PDA

View Full Version : Prijsadvies bij inruil? Mex Classic Strat en LP Studio



Josdevos
22 juli 2003, 01:36
Ik ben m'n Iba JS1000 aan het ruilen voor een Gibson Les Paul Studio Ebony Gold HW incl. original case en een Fender MIM Stratocaster '50 Reissue (2-tone sunburst). Beiden in goede staat.

Nieuwprijzen voor deze gitaren zijn minimum €1100 en €650.

Ik veronderstel dat de gangbare 2de handsprijzen van deze gitaren €800 zijn voor de Gibson en €400 voor de Fender, en heb ik een goede deal. Of zijn deze gitaren minder waard?

MegaDrive
22 juli 2003, 11:08
:o

Dude
22 juli 2003, 11:14
studios gaan afhankelijk van het boujaar en model voor rond de 800 tot 1000.... mex strats tussen de 250 en 350..

maar waarom zon topgitaar weg voor deze dan ?

Josdevos
22 juli 2003, 11:18
Zit terug in m' n Gibson periode blijkbaar. Satraini mist wat ballen. En ik ben de miserie met de brug gewoon beu. Gitaar moet om de 2-3 maand afgesteld worden. Tis een 95 Les Paul Studio in goede staat met orignele case en een sunburst classic strat 50ies reissue ook in zeer goede staat.

Kasper
22 juli 2003, 12:39
Ik had een paar maand geleden bijna zo'n studio op de kop getikt voor €500, was er net te laat bij :x (Begrijpbaar voor zo'n prijs)

cas121
22 juli 2003, 12:47
een maat van me heeft vorig jaar voor een lp studio uit eind '94 600 pleuro betaald, goeie staat, zonder case, maar die zijn 2dehands voor rond de 100 te vinden. kreeg onlangs ook nog een studio uit 95 zonder case voor 650 aangeboden.
Ik denk dus dat 800, vooral bij inruil net wat hoog is. Heb zelf net voor 900 een '96 er SG std cherry, perfecte staat incl ohsc op de kop getikt.

Josdevos
22 juli 2003, 12:57
Ikke ook nog een SG '61 RI incl case voor €1150.
Toch is rond de €800 wel de huidige prijs denk ik.

roppie
22 juli 2003, 13:01
denk ik ook, je ziet ze vaker voor 800-900 staan dan voor 600 ofzo, dat zijn uitzonderingen

sash
22 juli 2003, 13:27
studios gaan afhankelijk van het boujaar en model voor rond de 800 tot 1000.... mex strats tussen de 250 en 350..

maar waarom zon topgitaar weg voor deze dan ?

Mex CLASSIC strat. Heel wat anders dan de stds. Die brengen 2e hands op z'n minst 400 op indeed.

Josdevos
22 juli 2003, 13:31
Dan heb ik wel een goeie deal hι! Wetende dat ik die JS incl case maar 975 betaald heb! :lol:

sash
22 juli 2003, 13:32
Das indeed wel zo, maar (zelfs ik) vind die JS mooier en beter dan een LP Studio. Kan het weten, want heb zelf een Studio gehad.

SiNiSTRaL
22 juli 2003, 13:40
Das indeed wel zo, maar (zelfs ik) vind die JS mooier en beter dan een LP Studio. Kan het weten, want heb zelf een Studio gehad.
en ook een js?

Josdevos
22 juli 2003, 13:43
Tis een heel andere gitaar! Ik heb ook een Les Paul Studio gehad, en ben zo'n beetje terug aan het grijpen naar de Gibsons. (cfr m'n SG)
De Satriani is mooi, dat wel, ok sneller, maar qua klank is ze wel wat dunner. De coil tapping is ook wel tof. Bovendien gebruik ik de floyd rose bijna nooit, en ben ik geen lead monster. Wat me erg opvalt aan zelfs die high end ibanezzen, is dat ze redelijk snel verslijten. Vooral de hardware dan.

Zo een is de Studio

http://users.pandora.be/josdevos/SG/LP.jpg

En dit is de Strat

http://users.pandora.be/josdevos/SG/strat.JPG

sash
22 juli 2003, 13:48
Tis een heel andere gitaar! Ik heb ook een Les Paul Studio gehad, en ben zo'n beetje terug aan het grijpen naar de Gibsons. (cfr m'n SG)
De Satriani is mooi, dat wel, ok sneller, maar qua klank is ze wel wat dunner. De coil tapping is ook wel tof. Bovendien gebruik ik de floyd rose bijna nooit, en ben ik geen lead monster. Wat me erg opvalt aan zelfs die high end ibanezzen, is dat ze redelijk snel verslijten. Vooral de hardware dan.

Zo een is de Studio

http://users.pandora.be/josdevos/SG/LP.jpg

En dit is de Strat

http://users.pandora.be/josdevos/SG/strat.JPG

Oei mooi! Zo zie je maar hoe snel iemand van mening kan veranderen: ik zeg doen!

De strat is exact hetzelfde als de mijne, alleen dan van Mexicaanse makelij.

SiNiSTRaL
22 juli 2003, 13:49
ga voor de LP, als je 'teruggrijpt 'naar je donker klinkende gibson spul moet je niet zo'n 'schel' gitaartje kopen... maar das mijn mening

Josdevos
22 juli 2003, 13:49
Hallo, ik krijg beide in plaats van m'n JS!!!

sash
22 juli 2003, 13:52
maar das mijn mening

Gelukkig is jouw mening dan ook vaak niets waard :D

SiNiSTRaL
22 juli 2003, 13:52
ooo beiden, dacht dat je moets kiezen, vond al rare ruil :D

nee dan moet je ut gewoon doen...

Anders Destium
22 juli 2003, 17:15
Volgens mij hebben we met Jos een 2e spammende dealer ala Nocki te pakken...

Hij blijft kopen en verkopen :razz:

Josdevos
22 juli 2003, 17:42
Ikke? :oops:
Gewoon ff informeren naar de prijs hι! Dit is geen spam. Voor 1 keertje.
Maar ik zal er mee stoppen, dat beloof ik.

Josdevos
22 juli 2003, 21:27
Ok. Ben gaan kijken naar gitaren. Maar gaat niet door gaan. Krijg het niet over m'n hart. Waren beide in zeer goede staat, Les Paul was zelfs met ebony fingerboard, maargaat niet door. No way dat m'n JS buiten gaat, er komt wel een tijd dat ik er terug meer op zal spelen. Had al spijt dat ik er maar aan gedacht had om ze weg te doen.

Anders Destium
22 juli 2003, 23:11
Mooi dat je op tijd tot dat inzicht bent gekomen :wink:

Ik moet zeggen dat de LP studio er erg mooi uitzag, alleen zou ik een gitaar als jouw JS-1000 enkel ruilen voor een bιtere gitaar...
Je hebt er misschien niet heel veel voor betaald (eerder HEEL WEINIG :) ), maar zelfs voor zijn echte waarde is het lastig een betere gitaar te bemachtigen. Als ik een dergelijke gitaar zou inruilen zou het voor bijv een Godin LGX zijn... en niets minder :D

Josdevos
22 juli 2003, 23:14
Idd. 100% gelijk. Ben er ook aan gehecht geworden. Ga wel eens naar de floyd laten kijken, en desnoods laten blocken..