PDA

View Full Version : Vintage 12 string Egnond



djee
22 januari 2016, 09:13
Hallo allemaal . Deze gitaar heb ik spontaan gekregen.Heeft iemand zo'n zelfde en heeft daar meer informatie over?
Zou er graag en volgende over weten:
Het bouwjaar. Eventueel het model en waar ik de ontbrekende onderdelen kan vinden. Zoals : losse brug, staartstuk en de ontbrekende onderdelen van 3 tuners.
Bij de foto's staat er 1 die bijna gelijk is maar dat is een JUMBO uit 1964 . Deze is 2 inches kleiner en 4 inches smaller. Zou hem graag weer in goede staat willen brengen.
Het serienummer is 26480109.
Groetjes Johan
http://myalbum.com/album/ovxqwfivik0d

wietse
22 januari 2016, 09:49
serienummers bij egmond zijn uit hun duim gezogen daar heb je niks aan, gewoon moderne onderdelen er op zetten zo'n akoestische egmond is toch al zeer weinig waard, zeker met zo'n enorme scheur in het bovenblad.
originele onderdelen zijn praktisch niet te vinden, maar is de hals nog recht? want die kan wel opeens een wokkel worden als je er weer snaren op zet.
voor de tuners zoek ik altijd in mijn onderdelen bakken tot ik iets heb wat past je hebt geluk dat alle knoppen er nog aan zitten de ontbrekende asjes zijn vaak nog wel over te zetten van andere tuners.
de busjes om de asjes heen kan je wel bij een schoenmaker kopen, die persen er ogen van in schoenen ongeperst zijn het zulke busjes.
wel effe één meenemen voor de maat.
en anders 16 maart naar veenedaal toe daar zijn altijd wel bakken met oude onderdelen te vinden.

Riny
22 januari 2016, 16:16
Wil je plezier niet bederven, maar persoonlijk zou ik hem als decoratie ophangen en er geen geld aan spenderen.
Mijn gevoel zegt dat iedere euro er een teveel is.
Maar goed dat is mijn persoonlijke mening en alle respect als je deze gitaar toch weer aan de praat wil krijgen.

djee
22 januari 2016, 18:20
Helaas heb ik geen bak met onderdelen en zou graag eens naar Veenedaal willen komen maar helaas lukt dat mij niet.
Mijn hobby is dus een gitaar spelen en verzamelen. De 12 string Egmond heb ik dus gekregen naar aanleiding van een advertentie die ik had gezet voor specifiek deze witte Egmond. http://myalbum.com/album/lpHO6DKnX8oq Dit was mijn allereerste gitaar die ik van mijn ouders had gekregen. Ben altijd zuinig op mijn spullen geweest maar dit was dus echt niks. Aangezien ik mijn andere gitaren nog wel heb zou ik het gaaf vinden om die ook in mijn verzameling te hebben. Uiteraard niet echt om hem te bespelen maar voor de emotionele waarde zeg maar en zoals voorgesteld voor "sier" . Die 12 string dus ook. De suggestie bij de schoenmaker is wel een aardige. De hals is nu recht maar zou inderdaad een wokkel kunnen worden ALS ik er de snaren op zet. (zal ze dan ook maar niet echt spannen :P)
Niet geschoten is altijd mis dus vandaar deze vraag en info over de 12 string. Waarde? nee,
zeldzaam? waarschijnlijk wel ;-)

By the way, die witte nog niet gevonden.