PDA

View Full Version : Noorder Gitaar Dag 12 maart 2016



guitarkid
16 januari 2016, 13:41
Hallo allen.

En ja wel, we gaan ons eerste lustrum vieren!!!! :cheerup:
De 5e Noorder Gitaar Dag zal plaatsvinden op 12 maart a.s.tussen 10 en 17 uur in de Broeckhof te Zuidbroek.
Mooi dat iets dat zijn oorsprong op Gitaarnet heeft zo is uitgegroeid tot een jaarlijks evenement, met de afgelopen keer ruim 800 bezoekers en ong. 45 standhouders uit binnen- en buitenland.
En dan toch de sfeer ontspannen houden en de entree en standkosten blijven absurd laag!!! ;)
Leuk ook omdat terug te horen van bezoekers én standhouders en het regelmatig terug te lezen in verslagen over de beurs. maar dat is en blijft ook precies wat we beogen met deze beurs!!!
Voor wie er al eens geweest is: gewoon weer komen, voor wie er nog niet is geweest: komen. Alle info vind je op www.noordergitaardag.nl of onze Facebook-pagina.
Wij hebben er weer veel zin in en hopen op weredrom een grote opkomst.
Dit jaar nog meer buitenlandse standhouders en een aantal leuke primeurs!!
we hopen veel van jullie te zien dit jaar.

Groeten,

Guitarkid (Coos), Hendriks (Henk) en Noorderling38 (Theo)!!!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Poster%202016_zps2h5uhyxm.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Poster%202016_zps2h5uhyxm.jpg.html)

Duhsjaak
16 januari 2016, 14:40
Een van de Bestuursleden had het nieuws al gelekt.
Nou ja, beter dan dat hij zelf lekt, zullen we maar zeggen.

Mijn hartje makt een sprongetje bij het fijne nieuws. Voordat de kaartjes op rantsoen gaan wil ik graag de garantie dat ik er in mag. Desnoods met enig smeergeld.

Jammer hè dat jullie een Groninger gezelschap zijn. Een Limburgse Gitaar Dag zou smeergeldtechnisch veel meer zoden aan de dijk zetten.

Wij spreken elkaar dan weer. Can't wait......
Vriendelijke groet, ook aan de rest van Het Bestuur natuurlijk, Gus

Brad
16 januari 2016, 14:51
Bestaat het gevaar dat het vol zit dan

wietse
16 januari 2016, 15:35
Voordat de kaartjes op rantsoen gaan wil ik graag de garantie dat ik er in mag. Desnoods met enig smeergeld.



standhouders mogen altijd 1 persoon meenemen per plaats, in veenendaal is het zelfs zo dat je als je een stand hebt van 4 meter 2 plaatsen dus, je 2 mensen mee mag nemen.
weet niet of dit hier ook zo is.
jawel ik ben ook weer van de partij, moet nog effe contact opnemen via de site, dus je komt altijd binnen al is het als mascotte :D.

mooie nieuwe poster, kost alleen wat veel inkt als ik hem als flyer uitdraai gebruik daarvoor lekker de oude poster als het niet erg is.

Hendriks
16 januari 2016, 16:11
Top Wietse , we hebben jou er graag weer bij. Ik denk dat wij wel standhouders hebben gehad die met 3 of 4 personen kwamen , nooit op gelet eigenlijk en hoe meer zielen ..............
Gus komt er altijd in , al moet ik er persoonlijk ruimte voor maken.

Tupelo
16 januari 2016, 16:22
Mocht ik mijn rijbewijs al hebben tegen die tijd, dan kom ik misschien ook wel. :)

Joost de Ruig
16 januari 2016, 16:27
Mocht ik mijn rijbewijs al hebben tegen die tijd, dan kom ik misschien ook wel. :)

Er gaat toch een HSL van Parijs naar Groningen?

Tupelo
16 januari 2016, 16:38
Ja, maar daar mag ik niet op.
Nee serieus.
Lijkt me opzich wel leuk.
Gus zou me ook best willen meenemen.
Zou leuk zijn voor me om eens met mijn autotje op stap te gaan tegen die tijd.
Bovendien veel gaaf materiaal altijd op die Noorder Gitaardagen.
Ennuh, alles is goedkoper daar, omdat niemand er wil wonen, of maar iets komen ophalen, en een gitaar laat je niet verzenden natuurlijk.
Ghehe..
Nee serieus, het valt me op dat de prijzen daar in het Noord Oosten redelijker zijn dan hier.
Wellicht het enige dat redelijker is dan beneden de rivieren, maar toch. :ok:

Hendriks
16 januari 2016, 17:03
Er gaat toch een HSL van Parijs naar Groningen?
De Broeckhof is op 5 wandelminuten van het station , dus voor een ieder te bereiken , hsl of boemel.

wietse
16 januari 2016, 17:09
De Broeckhof is op 5 wandelminuten van het station , dus voor een ieder te bereiken , hsl of boemel.

en een bushalte er tegenover, wat wil je nog meer.
ook heel belangrijk, pinautomaat is nog dichterbij :D.

von haulshoven
16 januari 2016, 17:52
pinautomaat? bushalte? in zuudbrouk? :-p

Duhsjaak
16 januari 2016, 18:38
pinautomaat? bushalte? in zuudbrouk? :-p

Ja op al je vragen.
Aardige mensen?
Ja.
Leukste muziekbeurs ever?
Ja.
Op buurthuisniveau?
Ja.
Zodat je niet wordt geconfonteerd met Amsterdamse terras prijzen?
Ja.
Zodat je niet (veeeeeeeeeeel erger) wordt geconfronteerd met Amsterdamse serveerstertjes?
(Ik weet zeker dat wij jou wèl hebbe gesien trut)
Ja.
De beste huisarts van NL die geen medicijnen maar geneeskunde heeft gestudeerd?
Ja.

Geloof je mij op mijn blauw/grijze ogen?
Hoeft niet.
Kom rustig naar Zuidbroek.
And count your blessings.
Het Bestuur had het ook in Noordbroek (vaardig en dankzij inzet van kinderen zonder verdenking van kinderarbeid) kunnen organiseren.

Is dit een fan aan het woord?
Ja.
Sinds wanneer zijn fans betrouwbaar zeg 100% in hun berichtgeving?

Maar zoals de honderden die je voorgingen: Seeing is believing.
I rest my Kees.
Of zo.

Vriendelijke groet, Gus

munkie
16 januari 2016, 22:05
Shit dan is mijn goedkope Blokker treinkaartje net verlopen...

Congrats mannen en respect voor wat jullie daar in Oost Groonn hebben opgebouwd.

Bij leven en welzijn, ijs en weder dienende enz.

beruk
17 januari 2016, 01:15
Editie 3 was ik er, erg leuk, ga er proberen weer te zijn!

Pter
17 januari 2016, 01:38
Ja...maar is er ook een hotel of camping met of zonder Amsterdamse serveerstertje :seriousf:,
Ik heb er wel vaker naar gekeken maar het is heen en terug een behoorlijk eindje rijden en waarschijnlijk sta ik binnen een uurtje weer buiten...misschien toch de trein.... euheuh 3.15u voor enkele reis...ik denk er nog ff over...

von haulshoven
17 januari 2016, 07:09
:harmony: (ik woon er 5 km. vandaan...)

guitarkid
17 januari 2016, 09:35
Gus, wij houden een beetje van jou, dat weet je. Jij komt er altijd in, al was het maar dankzij die "beste huisarts van Nederland" (en da's echt waar!! :) ). Maar, iedereen kan er in, altijd! Tenzij je strak van de speed, drank o.i.d. staat. Maar dan heeft die huisarts misschien nog wel iets!!! :D

Hendriks
17 januari 2016, 16:11
Deze editie behoorlijk wat nieuwe standhouders die zich spontaan melden , ook uit Belgie en Duitsland. Het word dan ook een zeer gevarieerd aanbod.

Midwolda
17 januari 2016, 20:35
Ik ga d'r vrij voor nemen.

Jasper.
18 januari 2016, 11:31
Misschien neem ik er ook wel weer eens vrij voor.
Ben een keer eerder geweest. Volgens mij deed Joost Vergoossen toen een workshop (yahama/line6 dacht ik)? En 1 of andere yoga expert meen ik me te herinneren.

guitarkid
18 januari 2016, 11:47
Jasper, dat was tijdens het éénmalige uitstapje in 2012 naar Winschoten, in de Tramwerkplaats, gekoppeld aan het Gitaar Festival, waar 's avonds ook o.a. Five Great Guitars en Jan Akkerman optraden!

woldhek
18 januari 2016, 13:58
@Guitarkid
Dit jaar nog een extra buiten tent erbij? Het was vorig jaar al (gezellig) druk, maar ik ga dit jaar nogmaals:punk:

Duhsjaak
18 januari 2016, 16:11
@Guitarkid
Dit jaar nog een extra buiten tent erbij? Het was vorig jaar al (gezellig) druk, maar ik ga dit jaar nogmaals:punk:

Dan kick I'm ernaar unit he in de armed te sluices.
Dit als dialect waarin alleen de appelmafia iets herkent.
Ik bedoelde dus:
Dan kijk ik ernaar uit je in de armen te sluiten. Ik ben namelijk vast van plan weer te komen.

@Het Bestuur
Toch maar weer naam/aliasbordjes? Ben Beruk ook al misgelopen twee jaar terug......
En er was vorig jaar ook iemand met een standje......, afijn teveel om op te noemen.
Vriendelijke groet, Gus

Cocobolo
18 januari 2016, 18:41
ik ben er nog nooit geweest :hide: Ik sta zelf altijd met een stand op de dgbm (gitaarbouwersmeeting) en dan krijg ik eigenlijk weinig mee van de beurs....dus het lijkt me heerlijk om zelf gewoon eens een dagje rond te lopen zonder verplichtingen en al het moois te bekijken en mensen te spreken :) Ik ga het proberen :)

guitarkid
18 januari 2016, 19:19
@Guitarkid
Dit jaar nog een extra buiten tent erbij? Het was vorig jaar al (gezellig) druk, maar ik ga dit jaar nogmaals:punk:

Tof dat je weer komt!! Geldt natuurlijk ook voor Cocobolo, Duhsjaak en alle ander GN-ers die gaan komen! En mooi dat je het "gezellig druk" noemt. Er waren toch zo'n 850 bezoekers!!!
We hebben een extra tent overwogen, maar binnen was nog wel ruimte te winnen. Henk is nu zijn hoofd aan het breken over de indeling met één of ander handig programma dus dat schijnt hélemaal goed te komen!! :)
De hele beurs is inmiddels bezet, met toch wel weer een geweldig aanbod van binnen- en buitenlandse standhouders!
Maar we beloven jullie dat de sfeer nog steeds zo relaxed zal zijn als bij deel 1, de entreeprijs is ook nog net zo hoog als in 2012, t.w. €3,00. En ook het standgeld is echt erg laag en menig standhouder vraagt ons of dat wel klopt, omdat ze soms het drie- of viervoudige betalen op ander beurzen. Nou ja, het klopt dus!! ;)
Wij zijn retetrots op de Noorder Gitaar Dag, maar staan stevig met de poten op de grond en hebben ons niet gek laten maken door allerlei aanbiedingen van bijv. van der Valk, organisatieburo's etc. We doen gewoon ons eigen ding, non-profit, zonder concessies, met als enige doel het organiseren van een prachtige dag met en over gitaren en alles wat daar bij hoort! Wij willen n.l. niet op onze bekken gaan!! :D
Het leuke is dat de uitbater van de Broeckhof (ook een Henk) enorm met ons meedenkt, we krijgen alle ruimte en mogelijkheden en ook dat schept een band.
Ik heb wel eens het gevoel gehad dat een aantal forumleden dacht dat het oorspronkelijke initiatief en de sfeer van de eerste beurs (in de kleine sporthal bij mij op de laan) een beetje op de schop ging en dat "we" te groot werden. Nou, geloof me, niets is minder waar, maar er zit wel een bepaalde ontwikkeling in. Maar dat is ook wel logisch als je ziet hoeveel succes we hadden met de eerste editie. Ook toen konden we direct naar een grotere locatie, maar hebben dat heel bewust niet gedaan!!
Nu zitten we gewoon op een pracht plek, ruim genoeg en met geen enkele ambitie om nog ergens anders heen te gaan!

Misschien willen jullie deze poster op bijv. je Facebook-pagina plaatsen (of een evt. andere website) of als je ook op FB zit, de post die op onze FB staat delen... Zie de link onder de poster!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Poster%202016_zps2h5uhyxm.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Poster%202016_zps2h5uhyxm.jpg.html)

https://www.facebook.com/NoorderGitaarDag/photos/a.150495801717522.23448.150494168384352/732379846862445/?type=3&theater

Joost de Ruig
18 januari 2016, 19:42
Euhh wellicht een suffe vraag, maar ik ben nog nooit geweest: is het handig om kaartjes te reserveren of kan dat niet? Vol is vol? Oeps, dat is natuurlijk een gevaarlijke uitspraak ;)

wietse
18 januari 2016, 19:48
zo gek is het niet je komt altijd binnen, reserveren is niet nodig.

postbus31
18 januari 2016, 20:11
Is er al een officiële hashtag voor Twitter?

