PDA

View Full Version : Elektro aansluiten



ChrisWMan
22 januari 2016, 10:47
Ik weet niet zeker of dit de goede plek is maar zo niet dan hoor ik het wel.
Ik moet straks de elektronica van mijn e gitaar opnieuw aansluiten maar als ik de manier waarop het aangesloten zat vergelijk met de manier die het schema van de seymour duncan site aangeeft dan raak ik de weg kwijt. Iemand die mij kan adviseren?
http://orig02.deviantart.net/f617/f/2016/022/f/0/wp_20160122_001_by_yukikazeb03-d9ov210.jpghttp://orig05.deviantart.net/db9e/f/2016/022/8/8/wp_20160122_002_by_yukikazeb03-d9ov22a.jpghttp://orig08.deviantart.net/20d3/f/2016/022/7/d/wp_20160122_003_by_yukikazeb03-d9ov232.jpghttp://orig15.deviantart.net/9846/f/2016/022/a/8/2h_3g_1v_1t_by_yukikazeb03-d9ov2hu.jpg

no 1 hops
22 januari 2016, 10:53
ik denk dat je eerst van de bouwer van de pickups moet weten welke aansluitingen waarvoor zijn, dus de kleurcodes.
(misschien heeft hijzelf wel een schema voor je?)
dan pas kan je verder

ChrisWMan
22 januari 2016, 12:06
Was ik al bang voor. Ik had hem al een mail gestuurd maar dacht ik vraag het hier ook nog even.

TeleK
22 januari 2016, 12:35
!!! Als ik op een foto klik om het origineel te zien geeft mijn antivirus een waarschuwing dat hij een gevaarlijke site geblokkeerd heeft !!!...
De Patrick HUfschmid pickups worden gemaakt bij Kent Armstrong. Kijk op de Kent Armstrong site , daar staan ook schema's op.
De witte en rode draad die op het SD schema samen verbonden en geisoleerd zijn, is bij jou niet van toepassing: de beide wikkelingen worden via die witte jumper wire op de pickup zelf al met elkaar verbonden.
Als dit zo uit je gitaar komt en het moet er nu weer terug in dan is het erg knullig "verwijderd" door zo maar alles door te knippen... lossolderen had je een paar uur werk gescheeld.
Moet het op een slagplaat gemonteerd à la stratocaster of moet het in de gitaar zelf aan elkaar gesoldeerd?
Je kan de zwarte "kabel" die van de pickup komt niet zo maar aan elkaar solderen waar deze doorgeknipt is: het is een 2 aderige verbinding met een binnen ader en buitenmantel. Je kan het beste vanaf de pickups nieuwe braided wires er aan solderen die lang genoeg zijn, de sdraadjes van de 3 way switch lossolderen en dan alles volgens het SD schema weer aansluietn

ChrisWMan
22 januari 2016, 14:27
TeleK. I realiseer me dat het knullig is verwijdert. Dit heb ik gedaan zodat ik zonder een schema te maken (lui) later terug kon lijken hoe ik het weer moest aansluiten. Ik was inderdaad al van plan om de pick-up draden te vervangen, misschien zelfs alles. Het moet overigens allemaal in de gitaar zelf gemonteerd worden.

ChrisWMan
25 januari 2016, 19:00
Ik heb wat info gevonden op de site van Kent Armstrong maar daar staat alleen een tekening waarin de pick-up wordt aangesloten op de volume pod en van daar gaat ie verder. Bij mij gaan de pick-up's eerst naar de switch. Ga het denk ik lekker allemaal zo laten en alleen de draadjes die ik heb doorgeknipt vervangen.

Erik de Perik
25 januari 2016, 19:10
TeleK. I realiseer me dat het knullig is verwijdert. Dit heb ik gedaan zodat ik zonder een schema te maken (lui) later terug kon lijken hoe ik het weer moest aansluiten. Ik was inderdaad al van plan om de pick-up draden te vervangen, misschien zelfs alles. Het moet overigens allemaal in de gitaar zelf gemonteerd worden.

Wellicht dat je de volgende keer foto's maakt van hoe het aangesloten is voordat je het doorknipt, scheelt een schema tekenen..... ;)

oigun
25 januari 2016, 21:12
Dit is niet zo heel moeilijk hoor, Gewoon de twee pickups weer met de dunne(kern)draadjes aan de schakelaar solderen. verder blauw aan blauw, zwart aan zwart. Losse draadje van de schakelaar gaat waarschijnlijk naar je shielding oid.

ChrisWMan
7 februari 2016, 11:18
Bedoel je met dat losse draadje aan de shielding de binnenkant van de ruimte waar de elektronica komt? Het is namelijk allemaal hout. Alleen de achterkant van de cover heeft wat aluminium folie maar het lijkt niet alsof daar iets aan vast gesoldeerd heeft gezeten.
http://orig09.deviantart.net/30e4/f/2016/038/2/0/wp_20160122_002_by_yukikazeb03_d9ov22a_by_yukikaze b03-d9qu2bm.jpg

ChrisWMan
11 februari 2016, 11:30
Heb alles aangesloten (op het mystery) draadje na en er komt helemaal geen geluid uit. Maakt niet uit in welke stand ik de schakelaar zet. Alleen zo nu en dan een kraak maar die hangt niet samen met het schakelen of aanslaan van snaren. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik heb alles aangesloten zoals ik het had losgehaald.

Orpheo
11 februari 2016, 13:31
het probleem is dat je een signaaldraad tegen de aarde aan hebt. Als het probleem is dat je met geen ENKELE positie een signaaltje hebt, dus geluid, zit 't waarschijnlijk bij de switch.

Of heb je hebt de aarde en signaal omgedraaid. Als je signaal op de aarde-lug van de switch zet, sluit je signaal direct kort.

Orpheo
11 februari 2016, 13:34
Bedoel je met dat losse draadje aan de shielding de binnenkant van de ruimte waar de elektronica komt? Het is namelijk allemaal hout. Alleen de achterkant van de cover heeft wat aluminium folie maar het lijkt niet alsof daar iets aan vast gesoldeerd heeft gezeten.
http://orig09.deviantart.net/30e4/f/2016/038/2/0/wp_20160122_002_by_yukikazeb03_d9ov22a_by_yukikaze b03-d9qu2bm.jpg
ik kan ook helemaal niet zien wat je nou waarop gesoldeerd hebt... Maak anders een foto van de pootjes zelf, dus wat waar op zit en geef duidelijk(er) aan wat welk draadje betekent.

Dat bruine draadje loopt van de rechterkant van de switch naar links. Ik gok dat je daarmee iets kortgesloten hebt... kijk even goed naar wat er in zo'n ding gebeurd.

ChrisWMan
13 februari 2016, 21:45
Bedankt voor de hulp iedereen, het was inderdaad een ongewenste verbinding. Daar moet ik iets aan gaan doen. Helaas heeft zich nu een nieuw probleem voorgedaan:
Er komt nu wel geluid uit maar er zit constant een buzz doorheen. Deze wordt erger als ik de schakelaar aanraak en stopt als ik alle snaren tegen de frets aan duw. Ook als het stopt nadat ik de snaren tegen de frets heb aangeduwd komt het terug als ik de schakelaar aanraak. Iemand enig idee?

Orpheo
13 februari 2016, 22:52
jep, je hebt je schakelaar niet geaard.

ChrisWMan
14 februari 2016, 12:36
Weet ik gelijk waar dat mysterie draadje voor was:)
Probleem opgelost, bedankt iedereen.