PDA

View Full Version : John Backlund model 100 te koop als Eastwood Custom Shop model :-) !!



Cocobolo
11 januari 2016, 21:52
Ergens rond de zomer heb ik een Happy New Guitar Day :ok: :

Het 'model 100' van John Backlund zal door Eastwood Custom Shop gebouwd worden in beperkte oplage en beperkte prijs.

http://eastwoodcustoms.com/projects/backlund-model-100/

Ik heb dit model al, maar dat is de handgebouwde US versie (John Backlund Company JBD-100) door Bruce Bennet. De prijs van dik 4500 dollar heeft John Backlund altijd gefrustreerd, hij wilde zijn ontwerpen graag voor een groot publiek beschikbaar krijgen tegen liefst zo laag mogelijke prijs, iets dat niet zou lukken met een 'eenpitter' die er ook nog van moet kunnen leven.
Dus John heeft nu een deal met Eastwood, en daardoor is zijn prachtige model 100 dus in bereik voor een groot publiek :-)

Zoals sommigen weten ben ik bevriend met John Backlund en ik heb voor hem 3 van zijn ontwerpen gebouwd, deze zijn nu bij hem in Amerika. Ik heb dus eigenlijk dit model al van hem, maar ik wil zeer graag zijn initiatief steunen dus daarom heb ik ook ingeschreven voor de Eastwood versie van John's model 100 :-)
De prijs is 899 dollar, inschrijven kan door een aanbetaling van $200.

Ik zou het geweldig vinden als ik straks niet de enige ben in Nederland met dit model : misschien hebben anderen ook interesse ? :makeup: :cheerup:

Dit is de JBD-100 die ik hier thuis heb, alleen heb ik "slechts" 1 pickup en een ander type brug dan op de Eastwood komt, daar komt een wraparoud brug op en 1 'slanted' neck pickup (single coil) en een HB in brugpositie :
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/My%20own%20US-made%20John%20Backlund%20JBD-100/DSC_1821_zpscd996cd5.jpg

http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/My%20own%20US-made%20John%20Backlund%20JBD-100/DSC_1820_zpsf987750e.jpg

http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/My%20own%20US-made%20John%20Backlund%20JBD-100/487066_479102172112283_677595106_n_zpsd81f2be8.jpg

telerocker
11 januari 2016, 22:42
Wat een übercool retro fifties-scifi design met dat chroom en pastelblauw.

RS-Rik
11 januari 2016, 22:53
Hij is echt verschrikkelijk gaaf! Hopelijk worden de eastman modellen zo mooi als het exemplaar die je hier post. Die ontzettend strakke aflak, en in die kleur is helemaal killer.

Noid
11 januari 2016, 22:55
Mooie actie! Heb het geld niet liggen, dus ik sla dit over. Vind daarnaast het wel jammer dat er voor dot positiestippen is gekozen en niet de positiestippen zoals op jouw handgebouwd exemplaar. Het ontwerp schreeuwt om positiestippen in lijn met de rest van het ontwerp (naar mijn mening dan he)

Cocobolo
11 januari 2016, 23:23
Mooie actie! Heb het geld niet liggen, dus ik sla dit over. Vind daarnaast het wel jammer dat er voor dot positiestippen is gekozen en niet de positiestippen zoals op jouw handgebouwd exemplaar. Het ontwerp schreeuwt om positiestippen in lijn met de rest van het ontwerp (naar mijn mening dan he)

Ja, ik ben het daar mee eens :-) Maar John heeft een beetje beperkt invloed op wat er nog kan bij Eastwood, hij hoopt dat als het een beetje loopt dat enkele van zijn andere modellen ook ooit gemaakt gaan worden en dat hij dan meer eisen kan stellen :-)

Ik zal, uiteraard, als ik straks de Eastwood versie heb, ze naast elkaar zetten en hier foto's plaatsen :)


John heeft genoeg modellen getekend om te hopen op meer :D

Nog wat foto's omdat jullie zo enthousiast zijn :) !
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/My%20own%20US-made%20John%20Backlund%20JBD-100/DSC_1805_zpse5ad6d50.jpg

http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/My%20own%20US-made%20John%20Backlund%20JBD-100/DSC_1813_zpsc30ac032.jpg

1 van de uitvoeringen van Eastwood zal waarschijnlijk in de "Joe Walsh" kleuren zijn :)
De headstock van de Eastwood zal ongeveer zijn zoals die van mijn US gebouwde.
De headstocks hieronder (de puntige) komen er niet op.

http://i1183.photobucket.com/albums/x467/scooterdoodler/Black%20mint%20100%201_zpscgoidmm9.jpg

http://www.jbacklund.com/jbd/artists/hi-res/joe_walsh_jbacklund_jbd100a.jpg

De andere uitvoering in de kleuren van Kimberly Dahme, van Boston
http://i1183.photobucket.com/albums/x467/scooterdoodler/Boston_zpsdb22c5a9.jpg

Triggy
12 januari 2016, 00:31
Gaaf futuristisch ontwerp met mooie retro invloeden, maar persoonlijk vind ik er geen reet aan :soinnocent:.

Tabula Rasa
12 januari 2016, 05:46
Gaaf, heel erg gaaf!

arjanb01
12 januari 2016, 06:32
Spuuglelijk... Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen 🙈

Kim Wilson
12 januari 2016, 08:30
Ik vind alle Backlund ontwerpen echt geweldig, maar als ik dan dat plaatje zie waar hij op een podium wordt gebruikt, valt ie wel erg uit de toon. Alsof je in je zondagse pak naar een bikerfeestje gaat of zo...

Dutch66
12 januari 2016, 08:41
Nou ja, voor weinig geld wel een exclusieve gitaar, uiteraard moet het wel je ding zijn..

Kim Wilson
12 januari 2016, 08:52
Hij zou natuurlijk wel fantastisch passen binnen een 50s style band, waar alles in dat thema is gegoten. Allemaal pettycoats en nette pakken aan, zwart-wit geblokt podium, decor als een American diner, een jukebox in de hoek en een oude rood-met-witte '59 Chevy Impala voor de deur. Dan wel!

muffstuff
12 januari 2016, 11:00
Fantastische gitaar qua looks en zou er graag een willen hebben. Maar 899 dollar en dan import er overheen wordt voor mij teveel van het goede.

Joost de Ruig
12 januari 2016, 11:38
Ubercoole retrobak, helaas geen budget.....

macwilliams
12 januari 2016, 11:43
Wat een übercool retro fifties-scifi design met dat chroom en pastelblauw.

Zo, dat scheelt alweer zelf verzinnen. Het heeft wel wat!

Duhsjaak
12 januari 2016, 15:04
Ik begrijp voor 100% het enthousiasme.
En ik heb al eerder daverend enthousiast gereageerd op bouwsels van ontwerpen van de man. En op het vakmanschap van Coco.
Ook heb ik drie Eastwoods staan, niet in de laatste plaats door prettige en vakinhoudelijke kanten van Martijn. Vroeger van digi taar wil ik.

De kwaliteit van de Eastwoods is stomweg voortreffelijk en het is dan ook helemaal geen slechte zaak om daar (al is het maar zijdelings) mee geassocieerd te worden.

Having said that, een beperkt budget kan ik dit toch onmogelijk noemen. En achteloos uit de mouw geschudde $1.200? In die prijs range is er van alles te koop en is er meer dan looks voor nodig om mij de knip te laten trekken.
En dan durven ze het aan dankzij crowd funding? Ja, ik heb daar wel een mening over, alhoewel niemand daarvoor iets zal kopen. Wedden dat ze de gitaar van Bowie weer in productie zullen nemen?

Het wordt hoog tijd dat er weer een paar jonge honden opstaan die de plaats van Eastwood weer in zullen gaan nemen. Met betaalbaar en avontuurlijk werk. Ik ga nu alvast sparen voor drie daarvan. Michael Robinson, CEO van E. redt het ook wel zonder mij.
Vriendelijke groet, Gus

Joost de Ruig
12 januari 2016, 15:38
Ik heb momenteel een Boston concert op staan waarop die dame dus op dit model speelt. Terwijl dit eigenlijk meer doe-je-haar-met-een-gitaar-muziek is, misstaat het geenszins.

Cocobolo
12 januari 2016, 17:59
.....Having said that, een beperkt budget kan ik dit toch onmogelijk noemen. En achteloos uit de mouw geschudde $1.200? ...
Ha die Gus,
Altijd genieten van je mooie commentaren en rake zinnen :) ! En ik geef je ook gelijk, John Backlund had de hoop dat ze voor $600-$650 aangeboden zouden kunnen worden. Helaas...hij kan er zelf niets aan veranderen.

Het is overigens niet 1200 dollar, maar (en het woord 'maar' dan niet in de betekenis van 'slechts') 899 dollar. Maar daar komen dan ongetwijfeld nog verzendkosten overheen en invoer. Dus helaas heb je uiteindelijk waarschijnlijk gelijk, ik zal laten weten hoe het verder loopt en wat mijn eindafrekening is. Ik vind de prijs dus ook stevig en als ik niet bevriend was met ohn had ik het waarschijnlijk niet gedaan. Als ze die modellen nou gewoon zouden maken en in de winkel durven hangen, dan is zo'n prijs acceptabel voor mensen als ze hem uitproberen en hij blijkt geweldig te zijn.

We zullen zien hoe het verder loopt :)

Duhsjaak
12 januari 2016, 21:28
Daar heb je helemaal gelijk in. Een loupezuiver geval van slordig lezen van mij. Er was $1.200,00 gepledged. Als dat woord überhaupt bestaat in NL.

De prijzen die jij noemt vind ik persoonlijk dan weer wel een stuk acceptabeler.
Ik mag alleen maar hopen dat Michael John en jou niet helemaal uit het oog verliest.

Stakeholders (waar in NL, vooral op het Journaal nogal eens over wordt gesnoefd) is meer dan alleen de bonus van de CEO en de verdiensten van de aandeelhouders. Het gaat om alleen, die een belang erbij hebben.

Dat je, als je je aan de industrie committeert, de regie uit handen geeft is een gegeven.
Je kunt alleen maar hopen dat het spel fatsoenlijk wordt gespeeld.

Maar dat laat onverlet dat ik diep mijn pet afneem voor de ontwerper en de persoon die daar iedere keer weer een adembecocoënd fraaie gitaar van weet te maken.

Zie ook PM.
Vriendelijke groet, Gus

no 1 hops
13 januari 2016, 08:10
Maar dat laat onverlet dat ik diep mijn pet afneem voor de ontwerper en de persoon die daar iedere keer weer een adembecocoënd fraaie gitaar van weet te maken.

Zie ook PM.
Vriendelijke groet, Gus +1 en juist die adembecocoënd fraaie gitaren laten deze productiegitaren echt in de schaduw staan.

D3nnis
13 januari 2016, 08:57
Het blijven maffe gitaren. :)
Het heeft wel iets, maar ik zal er niet snel eentje kopen geloof ik.

Maar wat ik niet helemaal goed begrijp, maar misschien zie ik iets over het hoofd...


John Backlund had de hoop dat ze voor $600-$650 aangeboden zouden kunnen worden. Helaas...hij kan er zelf niets aan veranderen.


Als ik mijn eigen modellen laat bouwen door een fabrikant, en ik wil ze voor $650,- verkocht zien worden, en de fabrikant zegt dat dat niet gaat gebeuren, dan kan ik toch ook naar een ander stappen? Afhankelijk van wat contractueel is afgesproken, heeft ie dit toch redelijk zelf in de

Cocobolo
13 januari 2016, 19:41
...Als ik mijn eigen modellen laat bouwen door een fabrikant, en ik wil ze voor $650,- verkocht zien worden, en de fabrikant zegt dat dat niet gaat gebeuren, dan kan ik toch ook naar een ander stappen? Afhankelijk van wat contractueel is afgesproken, heeft ie dit toch redelijk zelf in de

John heeft al meerdere dingen geprobeerd. Hij heeft recent gevraagd hoeveel interesse er zou zijn als hij een kickstarter funding zou starten, met zo goed als geen winstoogmerk en dan kwam hij op 600 dollar uit MAAR dan moesten er minimaal 75 gemaakt en verkocht worden, anders deed de Koreaanse fabrikant het niet (Mir company). De interesse is vrij uitgebreid gepolst bij diverse forums/facebook/enzovoorts maar het zou niet haalbaar worden om er 75 verkocht te krijgen. En toen bood Eastwood de helpende hand, maar helaas alleen mits er 899 dollar voor betaald zou worden. Maar ze "draaien" dan ook wel al bij 16 gitaren. Dat lijkt realistischer. Het was dus dit, of niets, voor John. En hij wil zelf graag ook er zeker twee kopen van zijn eigen model :-)

Malle Eppie
14 januari 2016, 10:37
Hoe dan ook; zodra iemand je imiteert of iets van je namaakt, heb je het goed gedaan!

Geweldig om te zien dat een gitaar uit jouw handen nu in productie wordt genomen! Volgens mij is dat het grootste compliment dat je maar kan krijgen!

almarvk
14 januari 2016, 11:01
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/My%20own%20US-made%20John%20Backlund%20JBD-100/487066_479102172112283_677595106_n_zpsd81f2be8.jpg

Zit die deerne in de deal bij inbegrepen?

muffstuff
14 januari 2016, 11:56
John heeft al meerdere dingen geprobeerd. Hij heeft recent gevraagd hoeveel interesse er zou zijn als hij een kickstarter funding zou starten, met zo goed als geen winstoogmerk en dan kwam hij op 600 dollar uit MAAR dan moesten er minimaal 75 gemaakt en verkocht worden, anders deed de Koreaanse fabrikant het niet (Mir company). De interesse is vrij uitgebreid gepolst bij diverse forums/facebook/enzovoorts maar het zou niet haalbaar worden om er 75 verkocht te krijgen. En toen bood Eastwood de helpende hand, maar helaas alleen mits er 899 dollar voor betaald zou worden. Maar ze "draaien" dan ook wel al bij 16 gitaren. Dat lijkt realistischer. Het was dus dit, of niets, voor John. En hij wil zelf graag ook er zeker twee kopen van zijn eigen model :-)
Je kan in principe op kickstarter gewoon het project starten en als er dan niet genoeg animo is dan gaat de boel niet door. Ik zou dan bv wel eentje reserveren voor 600 dollar.

Duhsjaak
15 januari 2016, 08:34
Zit die deerne in de deal bij inbegrepen?

Kick ass vraagstelling natuurlijk.
Als: Ja, dan staak ik gelijk mijn makkers staakt uw wild geraas op het gebied van de prijs.

$900,00? En ik zet mijn kruisje bij het kruisje.

Almar is een held, maar te bescheiden om te laten blijken dat ie dat snapt.

Voor de rest zie je gewoon duidelijk dat het level playing field, waar de industrie zo op hamert, een fictie is.
- John is ondertussen begrijpelijk eager om zijn gitaren in productie te krijgen
- en laat zijn enthousiasme zeer duidelijk blijken
- Eastwood doet echt wel meer dan 16 gitaren van dit modelletje
- maar wil graag, terwille van de onderhandelingspositie, een poker face opzetten
- John is een heel goede ontwerper
- John is geen goed zakenman

Soit, that's the way it goes.
Benieuwd hoe dit avontuur afloopt.
Vriendelijke groet, Gus


Het zijn dit soort deernen, waaraan het volgende lied is opgedragen.
Ik heb het er toch maar even onder geplakt.
Volledig geimproviseerd:

Getijdenwerking

Ik zie je rechter oksel
en leg mijn hoofd dus daar
’t is je geheime plekje
ruikt naar dier, seks en gevaar

De midzomernachtsdroom
scène voor scène
Hermia en Lysander
maar dan zonder gêne

Br
Hoe kom ik aan die gedachten
een dark en onontkoombaar feest
zeg maar boter dingen en liedjes
gekke situaties het meest

Ref
De getijdenwerking
zichtbaar in haar volle boezem
om niet te spreken
van de zwaartekracht
genoeg mannen kunnen
er alleen van dromen
want ze liggen zo
verrukkelijk zacht

De Midzomernachtsdroom
maar dan zonder geluid
en al het andere
al het andere ook nog uit

-.-.-.-.-

Man vecht met Dropbox link. Man wint.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13906770/09-Track%209%20-%20159.mp3

Cocobolo
15 januari 2016, 09:06
....
Voor de rest zie je gewoon duidelijk dat het level playing field, waar de industrie zo op hamert, een fictie is.
- John is ondertussen begrijpelijk eager om zijn gitaren in productie te krijgen
- en laat zijn enthousiasme zeer duidelijk blijken
- Eastwood doet echt wel meer dan 16 gitaren van dit modelletje
- maar wil graag, terwille van de onderhandelingspositie, een poker face opzetten
- John is een heel goede ontwerper
- John is geen goed zakenman
...

Dank voor deze rake analyse :ok: (en prachtige teksten + muzikale ondersteuning) :cheerup:

Pter
15 januari 2016, 09:57
Zit die deerne in de deal bij inbegrepen?


Alsjeblieft niet, de gitaar kost al genoeg:seriousf:

Duhsjaak
15 januari 2016, 10:55
Alsjeblieft niet, de gitaar kost al genoeg:seriousf:

's waar.
Als we nou de dame aan Almar geven en met de pet rondgaan?
Kan hij zijn hoofd zacht te rusten leggen en is de financiële pijn te overzien.

Zo'n regeling lijkt me wel wat.
Als je niet van echte hard bodies houdt, Almar, dan is ze voor jou.
Vriendelijke groet, Gus