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

guitarkid
18 januari 2016, 21:43
Euhh wellicht een suffe vraag, maar ik ben nog nooit geweest: is het handig om kaartjes te reserveren of kan dat niet? Vol is vol? Oeps, dat is natuurlijk een gevaarlijke uitspraak ;)

Zie reactie van Wietse hieronder! ;)


zo gek is het niet je komt altijd binnen, reserveren is niet nodig.
Reserveren niet nodig dus!! :)


Is er al een officiële hashtag voor Twitter?

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

Niet dat ik weet, maar ben een absolute leek op dat gebied.... :(

Jasper.
18 januari 2016, 23:09
Jasper, dat was tijdens het éénmalige uitstapje in 2012 naar Winschoten, in de Tramwerkplaats, gekoppeld aan het Gitaar Festival, waar 's avonds ook o.a. Five Great Guitars en Jan Akkerman optraden!

Ja, dat zou idd best eens kunnen! De optredens 's avonds heb ik niet meer gezien toen. Toen was ik alweer weg. Was voor mij wat minder interessant.

JeffreyR
19 januari 2016, 10:06
Misschien is dit ook wel wat voor onze pickups (als standhouder). Zijn er nog plaatsen? Ik ga jullie een mailtje sturen!

Hendriks
19 januari 2016, 10:40
Misschien is dit ook wel wat voor onze pickups (als standhouder). Zijn er nog plaatsen? Ik ga jullie een mailtje sturen!

Ik ga deze week met de indeling bezig , misschien dat we nog wat ruimte hebben. Ik laat het je weten.

JeffreyR
19 januari 2016, 11:25
Ik ga deze week met de indeling bezig , misschien dat we nog wat ruimte hebben. Ik laat het je weten.

Bedankt, ik ben benieuwd. Indien het niet anders kan zou een klein plaatsje ook wel voldoen. De elementen nemen weinig ruimte in. Ik hoor het wel! :)

guitarkid
19 januari 2016, 14:27
Bedankt, ik ben benieuwd. Indien het niet anders kan zou een klein plaatsje ook wel voldoen. De elementen nemen weinig ruimte in. Ik hoor het wel! :)

Nou, ja dus, gaat nog net lukken. Zie de mail! :)

JeffreyR
19 januari 2016, 14:35
Nou, ja dus, gaat nog net lukken. Zie de mail! :)

Super! We zijn er heel graag bij. Bedankt, Coos. We bespreken het verder via de mail :)

Duhsjaak
19 januari 2016, 18:31
Misschien is dit ook wel wat voor onze pickups (als standhouder). Zijn er nog plaatsen? Ik ga jullie een mailtje sturen!

Let niet op wat er in Pmmetjes staat. Ze hebben de bezemkast nog niet geboekt. Wat daarin gebeurt? Kijk mijn liedjes erop na, net als de walk in closet trouwens. Maar je moet nooit alle heerlijks in één liedje zetten. Het gaat er niet om, met wie ga je erin? Het gaat erom, met wie kom je eruit. En hoe? Op de knieën bijvoorbeeld. Beslist een realistisch scenario.

Dan vraagt iemand bezorgd om ie er nog in komt?
€12,50 per kaartje en we lullen nergens meer over.
Zeg maar hoeveel je er wilt hebben.

Het Bestuur ziet dit mede lede ogen gebeuren. Youp van het Hek (mede stadsgenoot min of meer) is tegen dit soort praktijken in het geweer gekomen, en zie eens wat er met zijn gezondheid gebeurt.

Nee, daar zal ik geen last van hebben. Die zijnrealistisch.

Even nog een berichtje aan Het Bestuur:
Nu dat ook de bezemkast is geboekt, zou jij beloved Hendriks, zo vriendelijk willen zijn een lijstje op dit draadje te zetten van de standhouders? Please?
De Fender Rascal bass is in een jaar van €650,00 naar €1.050,00 afgeprijsd. Die denken dat Gus voor het eerst in 6,5 jaar weer inkomen heeft en daarom met een natte vinger te lijmen is? Daar trappen wij, Groningers of niet, mooi niet in vanzelf.

Ik ben namelijk van plan enige euro's in Zuidbroek achter te laten. Dat geeft de standhouders een reden om weer te boeken voor make 2017. Want dat die er komen gaat? Lijkt mij logisch.

Niet op de Fender stand hè, zoveel is wel duidelijk. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Wordt vervolgd....
En alvast dank voor je moeite. Voor de lijst dus.
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
19 januari 2016, 18:54
Binnenkort komt er een lijst Gus . Ik ben ook al euro's aan het verzamelen.

Joost de Ruig
20 januari 2016, 14:44
@Hendriks: de GN'ers krijgen vooraf een uit te printen logo'tje met je forumnaam die je ter herkenning opspelt? Ik ken dus niemand van hier en ben niet zo sociaal vaardig dat ik mij aan 800 man ga voorstellen.... Geintje, maar ik kom alleen (misschien dat ik Ronald Rosenau e/o Wim Heins meeneem, want die ken ik toevallig wel) en ken inderdaad nog niemand van hier.

Hendriks
20 januari 2016, 15:35
Als je een naambordje opdoet word je wel aangesproken. Het bestuur is wel te herkennen :) . Wij weten niet wie er komen en ook niet hoe iedereen eruit ziet , dus om vantevoren bordjes te maken is ondoenlijk.

Dweezman
21 januari 2016, 22:06
Henk! Mag ik ook?

Hendriks
21 januari 2016, 22:28
Henk! Mag ik ook?
Oei,oei , Derek lijkt mij leuk ,maar kan je nog niets beloven , ik kom erop terug.

Hendriks
1 februari 2016, 21:46
Is er al een officiële hashtag voor Twitter?

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk
#noordergitaardag

guitarkid
6 februari 2016, 17:44
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Poster%202016_zps2h5uhyxm.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Poster%202016_zps2h5uhyxm.jpg.html)

Nou, alles zit vol, tot de nok aan toe. Het publiciteits-offensief is begonnen en als jullie nog goede ideeën hebben: graag!
Hierboven nog de link naar de poster. Plaats 'm overal waar je maar wilt!!! :D

Erik de Perik
6 februari 2016, 18:33
Als m'n moeder het goed vindt, kom ik ook kijken.

Hendriks
6 februari 2016, 19:33
Als m'n moeder het goed vindt, kom ik ook kijken.
Kom samen met jou moeder :)

guitarkid
7 februari 2016, 13:15
Als m'n moeder het goed vindt, kom ik ook kijken.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/carla_en_frank_van_putten014_zpsvrdcb5i5.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/carla_en_frank_van_putten014_zpsvrdcb5i5.jpg.html)

"Ja moeder, dat is een mooie blokfluit, daar kan ik vast mooi op spelen....."
("Maar ik wil helemaal geen blokfluit, ik wil een elektrische gitaar waar ik de wildste meiden mee kan versieren en waarmee ik dan na afloop het bed induik. Maar ja, ik heb geen elektrische gitaar, daar ben ik voor behandeld....")

We bellen haar wel even.... :D

Duhsjaak
7 februari 2016, 13:47
Zelfs het Kruidvat werkt mee.

Steeds verrassend, altijd voordelig.
Trein dagkaart te koop voor €13,99 en te gebruiken op een zaterdag of zondag vanaf 13 februari tot en met 1 mei 2016.

Als je dus een beetje kunt plannen is ie te gebruiken op 12 maart 2016. Als je m voor die tijd gebruikt is dat dus niet zo verstandig.

Goeie actie van Pearl.

Ik kijk ernaar uit, naar die NGD.
Be there, zeiden ze dan in the 60's. en zelfs nu nog.
Soms.

Vriendelijke groet, Gus

Rogueny
8 februari 2016, 15:05
Ik heb geen idee wat ik van deze dag moet verwachten, maar ik ben er bij! :) neem aan dat er wel parkeerplaatsen zijn om je auto te droppen? Wellicht kom ik alleen. Misschien nog meer mensen die uit omgeving Zwolle komen?

guitarkid
8 februari 2016, 19:08
Ik heb geen idee wat ik van deze dag moet verwachten, maar ik ben er bij! :) neem aan dat er wel parkeerplaatsen zijn om je auto te droppen?

Zie www.noordergitaardag.nl
Beurs, demo's, heel veel mensen en een geweldige sfeer!! :)
Vorig jaar 850 bezoekers, maar ik heb niets over parkeerproblemen gehoord....

wietse
8 februari 2016, 22:02
Zie www.noordergitaardag.nl (http://www.noordergitaardag.nl)
Beurs, demo's, heel veel mensen en een geweldige sfeer!! :)
Vorig jaar 850 bezoekers, maar ik heb niets over parkeerproblemen gehoord....
jammer dat de site nog niet echt is bij gewerkt de standhouderslijst is nog die van 2015 en ook die van de optredens/workshops is nog van vorig jaar.
is ruben hoeke dit jaar ook weer aanwezig?
wel leuk dat dit jaar chris winsemius ook van de partij is met zijn amps, hebben jullie een speciaal lawaaihok voor hem gebouwd ? :)
op vintage veendaal is hij niet meer welkom als standhouder heb ik begrepen nou zijn ze daar kwa lawaai ook nogal aanstellerig.
de parkeerplaatsen direct voor de broeckhof zijn wel door standhouders ingepikt, wordt toch in de woonwijk er omheen parkeren volgens mij, maar goed die 850 bezoekers komen niet allemaal tegelijk en met de auto dus het zal wel loslopen.

trouwens afgelopen weekend op de rommelmarkt in groningen dik 30 flyers uitgedeeld allemaal aan zeer verbaasde muzikanten die van niets wisten, maar wel zeer enthousiast waren over het bestaan van de noordergitaardag.
paar gitaren op de stand en een stapeltje flyers en een poster doen wonderen electrische gitaren zijn sowieso al een eyecatcher op een rommelmarkt.

Hendriks
9 februari 2016, 14:38
Dit jaar geen aparte ruimte voor standhouders met versterkers , alles door elkaar , wel is er een ruimte (kelder) waar versterkers getest kunnen worden.

hessepes
13 februari 2016, 12:03
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/carla_en_frank_van_putten014_zpsvrdcb5i5.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/carla_en_frank_van_putten014_zpsvrdcb5i5.jpg.html)

"Ja moeder, dat is een mooie blokfluit, daar kan ik vast mooi op spelen....."
("Maar ik wil helemaal geen blokfluit, ik wil een elektrische gitaar waar ik de wildste meiden mee kan versieren en waarmee ik dan na afloop het bed induik. Maar ja, ik heb geen elektrische gitaar, daar ben ik voor behandeld....")

We bellen haar wel even.... :D

:seriousf:
:cooler:

Ik kom alleen :B

guitarkid
13 februari 2016, 12:44
:seriousf:
:cooler:

Ik kom alleen :B

Leuk!!! Tot de 12e!

munkie
15 februari 2016, 14:44
Zaterdag naar een muziekbeurs in Utrecht geweest. Staan in de trein vanaf Amersfoort. Als vee in de rij gedreven worden voor de ingang vd Jaarbeurs. Allemaal van die eigenwijze pubers die je proberen te imponeren met grote namen. 2,50 betalen voor een slap bakje schuim. De Randstad. Bah!

Grunn here i come !

guitarkid
15 februari 2016, 18:30
Zaterdag naar een muziekbeurs in Utrecht geweest. Staan in de trein vanaf Amersfoort. Als vee in de rij gedreven worden voor de ingang vd Jaarbeurs. Allemaal van die eigenwijze pubers die je proberen te imponeren met grote namen. 2,50 betalen voor een slap bakje schuim. De Randstad. Bah!

Grunn here i come !

Wolkom op de Noarder Gitaar Dei!
Maar wel in Zuudbrouk!!!! :D

maxdb
16 februari 2016, 01:19
Dit jaar geen aparte ruimte voor standhouders met versterkers , alles door elkaar , wel is er een ruimte (kelder) waar versterkers getest kunnen worden.

Vergeef me de expressie, maar het zou eigenlijk een soort dark room moeten zijn, met veel A/B (C/D) schakelingen :soinnocent:
De blinde test is uiteindelijk de enige objectieve toch?

guitarkid
19 februari 2016, 12:22
Hier de lijst van standhouders. Er zullen nog wel wat bijkomen, maar hij is vrijwel compleet:

Serpent Guitar King - custom gitaren
Ger Warink Muziek - gitaren, toebehoren
Vintage Guitar (Dld.) - vintage guitaren
Onkel Tom (Dld.) - vintage gitaren
Q guitars/Alex van Gelder - o.a. Flaxwood gitaren
Evelyn Novacek - miniaturen etc.
Custom World Guitar Parts - Onderdelen etc.
Dutch Archtop Museum
ES Music -
Adrian Farmer - custom acoustische gitaren, banjo's, mandolines en vioolbouw
Just in case - cases en gitaren
Stringweb - snaren en toebehoren
Terrence Holmes - gitaren
Back and Forth - gitaren, amps etc
Northend - gitaren
Peter Damm - gitaarbouw, houtsnijwerk
Leo Muziek - gitaren en toebehoeren
Guitarbox - gitaren, literatuur en toebehoren
Bassbird - bassen
Mr.Bassman - gitaaramps
Boerjes (Dld.) - Bassen
T.Tune (Dld.) - toebehoern
Frans Elferink - custom archtops
Dirk Wagner - gitaren
Power City - amps
Dr.Tube - amps
Jan Slimberger - gitaren
CStands - stands
BQmusic - custom pedalen
Wu amps - amps
Gun guitars - custom gitaren
Hillstreet - giateren
Mozer - custom gitaren
Wietse's Guitars - bijzondere (vintage) gitaren
Crazy parts - onderdelen
CMW Amps - amps
Panucci Guitars - custom gitaren
Gitaar plus - vakblad
Geert Willem Vis - gitaren
Govenor PU's - pick up's
Add string - toebehoren
Groninger Gitaar School
F.Waanders - custom gitaren
Crysun - gitaren en bouwpakketten
Woodstock - amps
Gumbo
Bassart (Dld.) - bassen
Lucid - pickups

Harald
19 februari 2016, 12:36
Behoorlijke lijst! Febo Waanders, was er vorig jaar niet toch? En dit keer geen Fellowship of acoustics?


Klein taalpuristendingetje... we hebben hier in het dorp, in het oude postnl gebouw, dat ze niet verkocht krijgen, een soort antikraakgebruik. Die heeft hetzelfde probleem in de naamgeving. En ook veel van die rare oude spullen, en nauwelijks de gangbare zaken. Ik durf er niet eens naar binnen. Een setje snaren of een bruikbaar plectrum zou wel eens kunnen tegenvallen.


Wietse's Guitars - rare vintage gitaren

Zou je dat gitaren niet door guitars vervangen? Anders lees ik rare steeds op zijn Nederlands.

Joost de Ruig
19 februari 2016, 12:43
Zou je dat gitaren niet door guitars vervangen? Anders lees ik rare steeds op zijn Nederlands.

Maar is dat ook niet gewoon een rare collectie? :) :) :)

Jasper.
19 februari 2016, 12:45
Tof, ik moet nog ff vrij vragen, maar dat gaat vast lukken. Ben wel heel benieuwd naar de Serpent King Guitars. En hoewel ik Michiel Mozer zelf wel wat ken/ontmoet heb via vrienden, nog nooit zijn gitaren in het echt gezien (nog een taalpuristen dingetje, Mozer ipv Moser).

guitarkid
19 februari 2016, 13:03
Behoorlijke lijst! Febo Waanders, was er vorig jaar niet toch? En dit keer geen Fellowship of acoustics?


Klein taalpuristendingetje...

Zou je dat gitaren niet door guitars vervangen? Anders lees ik rare steeds op zijn Nederlands.

Goed idee. Ik heb er "bijzondere" van gemaakt! ;)
TFOA heeft dit jaar niet gereageerd en we hebben meer dan genoeg aanmeldingen. Er is zelfs een wachtlijst. Er zijn toch behoorlijk wat nieuwe standhouders, waaronder een aantal uit Duitsland met érg mooi spul!
Ik ben nog met één Belgische optie bezig! Het wordt hoe dan ook leuk!!! :D


Tof, ik moet nog ff vrij vragen, maar dat gaat vast lukken. Ben wel heel benieuwd naar de Serpent King Guitars. En hoewel ik Michiel Mozer zelf wel wat ken/ontmoet heb via vrienden, nog nooit zijn gitaren in het echt gezien (nog een taalpuristen dingetje, Mozer ipv Moser).

Foutje van Henk!!!!! Foei Henk!!! ;) Gehgeh!! Ik had het gekopieerd! Maar, het klopt nu!!! :makeup:

Duhsjaak
19 februari 2016, 13:59
Goed idee. Ik heb er "bijzondere" van gemaakt! ;)
TFOA heeft dit jaar niet gereageerd en we hebben meer dan genoeg aanmeldingen. Er is zelfs een wachtlijst. Er zijn toch behoorlijk wat nieuwe standhouders, waaronder een aantal uit Duitsland met érg mooi spul!
Ik ben nog met één Belgische optie bezig! het wordt hoe dan ook leuk!!! :D



Foutje van Henk!!!!! Foei Henk!!! ;) Gehgeh!! Ik had het gekopieerd! Maar, het klopt nu!!! :makeup:

Niks foutje. Vintage correct.
Han S. is in het rijke bezit van de Jaguar van de Koning van de Sam en Moser grappen.
De rest is allemaal moderne fratsen.
Daar doen wij niet aan.
Vriendelijke groet, Gus

Fijne lijst vrienden. Wordt weer smullen. Thanks.....

guitarkid
19 februari 2016, 17:13
niks foutje. Vintage correct.
Han s. Is in het rijke bezit van de jaguar van de koning van de sam en moser grappen.
De rest is allemaal moderne fratsen.
Daar doen wij niet aan.
Vriendelijke groet, gus

fijne lijst vrienden. Wordt weer smullen. Thanks.....

:seriousf:
..........

Hendriks
19 februari 2016, 18:11
Foutje van Henk!!!!! Foei Henk!!! ;) Gehgeh!! Ik had het gekopieerd! Maar, het klopt nu!!! :makeup:
Henk maakt nooit fouten :hide:

wietse
19 februari 2016, 18:33
Zou je dat gitaren niet door guitars vervangen? Anders lees ik rare steeds op zijn Nederlands.



Goed idee. Ik heb er "bijzondere" van gemaakt! ;)


dan hoop ik dat die vriend van me weer iets aparts in de verkoop heeft, want ik zelf heb niet echt apart spul in de verkoop, moet zelf nog hard nadenken wat ik verkopen wil en heb nog een paar die ik nog moet repareren, electronica problemen en dat is niet mijn sterkste punt.

heb vandaag een kringloopronde gemaakt, drachten, heerenveen en leeuwarden, en dus bij alle muziekzaken en een paar platenzaken een poster en flyers achter gelaten, de eerste 140 zijn dus verdeeld.
ik denk zelf dat er komende zondag op de supervlooi in leeuwarden ook nog heel wat van de hand gaan.

guitarkid
19 februari 2016, 21:08
dan hoop ik dat die vriend van me weer iets aparts in de verkoop heeft, want ik zelf heb niet echt apart spul in de verkoop, moet zelf nog hard nadenken wat ik verkopen wil en heb nog een paar die ik nog moet repareren, electronica problemen en dat is niet mijn sterkste punt.

heb vandaag een kringloopronde gemaakt, drachten, heerenveen en leeuwarden, en dus bij alle muziekzaken en een paar platenzaken een poster en flyers achter gelaten, de eerste 140 zijn dus verdeeld.
ik denk zelf dat er komende zondag op de supervlooi in leeuwarden ook nog heel wat van de hand gaan.

Wietse, grote vriend van ons, je komt toch wel met weer heel veel mooi spul??? Stel ons niet teleur, als standhouder van het allerseerste uur!! :)
En top dat je die flyers uitdeelt!! :grouphug:

Joost de Ruig
19 februari 2016, 21:57
Goed idee. Ik heb er "bijzondere" van gemaakt!

Ik zie op Facebook nog "rare" staan en bij Gun "cutom".

Midwolda
19 februari 2016, 23:05
Dat Leo Muziek gitaren verkocht, dat wist ik wel, maar dat andere?
Dat verkoopt-ie samen met T.Tune (Dld.)?

:D

OT: Zin an! :cheerup:

guitarkid
20 februari 2016, 16:23
Stelletje mieren**kers. Kom nou maar gewoon....!!! :D


(Hee Coos, het is "mierenn**kers" hoor.....) :seriousf:

Henri H
20 februari 2016, 17:20
Het staat al sinds een maand of 3 in mijn agenda, en als het even kan ben ik van de partij, heb nog nooit wat gekocht, behalve broodjes kroket (de besten!), koffie en een paar pilsies.
Oh, ja toch! Indirect op de 1e NGD, of was het toch de 2e? Ik liep het versterkerhok in, hoorde de gemodificeerde Dr. Tube 2204(/2104), en was verkocht. Ik heb de koop nog een maandje of 2 uit kunnen stellen, maar uiteindelijk gekocht, en heb hem nog steeds, geen spijt van!

Vergeef me de expressie, maar het zou eigenlijk een soort dark room moeten zijn, met veel A/B (C/D) schakelingen :soinnocent:
De blinde test is uiteindelijk de enige objectieve toch?Je moet wel kunnen zien of er "Marshall" op staat, want dan weet je zeker dat je de beste sound hebt! ;)

Hendriks
20 februari 2016, 17:50
We rekenen op jou Henri , de kroketten ook.

Henri H
20 februari 2016, 18:02
Ik vond dat oude sportzaaltje ook wel wat hebben trouwens, wat een sfeertje had dat ding van zichzelf, vooral die gordijnen deden het hem, maar duidelijk te klein.
De Broeckhof voldoet qua ruimte veel beter, en de sfeer is nog steeds prima. :ok:

Hendriks
20 februari 2016, 18:57
Die zaal had zeker wat , maar met moeite waren daar 18-20 standhouder te plaatsen , nu kunnen we er zeker 50 kwijt en we willen voor die €3 entree natuurlijk wel wat kunnen bieden. De Broeckhof bevalt ons prima , hier gaat ook alles lekker gemoedelijk en hanteren ze ook vriendelijke prijzen.

Harald
21 februari 2016, 09:45
En mocht iemand nog een "kijk dan, valt best mee, zo veel heb ik nu ook niet" bewijs nodig hebben, dan werkt dit misschien beter dan de vraag "hoeveel paar schoenen kun jij nu tegelijk aan, schat?"


https://www.youtube.com/watch?v=9TXqKkcdqCw

Joost de Ruig
21 februari 2016, 09:54
Ik heb vorig jaar een bod gedaan op zo'n crême jaren '60 Fender 6-string lapsteel, maar de eigenaar wou er een aantal duizenden euro's voor hebben en dat werd mij te mal voor een instrument dat ik niet beheers, maar er "voor de leuk" wel bij wou hebben en wellicht inspiratie zou geven ter oefening. Eigenlijk geen idee wat ze waard zijn.

guitarkid
21 februari 2016, 18:59
Ik vond dat oude sportzaaltje ook wel wat hebben trouwens, wat een sfeertje had dat ding van zichzelf, vooral die gordijnen deden het hem, maar duidelijk te klein.
De Broeckhof voldoet qua ruimte veel beter, en de sfeer is nog steeds prima. :ok:

Kijk, dat is wat we willen....!!!!! :ok:

guitarkid
24 februari 2016, 10:19
https://www.maxguitarstore.com/products/gibson-1960-les-paul-the-dutchburst-original/

En ja hoor, hij komt! De 1960 Gibson Les Paul Standard, ook wel "Dutchburst" genoemd. Velen van jullie zullen er ongetwijfeld al over gehoord hebben, hij was te zien in De wereld draait door en ook op dit forum zag ik al posts voorbij komen.
Nou, 12 maart dus te zien (en te koop!!) in Zuidbroek. Wij als organisatie zijn er wel blij mee! :cheerup:

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/holland_burst_1_zpsgyxilg61.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/holland_burst_1_zpsgyxilg61.jpg.html)

Duhsjaak
24 februari 2016, 10:40
Gitaar te herkennen aan het gegeven dat er twee meneren naast staan met dikke nekken, een krulsnoertje in hun nek, en een zilveren V op hun revers.
Dat betekent VMBO na het eerste half jaar niet afgemaakt.

Maar voor de organisatie geweldig.

Kun je daar ook pinnen?
Vriendelijke groet, Gus

(beetje melig, maar dat had je wel door hè? Zulke bedragen voor een gitaar. Voor de verzekeringspremie kun je een gezin goed te eten geven)

Midwolda
24 februari 2016, 10:46
Ik wil 'm wel eerst ff testen.

postbus31
24 februari 2016, 11:19
Mwa, ouwe meuk ;-)

Verstuurd vanaf mijn Honor 6
met Tapatalk

guitarkid
24 februari 2016, 11:24
Gitaar te herkennen aan het gegeven dat er twee meneren naast staan met dikke nekken, een krulsnoertje in hun nek, en een zilveren V op hun revers.
Dat betekent VMBO na het eerste half jaar niet afgemaakt.

Maar voor de organisatie geweldig.

Kun je daar ook pinnen?
Vriendelijke groet, Gus

(beetje melig, maar dat had je wel door hè? Zulke bedragen voor een gitaar. Voor de verzekeringspremie kun je een gezin goed te eten geven)

Niet alleen voor de organisatie, ook voor de bezoekers, Gus!!! En die prijzen, tja, het wordt er nou eenmaal voor gevraagd. Niet alleen door deze verkoper, ook door anderen die dit soort gitaren willen verkopen. Of het er ook voor betaald wordt is wat anders! Ik ga het er iig niet voor betalen, maar je kunt pinnen.... :)

Pepe
24 februari 2016, 11:29
Dat is ook een business model, Dutchburst in te huren voor al uw events & activiteiten. Uiteindelijk krijgt de gitaar een eigen auto, de Dutchburst mobiel en daar tuft ie mee van dorp naar dorp. Tentje op het marktplein en voor 1 euro mag je even naar binnen.
Ik zeg gefeliciteerd met de act op de beurs!

guitarkid
24 februari 2016, 11:29
Ook niet onbelangrijk om te vermelden is dat we dit jaar een echte fingerpicking-workshop hebben van ons aller Harald Koll, zeer gewaardeerd forumlid, aanwezig op de beurs vanaf de eerste minuut in 2012 en natuurlijk eerst en vooral een geweldige gitarist. En (ook niet onbelangrijk) een erg aardige vent bovendien!!!
Dat wordt geheid weer smullen!

guitarkid
24 februari 2016, 11:32
Dat is ook een business model, Dutchburst in te huren voor al uw events & activiteiten. Uiteindelijk krijgt de gitaar een eigen auto, de Dutchburst mobiel en daar tuft ie mee van dorp naar dorp. Tentje op het marktplein en voor 1 euro mag je even naar binnen.
Ik zeg gefeliciteerd met de act op de beurs!

We huren 'm niet in hoor, hij wilde zelf graag komen. Nou, dan zeggen wij geen nee, Pepe!! En wees eerlijk, zo vaak krijg je zo'n gitaar niet in levende lijve te zien. Da's toch ook leuk???
Ik bedoel maar, als iemand aanbiedt om met de 1959 Peter Green LP te komen, zeg ik ook niet nee!!
Dan slaap ik alleen tot aan de beurs niet meer!!!! :seriousf:

Pepe
24 februari 2016, 11:41
I am just kiddin'. Het is trouwens niet ongewoon op beurzen van aanzien om daar gitaren te hebben die niet voor de verkoop zijn maar meer als uithangbord voor de toko zelf. Ik heb ook sterk het idee dat die DBurst daarvoor wordt ingezet, met dat prijskaartje gaat ie hem niet verkopen en dat is precies de bedoeling.

guitarkid
24 februari 2016, 14:23
I am just kiddin'. Het is trouwens niet ongewoon op beurzen van aanzien om daar gitaren te hebben die niet voor de verkoop zijn maar meer als uithangbord voor de toko zelf. Ik heb ook sterk het idee dat die DBurst daarvoor wordt ingezet, met dat prijskaartje gaat ie hem niet verkopen en dat is precies de bedoeling.

Snap ik, Pepe. Volgens mij ken ik je inmiddels wel een beetje! ;)
Kom je nog naar de beurs? Drinken we er één met z'n allen!

wietse
24 februari 2016, 14:54
maar je kunt pinnen.... :)

dan zou de pinautomaat in zuidbroek in één keer leeg zijn :D.
tegenwoordig kanbijna iedereen online geld overmaken via hun telefoon dus dat is geen probleem meer.

Joost de Ruig
24 februari 2016, 15:00
Ook niet onbelangrijk om te vermelden is dat we dit jaar een echte fingerpicking-workshop hebben van ons aller Harald Koll, zeer gewaardeerd forumlid, aanwezig op de beurs vanaf de eerste minuut in 2012 en natuurlijk eerst en vooral een geweldige gitarist. En (ook niet onbelangrijk) een erg aardige vent bovendien!!!
Dat wordt geheid weer smullen!

Luisteren naar Harald is voor mij een groter plezier dan kijken naar de DutchBurst. Tuurlijk vind ik het leuk om DutchBurst even te zien, maar daarna weer over tot de orde van de dag. En als Harald wat leuks te vertellen heeft, heb ik daar meer aan, dan een aanblik op een gitaar. Bottomline, het ding heeft ook maar 6 snaren, 2 pu's en een mooi kleurtje. welnu, dat hebben de mijne ook :)

Complimenten aan de organisatie. Ik ben nog nooit geweest, maar dit jaar kom ik zeker (en niet alleen). Het lijkt mij nu al een geslaagde dag te worden en naast de geinvesteerd tijd, vermoed ik dat de organisatie ook de nodige voorpret heeft. Thumbs up!

Hendriks
24 februari 2016, 15:07
We doen ons best Joost.

almarvk
26 februari 2016, 09:57
Ik vermoed dat de organisatie de recette van de dag wil gaan besteden voor een bepaald gitaartje :supercool:

Harald
26 februari 2016, 10:04
Luisteren naar Harald is voor mij een groter plezier dan kijken naar de DutchBurst.

:cheerup:

Maar dat zeg je alleen maar omdat je me nog niet hebt horen zingen ;) Gaat daar ook niet gebeuren, tenzij iemand het een Les Paul waard is... Denk dat ik dat wel veilig kan stellen, zonder het risico te lopen om te moeten zingen :D En als ik het mis heb heb ik een Les Paul. Hoeft niet de Dutchburst te zijn, eentje van Angelo Merrieboer is ook goed, heerlijke gitaren! Maar ja, pecunia non accumulis.

Met waarschijnlijk iig het Heroes arrangement live. Hoop dat de ebow dan meewerkt, want dat is nog lastiger dan je zou denken, op de hoge E snaar in midflight, en met een baslijn...

guitarkid
26 februari 2016, 13:17
Ik vermoed dat de organisatie de recette van de dag wil gaan besteden voor een bepaald gitaartje :supercool:

Wij hoopten (vanwege het non-profitkarakter van de stichting NGD) slechts op een Hondo II-tje de man..... :D

Joost de Ruig
26 februari 2016, 13:18
Wij hoopten (vanwege het non-profitkarakter van de stichting NGD) slechts op een Hondo II-tje de man..... :D

Misschien dat Wietse aan het eind van de dag nog een over heeft :)

Harald
26 februari 2016, 14:06
Ha, mijn eerste gitaar was een Hondo II. Een oude klassieke. Niet superberoerd, ook niet heel goed.

alex1959
26 februari 2016, 18:38
https://www.youtube.com/watch?v=O2jESywAamI

Wij zijn er ook met onze nieuwe lijn. LSL gitaren. Hand gebouwd in Los Angeles. Dit zijn gitaren tot in perfectie gebouwd, dat voel je en dat hoor je. We hebben 4 modellen bij. Saticoy, Saticoy 1, T-bone en T-bone 1.
See you at NGD, 12 Maart

geert1976
26 februari 2016, 23:28
Hier zijn de voorbereidingen in volle gang.

De gitaren die meekomen zijn allemaal nagekeken, afgesteld en schoongemaakt.
Er zit van alles wat bij.

Nu ben ik alle onderdelen aan het uitzoeken en sorteren om mee te nemen.
Wel een boel werk, ik wist niet dat ik zoveel onderdelen had.

guitarkid
28 februari 2016, 15:09
Hier zijn de voorbereidingen in volle gang.

De gitaren die meekomen zijn allemaal nagekeken, afgesteld en schoongemaakt.
Er zit van alles wat bij.

Nu ben ik alle onderdelen aan het uitzoeken en sorteren om mee te nemen.
Wel een boel werk, ik wist niet dat ik zoveel onderdelen had.

Ha, onderdelen, altijd mooi op een beurs! Ik ben erg benieuwd naar wat je allemaal gaat meenemen!!!
Tot de 12e!

Duhsjaak
28 februari 2016, 15:23
Hier zijn de voorbereidingen in volle gang.

De gitaren die meekomen zijn allemaal nagekeken, afgesteld en schoongemaakt.
Er zit van alles wat bij.

Nu ben ik alle onderdelen aan het uitzoeken en sorteren om mee te nemen.
Wel een boel werk, ik wist niet dat ik zoveel onderdelen had.


Hi G.
Zou jij bij wijzevan wereldorder vier busjes voor een string through bas willen mee nemen? Die onderin/achterin de body gaan?
Heel fijn.

Dat is, als je ze hebt natuurlijk.
Dank voor de moeite.

Tot de 12e!
Vriendelijke groet, Gus


Die busjes zijn gejat....., zoiets verzin je toch niet hè?

wietse
2 maart 2016, 21:51
vandaag de gitaren voor NGD opgehaald bij die vriend, kijk ze allemaal effe na, veel akoestisch dit keer, en een paar antieke blikvangers.
nu alle standaards nog opzoeken die ik nodig heb zijn er totaal een 27 gitaren inclusief wat ik zelf verkopen ga,
gelukkig passen er in mijn zelf gebouwde rekken al een 20, voor degenen die wel eens bij zijn geweest en zaten te geilen op de kasuga SG, (dus geert :D) jawel die gaat ook in de verkoop.
dus de kraam komt wel weer vol.

guitarkid
6 maart 2016, 18:06
Hallo mensen.

Beetje sneu bericht: die 1960 Les Paul zal niet te zien zijn op de NGD. Blijkbaar kan er niemand "onze" kant op komen van Max Guitars. Wel jammer, want we hadden o.i. een toezegging en het werd op het laatste moment (en na contact dat we zelf opnamen met Robbert) gecancelled. Nou ja, niet het eind van de wereld (daar schijnen wij met de beurs te zitten... :) ), maar wel jammer dat het zo gaat. Onze excuses daarvoor, wij waren er oprecht van overtuigd dat hij zou komen.
Niet getreurd, er is zo veel ander moois te zien, waaronder ook heel veel érg interessante vintage gitaren (ik doel op LP's, Strats en Tele's die misschien nog wel ouder zijn) en natuurlijk ook heel veel occasions en nieuwe gitaren in alle soorten, maten en prijzen. Verder erg veel onderdelen, prachtige amps en nog veel meer!

Joost de Ruig
6 maart 2016, 18:53
Robbert -1
Organisatie +1

Waarom verrast mij dit niet? En dat heeft 0,0 met de organisatie te maken. Keep up the good work boys!

Jasper.
6 maart 2016, 19:24
Ach, ik kom toch niet om die gitaar. De gene waar ik misschien mee zou gaan gaat toch niet, dus ik kom lekker alleen.

arjanb01
6 maart 2016, 19:24
Waarom showt Robbert die Dutchburst niet?
Is hij er misschien achtergekomen dat het toch een Chinese fake Chibson is? Zou wel hilarisch zijn 😂

geert1976
6 maart 2016, 20:52
vandaag de gitaren voor NGD opgehaald bij die vriend, kijk ze allemaal effe na, veel akoestisch dit keer, en een paar antieke blikvangers.
nu alle standaards nog opzoeken die ik nodig heb zijn er totaal een 27 gitaren inclusief wat ik zelf verkopen ga,
gelukkig passen er in mijn zelf gebouwde rekken al een 20, voor degenen die wel eens bij zijn geweest en zaten te geilen op de kasuga SG, (dus geert :D) jawel die gaat ook in de verkoop.
dus de kraam komt wel weer vol.

Denk dat ik die maar van je ga kopen :-)

Harald
7 maart 2016, 15:48
Praktisch vraagje aan de organisatie, is er een whiteboard of evt. beamer met laptop beschikbaar voor de workshop?

guitarkid
7 maart 2016, 18:34
Praktisch vraagje aan de organisatie, is er een whiteboard of evt. beamer met laptop beschikbaar voor de workshop?

Nee, daar is niet in voorzien...

Midwolda
7 maart 2016, 18:41
Zal ik proberen een beamer van mijn werk te regelen?

Of heeft Henk (van de Broeckhof) er niet eentje in huis?

Hendriks
7 maart 2016, 19:41
Volgens mij is er een whiteboard

wietse
7 maart 2016, 20:13
Volgens mij is er een whiteboard

volgens mij stond er vorig jaar één in de zaal waar de versterkers zich bevonden.

Harald
7 maart 2016, 21:15
Een whiteboard met whiteboard marker (en alle permanent markers ver genoeg er vandaan :D ) zou al mooi zijn. Werkt snel, en zonder gebruiksaanwijzing :)

Duhsjaak
8 maart 2016, 08:16
Nog vier nachtjes slapen.
En dan kan ik jullie snikkend in de armen sluiten.
Wat is het leven mooi hè?
Vriendelijke groet, Gus

Joost de Ruig
8 maart 2016, 08:19
Nog vier nachtjes slapen.
En dan kan ik jullie snikkend in de armen sluiten.
Wat is het leven mooi hè?
Vriendelijke groet, Gus

Euhh beste Gus, ik weet niet of ik hug op een first date, maar scheren, deo en schone kleren, zullen vast helpen die hindernis te nemen :D

Duhsjaak
8 maart 2016, 09:18
Euhh beste Gus, ik weet niet of ik hug op een first date, maar scheren, deo en schone kleren, zullen vast helpen die hindernis te nemen :D

Huggen is niet verplicht op de first date. Maar zolang je je tong in je mond houdt, heb ik er alvast geen enkel bezwaar tegen.

Dat vraag ik mij bij die bomen huggers ook wel eens af: is dit tegen zijn (de boom) wil?
We gaan het meemaken.
Vriendelijke groet, Gus

Jasper.
8 maart 2016, 09:20
Hmmm, ik doe mijn naamkaartje maar niet op. Incognito

Joost de Ruig
8 maart 2016, 09:33
Hmmm, ik doe mijn naamkaartje maar niet op. Incognito

Incognito? Aangenaam, Anonymus

Joost de Ruig
8 maart 2016, 16:48
@ Harald, hoelaat speel jij een paar riedeltjes?

Ik kom trouwens met Episua (regiogenoot: gezellig en scheelt diesel).

Hendriks
8 maart 2016, 20:33
Harald zal rond 11.00 uur beginnen.

geert1976
8 maart 2016, 23:33
Nog vier nachtjes slapen.
En dan kan ik jullie snikkend in de armen sluiten.
Wat is het leven mooi hè?
Vriendelijke groet, Gus

Ja ik kijk er ook erg naar uit.
6 meter vol met gitaren en onderdelen.
Er komt echt heel mooi spul mee:

O.a. Jackson USA, Fender USA, Ibanez Japan, Fret-King, Duitse gitaren van Huttl en van Hess (nee geen familie van) Egmond, Matsumoku Japan etc.

