PDA

View Full Version : Epiphone Wilshire: kopen of niet?



ellisvertellis
13 januari 2016, 13:37
Hallo,

Ik heb nog nooit op een Wilshire gespeeld, geen idee wat ik er van moet verwachten dus. Maar ze zien er cool uit en die moderne "goedkope" gitaren zijn vaak echt waar voor hun geld, ik heb bv twee goeie Squiers waar ik super tevreden mee ben...

De verkoper vraagt 200 euro, de gitaar is bijna onbespeeld en het is een special edition, nl de TV Silver serie. Het is de 4de gitaar in het lijstje dus:

http://www.epiphone.com/News/Features/Features/2013/Limited-Edition-Epiphone-TV-Silver-Collection.aspx

Nog een fotootje:

http://images.epiphone.com.s3.amazonaws.com/Products/Collections/TV-Silver/WilshirePROTVSlvr_Splash.jpg

Is dit wat? Of echt niet de moeite?

Graag jullie mening/ervaring!!

RB74
13 januari 2016, 13:54
Heb een tijdje zo'n zelfde Wilshire gehad, alleen dan wit. Ik was behoorlijk onder de indruk van die gitaar! Licht van gewicht, zeer dunne body, speelt SG-achtig. Ook qua klank past 'ie in de SG-categorie.

Op de bouwkwaliteit had ik weinig aan te merken, zeker voor zo'n goedkope Chinese gitaar.

Het leuke van de Wilshire is ook, vind ik dan, dat het een 'original' van Epiphone is.

Al met al zeker de moeite van het proberen waard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
13 januari 2016, 14:22
Ik heb een paar jaar een Coronet gehad, uit '62 geloof ik. Op het moment dat ik hem verkocht had ik al weer spijt maar goed, zo gaan die dingen. Enniewee, de prijzen zijn ondertussen verdubbeld (rond de 4000) dus ik heb ook gekeken naar de Chinese? Koreaanse? versie. Jaaaa... toen ik hem oppakte was het al duidelijk, dat heeft niks te maken met de USA versie. De vorm lijkt er op, verder gaat het niet. De Wilshire hetzelfde laken. Het kost natuurlijk ook niks dus dat ligt wel een beetje in verhouding.
In de categorie er komt geluid uit en het ontstemt niet gelijk. Dunne hals.

ellisvertellis
13 januari 2016, 14:44
Bedankt voor jullie reactie!

Zou je de bouwkwaliteit kunnen vergelijken met bv een Classic Vibe Squier? Of bv Mexicaanse fenders?

Hoe correct die replica en het geluid ervan is tov het origineel boeit mij niet zo. De kans dat ik in de nabije toekomst een originele Wilshire in mijn handen krijg is nagenoeg onbestaande.

Het moet wel een goeie gitaar zijn, iets waar je mee zou kunnen optreden..?

RB74
13 januari 2016, 16:02
Een Mexicaanse Fender steekt m.i. degelijker in elkaar, de Wilshire is bv qua afwerking van de lak zeker een treedje lager. Maar daar is de prijs dus ook naar.

Een Classic Vibe Squier heb ik nog nooit in handen gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
13 januari 2016, 16:07
Ik ken deze Epi Wilshire niet, maar Squier Classic Vibe zijn degelijk en goed gebouwde gitaren met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Als deze Epi net zo goed is, dan is het een prima gitaartje!

ellisvertellis
13 januari 2016, 16:36
Ik heb iets met goedkope gitaren tegenwoordig. Deze heb ik sinds vorige week:

http://i64.tinypic.com/1zyhu6b.jpg

Nog geen 200 euro!! Echt niet te geloven!

Stiekem hoop ik dus dat die Wilshire van dezelfde kwaliteit is..

Mr.Fingers
13 januari 2016, 20:43
Kameraad van mij heeft er zo eentje, maar dan met minihumbuckers. Toffe gitaar voor het geld, maar een vreemde hals (breed, plat en dun). Komt qua feel overeen met een G400 (erg dunne body, lange hals,...). Wel erg degelijk gemaakt, en toffe klank.

Nellyrocks
14 januari 2016, 09:09
Voor de €200,- zou ik hem gewoon kopen, alleen al voor de mojo. Super mooie gitaar.
Gebruik je hem niet, verkoop je hem toch weer? Voor die €200,- raak je hem ook wel weer kwijt.

MikeD
14 januari 2016, 09:37
vreemde hals (breed, plat en dun).

is dat soms net zo'n halsprofiel als op de charvels zit? met compound radius van 12 naar 16? die op mijn charvel is ook 'breed plat en dun'. Ik vind dat best wel tof; je kunt er achterlijke bends op maken.

ellisvertellis
14 januari 2016, 10:43
Ok, ik heb hem gekocht! Die jongen heeft nog 20 euro van de prijs gedaan en kwam hem zelfs brengen! Ook kreeg ik er nog een gitaarstandaard bij, dus goeie deal.

Gitaar is in goeie staat, beetje vuil, maar geen krassen of deuken. Plastic zit nog op de slagplaat, prima afgesteld, ...

Eerste indruk: ongelooflijk licht!! Net balsa hout ofzo! Halsprofiel is inderdaad plat, maar speelt vlot. Best lange sustain. Prima afgewerkt, op de slagplaat na. Die lijkt wel met de losse hand uitgeknipt!
De kleur en finish vind ik echt mooi. Lijkt op een zilveren "faded" afwerking met een transparante lak over en ziet er echt goed uit. Persoonlijk vind ik de headstock erg cool, maar da's blijkbaar niet voor iedereen.
Twee splitbare degelijke humbuckers, daar krijg je echt veel verschillende klanken uit, dus erg veelzijdig! Klinkt een pak helderder dan mijn SG met mini humbuckers.

Ben er blij mee! Ik ga ze eens schoonmaken, nieuwe snaren erop en dan maak ik een paar fotootjes om hier te posten. Volgende repetitie dan eens grondig uittesten in de band.

Bedankt om mij te overtuigen! :-)

RB74
14 januari 2016, 16:59
👍


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
14 januari 2016, 18:44
Ik ken deze Epi Wilshire niet, maar Squier Classic Vibe zijn degelijk en goed gebouwde gitaren met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Als deze Epi net zo goed is, dan is het een prima gitaartje!

Ik had gisteren een afspraak in Goes en ben daarna ff bij Bax binnen gelopen om wat Fenders te testen. Na een tijdje op een USA Tele van 1400 ballen en een Deluxe Tele uit Mexico van bijna 1000 ballen ook nog even een Classic Vibe Tele van 465 ballen gecheckt. Beetje dun plakje rosewood op de hals (die overigens wel mooi vergeeld was ipv zo'n lelijke blanke nek) maar verder eigenlijk niks op aan te merken.