (betere kwaliteit voor minder geld dan nieuw)

Er staat een Silverface Pro Reverb voor €650,- op MP. Ik ken deze amp niet, maar wellicht anderen wel.

LGK
29 januari 2016, 20:43
fender deluxe vm die hierboven werd genoemd is misschien ook wel wat voor je. Ik heb er wel is een paar keer over gespeeld, en was dik tevreden met de sound. Drive kanaal was goed te doen en t clean was wel wat je van fender verwacht, belletjes, helder. En nog wat effectjes. Voor een sessie gitarist misschien wel lekker die veelzijdigheid. Staat ook op MP volgensmij.

Lexvandoef
30 januari 2016, 02:14
Ik vind het mooi dat iemand iets over een Fender amp plaatst, waarop vervolgens bepaalde lieden die gene Vox en Marshall(!) aan gaan raden. Only on gitaarnet!! ;)

Hey, dat gaat zo maar niet! ;) Anyway, ik raad de ts helemaal niks aan, ik had het er over dat je in die prijsklasse amps kan kopen die naar mij idee meer smoel hebben em beter uit de verf komen. Big difference. Overigens staan er in de prijsklasse 'nieuwe hotrods' ook weleens echt vette dingen op marktplaats. Tubeking tweed twin 2x12 bijvoorbeeld (was een tijdje terug, kameraad van me heeft hem gekocht, kwijlbak zeg). Ook fender achtig en in die prijsklasse 2dehands, weer happy? ;)

hs0504
30 januari 2016, 09:37
Ik speel al jaren op o.a. Hotrods. Eerst een hotrod deluxe, en nu alweer zo'n 7 jaar op een Blues Deluxe. Ik herken dus ook wel wat hier allemaal gemeld wordt. Ik heb de nodige mods toegepast (C Rex speaker, 12ay buis in v1), dat helpt enorm, maar perfect is het nog niet. Vraag daarom: welke Fender amp (en dan niet uit de Hotrod serie) heeft dat vette clean geluid dat de Hotrods op laag volume hebben ook op hoog volume. Ik heb oa de Deluxe reverb en de Fender Concert gehad maar dat was toch een ander type geluid (in mijn herinnering). Zou de Bassman ltd zoiets kunnen zijn?

jutter
30 januari 2016, 10:12
Ik speel al jaren op o.a. Hotrods. Eerst een hotrod deluxe, en nu alweer zo'n 7 jaar op een Blues Deluxe. Ik herken dus ook wel wat hier allemaal gemeld wordt. Ik heb de nodige mods toegepast (C Rex speaker, 12ay buis in v1), dat helpt enorm, maar perfect is het nog niet. Vraag daarom: welke Fender amp (en dan niet uit de Hotrod serie) heeft dat vette clean geluid dat de Hotrods op laag volume hebben ook op hoog volume. Ik heb oa de Deluxe reverb en de Fender Concert gehad maar dat was toch een ander type geluid (in mijn herinnering). Zou de Bassman ltd zoiets kunnen zijn?

Fender30. Kan me altijd nog voor mijn kop slaan dat ik die ooit verkocht heb!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/fender-30-1286448_zpsciecrrx5.jpg

Joost de Ruig
30 januari 2016, 10:15
Fender30. Kan me altijd nog voor mijn kop slaan dat ik die ooit verkocht heb!

Klopt, dat zijn prima ampjes!

deefke666
30 januari 2016, 10:28
Ik speel al jaren op o.a. Hotrods. Eerst een hotrod deluxe, en nu alweer zo'n 7 jaar op een Blues Deluxe. Ik herken dus ook wel wat hier allemaal gemeld wordt. Ik heb de nodige mods toegepast (C Rex speaker, 12ay buis in v1), dat helpt enorm, maar perfect is het nog niet.

En wat is dan het verschil met een C Rex speaker?

jutter
30 januari 2016, 10:36
Klopt, dat zijn prima ampjes!

Zeg maar gerust waanzinnig!

Dutch66
30 januari 2016, 11:28
Fender30. Kan me altijd nog voor mijn kop slaan dat ik die ooit verkocht heb!