Verder ook veel nieuwe onderdelen en vintage onderdelen.

Voor de Shredders komen er hele mooie en goede superstratjes mee :-)

Ik ben altijd in voor handje klap dus een inruil is bespreekbaar (ik mag van de directrice eventueel ook spulletjes mee terug nemen "dus ook een Kasuga SG") :-)

Ik heb er rete veel zin in!! :-)

Dweezman
9 maart 2016, 10:22
Ik overweeg ook te komen, zonder stand deze keer :-(
Mss stop ik wel wat mooi spul in de kofferbak.

Luca P
9 maart 2016, 17:12
Voor het eerst dat ik naar zo'n gitaar dag ga...
:eek:
...eh....kan je als bezoeker ook je gitaartje verkopen?

wietse
9 maart 2016, 17:56
je kan het proberen, en anders zet je hem bij mij of geert op de stand neer in de tijd dat je er rondloopt.

munkie
9 maart 2016, 20:02
idd Luca P, kanmik een gitaar meenemen om te verkopen?

wietse
9 maart 2016, 20:54
man wat een werk om alle gitaren die soms al jaren hier hangen verkoop klaar te maken potmeters elementen fretwerk alles kom je tegen, maar het is klaar godzijdank geen extra werk dit keer door de gitaren van die vriend van me.
mijn muren gaan zo lege plaatsen vertonen, dat is wel jammer.

postbus31
9 maart 2016, 21:11
..........
mijn muren gaan zo lege plaatsen vertonen, dat is wel jammer.

Ruimte voor wat nieuws ;-)



Verstuurd uut 't knoal

Jasper.
9 maart 2016, 23:39
Helaas, mijn beppe (oma) is zaterdag jarig en heeft bedacht 's middags met de hele familie thuis te eten. Dat oude mensje geniet er zo van als de familie bij elkaar is, dat kan ik niet overslaan.

wietse
10 maart 2016, 01:15
Helaas, mijn beppe (oma) is zaterdag jarig en heeft bedacht 's middags met de hele familie thuis te eten. Dat oude mensje geniet er zo van als de familie bij elkaar is, dat kan ik niet overslaan.

ga je toch s'ochtends naar de NGD ?
als jij er om 8 uur sochtends voor de deur staat en helpt met uitladen dan kom je er altijd wel in.

Jasper.
10 maart 2016, 11:28
Hmmm, ik denk er ff over na. Maar 6 uur er af is wel erg vroeg als je de avond daarvoor ook nog weg gaat.

Luca P
10 maart 2016, 13:09
wieste:

Da's tof.
Ik zal er nog eens over nadenken.
(één dag...:soinnocent:)

Duhsjaak
10 maart 2016, 13:20
Helaas, mijn beppe (oma) is zaterdag jarig en heeft bedacht 's middags met de hele familie thuis te eten. Dat oude mensje geniet er zo van als de familie bij elkaar is, dat kan ik niet overslaan.

Kijk, dat valt me nou zo tegen. Ik roep een keer dat ik wat mensen snikkend in de armen wil sluiten en nu wordt Beppe alweer van stal gehaald?
Wat een kut smoesje.
Ik had wel op iets meer creativiteit gerekend.

Volgend jaar dan maar?
Fijn, Het Bestuur heeft het genotuleerd.
Vriendelijke groet, Gus

Jasper.
10 maart 2016, 13:44
Sorry Gus :makeup:

Maar ik heb haar verjaardag al eens overgeslagen en niet nog dezelfde dag gebeld. Ik kan me niet zo veel veroorloven de komende jaren wat dat betreft.

Duhsjaak
11 maart 2016, 06:27
Je bent een fijne gozer: Beppes zijn belangrijk.
Gefeliciteerd alvast. En feliciteer haar ook van ons alle 850 s.v.p. Dank!
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
11 maart 2016, 16:23
Zo , de eerste zalen staan klaar , vanavond de rest . Flinke klus , maar altijd weer de moeite waard. Wij hebben er zin in.

Joost de Ruig
11 maart 2016, 16:27
Zo , de eerste zalen staan klaar , vanavond de rest . Flinke klus , maar altijd weer de moeite waard. Wij hebben er zin in.

Vanavond een preview voor special guests? Of op zijn minst een foto-serie?

guitarkid
11 maart 2016, 16:41
Vanavond een preview voor special guests? Of op zijn minst een foto-serie?

Wel al de eerste standhouders!!! :)

Rogueny
11 maart 2016, 16:45
Hoe zit het eigenlijk met betalen? Kun je daar ergens pinnen of moet je van te voren contanten meenemen?

Joost de Ruig
11 maart 2016, 16:53
Hoe zit het eigenlijk met betalen? Kun je daar ergens pinnen of moet je van te voren contanten meenemen?

Een slimme standhouder neemt een mobiel pinapparaat mee (zoals de iZettle met bluetooth via smartphone die ik als zzp'er al 2 jaar gebruik), maar ik vrees dat de meeste standhouders contanten vragen. Halverwege de dag is het locale pinapparaat leeg na de vele opnames die de bank daar niet verwacht, dus vooraf contacten meenemen is geen slecht plan.

Terwijl ik dit schrijf, bedenk ik mij dat de standhouders wellicht ook een overboeking terplekke accepteren, dus als je je bank-identifier meeneemt, kun je via je smartphone de standhouder je betaling laten zien.

geert1976
11 maart 2016, 17:21
Ik denk dat de meeste handelaren cash prefereren.
Gewoon heel veel cash meenemen en morgen bij mij achterlaten ;-)

guitarkid
11 maart 2016, 17:51
Mocht ik mijn rijbewijs al hebben tegen die tijd, dan kom ik misschien ook wel. :)

En......?????? :D

Joost de Ruig
11 maart 2016, 18:10
En......?????? :D


ToetToet, daar komt Tuup! :D

Tupelo
11 maart 2016, 18:16
Neu, gaat 'm niet worden, wellicht volgend jaar, driemaal is scheepsrecht o.i.d. toch ?
Then again, tegen die tijd misschien ook wat meer bereid om daadwerkelijk een aankoop te doen.

wietse
11 maart 2016, 19:17
Ik denk dat de meeste handelaren cash prefereren.
Gewoon heel veel cash meenemen en morgen bij mij achterlaten ;-)

en bij mij, jij hoeft niet alles :D.
wordt morgenochtend krabben zei piet net, nadenken waar mijn krabber ligt en of ik er nu wel bij kan heb namelijk al een deel ingeladen, rommelmarkt kleed er over en iedereen hier denkt wietse heeft morgen weer een rommelmarkt en voor speelgoed breken wij geen auto open.
als ik de krabber niet kan vinden dan maar met een cd doosje.

woldhek
11 maart 2016, 19:18
ik neem 150 euro mee om een electrische gitaar te scoren. Hoeft geen superding te zijn, als het houtwerk maar goed is.
Heb nu een half akoestische en als ik ffe wil pingelen, kijkt de vrouw al weer zuur......

Tupelo
11 maart 2016, 19:19
en bij mij, jij hoeft niet alles :D.
wordt morgenochtend krabben zei piet net, nadenken waar mijn krabber ligt en of ik er nu wel bij kan heb namelijk al een deel ingeladen, rommelmarkt kleed er over en iedereen hier denkt wietse heeft morgen weer een rommelmarkt en voor speelgoed breken wij geen auto open.
als ik de krabber niet kan vinden dan maar met een cd doosje.
Je kan ook gewoon op je vooruit zeiken, ff naar binnengaan, je koffie opdrinken, en dan vijf minuten later heb je ook wel weer zicht; mensen denken toch, oh gaat Wietse, die heeft dadelijk weer rommelmarkt..

wietse
11 maart 2016, 19:41
Je kan ook gewoon op je vooruit zeiken, ff naar binnengaan, je koffie opdrinken, en dan vijf minuten later heb je ook wel weer zicht; mensen denken toch, oh gaat Wietse, die heeft dadelijk weer rommelmarkt..

dat wordt nog wat als jezelf een auto hebt, zie het al voor me sta je sochtends vroeg vanaf het balkon over je auto te zeiken als het gevroren heeft :D.
loopt er wat zeik je kachel in via de parafan dan kan je je lol op, dan stinkt je de auto uit.

pasqual
11 maart 2016, 20:13
Veel plezier allemaal morgen! Ik sla over vanwege de afstand:hide:
Ik lees het morgen wel hoe het was:ok:

geert1976
11 maart 2016, 20:39
en bij mij, jij hoeft niet alles :D.
wordt morgenochtend krabben zei piet net, nadenken waar mijn krabber ligt en of ik er nu wel bij kan heb namelijk al een deel ingeladen, rommelmarkt kleed er over en iedereen hier denkt wietse heeft morgen weer een rommelmarkt en voor speelgoed breken wij geen auto open.
als ik de krabber niet kan vinden dan maar met een cd doosje.

Gewoon ff een doek over de voorraam.

De auto laad ik morgenochtend pas vol. Ik laat mijn gitaren niet een nachtje in de kou staan :-)

Ik neem zelfs een gitaar mee die gesigneerd is...

De onderdelen heb ik inmiddels allemaal gesorteerd ppff wat een werk was dat.

De benzinetank heb ik ook al vol gegooid dus na het inladen : starten en comfortabel richting Zuidbroek.

geert1976
11 maart 2016, 23:14
Zo... alles staat klaar.
De gitaren zitten in de koffers en staan in de gang, klaar om ingeladen te worden.

De onderdelen zitten netjes gesorteerd in de bakken en staan klaar in de berging.

Tot straks allemaal (ik trek na een avondje hard werken, even een biertje open).

guitarkid
12 maart 2016, 07:38
dat wordt nog wat als jezelf een auto hebt, zie het al voor me sta je sochtends vroeg vanaf het balkon over je auto te zeiken als het gevroren heeft :D.
loopt er wat zeik je kachel in via de parafan dan kan je je lol op, dan stinkt je de auto uit.

Ik ken mensen die zeiken de hele dag over hun auto.... :)
Zo, oover 5 minuten naar de Broeckhof, de eerste standhouders komen dan aan. Zin in. Aan iedereen, rijdt voorzichtig!!!!!

Rogueny
12 maart 2016, 09:18
Vandaag is de dag! Ben dr tussen 12 en 1. Veel plezier mensen!

Duhsjaak
12 maart 2016, 17:33
Mannen, vrouwen en kinderen van Het Bestuur,
Allemaal weer vreselijk bedankt voor een prachtig feest.

Van de eerste tot de laatste minuut genoten.
Geniaal dat de plaatselijke bibliotheek man zijn hut propageert terwijl er 850+ (????? Wil wel de stand van zaken horen hoor!) mensen over de vloer komen.

Wel een paar mensen gemist die ik graag even had gesproken. Maar it's all in da game.
Zal ik maar vast de 11e maart 2017 blokken in de agenda?
Hij's fijn. De eerste klant voor volgend jaar heeft zich nu al aangemeld.

En terecht. Vriendelijk, vrolijk, Wietse, modern alles even gemoedelijk. En hoogstens enig werk om de auto nettejes ergen te parkeren.
Hoe kan het ook anders toch?
Zoals de oude Amerikanen dat zo treffend zeggen: thank you very much and thank you again!
Vriendelijke groet, Gus

von haulshoven
12 maart 2016, 17:34
tegen sluitingstijd toch nog even geweest.

Tupelo
12 maart 2016, 17:39
Aanwinsten en foto's ?

gitaarvrouwtje
12 maart 2016, 17:44
Mannen, vrouwen en kinderen van Het Bestuur,
Allemaal weer vreselijk bedankt voor een prachtig feest.

Van de eerste tot de laatste minuut genoten.
Geniaal dat de plaatselijke bibliotheek man zijn hut propageert terwijl er 850+ (????? Wil wel de stand van zaken horen hoor!) mensen over de vloer komen.

Wel een paar mensen gemist die ik graag even had gesproken. Maar it's all in da game.
Zal ik maar vast de 11e maart 2017 blokken in de agenda?
Hij's fijn. De eerste klant voor volgend jaar heeft zich nu al aangemeld.

En terecht. Vriendelijk, vrolijk, Wietse, modern alles even gemoedelijk. En hoogstens enig werk om de auto nettejes ergen te parkeren.
Hoe kan het ook anders toch?
Zoals de oude Amerikanen dat zo treffend zeggen: thank you very much and thank you again!
Vriendelijke groet, Gus

ik had jou ook graag effe gezien vandaag, helaas liep het hier anders..zoals meestal in de weekenden, mijn plan was om na de middag even richting zuidbroek te karren maar ik kreeg bezoek , ook fijn want toffe gast die ik graag zie komen..helaas was het daarna al veel te laat om nog te gaan.

Joost de Ruig
12 maart 2016, 17:55
Van 10 tot 2 naar de NGD geweest. Was een leuk uitje. Score: een broodje bal en een ijsthee :)

Het leukste kraampje van de beurs was voor mij de Dutch Archtop Guitar Museum met 7 oude Epi's. Verder met bijna alle standhouders wel een praatje aangeknoopt. Een Duitse Vintage shop had mooi spul bij zich, maar Out Of My League :(

De eerste workshop van Harald ging met name over fingerpickin' voor beginners en was leuk om bij te wonen. Vooraf nog even leuk staan praten met Harald en een riedeltje op zijn resonator gespeeld. Hij was in zijn nopjes met een nieuwe passende bottleneck, dus daar zal zijn volgende filmpje wel mee ingespeeld worden :D

Zo'n beurs maakt mensen op en bepaalde manier toch hebberig, want ik zag de nodige dealtjes nogal ruim boven gangbare Marktplaatsprijzen, haha.

Gus, ik zag je binnenkomen bij de eerste workshop van Harald, maar daarna heb ik je helaas niet meer gezien.

Organisatoren bedankt voor een geslaagd evenement.

Hendriks
12 maart 2016, 19:05
Bedankt , iedereen , het was als vanouds , druk , gezellig en ook weer ouderwets gemoedelijk , geen wanklank gehoord.

Joost de Ruig
12 maart 2016, 19:23
Bedankt , iedereen , het was als vanouds , druk , gezellig en ook weer ouderwets gemoedelijk , geen wanklank gehoord.

Geen wanklank? De gehaktballen waren veulsteklein!!!!! :D
zeg maar 1.5 een Jeu de Boulles bal, genoeg voor de halve dag

Rogueny
12 maart 2016, 19:52
Een eindbaas op de banjo, leuke skills. De man kreeg tijdens het spelen erg veel bekijk. Het delen waard dacht ik zo! :)


https://www.facebook.com/marten.jukkamminga/videos/10205427213190062/

wietse
12 maart 2016, 19:56
Ik ken mensen die zeiken de hele dag over hun auto.... :)
Zo, oover 5 minuten naar de Broeckhof, de eerste standhouders komen dan aan. Zin in. Aan iedereen, rijdt voorzichtig!!!!!
toen jij dit postte stond ik er al voor de deur en was niet eens de eerste.



Vriendelijk, vrolijk, Wietse, modern alles even gemoedelijk.


heb je anders niet gezien sjaak had ik het druk op dat moment soms?

ik ben nu helemaal gesloopt, verkoop kon beter de mensen waren nogal zuinig, geert1976 heeft eindelijk mijn kasuga SG waar hij al bijna 10 jaar op aast.

Jasper.
12 maart 2016, 20:55
Je bent een fijne gozer: Beppes zijn belangrijk.
Gefeliciteerd alvast. En feliciteer haar ook van ons alle 850 s.v.p. Dank!
Vriendelijke groet, Gus

Gedaan hoor :)
Heb iig punten gescoord vandaag. Toen ik er kwam zei ze dat ze het niet erg vond als ik er heen was gegaan, maar even later hoorde ik haar aan de telefoon tegen iemand heel trots zeggen dat haar kleinzoon toch maar niet was gegaan om de verjaardag van zijn Beppe te vieren :D

woldhek
12 maart 2016, 21:09
Vandaag een gitaar gekocht op NGD.
Iemand een idee welk type het is?
Op internet allemaal Ibanez roadstar 2 series, maar de 2 staat niet vermeld...

http://i68.tinypic.com/119z3a0.jpg
http://i64.tinypic.com/25i2c9d.jpg
http://i66.tinypic.com/1zdss3n.jpg

Struik
12 maart 2016, 23:25
was weer leuk, even bijgekletst met Wietse en een boston tunerpedaaltje en wat plectrums gevangen

geert1976
12 maart 2016, 23:36
Zo weer thuis en aan het uitblazen.

Het was een leuke gezellige dag.
Redelijk wat onderdelen verkocht, maar qua gitaren was de verkoop een beetje flauw (was niet de enige die er last van had)

Toch nog een Ibanez Road star II, Sakai en een Custom Telecaster verkocht.

Na 10 jaar ook eindelijk de Kasuga SG CH600 gekocht van Wietse.
Morgen daar maar een aan beginnen.
Originele knoppen voor de volume en tone heb ik al opgezocht :-)

Harald
13 maart 2016, 08:40
Was weer leuk! Tijdje op de gitaren van Febo Waanders gespeeld. Mooi spul! Voor het eerst dat ik soundports hoorde waarvan ik het idee had dat ze ook werkten. En voor het eerst op een bariton gitaar gespeeld. Mooi ding. Moet je wel echt voor schrijven. Gewoon een open A mineur spelen klinkt niet echt... maar als je er specifiek voor arrangeert is het erg mooi. De nylon cross-over was ws. de lichtste akoestische gitaar die ik ooit vast gehad heb. Geluid beoordelen in zo'n situatie is nagenoeg onmogelijk, maar de feel was prima.

En eindelijk weer een glazen bottleneck van een echte fles! Ooit zelf eentje gemaakt, maar de fles zelf snijden lukt me niet. Dat had toen iemand voor me geregeld. Staan twijfelen of ik er maar gelijk een reserve exemplaar zou meenemen. Maar dat werkt alleen maar verlies of breuk in de hand... En hij is zelfs lang genoeg voor gebruik op de 12 string! Echt blij mee, met zo'n stom klein dingetje :)

Workshop was ook leuk, en later genoten van de workshop van Ruben Hoeke. Ruben gebruikte een variac om zijn buizenversterker zachter te maken. Had ik nog niet eerder van gehoord, maar dat werkte behoorlijk goed. Volgens Ruben beter dan loadboxes.

Wederom een groot dankjewel voor de organisatie! Zoals elk jaar weer alles dik voor elkaar!

Joost de Ruig
13 maart 2016, 08:59
Was weer leuk! Tijdje op de gitaren van Febo Waanders gespeeld. Mooi spul! Voor het eerst dat ik soundports hoorde waarvan ik het idee had dat ze ook werkten. En voor het eerst op een bariton gitaar gespeeld. Mooi ding. Moet je wel echt voor schrijven. Gewoon een open A mineur spelen klinkt niet echt... maar als je er specifiek voor arrangeert is het erg mooi.

Ik heb je op die Waanders horen spelen. Voor zover ik dat kon horen, klonk die zeker goed. Mag ook wel voor €5.000,- haha. Hoewel ik soundpoorts niet mooi vind, waren ze wel kunstig gemaakt. Ook dat bruine bovenblad, waarvan ik eerst dacht dat het rosewood was (wat het niet bleek te zijn), gaf de gitaar een geheel eigen gezicht. Mooi dat we dit soort bouwers in ons land hebben.

Harald
13 maart 2016, 09:04
Die bevel waar de soundports in zitten brengt nog wel wat werk met zich mee. Vond het altijd wat overdreven, maar heb mijn mening bijgesteld. Het is daadwerkelijk best comfortabel voor je arm. Beter dan de gebruikelijke rechte hoek daar.

Joost de Ruig
13 maart 2016, 09:08
Die bevel waar de soundports in zitten brengt nog wel wat werk met zich mee. Vond het altijd wat overdreven, maar heb mijn mening bijgesteld. Het is daadwerkelijk best comfortabel voor je arm. Beter dan de gebruikelijke rechte hoek daar.

Taylor heeft dat ook in een van zijn topmodellen.

lcvanderhelm
13 maart 2016, 10:34
Waar blijven de foto's?

Joost de Ruig
13 maart 2016, 10:47
Ik ben eigenlijk een beetje vergeten een sfeerimpressie te maken voor de thuisblijvers. Meer dan deze twee foto's heb ik niet te bieden.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-0/s480x480/1923829_836668733121886_4110484787038488377_n.jpg? oh=f5ba8b8c296d60eb6c27b8791c977ee6&oe=575BFFBA

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10338713_836668749788551_4891622217046930470_n.jpg ?oh=56b20f662804828d8e300ccfdfb928c1&oe=579531C3

jutter
13 maart 2016, 10:57
Van wie zijn die tele's?

Joost de Ruig
13 maart 2016, 11:07
In het kort mijn bevindingen van de Noorder Gitaardag:

- erg mooie Epiphones van Dutch Archtop Guitar Museum, gaaf om eens 7 van die oude Epi's (jaren '40 - '50) naast elkaar te zien
- vond de sound die CMW uit de door hem gemodificeerde kleine silferfaces wist te halen nogal ok: mooi vol, rond, warm
- leuk om eens de Cigar Box en Lincenseplates van Gumbo te proberen
- mooie vintage gitaren bij een Duitse stand (maar niet mijn prijsklasse)
- leuke workshop van Harald
- informatie ingewonnen voor een aftermarket brug voor mijn Cabronita van een Duitse Guitar part maker
- best veel beginnersspullen en de nodige "oude meuk niet zijnde vintage"
- leuk om eens gitaren zoals Panucci en LSL in handen te hebben ipv op een schermpje te zien
- moet altijd wel wat glimlachen om de onzinverhalen die ik zowel kopers als verkopers soms hoor uitkramen
- gezellig staan praten met zowel standhouders als bezoekers

Al met al een leuke 1/2 dag gehad en goed georganiseerd. De ruimte vind ik zelf niet zo heel handig met 1 grote zaal en twee wat kleinere, maar de organisatie moet natuurlijk roeien met de riemen die ze hebben. Parkeren, kantine etc ook allemaal dikke prima.

Joost de Ruig
13 maart 2016, 11:07
Van wie zijn die tele's?

Die staan nu alle vier bij mij, was in een hebberige bui :D

jutter
13 maart 2016, 11:13
Die staan nu alle vier bij mij, was in een hebberige bui :D

Klojo! :seriousf:

Dweezman
13 maart 2016, 11:17
Snif. Hoop op volgend jaar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

postbus31
13 maart 2016, 12:00
.......
- best veel beginnersspullen en de nodige "oude meuk niet zijnde vintage"
...........

Exact mijn gedachte. Daarbij hing aan veel oude meuk een flinke prijs.

Overigens: top dag, hulde aan de organisatie



Verstuurd uut 't knoal

wietse
13 maart 2016, 12:54
Van wie zijn die tele's?

een dure duitse shop, die tele's begonnen rond de 3000 euro tot bijna 10000.


Exact mijn gedachte. Daarbij hing aan veel oude meuk een flinke prijs.


hetzelfde probleem als in veenendaal, daar vind ik het nog erger.
ik was weer eens de goedkoopste stand met vintage spul :D, als ik elke keer een euro had gekregen dat er iemand een foto maakte van de schrammelgitaar en basluit dan was ik binnen gelopen.
ook mijn oude duitse es achtige viel erg in de smaak al waren er verscheidene die hem te duur vonden want er zat veel werk aan want hij moest gerefinnished worden, dan maar geduldig uitleggen dat je dat juist niet moet doen en veel mensen een vermogen betalen om hun in gitaar zo te krijgen, en dat een refinnish bij duurdere gitaren een waardedaling betekent in de meeste gevallen.

dat was die man van het dutch archtop museum niet met me eens want oude lak is slecht voor gitaren en klinken ze minder hij liet al zijn archtops refinnishen, en eigenlijk moest een gitaar ook van binnen gelakt worden dat was nog veel beter voor de klank volgens de beste man.
de meningen zijn nogal verdeeld over dat punt.

Harald
13 maart 2016, 13:05
Een elektrische gitaar van binnen lakken... 'k weet 't niet! Lijkt me redelijk weinig verschil te gaan uitmaken. Bij een akoestische zal het in de klankkast echt wel invloed hebben. De reflecties in de gitaar worden dan anders, je zou verwachten minder diffuus. Eltjo heeft het geloof ik wel eens geprobeerd.

Joost de Ruig
13 maart 2016, 13:16
Een elektrische gitaar van binnen lakken... 'k weet 't niet! Lijkt me redelijk weinig verschil te gaan uitmaken. Bij een akoestische zal het in de klankkast echt wel invloed hebben. De reflecties in de gitaar worden dan anders, je zou verwachten minder diffuus. Eltjo heeft het geloof ik wel eens geprobeerd.

Van die Epi's had er geloof ik maar één een element. De rest was akoestisch.

Hendriks
13 maart 2016, 14:12
Wij proberen altijd om een gevarieerd aanbod te brengen , dus starter setjes tot gear voor de pro , ook oud en nieuw , goedkoop tot duur.
Onderdelen , snaren , accesoires ,etc . Veel NL bouwers , zowel gitaren als versterkers.
Volgens mij is dat dit jaar weer perfect gelukt .

munkie
13 maart 2016, 14:34
Het was weer een hele expeditie maar de moeite waard. Geen treinen naar LW, nix van gezien op OVOV, baalbaal. Uurtje bussen naar LW. En dan de rest van de reis nog.

Maar goed uiteindelijk toch weer leuk uitje. Veel onbereikbare vintage (70s Strats voor 8000 euro...), nep relic, luxe handbouw etc. Maar ook onderdelen, klein grut en vage ouwe zooi voor ieders budget.

Heb geen gitaar nodig maar toch, een Ibbie RG gezien, F serie, duidelijk gebruikt maar leek op alle belangrijke punten goed, voor 185 vraagprijs. Ow wat lekker maar helaas geen geld.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Amps/Marshall%20Lead%2012R/Marshall%20Lead%2012R2_zps62e1hdmj.jpg

Uiteindelijk in zaaltje 3 bij die zigeuners dit ampje gescoord. Marshall Lead 12R. Met het veergalmpje dus, heel zeldzaam. Vintage karakterbakje, Marshall crunch op huiskamernivo, ideaal voor de home studio. Vandaag even een chassisdeel gesoldeerd, doorgeprikt naar mijn Marshall 2X12 kan het feest pas echt beginnen. 45 euro! Hield ik nog geld over voor een patatje onderweg.

Bestuur. Hartelijk dank voor het organiseren van al dit moois. Maar wel veel dezelfde exposanten en weer dezelfde muzikale uitvoerenden. Verandering van spijs enz.

guitarkid
13 maart 2016, 16:21
Hallo allen.

Dank voor de positieve reacties. Wij hebben ook weer genoten! Ong. 850 bezoekers ook, geloof ik. :grouphug:
Volgend jaar natuurlijk weer!
Over de standhouders: we zitten als organisatie altijd wat in een spagaat. Er zijn standhouders van het eerste uur die er altijd bij willen zijn en we willen dat eigenlijk wel belonen, want zonder hen waren de eerste beurzen niet zo'n succes geworden.
Maar we willen natuurlijk ook graag vernieuwing en/of uitbreiden! Daar werken we hard aan en we hebben ook wat standhouders (waaronder dus sommigen van het eerste uur) moeten teleurstellen omdat ze te laat met aanmelden waren.
En omdat het hier op Gitaarnet toch begonnen is willen we graag mensen als Wietse en Geert Willem erbij hebben, net als Harald. Gewoon omdat dat leuk is!!
En er waren gisteren zeker tien standhouders (waaronder alle Duitsers) die zich direct hebben aangemeld voor 2017. En wat doe je dan...???
Natuurlijk zijn we als beurs gegroeid en is de binding met GN wat verflauwd, we gaan onze "roots" niet ontkennen!!!
En dat vind je terug in de kosten voor een stand (een klein beetje verhoogd i.v.m. de huidige locatie) en de entree (nog steeds €3,00 ! Die blijven dus laag, tot verbazing van menig standhouder! :)
Volgend jaar weer wat meer live-muziek op het podium.
Hoe dan ook, we hebben over deze vijfde editie weer een erg goed gevoel.
Op korte termijn gaan we als organisatie evalueren onder het genot van een pizzaatje of zo, dus jullie input is welkom.
Kritiek mag, maar breng het opbouwend. Wij doen ons best! ;)

Hendriks
13 maart 2016, 16:33
Als aanvulling Coos. Er waren deze editie meer dan 20 standhouders die er vorig jaar niet bij waren.

speulmenneke
13 maart 2016, 16:46
Hartelijk dank aan iedereen die deze dag heeft georganiseerd. Ik heb een geweldig mooi dag gehad, wat kabeltjes en een Boss gitaartuner GT2 gescoord (bleek bij thuiskomst niet helemaal goed te werken :seriousf:) Kom volgend jaar zeker weer terug.

Joost de Ruig
13 maart 2016, 16:53
en een Boss gitaartuner GT2 gescoord (bleek bij thuiskomst niet helemaal goed te werken :seriousf:) Kom volgend jaar zeker weer terug.

Om die verkoper alsnog kennis te laten maken met je rechtervuist :D

Duhsjaak
14 maart 2016, 07:42
De gun factor (nou het hoge woord per ongeluk is gevallen) is gewoon hoog.
En ik vind dat ook een van de dingen op beurzen als deze. Snaren gekocht bij die aardige vrouw van StringWeb. Vorig jaar bij de vent van StringWeb trouwens, voordat we geroddel krijgen. Want die gasten staan zelfs nog op de foto's van 2012.

Veel onderdeeltjes, straps en dat soort spul gekocht.

Er was veel spul van basjes onder de €100,00 en vrij veel kostbaar en sophisticated spul voor shredders. Jan Akkerman sig. Koop ik niet. Als ik net zo'n humeur krijg als hij van het spelen op die gitaar, dan maar niet.
Of ik heb gewoon de pech gehad dat ik niet echt iets heb gezien waar ik hebberig van werd? Ondanks de goede voornemens heb ik dus geen gitaar gekocht.

Kortom, ik vond dat er een beetje een gat zat tussen het goedkope en het kostbare spul. Laten we zeggen de bandbreedte €350/500,00. Die had wat mij betreft wel wat beter vertegenwoordigd mogen zijn. En ik snap dat het lastig is je standhouders daarop te selecteren. Dat ze niet allemaal roestige teles gaan meenemen.

Leuk dat dat jonge gastje met zijn net opgestarte winkel voor pups nog een plaatsje heeft kunnen krijgen. GovenorPickups.
Het menselijke gezicht van Het Bestuur. Snik...
Hij had niet de pups die ik zocht. Ik ga hem wel in de gaten houden.

Verder super gezellig. Veel bekenden en minder bekenden gesproken.
Hessepes gemist dit jaar. Jammer Hoi Hes.
Joost, helaas gemist. In da UK is de uitdrukking: On the other hand there's a fist (als suggestie aan het Speulmenneke). Wil NL niet warm voor lopen, maar ik vinnum mooi.
Wietse, je stond wel te kletsen (hoe kan het ook anders), maar je hebt twee keer je hand naar me opgestoken.

De band met Gitaarnet.nl verwatert. Maar het blijkt ook nergens uit dat de beurs daar banden mee zou hebben. Ik weet ook niet of dat heel belangrijk is. Maar als je het niet weet, je wordt het nergens gewaar.....

Iedereen die ik graag had gesproken maar heb gemist: Volgend jaar dan maar?
Vriendelijke groet, Gus

MikeD
14 maart 2016, 09:08
Jan Akkerman sig. Koop ik niet. Als ik net zo'n humeur krijg als hij van het spelen op die gitaar, dan maar niet.



De band met Gitaarnet.nl verwatert.



Jouw eerste opmerking moet je maar tot je sig promoveren...die is goud waard.. vwb jouw tweede opmerking: draag een naamplaatje met je GN nicknaam d'r op dan word je eerder herkend door figuren die jouw facie niet kennen om goede gesprekken te voeren en heb je eerder het "band met Gitaarnet" gevoel terug. Mij benieuwen of Veenendaal komende zaterdag wel aanbod in de verlangde bandbreedte heeft.

guitarkid
14 maart 2016, 09:16
De band met Gitaarnet.nl verwatert. Maar het blijkt ook nergens uit dat de beurs daar banden mee zou hebben. Ik weet ook niet of dat heel belangrijk is. Maar als je het niet weet, je wordt het nergens gewaar.....

Iedereen die ik graag had gesproken maar heb gemist: Volgend jaar dan maar?
Vriendelijke groet, Gus

Klopt. En dat is ook niet erg, maar het is wel leuk om toch nog een beetje als "ontmoetingsplek" voor GN-ners te dienen, gezien de ontstaanshistorie. Gewoon voor de lol!
En ja, waar was Hessepes....??????

geert1976
14 maart 2016, 15:02
Het is als standhouder altijd een kwestie van keuzes maken.
Wat neem je wel mee en wat niet.
Ik had een heleboel gitaren bij mij vanaf 20 euro tot aan 900 euro.

De goedkope gitaartjes verkochten ook niet helaas, onderdelen daarintegen wel.

Als bestuur heb je eenvoudigweg niet alles in de hand en qua aanbod ben je nu eenmaal afhankelijk wat de standhouders meenemen.

De variatie in het aanbod vond ik overigens best goed te noemen.
Of je als bestuur zijnde steeds moet proberen de beurs een andere kleur te moeten geven ben ik het niet mee eens.
Er moet ook een bepaalde vorm van herkenning blijven voor de mensen.

Ik heb zelf een prima dag gehad en ik denk dat het bestuur best trots mag zijn, dat ze vanuit het niets een hele leuke beurs hebben neergezet, wat nu al een begrip aan het worden is.

Ik kom volgend jaar als standhouder zeker weer! :-)

Joost de Ruig
14 maart 2016, 16:03
Het is als standhouder altijd een kwestie van keuzes maken.
Wat neem je wel mee en wat niet.Ik had een heleboel gitaren bij mij vanaf 20 euro tot aan 900 euro.
De goedkope gitaartjes verkochten ook niet helaas, onderdelen daarintegen wel.


Ik doe op mijn vakgebied circa 5 beurzen per jaar. De werkelijke spin-off is nauwelijks te meten. Naamsbekendheid, productbekendheid, mond-tot-mond-reclame, verkoop achteraf etc. is allemaal winst die niet direct aan het einde van de beursdag te meten is, maar wel erg belangrijk voor je bisnis.

guitarkid
14 maart 2016, 16:58
Het is als standhouder altijd een kwestie van keuzes maken.
Wat neem je wel mee en wat niet.
Ik had een heleboel gitaren bij mij vanaf 20 euro tot aan 900 euro.

De goedkope gitaartjes verkochten ook niet helaas, onderdelen daarintegen wel.

Als bestuur heb je eenvoudigweg niet alles in de hand en qua aanbod ben je nu eenmaal afhankelijk wat de standhouders meenemen.

De variatie in het aanbod vond ik overigens best goed te noemen.
Of je als bestuur zijnde steeds moet proberen de beurs een andere kleur te moeten geven ben ik het niet mee eens.
Er moet ook een bepaalde vorm van herkenning blijven voor de mensen.

Ik heb zelf een prima dag gehad en ik denk dat het bestuur best trots mag zijn, dat ze vanuit het niets een hele leuke beurs hebben neergezet, wat nu al een begrip aan het worden is.

Ik kom volgend jaar als standhouder zeker weer! :-)

Mooi!!!!!!!!! :)

lcvanderhelm
14 maart 2016, 18:46
Heeft iemand nog met Chris Winsenius gepraat en zo ja,hoe gaat het met de beste kerel?

Hendriks
14 maart 2016, 19:34
Heeft iemand nog met Chris Winsenius gepraat en zo ja,hoe gaat het met de beste kerel?

Hij heeft een zwakke gezondheid , maar heeft een leuke dag gehad .

Henri H
14 maart 2016, 19:44
..... later genoten van de workshop van Ruben Hoeke. Ruben gebruikte een variac om zijn buizenversterker zachter te maken. Had ik nog niet eerder van gehoord, maar dat werkte behoorlijk goed. Volgens Ruben beter dan loadboxes.

Wederom een groot dankjewel voor de organisatie! Zoals elk jaar weer alles dik voor elkaar!Eddie Van Halen was één van (of dé?) eerste die met variacs experimenteerde. Je versterker gaat niet alleen zachter klinken, wat trouwens pas te horen valt op aanzienlijk lage spanningen, maar ook anders en minder ruis.

Ik vond vooral het verhaal dat ie die Jan Akkerman sig gekregen had wel indrukwekkend.

@Gus: waaruit maak jij op dat Jan chagrijnig wordt van gitaarspelen?

Niet om je persoonlijk aan te vallen hoor, maar ik hoor heel vaak van mensen dat Jan Akkerman zo'n arrogante lul, chagrijnig of onbeleefd zou zijn. Volgens mij is het tegendeel het geval. Ik ken hem echter niet persoonlijk, maar hoor het wel van veel mensen die hem persoonlijk kennen.
Ook heb ik 's een docu gezien over hem. Ik vond het een interessant persoon. Eigenzinnig misschien, dat dan weer wel.

Henri H
14 maart 2016, 19:47
Oh ja!

Een leuke beurs weer dit jaar. Ben snel door de stands gelopen, heb 2 setjes gitaren gekocht voor op mijn "kampvuur-gitaar". Ruben's workshop was leuk.

Chapeau aan de standhouders, organisatoren, en niet te vergeten de krokettenboer(in). :D

wietse
14 maart 2016, 20:17
Heeft iemand nog met Chris Winsenius gepraat en zo ja,hoe gaat het met de beste kerel?

hij zag er stukken beter uit dan de laatste keer dat ik hem zag, leeft nog steeds op energiedrank, suikervrij dat wel ivm met zijn suiker.
kort mee gesproken krijg je op een beurs waar je beide staat, stonden in verschillende zalen, kan dan niet lang bij de kraam weg, kreeg wel van anderen te horen dat chris nogal veel lawaai maakte :D.
geert was al die blueslickjes op den duur zat, die zat in dezelfde zaal als chris.
scheelde niet veel of chris had sochtends in het gips gemoeten, donderde bijna bij een trapje naar beneden :D.

Lucid
14 maart 2016, 21:01
Voor ons was het de eerste keer, maar het was erg leuk. Erg gezellig en veel spontane reacties, een aantal mensen kunnen enthousiasmeren dus dat is ook al mooi. Enige minpuntje was dat er boven de versterkermakers niet uit te komen was met ons kleine pa-tje dus maar heel weinig kunnen laten horen. Goed punt voor ons om een volgende beurs op te letten.
Wat mij betreft volgend jaar weer! En dan hopelijk ook een voorspeelgitarist erbij om wat te kunnen laten horen, ik durf niemand mijn gitaarspel aan te doen.

guitarkid
14 maart 2016, 21:39
Voor de eerste foto's:
http://noordergitaardag.jimdo.com/fotos/

Tupelo
15 maart 2016, 09:16
Ziet er gaaf uit.
Had er best bij willen zijn, maar niet zonder zakgeld, ennuh werk en de reis; dus het zat er niet in.
Maar er komt een dag...
Zo hier en daar een bekend gezicht.
En er had iets tussen moeten zitten dat de moeite waard is, al is 't allemaal wat overpiced lees ik.
Wietse zijn Hohner, die volgens mij Hofner is (van dat maatje van hem, ook behoorlijk overpriced lijkt mij, dat maatje zijn gitaren, niet die van Wiets) had me wel geinig geleken om eens te proberen.
En dan mensen die optreden.
Harald kan 't wel hebben, dat weet ik, maar fok, je moet er toch maar trek in hebben, om voor 849 van die commentatoren en experts te spelen. :D

Henri H
15 maart 2016, 10:44
Sfeervolle plaatjes inderdaad. :ok:

Jasper.
15 maart 2016, 10:50
Pff, was ik nou toch maar gegaan :p ik zat er toevallig van de week nog aan te denken dat ik nog wel eens zon hello kitty strat wou hebben.
In C/B stemmen en dan in de metalband gebruiken :D

Duhsjaak
15 maart 2016, 10:53
Sfeervolle plaatjes inderdaad. :ok:

Ik vind het niet zo netjes er te diep op in te gaan, maar mijn dochter heeft een jaar of 15 geleden kort voor zijn agency gewerkt. Vandaar.
Misschien had ik het helemaal niet moeten opschrijven. Op het moment dat ik het typte kon ik er de lol wel van inzien.
Vriendelijke groet, Gus

Henri H
15 maart 2016, 11:00
Ik vind het niet zo netjes er te diep op in te gaan, maar mijn dochter heeft een jaar of 15 geleden kort voor zijn agency gewerkt. Vandaar.
Misschien had ik het helemaal niet moeten opschrijven. Op het moment dat ik het typte kon ik er de lol wel van inzien.
Vriendelijke groet, GusJouw dochter heeft voor Anita Meis gewerkt, dat bedoel je?

Joost de Ruig
15 maart 2016, 11:42
maar ik hoor heel vaak van mensen dat Jan Akkerman zo'n arrogante lul, chagrijnig of onbeleefd zou zijn. Volgens mij is het tegendeel het geval. Ik ken hem echter niet persoonlijk, maar hoor het wel van veel mensen die hem persoonlijk kennen.
Ook heb ik 's een docu gezien over hem. Ik vond het een interessant persoon. Eigenzinnig misschien, dat dan weer wel.

Ik ken hem niet, maar heb hem wel -ook in petit comité - een paar keer ontmoet. Vond hem niet zo'n toegankelijke vrolijke Frans. Ook op het podium vond ik dat hij geen echt contact met het publiek wist te maken. Een avondje met hem stappen ruil ik liever in voor een middagje tips&tricks :)

showband
15 maart 2016, 11:55
Eddie Van Halen was één van (of dé?) eerste die met variacs experimenteerde. Je versterker gaat niet alleen zachter klinken, wat trouwens pas te horen valt op aanzienlijk lage spanningen, maar ook anders en minder ruis.

Ik vond vooral het verhaal dat ie die Jan Akkerman sig gekregen had wel indrukwekkend.

@Gus: waaruit maak jij op dat Jan chagrijnig wordt van gitaarspelen?

Niet om je persoonlijk aan te vallen hoor, maar ik hoor heel vaak van mensen dat Jan Akkerman zo'n arrogante lul, chagrijnig of onbeleefd zou zijn. Volgens mij is het tegendeel het geval. Ik ken hem echter niet persoonlijk, maar hoor het wel van veel mensen die hem persoonlijk kennen.
Ook heb ik 's een docu gezien over hem. Ik vond het een interessant persoon. Eigenzinnig misschien, dat dan weer wel.

In de GTB studio in denhaag in de sixties hadden ze al een variac voor die toepassing staan.
(deze studio: http://www.harryknipschild.nl/harryknipschild.nl/79-artikelen-popmuziek/251-135-gtb-in-den-haag-ge-bakker)
Mijn oom heeft er voor zijn HBS bijverdienste destijds technische klussen gedaan. Die vertelde mij er over.

guitarkid
15 maart 2016, 12:05
Jouw dochter heeft voor Anita Meis gewerkt, dat bedoel je?

Dank, wij zijn ook blij met de foto's van onze "hoffotogravin".....
Ik geloof dat Gus overigens Jan Akkerman bedoelt.... ;)
Maar alsjeblieft, laat dit topic gaan over de Noorder Gitaar Dag!!!!! :grouphug:

Henri H
15 maart 2016, 13:52
Jouw dochter heeft voor Anita Meis gewerkt, dat bedoel je?Misverstand.... Je bedoelt natuurlijk Jan Akkerman. :confused:


Ik ken hem niet, maar heb hem wel -ook in petit comité - een paar keer ontmoet. Vond hem niet zo'n toegankelijke vrolijke Frans. Ook op het podium vond ik dat hij geen echt contact met het publiek wist te maken. Een avondje met hem stappen ruil ik liever in voor een middagje tips&tricks :)Ik heb hem ook een paar keer live gezien, en het klopt dat hij niet echt contact maakt met het publiek, maar des te meer geniet ik van zijn muziek en gitaarspel. Vrolijke Frans spelen laat ik liever over aan Frans Bauer e.d. ;)

Laten we weer verder gaan on-topic. :ok:

arjanb01
15 maart 2016, 13:56
Misverstand.... Je bedoelt natuurlijk Jan Akkerman. :confused:

Ik heb hem ook een paar keer live gezien, en het klopt dat hij niet echt contact maakt met het publiek, maar des te meer geniet ik van zijn muziek en gitaarspel. Vrolijke Frans spelen laat ik liever over aan Frans Bauer e.d. ;)

Laten we weer verder gaan on-topic. :ok:

Hij heeft een dochter van begin 20, waar je heel vrolijk van wordt trouwens 🙈. Die is goed gelukt zeg maar....
Timmert als muzikante ook aan de weg en doet conservatorium, Laurie heet ze.

Joost de Ruig
15 maart 2016, 14:01
Laurie:


http://www.esacademic.com/pictures/eswiki/77/Malin_Akerman_at_Mercedes-Benz_Fashion_Week.jpg

arjanb01
15 maart 2016, 14:10
Die moet in het mooie vrouwen topic, Joost!
Jan z'n ego zal er nog groter door worden😂

jutter
15 maart 2016, 15:47
Die zie ik liever op het podium!

JVGM-music
15 maart 2016, 17:03
Heeft ze een jodel act?

jutter
15 maart 2016, 17:13
Heeft ze een jodel act?

Dan maar jodelen! Maakt mij geen ene reet uit!

guitarkid
15 maart 2016, 17:49
On topic, mannen....... :seriousf:

geert1976
15 maart 2016, 21:36
hij zag er stukken beter uit dan de laatste keer dat ik hem zag, leeft nog steeds op energiedrank, suikervrij dat wel ivm met zijn suiker.
kort mee gesproken krijg je op een beurs waar je beide staat, stonden in verschillende zalen, kan dan niet lang bij de kraam weg, kreeg wel van anderen te horen dat chris nogal veel lawaai maakte :D.
geert was al die blueslickjes op den duur zat, die zat in dezelfde zaal als chris.
scheelde niet veel of chris had sochtends in het gips gemoeten, donderde bijna bij een trapje naar beneden :D.

Ja constant dezelfde blueslickjes werken op een gegeven moment wel op de zenuwen. ;-)

Hendriks
19 maart 2016, 13:51
http://youtu.be/cBK5ePbeNvE
Voor wie er niet bij was.

guitarkid
19 maart 2016, 15:35
Leuk, de dochter van één van de standhouders van de eerste keer!!!

hessepes
19 maart 2016, 15:57
Klopt. En dat is ook niet erg, maar het is wel leuk om toch nog een beetje als "ontmoetingsplek" voor GN-ners te dienen, gezien de ontstaanshistorie. Gewoon voor de lol!
En ja, waar was Hessepes....??????

Ooooo...viel 't dan toch op?
Tja... optreden met het bandje de avond ervoor, dus laat thuis. Op die zaterdag moest ik alweer om 17 uur in Assen zijn voor eerst een etentje en daarna een opera (!) voorstelling. Nou ja, die combinatie zorgde ik ervoor dat ik de NGD heb geskipt deze keer. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Hendriks
19 maart 2016, 18:09
We hebben jou gemist Hester.
Hopelijk tot volgend jaar.

Tupelo
19 maart 2016, 19:17
Leuk filmpje.
Leuke freule, leuk kitten, en moet ook een leuke Noordergitaardag geweest zijn (alleen slecht gecaterd).
Moet er toch eens een keer gaan kijken.
Oh, en Roy Orbison trad op zag ik ?
Cool !!

guitarkid
23 maart 2016, 09:01
en moet ook een leuke Noordergitaardag geweest zijn (alleen slecht gecaterd).


Slecht gecatered???? Niet echt!!!! Prima voor elkaar geweest!

wietse
23 maart 2016, 12:19
Slecht gecatered???? Niet echt!!!! Prima voor elkaar geweest!

voor een vegetariër wel, of het moeten vegetarische broodjes bal zijn geweest die ik massaal langs zag komen.

Duhsjaak
23 maart 2016, 13:20
Als Tuup volgend jaar wel komt, zitten er dan ineens twee veggies hun broodjes op het bankje voor de Broekhoest te eten.

Want het is natuurlijk een buurthuis/dorpshuis, en langs die kant bekeken: het ruikt er prima. Niet een loodzware gore, way over de datum frituurlucht etc. Dus helemaal geen klagen.

Maar een beetje veggie laat zich de pis niet lauw maken. Die gaat niet afwachten tot er misschien iets te eten is. Die neemt lekker een feestelijke hap zelf mee.

Vegetarische broodjes bal zijn er zeker. En reken maar dat dat smaakt. Er zijn zelfs veganistische broodjes bal. Maar ik hou niet mijn adem in tot dat ook te koop is in buurthuizen.

Vroeger stond ik mijn eigen kroketten te draaien. Nu kun je bij alle grootgrutters veggiespullen gewoon uit de koeling halen. Zelfs Van Dobben heeft veggie spul. Waarom zou ik het leven van de uitbater van de vreetschuur van een buurthuis dan het leven zuur maken?
Het kan gewoon niet uit in een dorp.

Dus Tuup, we've got a date?
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
23 maart 2016, 13:24
Ooooo...viel 't dan toch op?
Tja... optreden met het bandje de avond ervoor, dus laat thuis. Op die zaterdag moest ik alweer om 17 uur in Assen zijn voor eerst een etentje en daarna een opera (!) voorstelling. Nou ja, die combinatie zorgde ik ervoor dat ik de NGD heb geskipt deze keer. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ja natuurlijk viel het op twut. Ik kwam helemaal met rood betraande ogen thuis.
Flik je me niet meer hoor!
OK, smilies, waar is de emmer met smilies, anders kijkt ze me nooit meer aan natuurlijk......
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
23 maart 2016, 16:53
Dus Tuup, we've got a date?
Vriendelijke groet, Gus
"T moet er een keer van komen Gus, en ieder jaar lijkt 't me wel gezellig, al is het in vijandige contreien.
In wezen een kwestie van zorgen dat ik verlof heb, de fok ik tegen die tijd dan ook uitvreet, dus ik zal proberen mezelf eraan te houden.

guitarkid
23 maart 2016, 18:55
"T moet er een keer van komen Gus, en ieder jaar lijkt 't me wel gezellig, al is het in vijandige contreien.
In wezen een kwestie van zorgen dat ik verlof heb, de fok ik tegen die tijd dan ook uitvreet, dus ik zal proberen mezelf eraan te houden.

Zorg ik sowieso voor een broodje kaas o.i.d!!! ;)

Duhsjaak
23 maart 2016, 19:20
Zorg ik sowieso voor een broodje kaas o.i.d!!! ;)

O nee, heel aardig maar nee, dank je wel. Je hebt geen idee hoe lang ik al veggie ben en hoeveel goed bedoelde broodjes kaas (vaak met een vleesmes afgesneden) heb moeten eten.
Ik ben perfectly OK op deze manier. En graag bereid voor Tuup volgend jaar een lunch box samen te stellen. Geen enkel probleem.

@Tupelo
Geen vijandige contreien hoor.
Alleen als ik de Guitarkid aankijk voel ik de grond onder mijn voeten trillen en dan vraag ik mij af of dat verliefdheid is of Minister Kamp die zich niet aan zijn afspraken houdt. Vertrouw jij die Kamp? Nee? Nou dan heb je je antwoord.

Sorry C., effe een geintje....
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
23 maart 2016, 19:57
Ik zal het bankje alvast voor jullie reserveren.

Duhsjaak
23 maart 2016, 21:57
Hendriksje,
Je bent een held....! Echt waar!
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
25 maart 2016, 16:48
Alleen als ik de Guitarkid aankijk voel ik de grond onder mijn voeten trillen en dan vraag ik mij af of dat verliefdheid is of Minister Kamp die zich niet aan zijn afspraken houdt. Vertrouw jij die Kamp? Nee? Nou dan heb je je antwoord.

Sorry C., effe een geintje....
Vriendelijke groet, Gus

Gehgeh... In ieder geval altijd goed om je daar even te zien!!! :grouphug: