PDA

View Full Version : Marshall gaat het weer eens proberen ...



FNaRK
21 januari 2016, 18:59
https://marshallamps.com/live-for-music/news/introducing-code/


We are proud to present CODE, a new generation of Marshall amplifier. Fully programmable, CODE combines authentic modelling of classic and contemporary Marshall tones with professional quality FX. CODE preamp, power amp and speaker cabinet models have been developed in collaboration with audio software pioneers Softube to create Marshall-Softube (MST) modelling.


CODE has 14 MST preamps, 4 MST power amps and 8 MST speaker cabinets. It has 24 FX including: Compressor, classic stompbox Distortions, Auto Wah, Pitch Shifter, Chorus, Phaser, Flanger and Tremolo. It includes Delays with Tap Tempo, and studio quality Reverbs.

CODE’s MST preamps include: JTM45 2245, 1962 Bluesbreaker, 1959SLP Plexi, JCM800 2203, JCM2555 Silver Jubilee, JCM2000 DSL100, JVM410H and more. CODE features EL34, 5881, EL84 & 6L6 MST power amp voicings, and a selection of MST speaker cabs, including: 1960, 1960V, 1960AX, 1936V, 1912, 1974X and more.

Using the new Marshall GatewayTM app for iOS or Android devices, CODE can be controlled remotely via Bluetooth® and users can share Presets with other CODE users. Stream audio from a Bluetooth device through CODE’s speaker(s) or headphones for practice or jamming along with tracks. USB enables CODE to function as a DAW interface and play tracks from a PC through CODE’s speaker(s) or headphones.
100 user editable Presets.
14 preamp models.
4 power amp models.
8 speaker cabinet models.
24 pro quality FX.
Up to 5 FX simultaneously.
Bluetooth & USB connectivity.
Marshall Gateway compatible.
Headphone output.
Line input.
Tuner.

FNaRK
21 januari 2016, 19:03
http://cdn.mos.musicradar.com/images/aaaroot/guitars/1jan16/marshall-code/marshall-code-2-650-80.jpg

Remork1970
21 januari 2016, 19:05
Zal wel weer nergens naar klinken.
Maar er staat Marshall op, dus ze komen er vermoedelijk wel weer mee weg.

Joost de Ruig
21 januari 2016, 19:07
Not cool, to my taste......

arjanb01
21 januari 2016, 19:37
Ach, leuk idee. Volgens mij had marshall met die haze 40 toch ook effecten aan boord? Volgens mij toch een aardige amp die bruikbaar voor live gebruik was.

big dooley
22 januari 2016, 00:14
https://www.youtube.com/watch?v=iCJP1bVDRLc


https://www.youtube.com/watch?v=YspNywjPbK8



voor de bedragen die ik tegengekomen ben, krijg je erg veel waar voor je geld...
en ja marshall probeert het weer in de modeling... er is een markt voor en ondanks dat de JMD1 faalde, is die tegenwoordig waanzinnig populair geworden
ik zeg chapeau!!!

big dooley
22 januari 2016, 00:15
https://www.youtube.com/watch?v=8woSKbS16_o

big dooley
22 januari 2016, 00:37
oh en de reissue silver jubilee heeft er 2 broertjes bij:
https://marshallamps.com/products/amplifiers/mini-jubilee-series/

showband
22 januari 2016, 08:26
Marshall CODE.
is code voor weer een valvestate versie van toon?
De video klinkt in ieder geval als back to the nineties marshall valvestate tone.

Nellyrocks
22 januari 2016, 09:03
De hele geschiedenis van Marshall in een versterker.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat handig vinden/ dat willen hebben/ dat willen gebruiken/ en als het goed klinkt, why not. Filmpje is niet echt overtuigend.

In vind het wel leuk dat ze hem in een 'ouderweds' jasje hebben gestoken.

Little Jay
22 januari 2016, 10:06
Klinkt toch prima? Voor Marshall dan.

(Ik ben een Fender Twin-speler :D )


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Little Jay
22 januari 2016, 10:08
Iets meer constructief: ik vind wel de lay out voor een modelljng-amp mooi en overzichtelijk, maar ik ben modeling-af, nadat ik een Cube geprobeerd heb en weer verkocht en ik heb vreselijke ervaringen met line6 op jamsessies.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
22 januari 2016, 10:13
Klinkt toch prima? Voor Marshall dan.

(Ik ben een Fender Twin-speler :D )


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Prima qua hogere gain sounds. Crunch en half randje heel beroerd en kil. Iets waar de meeste modelling amps de mist mee ingaan.

Kim Wilson
22 januari 2016, 11:11
Het is toch prima als ze hun productrange uitbreiden? Er zal zeker markt voor zijn. Ik vind ze er ook best knap uitzien.

ateng
22 januari 2016, 12:00
Ik vind het er te gek uitzien en het klinkt ook niet verkeerd.

ateng
22 januari 2016, 12:03
Prima qua hogere gain sounds. Crunch en half randje heel beroerd en kil. Iets waar de meeste modelling amps de mist mee ingaan.

