PDA

View Full Version : EEN goede synth



edjehunter
22 juli 2003, 12:44
Ik ben iemand die helemaal weg is van vage en warme geluiden, strings, pads flutes en nou ben ik opzoek naar de beste synth voor mij, mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een korg triton studio le, maar daar moet ik dan nog wel een jaartje voor sparen. Weet iemand nog meer synths die interresant zijn of misschien wat coole feitjes over de triton,
mzzl
sebas

hoofd
22 juli 2003, 13:00
oi
check www.synthforum.nl

e_lukather
22 juli 2003, 13:53
Gitaar Synth? Ik heb de GR-33... Echt onwijs gaaf ding. maar tis echt een heel andere wereld.

Ic3gl0vE
22 juli 2003, 14:43
Ik zou voor een VA gaan. Virtueel analoog dus. Klinkt als een analoge synthesizer maar is digitaal, dus je hebt er als het goed is geen onderhoud aan. Het schijnt dat de Waldorf Micro Q erg warm klinkt, maar er zijn echt héél veel verschillende VA's.
De triton LE speelt echt VERSCHRIKKELIJK maar dan ook ècht verschrikkelijk kut. de toetsen op dat ding lijken net sponzen! Maar goed... je zit wel op het verkeerde forum hier, Op, zoals mtlhead al zei, www.synthforum.nl kunnen ze je waarschijnlijk beter helpen, al is zo'n 98% van de mensen daar wel helemaal gericht op dance/electro/techno enzo.

Als je iets te vragen hebt kun je mij natuurlijk ook mailen of toevoegen aan je msn lijst...

edjehunter
22 juli 2003, 21:58
WACH FF, ik ben niet into trance dance en dat soort bende,
nee, ik wil het gebruiken voor een hard rock sound,
harde giteren met mooie strings en pad geluiden (en het liefst nog wat vage SFX),
en ik wist niet eens dat er een synth forum was.

maar ik denk toch dat dit ook hier best een interresante vraag is,
mzzl
sebas

Ic3gl0vE
22 juli 2003, 22:46
ik vind het wel interessant ja, maar hey ik ben toetsenist hè :)
Voor supermooie strings en brede pads is Roland trouwens wel wat. Dan heb je alleen geen goede gitaargeluiden.. Maar bijvoorbeeld een JV1010 van Roland kost ongeveer 440 euro nieuw en dan kun je nog een andere synth erbij kopen en ben je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit dan wanneer je de triton LE koopt.
de JV1010 is trouwens een module en heeft dus géén toetsen. Je zou ook voor een XP30 kunnen gaan, die heeft namelijk dezelfde geluiden + extra uitbreidingen, maar die kost teveel voor wat je krijgt vind ik. Wel een heel fijn toetsenbord hangt daar aan trouwens.

Maiden Michiel
23 juli 2003, 11:43
Ik zou voor een VA gaan. Virtueel analoog dus. Klinkt als een analoge synthesizer maar is digitaal, dus je hebt er als het goed is geen onderhoud aan. Het schijnt dat de Waldorf Micro Q erg warm klinkt, maar er zijn echt héél veel verschillende VA's.
De triton LE speelt echt VERSCHRIKKELIJK maar dan ook ècht verschrikkelijk kut. de toetsen op dat ding lijken net sponzen! Maar goed... je zit wel op het verkeerde forum hier, Op, zoals mtlhead al zei, www.synthforum.nl kunnen ze je waarschijnlijk beter helpen, al is zo'n 98% van de mensen daar wel helemaal gericht op dance/electro/techno enzo.

Als je iets te vragen hebt kun je mij natuurlijk ook mailen of toevoegen aan je msn lijst...
Mijn vriendin heeft ook een trtion LE 76 toets, ik vind eht wel een relaxed ding...

Ic3gl0vE
23 juli 2003, 12:09
Als je alleen voor de klanken gaat is het ook wel wat... alleen die toetsen... bah! Kun je echt niet snel op spelen.

Candyman
27 juli 2003, 13:04
Als je alleen strings/pads/choir sounds zoekt, zou ik toch doorsparen voor de Triton Le. Klinkt in het algemeen wat vetter dan de Roland. Het piano geluid en het klavier van de Triton Le laat inderdaad te wensen over (doet een Casio nog beter).

Ik ga zelf een Yamaha Motif ES7 kopen. Deze synth heeft de meest realistische geluiden en de meest vette synth geluiden. Maar ja, dat moet ook wel wat kosten... 8-)

Ic3gl0vE
27 juli 2003, 13:23
heb je de motif ES al getest dan? Hij is nog niet uit, toch?
Wel een lelijk ding trouwens... maar als 'ie nòg beter klinkt dan de gewone motif zal 'ie wel ERG cool zijn.
Zelf wil ik een keer iets met gewogen toetsen.. maar voordat dat er komt ben ik misschien al wel weer een jaartje verder.

sugarfish
29 juli 2003, 22:46
een zeer leuke synth met zeer wazige effecten....Digitech XP300 Space Station!!! Supervet!!!

Ic3gl0vE
29 juli 2003, 23:19
maar dat is toch geen synthesizer?

RadiuS
30 juli 2003, 11:46
das een multieffect als ik me niet vergis, ik geloof dat edjehunter van die dingen met toetsen bedoelt :razz:

Rectifier
30 juli 2003, 13:02
Ik wil een Triton Classic 61 of een Karma 8-) 8-) 8-)

Motif 6 is niet te betalen :cry: :cry: :cry:

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 13:24
korg triton 61 kost wel wat meer dan een motif 6


Korg Triton

Van: € 2.790,-
Voor: € 2.359,-

Yamaha Motif 6

Van: € 2.665,-
Voor: € 2.199,-


Maar een motif heeft geen übergeil touchscreen :)