PDA

View Full Version : Retrato Brasileiro (Baden Powell)



Harald
11 januari 2016, 18:16
Nu eens de klassieke gitaar. Een Bernabe Modelo E. Van Estudio, studiegitaar dus...

Even geen zin om te vertalen:

One of my students introduced me to this piece by Baden Powell, rekindling my appreciation for his music. The arrangement she brought is the one published in 1974. I don't know who made those arrangements at the time, but the actual recording of Baden Powell himself playing this tune has quite a lot of differences with the sheet music.

I've incorporated several of these in my version, although it's not exactly the same as Baden Powell's recording either. Then again, Baden Powell never struck me as the kind of guitarist that would play a piece exactly the same twice.

Enjoy!

PS
Note to self: Close curtains when recording in the evening... ;)


https://www.youtube.com/watch?v=Bl2n-Wc5Auo

Plant
11 januari 2016, 18:58
Zo, je bent flink bezig met opnemen. Mooi stuk, klinkt goed.

Ik kende het niet, hoewel de melodie me bekend voor komt van een van de meest rampzalige hits - zoniet de meest rampzalige hit - uit de jaren 90. Nou weet ik waar Army of Lovers het themaatje van "Crucified" van heeft gejat :hide:

Joost de Ruig
11 januari 2016, 19:16
Weer zwaar ok Harald. Volgende week een stukje resonator begrijp ik, ik kijk er nu al naar uit :)

Duhsjaak
11 januari 2016, 19:58
Resoneer nu al van de voorpret.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
11 januari 2016, 22:28
Nice;) Very Nice:ok:

Harald
12 januari 2016, 08:45
Thanks! (Als ik bedankt schrijf, hoor ik steeds de klemtoon in mijn hoofd waardoor de betekenis omgedraaid wordt..., daarom!)

Fusion
12 januari 2016, 13:56
Bekend stuk, zelf ook nog gespeeld toen ik klassiek studeerde. Lekker gespeeld :)

Harald
13 januari 2016, 07:30
Thanks !

Ernest01
15 januari 2016, 12:51
Mooi Harald.
Goede opname, waarmee ik het geluid bedoel. Jouw spel is vrijwel altijd super.

Harald
16 januari 2016, 18:56
Dank je :) Er komt nog meer Baden Powell aan, maar eerst nog wat andere dingen.