PDA

View Full Version : T-Rex Tonebug Phaser



Joost de Ruig
16 januari 2016, 22:00
Ik wil nog wel eens een Phaser aan mijn floorboard toevoegen en nu stuit ik op een jong gebruikte T-Rex Tonebug Phaser voor een klein prijsje. Hij ligt met 200 km alleen net ff tever weg om uit te gaan proberen, dus hoop ik hier wat gebruikerservaringen te horen. Hij ziet er in ieder geval lekker retro uit :)


http://www.harmonycentral.com/forum/filedata/fetch?id=31130741&d=1398382888

pasqual
16 januari 2016, 22:30
Hoe klein is dat prijsje Joost? Mocht ie niet helemaal aan je verwachtingen voldoen kun je 'm natuurlijk weer rechtstreeks terug op MP gooien. Van wat ik er in de gauwigheid over kan vinden was ie nieuw rond de 100,00 euro.

Joost de Ruig
16 januari 2016, 22:33
Ik kan er een voor €55 kopen, maar ik lees dat sommige gebruikers last hebben van een volumedrop van 2-4% en daar voel ik nix voor. Andere gebruikers geven weer aan die ervaringen niet te hebben. Daarnaast lees ik dat deze een plasitc en geen stalen behuizing heeft :-/

pasqual
16 januari 2016, 22:39
Volume drops kan verschillen of ie in de fx-loop staat of rechtstreeks.

beruk
17 januari 2016, 01:35
Ik heb er een en ben er héél blij mee. Volume drop geen idee, ik ben een noob op dat gebied.
Geen plastic. Vintage modern switch is the icing on the cake.

pasqual
17 januari 2016, 14:25
Ik heb er een en ben er héél blij mee. Volume drop geen idee, ik ben een noob op dat gebied.
Geen plastic. Vintage modern switch is the icing on the cake.

Nou Joost, wat let je? En mocht ie niet bevallen, neem ik 'm toch over van je (tegen een gereduceerd tarief uiteraard:cooler:).

mountainman
17 januari 2016, 15:18
Als je uitsluitend true bypass op je pedalboard wil hebben dan kun je die Tonebugs beter laten staan. Afgezien daarvan was het een fijne serie. Jammer dat T-Rex ze niet meer maakt.

Ik heb zelf een Tonebug overdrive. De behuizing is gewoon metaal.

Die tweedehandsprijs is trouwens aan de hoge kant. Dat is bijna net zoveel als je paar jaar geleden voor een nieuwe Tonebug neertelde.
Correctie: Ik overdijf. Nieuw waren ze 75 euro.

Joost de Ruig
21 januari 2016, 19:41
Vandaag bij de post: de T-Rex Tonebug Phaser. Gekocht als demo bij Keymusic. Demo? Dat zie ik er niet aan af, gewoon gloedjenieuw en voor wie interesse heeft, ze hebben er nog twee liggen à €59,- incl. verzendkosten. Nieuwprijs is trouwens €99,-.

Net even een kwartiertje geprobeerd. Inderdaad gewoon een stalen behuizing in tegenspraak tot een posting ergens op het Internet. Verder prima in te regelen met de depth en speed knoppen. De vintage-modern switch geeft de keuze tot een nadrukkelijkere phaser in de mix. Enige minpuntje: inderdaad een beperkte volume drop, maar niet zo erg dat het voor mij een showstopper is.

beruk
21 januari 2016, 22:04
Enige minpuntje: inderdaad een beperkte volume drop, maar zo erg dat het voor mij een showstopper is.
Nou, dan schijnt er al een belangstellende te zijn, toch?

Joost de Ruig
21 januari 2016, 22:10
Maar NIET zo erg dat het een showstopper is. Typefoutje..... :(

beruk
21 januari 2016, 22:12
Ok, veel plezier ermee!