PDA

View Full Version : nieuwe Mesa Boogie :: John Petrucci signature



FNaRK
17 januari 2016, 12:57
http://www.mesaboogie.com/amplifiers/electric/mark-series/jp2c/index.html


wat zeggen de kenners hiervan ?

D3nnis
17 januari 2016, 13:13
Ziet er in ieder geval mooi uit.
Als er ook nog mooi geluid uit te halen is?
Ik zal wel wansmaak hebben, want van dat geluid van Petrucci word ik niet vrolijk, wat een bagger :D

Joost de Ruig
17 januari 2016, 13:27
Mesa blijft mooi spul. Zouden naast de 3 kanalen, de diverse presence en EQ-schakelingen ook met de footswitch te bedienen zijn? De reverb is op deze alleen aan de achterzijde in te stellen, maar daar wen je vast aan. De powerswitch van 100 naar 60 watt zou ik graag uitgebreid zien naar bv 5 en 1 watt, zodat de amp thuis ook beter te gebruiken is.

D3nnis
17 januari 2016, 13:40
Bij deze amp weet ik het niet, maar mijn mesa kan per kanaal ingesteld worden op 50 of 100W. Alles staat altijd op 100, want vind ik mooier klinken.
En voor thuis kan de madtervolume gewoon naar beneden. Echt fluisterstil klinkt voor geen meter, maar op een normaal volume klinkt het prima.
Geen idee waarom je dan naar 5 of 1W zou willen?

FNaRK
17 januari 2016, 13:40
Zouden naast de 3 kanalen, de diverse presence en EQ-schakelingen ook met de footswitch te bedienen zijn? De reverb is op deze alleen aan de achterzijde in te stellen, maar daar wen je vast aan.

•Two 5-Band Graphic EQs, each are Footswitchable or Channel Assignable
•Footswitchable All-Tube, Long-Tank, Spring Reverb with Independent Channel Control (rear panel)
•Fully Buffered, Tube FX Loop (MIDI Switchable)
•MIDI Switchable/Programmable via Control Change and Program Change messages (MIDI IN, MIDI Thru/Out, MIDI Channel & Store Switches) – Controls Channels 1, 2, 3, EQ 1, EQ 2, Shred, Reverb & FX Loop

Orpheo
17 januari 2016, 14:22
ja, qua specs is dit weer pure p0rn, net als altijd met Mesa. ik kan alleen niet met die sounds omgaan. totaal niet mijn ding. Jammer, want deze ziet er dus superb uit.

the sure thing
17 januari 2016, 15:37
Wat gaat de Europese prijs worden?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

arjanb01
17 januari 2016, 16:10
Gokje...5500 euro ?

FNaRK
17 januari 2016, 16:35
kwam op een amerikaanse site $2400 tegen

FNaRK
17 januari 2016, 16:38
kwam op een amerikaanse site $2400 tegen

da's dan de standard version

de limited version is bijna $3500

telerocker
17 januari 2016, 23:57
Het is met Mesa net als met een aantal Rivera's. Je moet de tijd nemen om de sweet spots te vinden. Met een nogal interactieve toonregeling is het beslist geen foolproof amp.

Orpheo
18 januari 2016, 08:48
Ik heb ooit n mark 4 gehad. Alle settings van boogieboard getest. Tis gewoon niet mijn ding, afstellen is dus niet alles. De korrel ligt mij niet.


Cleans? Te gek! Heb een mark3 puur voor cleans. Maatje van me heeft m ook en hij haalt een een lijpe metal sound uit. Maar als ik erop zowel, is t stront.

Moraal van t verhaal: afstellen zegt niet Altijd iets, zeker bij mesa's.

The Lo Lands
18 januari 2016, 10:01
Ik heb ooit n mark 4 gehad. Alle settings van boogieboard getest. Tis gewoon niet mijn ding, afstellen is dus niet alles. De korrel ligt mij niet.

Cleans? Te gek! Heb een mark3 puur voor cleans. Maatje van me heeft m ook en hij haalt een een lijpe metal sound uit. Maar als ik erop zowel, is t stront.

Moraal van t verhaal: afstellen zegt niet Altijd iets, zeker bij mesa's.

Helemaal mee eens. Ik heb een jaar de RectoVerb 25 gehad en de (pushed) clean kanaal vond ik gaaf (Fender alike) maar met het drive kanaal kon ik het uiteindelijk toch niet worden. Niet mijn smaak qua korrel en daarnaast vond ik de transformers te noisy. Was volgens Mesa normaal gedrag terwijl het juist in mijn homestudio een stoor factor werd :-/ Mesa heeft daarbij een slechte support in Europa, support loopt via de leverancier dus je bent overgeleverd aan dozenschuivers die nog net een schroevendraaier kunnen vasthouden. En laten we het over de prijzen maar niet meer hebben...

Thiez
18 januari 2016, 10:12
Nadeel van mesa vind ik de enorme hoeveelheid toneshaping altijd. Veel te veel opties erop, waardoor je eindeloos blijft tweaken en draaien tot je er helemaal gefrustreerd van raakt. Wat dat betreft ben ik fan van zo min mogelijk opties, maar voldoende variatie.

Philippe
25 januari 2016, 09:19
Zo op papier lijkt die Petrucci sig echt wel interessant. Twee GEQ's, 3 volledig onafhankelijke kanalen, ingebouwde Cab Clone.
Hij zal wel weer schandalig duur zijn. $2.400 voor de standaard versie zal hier wel €2.799 worden.

Ik ga hem zeker even testen als hij er is. En ik ben ervan overtuigd dat hij te gek zal klinken. Maar of hij mijn Mark III zal vervangen? Nahh denk het niet

Misery Signals
25 januari 2016, 21:16
2800 voor een goede amp is zeker niet overdreven. Ziet er absoluut top uit, veel features en... Een Mesa is ook geen rocket science he. Draai wat aan knopjes, ontdek wat en spelen maar. Met dat interactieve toonregeling gedoe... Dat wijst zich allemaal wel uit. Heerlijk toch zo'n ontdekkingstocht?

MS

Philippe
31 januari 2016, 15:00
In Amerika wordt het $2.499 voor de standaard versie en $3.499 voor de Limited Edition.

Bij Bax Shop:

Standaard versie: 3.899 Euro
Limited versie: 5.490 Euro


:seriousf::seriousf::seriousf: :stop::stop::stop:

arjanb01
31 januari 2016, 15:06
Jezus wat een geld.... Voor amps nodig je gitaristen bijna uit om tweedehands te kopen 🙈

D3nnis
31 januari 2016, 15:20
Zeker, maar dan zal toch iemand ze eerst nieuw moeten kopen.
Het is mij alleen niet duidelijk waarom mensen wél bereid zijn om 3000 voor een gitaar neer te gooien, en niet voor een amp, die mi minstens zo belangrijk voor het geluid is

Philippe
31 januari 2016, 15:27
Zeker, maar dan zal toch iemand ze eerst nieuw moeten kopen.
Het is mij alleen niet duidelijk waarom mensen wél bereid zijn om 3000 voor een gitaar neer te gooien, en niet voor een amp, die mi minstens zo belangrijk voor het geluid is

Tuurlijk zijn er wel mensen die deze bedragen zonder blikken of blozen hiervoor neerleggen.. Ik vind persoonlijk het verschil tussen de Amerikaanse prijzen en de Europese prijzen dusdanig belachelijk groot dat ik er zelf nooit eentje nieuw zou kopen.

D3nnis
31 januari 2016, 15:32
Daar kijk ik liever nooit naar, want van dat prijsverschil wordt je inderdaad niet vrolijk.

arjanb01
31 januari 2016, 15:38
Zeker, maar dan zal toch iemand ze eerst nieuw moeten kopen.
Het is mij alleen niet duidelijk waarom mensen wél bereid zijn om 3000 voor een gitaar neer te gooien, en niet voor een amp, die mi minstens zo belangrijk voor het geluid is

Ik denk dat dat komt doordat een gitaar meer blijvend is dan een amp.
Als ik naar mezelf kijk heb ik m'n luke 2 bijvoorbeeld al 13 jaar. In 13 jaar tijd heb ik meer amps dan gitaren versleten. Puur omdat ik meer een emotionele band met een gitaar heb dan met een amp.
Uit elke amp haal ik datgene wat ik nodig heb voor de muziek die we spelen en die haal je ook uit amps die een fractie van de 4k kosten van die mesa's.

Erik de Perik
31 januari 2016, 16:20
In Amerika wordt het $2.499 voor de standaard versie en $3.499 voor de Limited Edition.

Bij Bax Shop:

Standaard versie: 3.899 Euro
Limited versie: 5.490 Euro


:seriousf::seriousf::seriousf: :stop::stop::stop:

Voor dat geld koop je heel wat ander spul...... pffff boutique amp prijzen voor een fabrieksversterker.

D3nnis
31 januari 2016, 16:34
Uit elke amp haal ik datgene wat ik nodig heb voor de muziek die we spelen en die haal je ook uit amps die een fractie van de 4k kosten van die mesa's.

Maar dat zou je ook kunnen met een gitaar die de helft kost van een Luke.
Want niet alleen Mesa is hier stevig aan de prijs, maar alles van die kant van de sloot eigenlijk wel....

Alhoewel €5000,- wel heel erg aan de prijs is!

tmms
31 januari 2016, 16:41
Met neusje van de zalm onderdelen kost een versterker aan onderdelen maximaal 1000 euro. De rest is ontwerp, engineering, fancy merkje enz. Kortom, belachelijk, yanks of niet:D.

D3nnis
31 januari 2016, 16:43
Met neusje van de zalm onderdelen kost een elektrische gitaar €800,-, dus tja...

tmms
31 januari 2016, 16:49
Toch wat anders, een gitaar leeft meer, toevalstreffers, goed hout...

herrieman
31 januari 2016, 17:59
Nadat de juiste europese trafo te verkrijgen is gewoon dat ding direct bestellen uit US. Grijze import heet dat en is de enige manier om een einde te maken aan deze hufterige prijsopdrijving. Beter is ook nog eens te wachten op een 2e handsje in de US.

Dus gewoon niet kopen in Europa.

Erik de Perik
31 januari 2016, 18:55
Nadat de juiste europese trafo te verkrijgen is gewoon dat ding direct bestellen uit US. Grijze import heet dat en is de enige manier om een einde te maken aan deze hufterige prijsopdrijving. Beter is ook nog eens te wachten op een 2e handsje in de US.

Dus gewoon niet kopen in Europa.

Lijkt me logisch ja. Ik had al gekeken, maar de US versie doet alleen 110V

Bates15
31 januari 2016, 19:19
Hey Erik.. alles kits...

On topic.... daarom zei hij ook wachten op de trafo. Ff ombouwen en hij slikt 230v

Bates15
31 januari 2016, 19:20
Hmmm wellicht vergis ik me in Erik..mocht je niet een bekende Erik zijn dan mijn excuses voor de sociale uitspatting lol

Erik de Perik
31 januari 2016, 21:10
Hmmm wellicht vergis ik me in Erik..mocht je niet een bekende Erik zijn dan mijn excuses voor de sociale uitspatting lol

Ik vergeef het je. Ik woon in de Achterhoek en kom uit Den Haag :)

Bates15
1 februari 2016, 09:54
Hahaha.. collega van me zit ook hier op het forum en ik vergiste me even in de account :)