Ik heb mijzelf aangeleerd over dat soort dingen maar niet meer te lang na te denken, helemaal als
ik terugdenk aan wat ik er dan voor gekocht/ingeruild heb...

Little Jay
30 januari 2016, 11:39
Ik speel al jaren op o.a. Hotrods. Eerst een hotrod deluxe, en nu alweer zo'n 7 jaar op een Blues Deluxe. Ik herken dus ook wel wat hier allemaal gemeld wordt. Ik heb de nodige mods toegepast (C Rex speaker, 12ay buis in v1), dat helpt enorm, maar perfect is het nog niet. Vraag daarom: welke Fender amp (en dan niet uit de Hotrod serie) heeft dat vette clean geluid dat de Hotrods op laag volume hebben ook op hoog volume. Ik heb oa de Deluxe reverb en de Fender Concert gehad maar dat was toch een ander type geluid (in mijn herinnering). Zou de Bassman ltd zoiets kunnen zijn?

Dat vette clean heeft een Twin Reverb ook op hoog volume. Deluxe Reverb inderdaad niet, die wordt smeuiger (en blijft niet clean). Ik vermoed dat je van een diode-rectifier met veel head-room houdt. Blues en Hot Rod en Twin hebben die, Deluxe Reverb en ook Bassman (Tweed) weer niet, die worden op hoger volume wat 'smeuïger' of eleastisch, een diode rectifier houdt z'n punch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hs0504
30 januari 2016, 12:15
En wat is dan het verschil met een C Rex speaker?
Met de C Rex is het hoog veel minder 'schreeuwerig'. Veel minder last van dat 'ice pick' hoog. Heerlijke speaker.

Joost de Ruig
30 januari 2016, 12:25
Ik heb Kim een duel aangeboden en hij heeft besloten zijn handschoenen uit de kast te halen en het duel aan te gaan :)

Medio maart komt er een contest tussen zijn prachtige Fender Vibrolux Reverb (silverface) en mijn Hotrod Devile Landau signature.

35W versus 45W
2x10 versus 2x12
1980 versus 2015 (euhh welk jaar eigenlijk Kim?)
real deal versus retro

Allemaal maar onzin natuurlijk, maar wel gewoon leuk om met eigen gitaren, buiten de omstandigheden van een shop, twee versterkers eens te vergelijken. De Vibrolux staat bij voorbaat natuurlijk al met 2-0 voor: meer mojo en early crunch. Ben benieuwd hoe de Hotrod zich hier tegenover staande houdt. Uiteraard volgt er tzt een verslag :)


http://youtu.be/27F46WPVJBs

Kim Wilson
30 januari 2016, 12:27
Uit 1977, Joost.

Pepe
30 januari 2016, 12:33
Fender30. Kan me altijd nog voor mijn kop slaan dat ik die ooit verkocht heb!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/fender-30-1286448_zpsciecrrx5.jpg

Ja, fijne amp. Raar genoeg niet te verkopen, ook hier op gitaarnet geen interesse. Uiteindelijk voor een paar honderd aan Will verkocht die er gelijk een YT filmpje van maakte. Veel betere geluid dan de Fender Rivera's die daarna kwamen, die hebben dat typische eighties hifi soundje in mijn oren. Een deluxe met 6l6, redelijk ideaal zelfs.


https://www.youtube.com/watch?v=CrZZTLJpDXE

Riny
30 januari 2016, 14:49
Waar ik heel tevreden mee ben is mijn Fender Twin, Vox AC30/6TB, Vox AC50/CP2.

Heb ook wel eens gedacht om een Fender Hot Rod Deville erbij te nemen en dan het liefst tweedehands, echter waar ze aangeboden worden is voor mij te ver rijden.
Voordeel van dit topic is dat er ruime meningen worden gegeven en ik voor mijzelf daar een gemiddelde uit kan halen.
Als het niet anders kan dan zal het t.z.t. wel een nieuwe worden al is de twijfel nog zeer groot.

Joost de Ruig
30 januari 2016, 15:20
Uit 1977, Joost.

Ah, dat was nog zonder de push/pull boost toch?

telerocker
30 januari 2016, 17:26
Ja, fijne amp. Raar genoeg niet te verkopen, ook hier op gitaarnet geen interesse. Uiteindelijk voor een paar honderd aan Will verkocht die er gelijk een YT filmpje van maakte. Veel betere geluid dan de Fender Rivera's die daarna kwamen, die hebben dat typische eighties hifi soundje in mijn oren. Een deluxe met 6l6, redelijk ideaal zelfs.


https://www.youtube.com/watch?v=CrZZTLJpDXE

Ik vind de Fenders uit het Rivera-tijdperk best wel te pruimen. Misschien iets minder vintage, maar toch ook wel een mooi clean. Ooit een Princeton Reverb II gehad. Gain voluit was niks, maar het overdrivekanaal met de gain laag en de master up leverde toch wel een volle, dynamische toon op.

Triggy
30 januari 2016, 18:42
Ik speel al jaren op o.a. Hotrods. Eerst een hotrod deluxe, en nu alweer zo'n 7 jaar op een Blues Deluxe. Ik herken dus ook wel wat hier allemaal gemeld wordt. Ik heb de nodige mods toegepast (C Rex speaker, 12ay buis in v1), dat helpt enorm, maar perfect is het nog niet. Vraag daarom: welke Fender amp (en dan niet uit de Hotrod serie) heeft dat vette clean geluid dat de Hotrods op laag volume hebben ook op hoog volume. Ik heb oa de Deluxe reverb en de Fender Concert gehad maar dat was toch een ander type geluid (in mijn herinnering). Zou de Bassman ltd zoiets kunnen zijn?

Twin Reverb blijft ook op hoge volume super clean:blast:. Alleen bijna niet te sjouwen....:soinnocent: Tweedehands zo vanaf 700,- (voor een RI) dus net ff boven het budget van de TS....

Kim Wilson
30 januari 2016, 21:41
Ah, dat was nog zonder de push/pull boost toch?
Ja, klopt. En ongeveer 10 jaar geleden heeft Van Weelden er nog in zitten rommelen met wat Blackface tweaks volgens een factuur die ik erbij kreeg. Maar wat ie precies gedaan heeft weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ie, zeker met HB's, wel heel erg fijn klinkt.

Kim Wilson
30 januari 2016, 21:43
Twin Reverb blijft ook op hoge volume super clean:blast:. Alleen bijna niet te sjouwen....:soinnocent: Tweedehands zo vanaf 700,- (voor een RI) dus net ff boven het budget van de TS....
Twin Reverb blijft clean totdat de ramen in je dakkapel uit de stopverf knallen. Maar daarbij ook enorm dynamisch, bijna pinnig. Je moet er wel mee kunnen spelen en de mogelijkheid hebben om hem goed hard te kunnen zetten. Ze zijn onvergeeflijk.

Erik de Perik
30 januari 2016, 22:30
Ja, klopt. En ongeveer 10 jaar geleden heeft Van Weelden er nog in zitten rommelen met wat Blackface tweaks volgens een factuur die ik erbij kreeg. Maar wat ie precies gedaan heeft weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ie, zeker met HB's, wel heel erg fijn klinkt.
Zal een beste factuur geweest zijn... ;)

Ik vind de Twin één van de fijnste standaard versterkers, nog nooit meegemaakt dat een gitaar daar niet goed op klonk. Helaas wat zwaar, maar m'n Marshall topje weegt ook al gauw zo'n 30 kg gok ik.
Vanmiddag in de oefenruimte op een Blues De Ville 4x10 gespeeld..... een zwaar genoegen.

the sure thing
31 januari 2016, 07:23
Ja, klopt. En ongeveer 10 jaar geleden heeft Van Weelden er nog in zitten rommelen met wat Blackface tweaks volgens een factuur die ik erbij kreeg. Maar wat ie precies gedaan heeft weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ie, zeker met HB's, wel heel erg fijn klinkt.

Hmmmmm.... The magic touch?

Ik had ooit een Marshall 2210. Ten opzichte van andere 2210s klonk hij zo ontzettend goed.... Daar had van Weelden ook in lopen braaien.... Geen idee wat hij had gedaan....


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

D3nnis
31 januari 2016, 07:59
Medio maart komt er een contest tussen zijn prachtige Fender Vibrolux Reverb (silverface) en mijn Hotrod Devile Landau signature.

De Vibrolux staat bij voorbaat natuurlijk al met 2-0 voor: meer mojo en early crunch. Ben benieuwd hoe de Hotrod zich hier tegenover staande houdt.

Misschien moet Van Weelden ook eerst nog even over jouw versterker heen pissen, anders is het geen eerlijk vergelijk ;)



Ik vind de Twin één van de fijnste standaard versterkers, nog nooit meegemaakt dat een gitaar daar niet goed op klonk.

Lang geleden, het moet 1999 geweest zijn ongeveer heb ik voor het eerst (en laatst) over een fender twin reverb gespeeld. Geen idee wat het voor een versie/bouwjaar etc was, weet alleen nog dat de knoppen zwart waren en het metalen paneel zilverkleurig.
Iedereen heeft het altijd over de cleans, maar dat ding had een geweldig drive kanaal!
In ieder geval totaal anders dan de meeste (goedkopere, transistor) fender amps die ik ken, want die vind ik vaak wat gruizig.

Kakihara
1 februari 2016, 13:20
Peavey Classic 50 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1014263999-peavey-classic-4-x10-uit-de-jaren-90.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr)
Peavey Delta Blues (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1014912178-peavey-delta-blues.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr)
Fender Deluxe VM (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1014774031-fender-deluxe-vm-gitaar-versterker-amp-40-watt.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
Laney VC30 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1008407306-laney-vc30-212-buizen-gitaarversterker-combo-u-k-made.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
Laney VC15 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1013982879-laney-vc-15-15-watt-buizen-amp-met-10-jensen-speaker.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
DV Mark DV 40 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/a1045663968-dv-mark-dv-40-212.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&casData=XwY8RDeWcD4AAAFSnMBcaadBEd-6IkHrPyR4ntkqYEJe5-RxCiZ1A1FBs3rLmFQf1KIlCFepUO9XGnXf6R2zdiMqKckoyGjU AbZ8ufY2E-R9C5rMc4X4qm9p5B6yPshwy57d6NumyMI4jamjaBrZsT51YZPc XC7WTCQlo4maY_aiTruQeV-ky-Gp6AxYsVcfDDOeWsrGb5jU_V6Ds3rfza2XGIwGmUhSI4QdFWYc 4S-CLfz6XdQgzCP1nQTxgEGeRUsKv1pydyUj8tPxkDNStU8DpQcxl qMQ2oAkhSc5ka5lSCW4Z4nPmb5Y1LRdn704xyV91OQOgnVUUZr lUHfeuBT2lBOKWuyYjQn7dlhM3DRc3cBPkAYa44nmfebDAiFgT nUTXTx4qQXpfCRDuNaQbX-VS7neRlmcsNW6n69Z3-RoKP2JYfs6vZNpRSoCpLakhu86sSpJZiEkS-pY4h8fLehBHQAjHg-F74ACua0wVojnoId7CY1ukClaEetWeCxSshzm7KXjaJ3PdqdYw qtMAhQVUJD-mcDd-KgtZSaWdh0rdnPGSkf0oDVCi7TlKenYbX5dvSOzvgiGrJBNy-BCIg) (€699 - nieuw)
DV Mark Little 40 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1016043031-dv-mark-little-40-mark-ii-nog-met-garantie.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr) (Head - €500)
Fender Champ 12 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1016858605-fender-champ-12-buizen.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr)
Keuze genoeg :)

blademan
1 februari 2016, 14:15
hoe zijn die DV Mark amps? Ik heb er ook wel eens naar zitten kijken?

ellisvertellis
1 februari 2016, 14:56
Peavey Classic 50 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1014263999-peavey-classic-4-x10-uit-de-jaren-90.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr)
Peavey Delta Blues (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1014912178-peavey-delta-blues.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr)
Fender Deluxe VM (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1014774031-fender-deluxe-vm-gitaar-versterker-amp-40-watt.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
Laney VC30 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1008407306-laney-vc30-212-buizen-gitaarversterker-combo-u-k-made.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
Laney VC15 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1013982879-laney-vc-15-15-watt-buizen-amp-met-10-jensen-speaker.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
DV Mark DV 40 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/a1045663968-dv-mark-dv-40-212.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&casData=XwY8RDeWcD4AAAFSnMBcaadBEd-6IkHrPyR4ntkqYEJe5-RxCiZ1A1FBs3rLmFQf1KIlCFepUO9XGnXf6R2zdiMqKckoyGjU AbZ8ufY2E-R9C5rMc4X4qm9p5B6yPshwy57d6NumyMI4jamjaBrZsT51YZPc XC7WTCQlo4maY_aiTruQeV-ky-Gp6AxYsVcfDDOeWsrGb5jU_V6Ds3rfza2XGIwGmUhSI4QdFWYc 4S-CLfz6XdQgzCP1nQTxgEGeRUsKv1pydyUj8tPxkDNStU8DpQcxl qMQ2oAkhSc5ka5lSCW4Z4nPmb5Y1LRdn704xyV91OQOgnVUUZr lUHfeuBT2lBOKWuyYjQn7dlhM3DRc3cBPkAYa44nmfebDAiFgT nUTXTx4qQXpfCRDuNaQbX-VS7neRlmcsNW6n69Z3-RoKP2JYfs6vZNpRSoCpLakhu86sSpJZiEkS-pY4h8fLehBHQAjHg-F74ACua0wVojnoId7CY1ukClaEetWeCxSshzm7KXjaJ3PdqdYw qtMAhQVUJD-mcDd-KgtZSaWdh0rdnPGSkf0oDVCi7TlKenYbX5dvSOzvgiGrJBNy-BCIg) (€699 - nieuw)
DV Mark Little 40 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1016043031-dv-mark-little-40-mark-ii-nog-met-garantie.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr) (Head - €500)
Fender Champ 12 (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1016858605-fender-champ-12-buizen.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr)
Keuze genoeg :)

En die Laneys, zijn dat niet meer een Vox-achtige amps? Voor die prijs vind ik ze wel interessant!

Kakihara
1 februari 2016, 21:15
DV Mark is het gitaarzusje van basbroer MarkBass. Italiaans, degelijk voor zover ik kan oordelen, enorm veelzijdig. Mooi clean, mooie crunch, vloeiende leads. Enige is dat het geluid geen eigen 'smoel' heeft, niet genoeg eigen karakter. Daar staat tegenover dat ze niet zo klinisch zijn als sommige Duitse merken.

Kakihara
1 februari 2016, 21:17
Laney's zien eruit alsof ze klinken als een Vox. Maar wat mij betreft, is het een heel ander beestje, en moet je het meer richting Fender zoeken. Het cleane geluid dan, het overdrive-kanaal is dan inderdaad wat meer Vox, Brits getint.

Erik de Perik
2 februari 2016, 01:17
DV Mark is het gitaarzusje van basbroer MarkBass. Italiaans, degelijk voor zover ik kan oordelen, enorm veelzijdig. Mooi clean, mooie crunch, vloeiende leads. Enige is dat het geluid geen eigen 'smoel' heeft, niet genoeg eigen karakter. Daar staat tegenover dat ze niet zo klinisch zijn als sommige Duitse merken.

Ik vind dit wel een mooie DV Mark demo:


https://www.youtube.com/watch?v=oacX3L3rytk

Joost de Ruig
2 februari 2016, 01:21
Euhh, hebben we het nog steeds over een 2de hands buizencombo van rond de €600 met fenderclean karakteristiek?

Erik de Perik
2 februari 2016, 01:49
Euhh, hebben we het nog steeds over een 2de hands buizencombo van rond de €600 met fenderclean karakteristiek?

Neuh..... maar wel lekkâh :rockon:

Braml
7 februari 2016, 09:47
Ik heb een HotRod Deville II, mooie cleans, maar eigenlijk alleen echt bruikbaar bij Volume op 2. Als je hem op 2,5 zet staat het volume gelijk 2x zo hard, vet irritant. Ik heb het volume eens op 3 en 4 getest, ik vond het geluid een beetje muddy worden. Ben er dus niet helemaal blij mee maar goed, het geld groeit me niet op de rug dus ik wacht nog ff met een nieuwe zoeken.