PDA

View Full Version : Guitar pro 6 geïnstalleerd op mijn iMac en alles werkt behalve het geluid??



Hombra
22 januari 2016, 15:46
Guitar pro 6 ( version 6.1.6r11621 (02/18/2014) geïnstalleerd op mijn iMac en alles werkt, maar geen geluid??
Wat doe ik verkeerd?

Erik de Perik
22 januari 2016, 19:46
In het programma wellicht je output nog selecteren?

Hombra
22 januari 2016, 20:08
Waar vind ik de output!! ��

Erik de Perik
22 januari 2016, 20:38
Ik heb geen flauw idee, maar ik gok in de "preferences" van het programma. Ken dat hele Guitar Pro niet, maar met dit soort software moet je vrijwel altijd je output kiezen.

Stillborn
23 januari 2016, 17:33
Ik heb geen flauw idee, maar ik gok in de "preferences" van het programma. Ken dat hele Guitar Pro niet, maar met dit soort software moet je vrijwel altijd je output kiezen.

Volgens mij niet.
Dit is ook helemaal geen modeling software (staat hier niet geheel op zijn plaats), maar stuur gewoon midi signalen door.
GuitarPro werkt volgens mij gewoon met directsound op windows. Op mac weet ik het niet, maar dit zou hetzelfde moeten zijn als een gewoon muziekprogramma.

Stillborn
23 januari 2016, 17:35
En anders gewoon even googlen he...

Guitar pro mac no sound en je komt genoeg tegen.
Waaronder deze: https://support.guitar-pro.com/hc/en-us/articles/200718771-GP6-No-sound-comes-out-from-the-software

Hendrik1970
23 januari 2016, 19:18
Volgens mij niet.
Dit is ook helemaal geen modeling software (staat hier niet geheel op zijn plaats), maar stuur gewoon midi signalen door.
GuitarPro werkt volgens mij gewoon met directsound op windows. Op mac weet ik het niet, maar dit zou hetzelfde moeten zijn als een gewoon muziekprogramma.

+1,
.

harrie-beton
23 januari 2016, 20:35
De verwarring is inderdaad met Guitar Rig, dat is wel modeling software. Dit is gewoon notatie software.

Brad
23 januari 2016, 21:13
Ik heb Guitar pro six op mijn pc maar ik hoefde helemaal niets te doen om geluid te krijgen

Erik de Perik
24 januari 2016, 01:58
De verwarring is inderdaad met Guitar Rig, dat is wel modeling software. Dit is gewoon notatie software.

Oh zo, ik heb wel wat andere inderdaad. Hoefde bij ReValver 4 van Peavey trouwens ook niks in te stellen, deed het direct.

Duhsjaak
24 januari 2016, 09:48
Lachen hoor. Deze gast is al veel langer lid van deze club dan ik.
Heeft dan iets van 50 keer iets gepost.

Pure cabaret dit. Ik ga ook alle 49 andere posts lezen.
Alles doet het maar ik heb geen geluid.
Pis zowat in mijn broek.
Geniaal vriend. Ik hoop dat je het niet vindt en dan nog zo'n bericht post.
Vriendelijke groet, Gus


Editie: blijkt 80 keer te zijn. Same difference......

denis.hermans
24 januari 2016, 15:17
Nergens geen defect kabeltje naar speakers ?
Heb je soms een externe geluidskaart en is de interne uitgeschakeld maar weet guitar pro dat nog niet ?