PDA

View Full Version : marshall lead 100 mosfet (3210) issues



prima-nocte
14 januari 2016, 21:29
Hoi,

vraagje. Ik heb een marshall lead 100 mosfet top op de kop getikt voor weinig maar hij heeft wat issues.
Hij speelt gewoon goed, geluid is ook zuiver, maar het geluid is op standje 1 volume en 1 master volume al knoepend hard.
Als ik hem harder zet dan vervormd het wel al (op een 1960 kast, 300 watt)

Tijdens het spelen valt het volume dan opeens omlaag (naar wat ik denk het juiste volume moet zijn)

Ik heb zelf niet echt de ervaring om hier iets mee te doen, dus ik vroeg me af of iemand hier iets mee kan en/of iemand kent in de buurt van Gennep (Venray / Nijmegen) om er een keer naar te kijken (niks voor niks uiteraard)
Ik heb geen haast, heb nog gewoon m'n main versterker waar ik op speel. Maar het zou leuk zijn om deze als backup erbij te hebben (en het cleane geluid is ook echt heel mooi.. dus daar zou ik hem wel voor willen inzetten)

Bvd

Sander-H
14 januari 2016, 22:14
Ik heb de combo versie hiervan en had ook wat volume problemen.
De meeste waren opgelost met een halve liter contact cleaner en het nakijken van de input en output jacks.

Topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?170259-Marshall-5213-reparatie-vraagje%28s%29

Gewoon zelf proberen te fixen joh; is leuk :)

prima-nocte
14 januari 2016, 22:22
ik ben bang dat het niet zo'n issue is.. er kraakt niks qua potmeters of inputs / outputs... aan de andere kant.. het eerste wat in me opkwam was dat ik dacht dat het een potmeter was die sluiting maakte en dus vol open stond..

is niet echt te testen terwijl hij nog op de printplaat zit of wel? ik heb wel multimetertje maar weinig ervaring met dit soort dingen

the sure thing
15 januari 2016, 09:00
Meyer amps zit in Nijmegen. Zeer goede en ervaren reparateur.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

muziekschuur
15 januari 2016, 09:09
Goed plan om nu voor onderhoud te kiezen voor een ervaren reparateur. Electronica van 20 jaar oud kan best es een nakijkbeurt gebruiken. En dan is het een zorg minder.

prima-nocte
15 januari 2016, 12:21
dank beide..

ja lijkt me ook een beter plan om na te laten kijken door iemand die zichzelf niet roostert terwijl hij hem open maakt :P

muziekschuur
15 januari 2016, 15:14
De Marshall 3210 is een gezochte amp omdat hij, hoewel solidstate, zeer dicht bij een Marshall JCM800 komt. En met zijn kleine topbehuizing, voor een top lekker klein is. Dus de reparatie zal zich vertalen in een te verantwoorden 2e hands waarde.

prima-nocte
15 januari 2016, 15:17
ja en met echte reverb veer .. geluid is ook echt wel lekker :)

Speeddemon
23 januari 2016, 23:46
Ik heb er ook één (m'n 2e), welke ik weer tot leven heb gebracht met een re-cap (koppel-elco's waren 30 jaar oud) en met name contact-spray in de fx-loop jacks. Is een notoir probleem bij deze amps en de Artist 3203.

Hoever heb je de channel volumes open? Master zou ik thuis ook niet snel boven de 2 zetten; deze amps gáán ook belachelijk hard.

Het wordt een groter (lees duurder) probleem als:
-je voedingstrafo kuren heeft.
-de MOSFETs zelf stuk zijn. De gebruikte types zijn zeer zeldzaam, heb ik me laten vertellen.

Ik vind het ook een fijne amp; alleen mist voor mij wel wat laag. Maar ja, een Resonance control op een niet buizen-amp gaat 'm ook niet worden, ben ik bang. Heb al wat cap-swaps gedaan om er meer laag uit te knijpen (C36 naar 2.2uF bijvoorbeeld, C3 naar 0.22uF), maar het blijft allemaal erg 'lean' klinken.

Sander-H
24 januari 2016, 09:02
Je kan het volume wat temmen door een volumeknop in de effectsloop te hangen. Heb ik ook gedaan met mijn mosfet combo:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?170259-Marshall-5213-reparatie-vraagje%28s%29/page2

Super simpel en effectief. Als het goed is krijg je ook wat meer laag terug als je de volume knoppen wat verder open kan draaien.

Info en schema:
http://stinkfoot.se/archives/2159

prima-nocte
24 januari 2016, 10:04
Dank u allen. De amp staat op dit moment bij marshall zelf. M'n lokale muziekboer had hem on na te kijken en toen kwam er een vertegenwoordiger van marshall langs die het wel een leuk probleem vond dus die zijn hem aan het nakijken. Het is me al duidelijk dat het iets in de eindtrap is en dat het rond de 60 euro gaat kosten.. dus als ze dat voor elkaar krijgen voor dat geld vind ik het goed :)

cluseau
24 januari 2016, 11:11
Dank u allen. De amp staat op dit moment bij marshall zelf. M'n lokale muziekboer had hem on na te kijken en toen kwam er een vertegenwoordiger van marshall langs die het wel een leuk probleem vond dus die zijn hem aan het nakijken. Het is me al duidelijk dat het iets in de eindtrap is en dat het rond de 60 euro gaat kosten.. dus als ze dat voor elkaar krijgen voor dat geld vind ik het goed :)

Toch wel apart dat die vertegenwoordiger (is geen tech he) door de kast heen kan zien dat het een leuk probleem is. Helemaal knap dat hij als niet techneut kan voorspellen wat het gaat kosten. Ik hoop dat je goede afspraken hebt gemaakt.

prima-nocte
24 januari 2016, 12:47
toch wel apart dat je (je was er niet bij he) je oordeel al helemaal klaar hebt zonder enige details te hebben.. nederlands cynisme kan je altijd van op aan..

De amp stond al open op de werkbank, de vertegenwoordiger heeft het probleem voorgelegd aan (neem ik aan) iemand van de tech afdeling, en de kostenraming is een paar dagen later doorgegeven omdat ze wilden weten of ik het wilde laten maken voor ongeveer dat bedrag.. toen gaven ze ook aan dat het iets aan de eindtrap was..

Ik probeer van de welwillendheid uit te gaan van de mensen, in plaats van gelijk er vanuit te gaan dat iedereen erop uit is me een oor aan te naaien.. zal vast een paar) keer gebeuren.. maar dit voelt prettiger..

cluseau
24 januari 2016, 13:12
Misschien was ik idd een beetje voorbarig maar heb het scenario uit je eerste verhaal zo vaak gezien. Nu je het zo uitlegt is het heel wat duidelijker en had ik je niet voor zo'n mogelijk financieel fiasco gewaarschuwd. Ach, het was goed bedoeld hoor.

prima-nocte
24 januari 2016, 15:32
ok ok .. *grouphug*

bepo
27 oktober 2016, 23:11
Originele Hitachi Mosfets zijn niet meer te krijgen maar BUZ900 en BUZ905 van Semelab zijn alternatieven voor de power mosfets.

cluseau
27 oktober 2016, 23:20
Mag toch hopen dat dit ding inmiddels klaar is ;)

Erik de Perik
27 oktober 2016, 23:28
Mag toch hopen dat niemand zich echt druk maakt om zo'n amp.......

Speeddemon
28 oktober 2016, 00:25
Mag toch hopen dat niemand zich echt druk maakt om zo'n amp.......
Gesproken als iemand die er zeer waarschijnlijk nog nooit op gespeeld heeft... :soinnocent:

Behoorlijk overtuigende JCM800 scheur met flink volume, luide solidstate eindtrap en een leuke verengalm voor minder dan 200 euro... da's bij mij het repareren echt wel waard.

cluseau
28 oktober 2016, 06:52
Mag toch hopen dat niemand zich echt druk maakt om zo'n amp.......

Maak me druk om elke amp, zeker als ze defect zijn. Dat is nu eenmaal mijn ding. Verder zou iemand zo'n ding van zijn laatste centjes gekocht kunnen hebben en er heel blij mee kunnen zijn. Jouw uitroep komt dan niet gezellig over.

Tabula Rasa
28 oktober 2016, 07:25
. Jouw uitroep komt dan niet gezellig over.

Iemand Larsje noemen ook niet.


:cool:


Edit, Bedenk me dat dat ook niet daadwerkelijk gebeurd is


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

cluseau
28 oktober 2016, 09:38
Edit, Bedenk me dat dat ook niet daadwerkelijk gebeurd is

Psies, ..... it wasn't me.

Ehhhhh, wie begon er over Lars :seriousf: (post74)

Heb het al eerder genoemd, de galgehumor is de prijs die je betaald voor de hulp die je ten overvloede krijgt.

Tabula Rasa
28 oktober 2016, 10:48
Psies, ..... it wasn't me.

Ehhhhh, wie begon er over Lars :seriousf: (post74)

Heb het al eerder genoemd, de galgehumor is de prijs die je betaald voor de hulp die je ten overvloede krijgt.
Ach, ik heb zelf ook zat over me heen gehad. Met name Nico was een keertje heel droog.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

nico verduin
28 oktober 2016, 12:15
Met name Nico was een keertje heel droog.Moi?........

cluseau
28 oktober 2016, 12:51
Moi?........


oui .... :hide:

Tabula Rasa
28 oktober 2016, 13:55
Ja. Er was iets wat ik niet wilde berekenen maar gewoon wilde testen door er prik op te gooien. Champ zou heel schel klinken geloof ik. Bleek niets van waar te zijn. Lekker niet uitgerekend maar gewoon gedaan. 😉


Jaja, ik ben er me eentje.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

nico verduin
28 oktober 2016, 14:07
Ja. Er was iets wat ik niet wilde berekenen maar gewoon wilde testen door er prik op te gooien. Champ zou heel schel klinken geloof ik. Bleek niets van waar te zijn. Lekker niet uitgerekend maar gewoon gedaan. 


Jaja, ik ben er me eentje.Zou best kunnen..... Ik heb nu eenmaal een broertje dood aan symptoombestrijding... :seriousf:

cluseau
28 oktober 2016, 14:42
Mag ik me daar bij aansluiten

Pepe
28 oktober 2016, 15:03
Sja... als ik hoofdpijn heb doe ik toch liever aan symptoom bestrijding dan dat ik gelijk alles laat openmaken.

Maar goed, geen kik meer van de topic meneer?

cluseau
28 oktober 2016, 15:07
Sja... als ik hoofdpijn heb doe ik toch liever aan symptoom bestrijding dan dat ik gelijk alles laat openmaken.

Je kan ook de oorzaak voorkomen http://home.casema.nl/jajop/cluseau/beer.gif

Pepe
28 oktober 2016, 15:18
.... ik weet het, tequila moet je niet mixen met single malt en bier.

Erik de Perik
29 oktober 2016, 13:43
Gesproken als iemand die er zeer waarschijnlijk nog nooit op gespeeld heeft... :soinnocent:

Behoorlijk overtuigende JCM800 scheur met flink volume, luide solidstate eindtrap en een leuke verengalm voor minder dan 200 euro... da's bij mij het repareren echt wel waard.

Oh ok, ik vind ze niet zo overtuigend klinken.