PDA

View Full Version : Fishman humbuck dood?



Blend
22 januari 2016, 18:42
Hi all,

Ik heb een Fishman Rare Earth humbuck in mijn Guild zitten. Nu speel ik nooit versterkt hiermee, maar het toeval wil dat ik even wat aan het klooien was in Logic.
Het aparte is: de hoge E en B snaar geven nauwelijks output. De overige snaren gaan prima, maar de hoogste snaren maar heel zacht. Ik heb het ook geprobeerd over een versterker, het ligt dus niet aan de audio interface of software of kabel. Betekent dit dat mijn humbucker kapot is? Kan niet de hoogte afstellen van dat ding.

http://www.jhs.co.uk/Fishman/RareEarthBlend.jpg

Plant
22 januari 2016, 19:07
Een magnetische pickup doet alles of niks. Welke snaren gebruik je?

Blend
22 januari 2016, 19:15
Dank voor je reactie.

Ik gebruik lidl snaren, 011 - 052.
De e en B snaar zijn niet omwonden. Misschien is dat het probleem?

Plant
22 januari 2016, 19:30
Gevoeligheid lidl snaren, ik heb deze klacht al vaker gelezen hier op het forum.

Normaal is het juist zo dat bij bronze snaren met een standaard magnetische (elektrische gitaar) pickup de B en hoge E snaar er bovenuit knallen, die moeten gecompenseerd worden. Bij goede magnetische pickups voor akoestische gitaren met bronze snaren gebeurt dit ook.

Waarschijnlijk zijn de kernen van de lidl-bronze snaren van staal dat minder gevoelig is voor magnetisme en zijn door de compensatie in het element de B en hoge E nu extra ongevoelig. Ik zou er maar een iets prijziger setje snaren van een gerenommeerde fabrikant op zetten.

Blend
22 januari 2016, 19:55
Ach, ik was juist zo blij met deze goedkope snaren. Akoestisch gezien niets mis mee, maar helaas.
Dank voor de tip Plant! Morgenochtend even nieuwe snaren halen.

petpas
23 januari 2016, 19:24
Hoe lang heb je de fishman al? Misschien nieuwe batterijen?

Hotpepper01
23 januari 2016, 20:21
Lidl snaren er heel snel afhalen inderdaad; ik heb het ook eens gezien.

Blend
22 augustus 2016, 22:11
Oja. Lidl snaren gauw weggegooid. Echte snaren erop, en het loopt weer als een zonnetje:noob:

Plant
22 augustus 2016, 22:20
Nu pas :???: ;) :ok: :)

Blend
22 augustus 2016, 22:22
Haha speel niet zoveel meer :chicken: