PDA

View Full Version : bufferpedaal



tmms
23 januari 2016, 18:59
Zin om deze te kopen, iemand ermee bekend?
http://www.bax-shop.nl/booster-buffer/truetone-pure-tone-buffer-pedal?utm_source=marktplaats&utm_medium=marketplaces&utm_campaign=marktplaats&pup_e=2647&pup_id=9000-0004-5820

mountainman
23 januari 2016, 19:50
Zin? Lijkt me nou niet echt een pedaal dat GAS geeft. Als je zoiets aanschaft dan is het om een probleem op te lossen.

Ik heb zo'n pure tone buffer als eerste in de keten staan. Op een gegeven moment mijn laatste niet true bypass pedaal weg gedaan en toen kreeg ik opeens last van tone suck en volume verlies. Met dit pedaal was dat weer verholpen. Gewoon een simpele buffer die doet wat-ie moet doen en je geluid verder niet kleurt.

Ook had ik voorheen bij sommige pedalencombinaties een harde brom. Dat was met dit pedaal erbij ook meteen weg.

the sure thing
23 januari 2016, 19:56
Of je koopt n pedaal met een goede buffer. Zo heb ik de Suhr Koji compressor als 2e in mijn chain staan (na de wah)


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

tmms
23 januari 2016, 20:25
Zin? Lijkt me nou niet echt een pedaal dat GAS geeft. Als je zoiets aanschaft dan is het om een probleem op te lossen.......
Probleem is een groot woord, maar het klinkt opmerkelijk beter als de gitaar direct op de versterker is aangesloten. Meeste pedalen zijn true-bypass, vandaar verwacht ik er veel van.


Of je koopt n pedaal met een goede buffer. Zo heb ik de Suhr Koji compressor als 2e in mijn chain staan (na de wah)


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

De compressor die ik op het oog heb is nou net weer true-bypass.

deefke666
23 januari 2016, 21:00
Ik heb een buffer als eerste en als laatste in mijn keten staan, die pure tone buffer als laatste en de wampler dB+ als eerste en het is inderdaad een erg groot verschil tegenover daarvoor, dus als je last hebt van tonesuck is deze best aan te raden.

VanDiekum
24 januari 2016, 21:40
Of je koopt gewoon een T-Rex TuneMaster met zijn BEEF control een veredelde buffer met tot max 10dB boost dus ook een mooie oppepper voor je signaal.
Waar je hem ook plaatst maakt niet uit met behulp van beef control kun je je gewenste signaal versterking instellen.
Zeker een aanrader ik gebruik hem al een half jaar en je hebt meteen een tuner pedaal is wel aan de prijzige kant voor een tuner pedaal maar ja een Boss TU-3 is niet veel goedkoper. ;)

Heynis
25 januari 2016, 13:09
Of je bouwt je eigen buffer voor €15,- 😉

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160125/75623a31164664711f59f4f9fb875138.jpg

Bernardduur
25 januari 2016, 14:41
Zoiets zit ook in die Visual sound, maar dan in SMD formaat.

Ik heb er een aantal gerepareerd. Geen idee waarom ze kapot gingen....

telecastermaster
25 januari 2016, 14:46
Of je bouwt je eigen buffer voor €15,- 



Waar kun je die kopen?

Heynis
25 januari 2016, 15:15
Waar kun je die kopen?

Bij mij 😉 Stuur maar een PM'metje.

tmms
25 januari 2016, 15:38
Of je koopt gewoon een T-Rex TuneMaster met zijn BEEF control een veredelde buffer met tot max 10dB boost dus ook een mooie oppepper voor je signaal.
Waar je hem ook plaatst maakt niet uit met behulp van beef control kun je je gewenste signaal versterking instellen.
Zeker een aanrader ik gebruik hem al een half jaar en je hebt meteen een tuner pedaal is wel aan de prijzige kant voor een tuner pedaal maar ja een Boss TU-3 is niet veel goedkoper. ;)

Dat is een mooie oplossing, tuner heb ik nog nodig. Aan het eind van de keten staat nu een Carl Martin Hot Drive&Boost (mk3). Is naar ik aanneem ook prima gebufferd. Dan moet het goed komen.

Rutger
26 januari 2016, 10:46
Ja, je hebt maar 1 pedaal met een goede buffer nodig, en een losse buffer is dan niet meer noodzakelijk. Stemapparaat is dan een handige keuze want die gebruik je toch altijd wel. :)

NRJay
26 januari 2016, 11:50
Om even toe te voegen, een goede voeding is ook heel belangrijk voor je signaal!

Ik heb 3 Boss pedaaltjes die gebufferd zijn (TU3, RC3, en een DD20).
De DD20 had een standaard 9v adapter, in de TU en RC stak ik batterijen omdat daisychainen teveel ruis gaf.
Dus ruis opgelost en ik dacht dat het goed was.

Vorige week een Voodoo Lab Pedal Power 2 als voeding gekocht, en wow wat een verschil!
Mn toon is echt merkbaar helderder en strakker en voelt directer aan in het spelen. Op mn distortion heb ik de hoge tonen lager moeten zetten omdat ze zowizo al meer aanwezig waren in het signaal.

Dus mijn goeie raad, investeer zeker in een goede voeding voordat je extra buffers gaat toevoegen. Misschien was het eigenlijk helemaal niet nodig dan...

deefke666
26 januari 2016, 12:19
Om even toe te voegen, een goede voeding is ook heel belangrijk voor je signaal!

Ik heb 3 Boss pedaaltjes die gebufferd zijn (TU3, RC3, en een DD20).
De DD20 had een standaard 9v adapter, in de TU en RC stak ik batterijen omdat daisychainen teveel ruis gaf.
Dus ruis opgelost en ik dacht dat het goed was.

Vorige week een Voodoo Lab Pedal Power 2 als voeding gekocht, en wow wat een verschil!
Mn toon is echt merkbaar helderder en strakker en voelt directer aan in het spelen. Op mn distortion heb ik de hoge tonen lager moeten zetten omdat ze zowizo al meer aanwezig waren in het signaal.

Dus mijn goeie raad, investeer zeker in een goede voeding voordat je extra buffers gaat toevoegen. Misschien was het eigenlijk helemaal niet nodig dan...

Klopt helemaal imho, investeren in een goede voeding is echt essentieel.

Alleen vind ik de buffer van de boss pedalen niet zo geweldig, maar aan de andere kant ken ik genoeg mensen die best wat boss pedalen gebruiken en een super geluid hebben ook, dus wie ben ik om te oordelen daarover, iedereen heeft ook verschillende wensen, vereisten en budget voor hun sound.

Soms kan wat toonsuck je geluid ook best wat vooruit helpen.

Vroeger maakte niemand zich druk over true bypass en dergelijke.

tmms
26 januari 2016, 13:03
......Dus mijn goeie raad, investeer zeker in een goede voeding voordat je extra buffers gaat toevoegen. Misschien was het eigenlijk helemaal niet nodig dan...

Binnenkort even langs Westerhaven, HB powerplant junior hebben ze denk ik niet, bestel ik ergens, Tonika heeft 'm ook niet trouwens:soinnocent:, heb jij ervaring met dit ding? Lijkt me gewoon goed, qua specificaties. Ik neem aan dat het een in China geproduceerde Voodoo Lab rip-off is. Een buffer wil ik wel, ga een loopertje solderen, true bypass met relais, voelt beter aan als daar een degelijk laag-ohmig signaal doorheen gaat.

Gearjunkie
26 januari 2016, 15:10
HB kan je enkel bij Thomann kopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tmms
26 januari 2016, 16:18
Dat verklaart een hoop, heb 'm alleen daar gezien:D, bedankt. Ga binnenkort weer een bestelling plaatsen, GAS ontwikkeld voor een paar honderd euro, oa. die Chineze OCD en een goede tuner. Plus twee Engelse luidsprekers:cooler:. Heeft iemand trouwens ervaring met de Empress compressor?

the sure thing
26 januari 2016, 17:10
Empress comp is THA BEST


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

NRJay
26 januari 2016, 19:43
Die HB is geen volledig geïsoleerde voeding. Is meer een daisychain in een doosje...

Ik had voor de voodoo lab een TrueTone CS7 geprobeerd, zogezegd geïsoleerd, gefilterd en geregeld. Na 2 dagen terug gebracht en de voodoo gekocht! Ik ben echt 10 keer meer tevreden nu.

Zo'n voeding koop je maar 1 keer en dan heb je er zeer lange tijd genot van. Koop dan meteen het beste, ben je in 1 maal klaar.

Gearjunkie
26 januari 2016, 21:10
Die fout maakte ik laatst ook, maar de jr versie van de powerplant is een inderdaad geïsoleerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk