PDA

View Full Version : Waarde SG Special Faded 2009 met nare neck-crack



Dutch66
15 januari 2016, 14:29
Als 'knutsel' objectje, kan ik een Gibson SG Special Faded overnemen met een neck crack.
De gitaar is verder in matige staat, (krassen/butsen) en ik verwacht dat de pot's e.d. ook
vervangen moeten worden. Nou goed, al met al een leuk projectje.

Wat zou nu een redelijke prijs zijn, ik wil de (bevriende) verkoper een eerlijk bod doen,
voor mij is in dit geval de lol gewoon het knutselen.

EDIT: nieuwwaarde was destijds ongeveer EUR. 700,==

Joost de Ruig
15 januari 2016, 14:44
Tja, blijft een beetje wat de gek er voor geeft. Zelf zou ik er niet meer dan €200,- voor over hebben.

WillemdaGuide
15 januari 2016, 14:47
Tja, blijft een beetje wat de gek er voor geeft. Zelf zou ik er niet meer dan €200,- voor over hebben.

Wat ik alweer aan de ruime kant zou vinden, 100 euro komt eerst in mijn ogen.

Oranjeaap
15 januari 2016, 15:20
Die faded SG's krijg je al voor zo'n 300-400 euro 2ehands dus iets van 150-200 als je denkt dat de breuk probleemloos te fixen is.
Laten we zo zeggen, denk niet dat je er meer dan 200 voor gaat krijgen mocht je hem op marktplaats zetten nadat je de breuk goed gerepareerd hebt.

Dutch66
15 januari 2016, 15:38
Tja, daar koopt hij dan ook eigenlijk weinig voor terug, ik denk dat ik hem een Epiphone SG G400,
'ter ruil' aanbied. De Epi gebruik ik eigenlijk nooit, kan hij weer Angus spelen, en ik lekker knutselen.

Thanks
Mannen

FruscianteFan
16 januari 2016, 00:54
Kun je de bevriende eigenaar niet veel meer een plezier doen door de gitaar op te knappen, al dan niet voor een leuke prijs?

Noid
16 januari 2016, 09:30
Dat vroeg ik me ook af?

(Verder denk ik dat de schattingen hierboven wat aan de lage kant zijn, dat de gitaar met de kenmerken zoals je nu beschrijft via MP voor rond de 300 van eigenaar zal wisselen als je hem er op zet. Er is altijd wel een geinteresseerde en dan speelt mee dat het een Gibson is, dat pakt gunstig uit qua prijs die je er voor kunt krijgen)

Dutch66
16 januari 2016, 12:53
Op zich een goed idee, maar ik was aanvankelijk van plan om buiten de (lastige) neck reparatie,
mijzelf ook is te verdiepen in de mogelijkheden van een re-finisch, misschien een herfret,
dat soort toch ingrijpende klussen.

En laat ik eerlijk zijn, het is niet 100% zeker dat ik e.e.a. tot een goed einde ga brengen... :)

Ik denk dat ik het beste eerst de neck-crack kan herstellen, pot's vervangen en de boel
maar is goed afstellen, daarna zien we wel verder....

MikeD
17 januari 2016, 13:27
als het je lukt om die breuk goed te herstellen, maak er dan meteen wat aparts van want het zal toch altijd een SG 'met een verhaal' blijven.. tijdje terug kwam ik bij een Duitser een SG special tegen (ook met nekbreuk maar walgelijk slecht gelijmd) die was refinished in Sonic blue met vibrola en hete pups... werden relatief hoge biedingen op gedaan maar die vond meneer toch nog te laag...

Dutch66
17 januari 2016, 13:44
als het je lukt om die breuk goed te herstellen, maak er dan meteen wat aparts van want het zal toch altijd een SG 'met een verhaal' blijven..

Helemaal mee eens, dat is ook uiteindelijk de bedoeling!