Mwah, ik denk als je ze naar je eigen smaak tweak dan klinken ze niet verkeerd denk ik. Wat je nu hoort zijn factory presets dus er zullen zekers presets tussen zitten wat ruk klinken. Maar ik hoor zeker wel lekkere sounds die bruikbaar zijn maar ben benieuwd hoe ze reageren op je spel, volume van gitaar en dynamiek.

Rutger
22 januari 2016, 12:16
Heerlijk die vooringenomen reacties...

big dooley
22 januari 2016, 12:17
Mwah, ik denk als je ze naar je eigen smaak tweak dan klinken ze niet verkeerd denk ik. Wat je nu hoort zijn factory presets dus er zullen zekers presets tussen zitten wat ruk klinken. Maar ik hoor zeker wel lekkere sounds die bruikbaar zijn maar ben benieuwd hoe ze reageren op je spel, volume van gitaar en dynamiek.

wat ik begreep gebruiken ze dezelfde methode van modeling als de JMD1, dan zit het daarmee wel snor

FNaRK
22 januari 2016, 12:48
wat ik begreep gebruiken ze dezelfde methode van modeling als de JMD1, dan zit het daarmee wel snor

en inderdaad voor leuke prijzen, ongeveer 300 pond voor een 100W top ?

big dooley
22 januari 2016, 13:05
CODE25 1 x 10" combo £169
CODE50 1 x 12" combo £229
CODE100 2x12" combo £349
CODE100H head £289
CODE412 4x12" speaker cabinet £199
CODE footcontroller £39

de 50 watt combo zit dus in dezelfde prijsklasse als een THR10 als ik zo bij andertons kijk wat een yamahaatje daar doet

Nellyrocks
22 januari 2016, 13:22
Dat is niet duur en dan wordt een 1x12 combotje in eens misschien wel heel handig.

arjanb01
22 januari 2016, 13:22
Mwah, ik denk als je ze naar je eigen smaak tweak dan klinken ze niet verkeerd denk ik. Wat je nu hoort zijn factory presets dus er zullen zekers presets tussen zitten wat ruk klinken. Maar ik hoor zeker wel lekkere sounds die bruikbaar zijn maar ben benieuwd hoe ze reageren op je spel, volume van gitaar en dynamiek.

Eens, misschien ligt het aan de presets. Voor dat geld kan je ze bijna niet laten staan.

big dooley
22 januari 2016, 13:28
bij sweetwater gaat de 25 voor $199 en de 50 voor $249...
geez... ik denk dat ze er heel veel van gaan verkopen en dat de MG-serie volledig op z'n bek gaat

Nellyrocks
22 januari 2016, 14:44
Ik kan alleen helemaal geen info vinden welke effecten en welke preamp models erin zitten. Daar ben ik nou wel benieuwd naar. Dat zijn er 14 en ik kan geen 14 Marshalls bedenken die ik zou willen gebruiken.

Verder zijn er vier eindtrap models. EL34, EL84, 5881 en 6L6. Ik dacht altijd dat die laatste twee de zelfde buis waren alleen dan de Engelse en Amerikaanse benaming. Hierin mis ik ook de KT66 model. Als je Bluesbreaker en JTM45 preamp models doet, moet die er eigenlijk ook bij.

Trouwens ook wel benieuwd hoe de footswitch eruit ziet. Ik kan me niet voorstellen dat je voor vier tientjes overzichtelijk door al je presets kunt fietsen en alle effecten apart aan en uit kunt zetten. Zou wel fantastisch zijn.

arjanb01
22 januari 2016, 14:54
Ik ben bang dat die footswitch net zo duur is als de amp. Als je de behringer midi controller pakt dan ben je bijna dubbel zo duur uit.
Die prijzen zullen dus zonder midi board zijn.
Verder pakken ze gewoon de populairste eindtrap modellen, tsja.... Commerciële keuze denk ik.

Kim Wilson
22 januari 2016, 14:55
Ik denk dat er ook wel amp models van andere fabrikanten in zitten. Vox heeft dat ook, mijn VT20 heeft Fender, Marshall en Dumble models aan boord. Niet zo specifiek bij naam genoemd, maar in de omschrijving is dat wel duidelijk op te maken.

big dooley
22 januari 2016, 15:01
Ik kan alleen helemaal geen info vinden welke effecten en welke preamp models erin zitten. Daar ben ik nou wel benieuwd naar. Dat zijn er 14 en ik kan geen 14 Marshalls bedenken die ik zou willen gebruiken..

ff een half uur uittrekken en het derde filmpje bekijken die ik op de eerste pagina van dit topic gepost heb...


Ik ben bang dat die footswitch net zo duur is als de amp. Als je de behringer midi controller pakt dan ben je bijna dubbel zo duur uit.
footswitch gaat voor 39GBP,
midi heeft ie niet, kan ook niet met deze prijzen... wel kun je het ding aansturen met android of ios

telerocker
23 januari 2016, 00:43
Ik vind een prima ding voor het geld. Leuk voor thuis en kleine repetities. Ik leg hem niet langs de tubeamp-meetlat. Het is gewoon another modelingamp, maar ik wou dat we vroeger zulke leuke entry-amps met zoveel features hadden voor deze bedragen.

D3nnis
23 januari 2016, 13:19
ik wou dat we vroeger zulke leuke entry-amps met zoveel features hadden voor deze bedragen.

+1!
Toen ik begon met gitaar spelen kreeg ik een elektrische gitaar voor mijn verjaardag en moest zelf de versterker kopen.
Ik kon toen voor 200-250 gulden kiezen tussen een of ander mini fender ding, een 10 watt Park by marshall, of iets minder uitgeven en een Animal versterker kopen, veel meer keuze was er niet in die prijsklasse.

arjanb01
23 januari 2016, 13:41
+1
Toen ik begon had je peavey, die park versterkers en daarmee hield het op. Als beginner heb je voor een klein budget veel meer waar voor je geld dan toen.
Ik begon ooit op een avora versterker met een boss turbo overdrive en een Ibanez delay pedaal ervoor. Tegenwoordig heb je voor dat geld omgerekend nu een modelling versterker met alles aan boord. De kwaliteit van beginnersspul is zeker de afgelopen 20 jaar dik vooruit gegaan.
Zou ik nu beginner zijn kocht ik zo'n marshall modelling amp of een fender modelling ampje en dan ben je zeker de eerste jaren zoet.

big dooley
23 januari 2016, 20:29
filmpje van niet al te beste kwaliteit, maar interactie tussen gitaar en versterker lijkt mij er wel degelijk te zijn... en het begin laat duidelijk horen dat het bakje uitstekend reageert op gitaarvolume


https://youtu.be/yEHnieJUpSY

Joost de Ruig
23 januari 2016, 20:52
Ik snap het vergelijk met 25 jaar geleden wel en inderdaad heb je nu veel meer bang-for-your-bucks (en keuze!) dan toen. En voor €300,- een 1x12 40W combo met veel modeling opties, is zeker voor thuis en voor de beginner hartstikke leuk. Toch kan ik gewoon nix met modeling. Ik heb het 3x geprobeerd en met de Vox VT80+ voorlopig echt voor het laatst. Uiteindelijk vind ik het allemaal 1 grote compromis en ik heb liever dat een amp 1 of 2 dingen heel goed kan, dan vele dingen van matig tot voldoende of soms zelfs goed. Daarnaast heb ik gewoon niet het geduld e/o de vaardigheid om door allerlei menu's heen te te gaan en presets te maken. Dus het ligt voor een deel ook gewoon aan mezelf :)

Baker
23 januari 2016, 23:34
Ik vind modeling geweldig voor thuis. 'k zou niet anders willen.
Ik vind een buizenbakkie geweldig voor op het podium / in de oefenruimte. Ik zou niet anders willen.

OT. Leuk dat Marshall deze betaalbare opties aanbiedt. Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

MikeD
24 januari 2016, 13:23
I'm with Joost. ja het is leuk en veel bang for the bucks en vroeger zouden we een moord gedaan hebben voor een 40 watter voor 300 pieken maar vandaag de dag vind ik het een product voor de hordes gitaristen die meer ambitie hebben om te klinken als hun grote voorbeeld(en) dan om te klinken als zichzelf. Even terzijde gelaten de mogelijkheid dat iemand het 'nooit hetzelfde klinken' tot z'n huisstijl heeft gemaakt. Hoeveel Bonamassa's, Satriani's, Hammets, Vai's, Major's, SRV's (plus 40 andere goden) hebben we nodig? Heel knap allemaal maar het wordt by the end of the day toch nooit beter dan het origineel.

telerocker
24 januari 2016, 17:36
I'm with Joost. ja het is leuk en veel bang for the bucks en vroeger zouden we een moord gedaan hebben voor een 40 watter voor 300 pieken maar vandaag de dag vind ik het een product voor de hordes gitaristen die meer ambitie hebben om te klinken als hun grote voorbeeld(en) dan om te klinken als zichzelf. Even terzijde gelaten de mogelijkheid dat iemand het 'nooit hetzelfde klinken' tot z'n huisstijl heeft gemaakt. Hoeveel Bonamassa's, Satriani's, Hammets, Vai's, Major's, SRV's (plus 40 andere goden) hebben we nodig? Heel knap allemaal maar het wordt by the end of the day toch nooit beter dan het origineel.

Nee en dat pretendeert Marshall ook niet, anders zouden ze de dure tubeamps ook niet meer hoeven te produceren. Het is een modelingamp die de bekende klassiekers imiteert. Een versterkerje van een paar honderd euro dat alle ikonen uit de afgelopen halve eeuw in hun hemd zet, zou pas een echt een doorbraak zijn. Tot nu toe is dat imho geen enkele modelingamp gelukt.

maxdb
24 januari 2016, 18:25
Meer dan voor thuis zie ik er ook niet in, heb veel gemak van mijn Fender Mustang 1, even snel iets uitzoeken terwijl de amp/gear nog in de gang staat ed. super hoor, maar echt plezier heb ik veel meer van mijn buizen bakkie met wat pedaaltjes !

rpl
24 januari 2016, 18:30
https://www.youtube.com/watch?v=IFGfoYqTkSg&utm_content=bufferb7756&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

sideburns
24 januari 2016, 19:32
wat ik begreep gebruiken ze dezelfde methode van modeling als de JMD1, dan zit het daarmee wel snor

inderdaad, onderschatte versterker met prima geluid en overtuigende effecten, reageert prima op in het spel aangebrachte dynamiek. Maar jmd heeft een buizen eindtrap , geen klein onderdeel van je totaalgeluid....code is toch transistor naar ik aanneem gezien de prijsstelling ? Of heb ik het hierbij aan het verkeerde eind ?

Verder prima van Marshall om het weer eens met moddeling te proberen, ik vind m er cool uitzien voor wat het waard is !

Mitch
24 januari 2016, 20:54
filmpje van niet al te beste kwaliteit, maar interactie tussen gitaar en versterker lijkt mij er wel degelijk te zijn... en het begin laat duidelijk horen dat het bakje uitstekend reageert op gitaarvolume


https://youtu.be/yEHnieJUpSY

He-le-maal niet verkeerd en inderdaad typisch Marshall.

big dooley
24 januari 2016, 22:34
inderdaad, onderschatte versterker met prima geluid en overtuigende effecten, reageert prima op in het spel aangebrachte dynamiek. Maar jmd heeft een buizen eindtrap , geen klein onderdeel van je totaalgeluid....code is toch transistor naar ik aanneem gezien de prijsstelling ? Of heb ik het hierbij aan het verkeerde eind ?

Verder prima van Marshall om het weer eens met moddeling te proberen, ik vind m er cool uitzien voor wat het waard is !

de JMD was een modeling preamp met een buizen eindtrap die een stel gitaarspeakers aandreef, bedoeld voor een wat hoger segment in de markt, gezien de prijs die ervoor neergelegd moest worden
de code is volledig modeling: preamp, eindtrap en speakersimulatie, wat dan "gereampd" wordt dmv een class D trap en speakers met een vlakke response... voor een prijs die de MG-serie imo noodlottig gaat worden

een buizeneindtrap mag dan inderdaad een ingrediënt van de saus zijn, maar de preamp blijft het belangrijkst, momenteel gebruik ik de eindtrappen van een JVM 410H en een AFD100 om full range speakers aan te drijven, terwijl er een speakeremulator na de preamp zit, maar ook akoestische geluiden en synths richting de eindtrappen gaan... om deze ietwat te helpen, heb ik de 12AX7's in de fasedraaiers verwisseld voor 12AT7's... maakt het iets meer hifi

ik denk ook, dat modeling inmiddels niet meer gezien wordt als vervanger voor buizenbakken, wat line 6 bijvoorbeeld in de jaren 90 claimde, het is echter wel een belangrijke markt geworden en ik ben van mening, dat marshall dankzij hun samenwerking met softube en aggressieve marketing hun plaats gaan vinden en flink wat gaten kan slaan in de gevestigde orde
ook vind ik het slim om het voornamelijk bij hun eigen catalogus te houden, al zijn er ook een aantal modellen van de concurrentie in het gamma gezet (fender, vox en mesa oa.) met inbegrip van een akoestische modeling voor piezo's en flat response voor bijvoorbeeld toetsen of basgitaar... voor ieder toch wat wils, maar het is en blijft een marshall en dat verloochenen ze niet

harrie-beton
25 januari 2016, 10:36
Donderdag bij een repetitie nog even weer een AB gedaan tussen line6 pod hd pro en mijn buizenversterker met EL34 buizen.
Thuis klonk de line6 nog redelijk maar in een oefenruimte bleef daar weinig van over.

Ik ben een behoorlijke gelovige geweest in de Holy Church of Modeling maar modeling is nog steeds op het niveau van 80% van een goed geluid. Gebruik het thuis wel als iedereen slaap maar heb ik een ISO cab gebouwd en die gebruik ik liever.

paulusdeBKB
25 januari 2016, 11:02
Of het klinkt, kan ik met deze filmpjes niet goed beoordelen. Ik vind het displaytje op de versterker nogal net niks... maar misschien past het wel beter bij de Marshall esthetiek dan alle andere alternatieven. Ziet er wel heel toegankelijk uit allemaal!

herrieman
25 januari 2016, 15:19
Ik ben een behoorlijke gelovige geweest in de Holy Church of Modeling maar modeling is nog steeds op het niveau van 80% van een goed geluid. Gebruik het thuis wel als iedereen slaap maar heb ik een ISO cab gebouwd en die gebruik ik liever.

Ik heb die kerk al heel lang geleden verlaten toen de FAStology kerk hun eerste testament (gen 1) naar de prullemand verwees. Daar zaten we toen met een zojuist gekocht systeem wat "opeens verouderd" was. Ik heb me nu meer toegelegd op modeling uitdrijving en goede voorlichting over modelingonthouding. Dat gaat me stukken beter af.

Misery Signals
25 januari 2016, 21:23
Geen wonder dat mensen met een Line6 klagen over modeling. Das ook allemaal naar zijn prijs he. Line6 heeft te gekke effecten (gebruik al vele jaren de M9 in mijn pedalboard) maar die modeling is ook naar zijn prijs... Mager voor weinig geld dus.
Ik heb nu al even een Kemper rack unit. Mijn Mesa Roadking, Soldano SLO, Diezel Einstein en Bogner Uberschall komen enkel nog maar hun cases uit om ze te profilen. Klinkt héél overtuigend.
Ik ben geen Marshall fan, integendeel, maar... Toegegeven voor absoluut geen geld ziet het er leuk uit en het klinkt nog geeneens erg slecht. Als je into Marshall sounds bent doe je hiermee geen slechte deal gok ik. Of het in een band situatie recht blijft staan weet ik niet. Maar dit is eerder iets voor thuis te klooien of eens mee te spelen bij gelegenheid in een klein cafeetje...

MS

Erik de Perik
25 januari 2016, 21:32
Geen wonder dat mensen met een Line6 klagen over modeling. Das ook allemaal naar zijn prijs he. Line6 heeft te gekke effecten (gebruik al vele jaren de M9 in mijn pedalboard) maar die modeling is ook naar zijn prijs... Mager voor weinig geld dus.
Ik heb nu al even een Kemper rack unit. Mijn Mesa Roadking, Soldano SLO, Diezel Einstein en Bogner Uberschall komen enkel nog maar hun cases uit om ze te profilen. Klinkt héél overtuigend.
Ik ben geen Marshall fan, integendeel, maar... Toegegeven voor absoluut geen geld ziet het er leuk uit en het klinkt nog geeneens erg slecht. Als je into Marshall sounds bent doe je hiermee geen slechte deal gok ik. Of het in een band situatie recht blijft staan weet ik niet. Maar dit is eerder iets voor thuis te klooien of eens mee te spelen bij gelegenheid in een klein cafeetje...

MS

Ik heb hier een geleende Line 6 M5 staan en ik moet eerlijk zeggen..... wat een rommel. Is het allemaal net niet iets, nu ben ik überhaupt niet erg geïnteresseerd in al die gitaarspel verhullende effecten, maar ik leende 'm om de uni-vibe imitatie te proberen..... tja, als je half doof bent, is het net een uni-vibe. Veel van dat spul geprobeerd, maar het is het half of helemaal niet. Kemper heb ik nooit geprobeerd, ik denk dat het studio spul is, maar dat je live een heleboel extra shit nodig hebt.

showband
26 januari 2016, 10:19
voor mij is het probleem met modelling altijd geweest dat ze zich allemaal vol op stevige rock lijken te richten.

Ik heb tot nu toe nog geen enkel apparaat digitaal een simpele 4-stage phaser horen imiteren. En ik heb ze allemaal geprobeert.
Bijgeluiden (er blijft altijd een toon in het geluid zitten die je bij hogere snelheden hoort "meefluiten"), te veel regelmaat waardoor het niet organisch in je geluid gaat zitten en ga zo maar door.
Of een simpele mxr/boss funk-compressor met attack knopje. Er zit geen sound in de compressors. Compressen doen ze prima, maar het voegt niets toe.

Dus als je net zoals ik 99% van de tijd clean speelt dan heb je er geen reet aan. Voor invaloptredens neem ik met veel plezier mijn variax met POD-XTlive mee hoor. Dan is het enorm veelzijdig voor vanalles. Maar dan hoor je elk geluid misschien 4 minuten.... Dan valt het niet op.
En je hebt dan 12 snarig, rock, solo's, akoestisch tot en met een banjo gewoon als patch. Dat is echt wel handig als zwitsers zakmes. Maar wanneer je niet vanalles nodig hebt gaat het gewoon mis. drie kwartier naar een (1) moddeled amp patch luisteren hou je niet vol.

Zodra het clean "met een randje" of clean "levendig" moet zijn zitten er gewoon geen capaciteiten op. En ik heb echt geen 40 verschillende modellen van een fullstack nodig. Voor mij is het echt geen enkel probleem om de distortion solo uit een doosje te halen. Maar omdat ik maar een sologeluid nodig heb doe ik dat met een pedaaltje van niets. Voor de rest ben ik genoodzaakt analoge traditionele pedaaltjes te gebruiken. Anders werkt het gewoon niet.

Dutch66
27 januari 2016, 08:24
Ik heb hier een geleende Line 6 M5 staan en ik moet eerlijk zeggen..... wat een rommel. Is het allemaal net niet iets, nu ben ik überhaupt niet erg geïnteresseerd in al die gitaarspel verhullende effecten, maar ik leende 'm om de uni-vibe imitatie te proberen..... tja, als je half doof bent, is het net een uni-vibe. Veel van dat spul geprobeerd, maar het is het half of helemaal niet. Kemper heb ik nooit geprobeerd, ik denk dat het studio spul is, maar dat je live een heleboel extra shit nodig hebt.

Mmmm...., modeling sucks want uit een M5 krijg ik geen overtuigende Univibe, dus dan is de 'code' ook kut...

Nellyrocks
27 januari 2016, 10:02
https://www.youtube.com/watch?v=IFGfoYqTkSg

Ook weer allemaal behoorlijk hi gain naar mijn idee. Geeft voor mij nog geen duidelijk beeld. De 'cleanere' soundjes klinken wat mij betreft erg krasserig en nep.
Je kunt dus ook niet stapelen zo te zien. Een basissound waar je extra gain, volume, effect of wat dan ook aan toevoegt. Het zijn echt alleen maar losse present.

muziekschuur
4 februari 2016, 12:27
Tegek. Een echte Fender vanaf 600 euro. Een echte Gibson vanaf 500 euro en een echte Marshall met alle effecten, luid genoeg voor een band. Zacht genoeg voor thuis. Echt als je begint met gitaar spelen.... Wauw....

harrie-beton
4 februari 2016, 13:20
Voor mij waren de video's van Timo Somers heel verhelderend. Timo speelt op verschillende gitaren van zijn sponsoren (godin - gibson - aristides) en verschillende amps (mesa - kemper enzovoort), zelfs op een basversterker post hij een video op zijn facebook.
Op alle gear klinkt hij als .... Timo.

Erik de Perik
5 februari 2016, 01:12
Mmmm...., modeling sucks want uit een M5 krijg ik geen overtuigende Univibe, dus dan is de 'code' ook kut...

Lees wat je lezen wilt, maar ik reageerde op een post van Misery Signals, die o.a. ging over Line 6.
Maar als je het wilt weten....... ik heb nog nooit iets moois uit een modeling apparaat gehoord. Het doet het vaak uiterst spectaculair in de winkel fullrange stereo, maar in een band blijft het niet overeind, snijdt niet door de mix, behalve als je het idioot hard zet. Al die honderden sprankelende sounds blijven niet overeind naast een goede amp met of zonder effect.

Tupelo
5 februari 2016, 10:15
De hele geschiedenis van Marshall in een versterker.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat handig vinden/ dat willen hebben/ dat willen gebruiken/ en als het goed klinkt, why not. Filmpje is niet echt overtuigend.

In vind het wel leuk dat ze hem in een 'ouderweds' jasje hebben gestoken.
Een maatje van mij heeft een 4*12 + zo een Marhall modelling top, generatie eerder ofzo.
Ik vind het juist debiel, schiet zijn doel een beetje voorbij voor mijn gevoel.
Vederlicht, nauwelijks inhoud, printplaatje uitgezonderd, en dan zo een lompe head om 'm toch op je 4*12 te kunnen zetten, alsof je een 'echte' Marshall top hebt; heb je natuurlijk ook, maar modelling.

big dooley
5 februari 2016, 11:46
Een maatje van mij heeft een 4*12 + zo een Marhall modelling top, generatie eerder ofzo.
Ik vind het juist debiel, schiet zijn doel een beetje voorbij voor mijn gevoel.
Vederlicht, nauwelijks inhoud, printplaatje uitgezonderd, en dan zo een lompe head om 'm toch op je 4*12 te kunnen zetten, alsof je een 'echte' Marshall top hebt; heb je natuurlijk ook, maar modelling.

das dus een JMD1...
en je vergist je...verderlicht zijn die met 20 kg dus echt niet
kan ook niet, want alleen de preamp is modelling... de eindtrap is nog steeds buizen

Tupelo
5 februari 2016, 16:01
Uhm, nee ding is volgens mij volledig modelling, wellicht is het geen JMD1..?
Gewicht zit in de behuizing, meer niet.
Vermoed zoiets.
http://www.acquris.se/images/13.jpg
Dit moet 'm zijn.

big dooley
5 februari 2016, 18:19
de enige modeller die marshall hiervoor heeft gemaakt is de JMD
MG is een analoge transistorbak

Tupelo
5 februari 2016, 18:32
Ja, geloof dat ik me vergis, dat het die MG betreft.
JMD1 zou ik best eens willen proberen eigenlijk.

big dooley
6 februari 2016, 12:27
de JMD was een goed idee, maar de 16 modellen die erin verwerkt waren zijn nou niet echt wat je zou verwachten in een marshall modeller...
dat is bij de code wel het geval en die geeft bovendien de keuze tussen verschillende eindtrappen en cabinet simulaties.
maar goed, hij is nog niet echt aan de tand gevoeld, dus veel zinnigs valt er niet over te zeggen

ateng
7 februari 2016, 11:53
Lees wat je lezen wilt, maar ik reageerde op een post van Misery Signals, die o.a. ging over Line 6.
Maar als je het wilt weten....... ik heb nog nooit iets moois uit een modeling apparaat gehoord. Het doet het vaak uiterst spectaculair in de winkel fullrange stereo, maar in een band blijft het niet overeind, snijdt niet door de mix, behalve als je het idioot hard zet. Al die honderden sprankelende sounds blijven niet overeind naast een goede amp met of zonder effect.

Tenzij je in-ear speelt en niet idioot hard hoeft te spelen ;)
Die Kemper klinken zowel in de studio als live wel te gek hoor en ja ik heb de Kemper aan de tand gevoeld. Klinken ze precies als een echte buizen versterker? Ze komen in de buurt maar boeit mij dat? Nee zolang ze bruikbaar zijn en goed klinken maakt het mij niet uit wat voor naam die modeler heeft.
Vind Bert Meulendijk niet echt een super gitarist maar live is zijn geluid altijd dik in orde en prikt goed door de mix.

D3nnis
7 februari 2016, 12:01
Bert Meulendijk had vroeger een marshall combo. Misschien zelfs wel een valvestate, en toen klonk ie ook goed :D

ateng
7 februari 2016, 16:47
Die Valvestate zijn nog steeds te gekke versterkers ;)

D3nnis
7 februari 2016, 16:53
As je ze tenminste over een beetje een fijne speakerkast gebruikt.

big dooley
7 februari 2016, 17:57
en de contourpot helemaal dichtdraait...

ateng
7 februari 2016, 18:38
As je ze tenminste over een beetje een fijne speakerkast gebruikt.

Heb t over de combo en dan de 2x12 alleen de potmeters waren niet zo best maar voor de rest echt een lekker Marshall crunch/lead sound.

ateng
7 februari 2016, 18:39
en de contourpot helemaal dichtdraait...

Dat ook alweer niet maar das ieder weer persoonlijk.

ateng
7 februari 2016, 18:43
Mmmm...., modeling sucks want uit een M5 krijg ik geen overtuigende Univibe, dus dan is de 'code' ook kut...
Weet niet hoe jij het leest maar hij vind de Line6 M5 ruk klinken en voornamelijk de Univibe en die link naar de Code snap ik helemaal niet.

ateng
7 februari 2016, 19:35
https://www.youtube.com/watch?v=IFGfoYqTkSg

Ook weer allemaal behoorlijk hi gain naar mijn idee. Geeft voor mij nog geen duidelijk beeld. De 'cleanere' soundjes klinken wat mij betreft erg krasserig en nep.
Je kunt dus ook niet stapelen zo te zien. Een basissound waar je extra gain, volume, effect of wat dan ook aan toevoegt. Het zijn echt alleen maar losse present.

Grappig dat jij het anders hoort en beleeft! Behoorlijk hi gaan valt ook wel mee (tis ook een Marshall versterker ;) ) Het ging echt van classic Plexi sound naar american clean en dan naar JCM 800 lead.
De american clean klinkt naar mijn mening niet krasserig maar juist mooi onvervormd clean dus dat is al een pluspunt wat Marshall betreft :) De crunch sound clean mooi op als je je volume van je gitaar terug draait wat ik erg belangrijk vind.

Weet ook niet wat je bedoelt met stapelen maar je kan vele sounds maken, vele combinatie, fx pre of post voorversterker programmeren, verschillende speaker configuratie maken enz.

gitaarmike
10 februari 2016, 12:20
Ik vind dit nog best wel nice klinken, zijn de prijzen al bekend?

big dooley
10 februari 2016, 20:52
Ik vind dit nog best wel nice klinken, zijn de prijzen al bekend?
goedkoopste die ik vond:
code25 €220
code50 €300
code100 €460
code 100 head €380
code 4x12 €260

bax is stukje duurder met resp:
€240 €340 €490 €390 €290
gaat nog wel ff duren eer ze leverbaar zijn... verwachting is eind maart begin april voor de 25 en 50 watt combo's
de 100 watters wordt eind augustus begin september waarschijnlijk

hefke
11 februari 2016, 10:17
goedkoopste die ik vond:
code25 €220
code50 €300
code100 €460
code 100 head €380
code 4x12 €260

bax is stukje duurder met resp:
€240 €340 €490 €390 €290
gaat nog wel ff duren eer ze leverbaar zijn... verwachting is eind maart begin april voor de 25 en 50 watt combo's
de 100 watters wordt eind augustus begin september waarschijnlijk

off topic: ik constateer dat de prijzen voor een Marshall bij Bax momenteel veel hoger zijn dan bij de concurrenten,
bijv. JVM205H € 1440 bij Thomann (http://www.thomann.de/be/marshall_jvm205h.htm )bij Bax € 1820 (http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-top/marshall-jvm205h-2-kanaals-50-watt-buizen-gitaarversterker-top/product-details.html),
JVM410H: bij Thomann € 1665 (http://www.thomann.de/be/marshall_jvm410h.htm), bij Bax € 2230 (http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-top/marshall-jvm410h-4-kanaals-100-watt-buizen-gitaarversterker-top/product-details.html).
Ik weet niet wat de mensen bij Bax bezielt momenteel om deze prijzen te hanteren t.o.v. hun concurrenten en dit ook nog eens met hun laagste prijs garantie.

Pepe
11 februari 2016, 10:27
Dat kan je gewoon aan ze vragen als je dat wil weten.
Over prijsgarantie kan ik niks terugvinden dus dat zal niet meer dan een kreet zijn hoewel het ze min of meer moreel verplicht items voor maximaal dezelfde prijs te leveren als de concurrentie minus specifieke acties.

hefke
11 februari 2016, 14:39
Dat kan je gewoon aan ze vragen als je dat wil weten.

Het is meer een vaststelling die ik deed, op dit moment ben ik niet op zoek naar een nieuwe Marshall. Als ik dat wel was zou ik het zeker vragen.


Over prijsgarantie kan ik niks terugvinden dus dat zal niet meer dan een kreet zijn hoewel het ze min of meer moreel verplicht items voor maximaal dezelfde prijs te leveren als de concurrentie minus specifieke acties.

staat als 4e onder het kopje "Waarom bax-shop.nl" (http://www.bax-shop.nl/ aan de rechterzijde);)

big dooley
11 februari 2016, 17:16
Laagste prijsgarantie

Bax-shop.nl garandeert voor al zijn consumenten de laagste prijs. Heeft u hetzelfde product van hetzelfde merk elders goedkoper gezien en kunt u dit aantonen, dan krijgt u dit product waar mogelijk voor dezelfde prijs bij Bax-shop.nl.

en zodra iemand dat doet, passen ze inderdaad hun prijs aan, om die vervolgens weer te verhogen na een tijdje...

Erik de Perik
11 februari 2016, 19:47
Ik vind dit nog best wel nice klinken, zijn de prijzen al bekend?

Ik vind het echt niet geweldig klinken, maar de opname is ook vreselijk slecht.
Ik luister af op een Mac Pro met 2 actieve Behringer monitors, dus daar kan het ook aan liggen natuurlijk ;)

gitaarmike
12 februari 2016, 13:21
goedkoopste die ik vond:
code25 €220
code50 €300
code100 €460
code 100 head €380
code 4x12 €260

bax is stukje duurder met resp:
€240 €340 €490 €390 €290
gaat nog wel ff duren eer ze leverbaar zijn... verwachting is eind maart begin april voor de 25 en 50 watt combo's
de 100 watters wordt eind augustus begin september waarschijnlijk

Cool, wil de 25 en de 50 wel ff gaan proberen tzt. Mijn buizenamp voor thuis is niet oke :P

gitaarmike
12 februari 2016, 13:22
Ik vind het echt niet geweldig klinken, maar de opname is ook vreselijk slecht.
Ik luister af op een Mac Pro met 2 actieve Behringer monitors, dus daar kan het ook aan liggen natuurlijk ;)

Fancy , fancy :hippie:

big dooley
16 februari 2016, 15:13
review van de bekende andertons...

zodra de JVM OD gepakt werd, moest ik toch wel glimlachen; scream like a pig... :)
totaal verkeerde instellingen waar hij mee begon en het reageert eigenlijk bijna hetzelfde als wat ik van de mijne gewend ben. maar die heeft een paar mods gehad en is nu wat minder die onbeschofte stijve hark van welleer, wat ik hier in terughoor

wel jammer dat ze echt veel te veel reverb gebruiken, maar dat doen deze jongens eigenlijk bij elke amp review wel


https://www.youtube.com/watch?v=ShktzXYTdAc#t=156

Erik de Perik
16 februari 2016, 18:19
Fancy , fancy :hippie:

I know..... :cooler:

Erik de Perik
16 februari 2016, 18:21
review van de bekende andertons...

zodra de JVM OD gepakt werd, moest ik toch wel glimlachen; scream like a pig... :)
totaal verkeerde instellingen waar hij mee begon en het reageert eigenlijk bijna hetzelfde als wat ik van de mijne gewend ben. maar die heeft een paar mods gehad en is nu wat minder die onbeschofte stijve hark van welleer, wat ik hier in terughoor

wel jammer dat ze echt veel te veel reverb gebruiken, maar dat doen deze jongens eigenlijk bij elke amp review wel


https://www.youtube.com/watch?v=ShktzXYTdAc#t=156

Waarom noemt die linker idioot zichzelf The Captain....??

big dooley
16 februari 2016, 18:43
Waarom noemt die linker idioot zichzelf The Captain....??

tja, waarom noem ik mezelf big dooley?

Joost de Ruig
16 februari 2016, 19:14
Waarom noemt die linker idioot zichzelf The Captain....??

Kapitein is de baas en hij is derde generatie baas van muziekhandel Andertons. Lijkt mij ironisch bedoeld.

Erik de Perik
19 februari 2016, 00:28
Kapitein is de baas en hij is derde generatie baas van muziekhandel Andertons. Lijkt mij ironisch bedoeld.

Ik vind dat hij met die gast met dat handgeknoopte tapijtje veel erotischer is. :crazyhappy: