PDA

View Full Version : Ik heb een MPX G2 van lexicon... maar wat nu...



Nocki
22 juli 2003, 01:30
Hoi allemaal. ik hen een G2 van lexicon. schijnt de top te zijn. helaas is het nu midden in de nacht en moet ik eigenlijk gaan slapen maar das toch wel moeilijk als dat beneden in je kamertje staat te wachten...

ik ben nog maar heel even bezig geweest en pc kan ik ermee maken. maar hoe ik mn expressie pedaal kan gebruiken weet ik niet.
ik weet dat is op cc7 zit maar hoe en wat verder... tis een heel moeilijk apparaat zo op het eerste gezicht. mischien toch maar sparen voor een G-force... das voor leken wel zo makkelijk. maar ik geef me nu nog niet gewonnen. eerst dat ding aan de praat zien te krijgen. ik heb een roland fc-200 erbij. die had ik al. en n u moet het dus gaan praten. hoe doe ik dat???? waar en hoe stel ik dat expressie pedaal in?

ik wil uiteindelijk gewoon een stuk of 30 presets maken met wah, chorus flanger enzo... ik zit nog niet te denken aan stombox setup omdat ik dat waarschijnlij niks vind. heb ik nooit wat gevonden.

kan iemand me een beetje op weg helpen .. asseblief... ik ga er denk ik niet uitkomen...

Nocki

FNaRK
22 juli 2003, 10:57
Hoi allemaal. ik hen een G2 van lexicon.

mischien toch maar sparen voor een G-force...

kan iemand me een beetje op weg helpen .. asseblief... ik ga er denk ik niet uitkomen...

Nocki


:???: Denk jij nou nooit eens na voordat je iets aanschaft ?
Dus morgen staat je G2 ook te koop.....

Rectifier
22 juli 2003, 12:04
Hoi allemaal. ik hen een G2 van lexicon.

mischien toch maar sparen voor een G-force...

kan iemand me een beetje op weg helpen .. asseblief... ik ga er denk ik niet uitkomen...

Nocki


:???: Denk jij nou nooit eens na voordat je iets aanschaft ?
Dus morgen staat je G2 ook te koop.....

Ja maar het schijnt de top te zijn. En er zijn er hier minstens 3 met een Lexicon G2 dus dan moet je ook zo'n ding hebben zonder dat je weet of het uberhaupt iets is.....

kokeleko
22 juli 2003, 12:40
Hahahahaha, dat wordt lachen, ik heb de G2+R1 bijna 3 jaar en ontdek nog af en toe wat, en ik ken em binnenste buiten.
Ik verheug me nou al, maar het is idd een goed apparaat, of het de top is weet ik niet, er zijn forumleden die de GX-700 en de G-Majoor boven de MPX-G2 plaatsen :D , zijn verhitte discussies over geweest.

Veel plezier ermee Nokkie.

kokeleko
22 juli 2003, 12:45
Wat moet die G2 kosten, ruilen voor een Flextone2XL+Floorboard? is veel eenvoudiger.

signsofzodiac
22 juli 2003, 14:00
De G-Force voor leken wel zo makkelijk?

:lol: :lol: :lol: :lol:

Bij de G-force krijg je het ook niet voor niks jongen. Als je daar in de matrixen en parameters duikt wordt je ook beroerd.

Rectifier
22 juli 2003, 14:19
Ik word hier al beroerd van, laat staan van een G-Force :-?

kokeleko
22 juli 2003, 14:56
Zit er geen manual bij dan? :D
Kan Nokkie gewoon lezen toch, moet te doen zijn.

Rectifier
22 juli 2003, 15:39
De titel heet:
Ik heb een MPX G2 van lexicon....wat nu????


EEN R1 KOPEN!!!!!


En waag het niet om te zeggen dat ie je signaal aantast want dan kom ik je persoonlijk opzoeken.

Nocki
22 juli 2003, 18:00
ik heb m net een avondje gehad. en iik krijg de expressie van mn roalnd fc200 nog niet aan depraat. verder klinkt i wel goed... alleen weet ik nog niet hoe en wat... kom nog wel maar ik wil er gauw wat mee kunnen. wie kan me helpen met het instellen...???

hij is nog niet te koop maar als het niet gauw lukt ga ik m toch weer wegdoen en een g-force halen. het moet goed zijn en werken zoals ik wil... anders ben ik niet tevreden. mischien moet ik er wel een pedaal bij open wat er bij hoort maar eerst met pc's en het expressie pedaal...

wie kan me helpen???

Nocki

Albert
22 juli 2003, 18:52
Multieffects en snel goede geluiden zijn een slechte combinatie. Wil je een goed geluid? Dan zit er maar een ding op en dat is programmeren en je hele apparaat van binnen en van buiten door hebben. Als je daar geen tijd in wil investeren, dan kun je het beter houden bij stompboxes.

groeten,
Albert

Nocki
22 juli 2003, 18:56
ja hehe... ik wil dat ook maar eerst moet ik het toch leren... maar als ik nog niet eens weet hoe ik mn expressie pedaal kan gebruiken kan ik iook verder ook weinig beginnen...

tis een moeilijk ding maar ik wil de tijd erin stoppen. kheb m nog maar net...

Nocki

Rectifier
22 juli 2003, 20:28
hij is nog niet te koop maar als het niet gauw lukt ga ik m toch weer wegdoen en een g-force halen. het moet goed zijn en werken zoals ik wil...

tis een moeilijk ding maar ik wil de tijd erin stoppen. kheb m nog maar net...

Nocki

Beetje tegenstrijdig...
Als het niet gauw lukt, maar je wil de tijd erin steken... :???:

Hier, ga dit nou maar eens eerst doorlezen en kom dan over een jaar terug met je bevindingen en of je er nou wel of niet tevreden over bent.

http://www.lexiconpro.com/downloads/MPXG2/MPXG2_User_Guide_Rev0.pdf

Ik durf bijna te wedden dat jij de 1e bent die klachten heeft over de G2.
Net als over de G-Major ben jij de 1e die ik ken die daarover klachten heeft...

Nocki
22 juli 2003, 20:32
JoH... ik heb er geen klachten over. ik heb m net dus kan ik helemaal niet klagen. ik wil alleen weten hoe ik mn expressie pedaal aan de slag krijg... hij klinkt hartstikke goed en laat mn geluid in tact. anders dan de g-major.

dis is echt een top apparaat maar... ik kan er nog niet mee overweg. ik heb m net 2 dagen en maar 4 uur ermee gespeeld. de handleiding heb ik al doorgelzen maar het is best een moeilijk apparaat. maar wel goed...

ik denk ook wel dat ik m weer weg zal doen en de g-force nemen. ik heb nu even vergeleken de g-force is wat vriendelijker tegen me.
maar het is een super apparaat...

ik wil m ook wel houden maar dan moe ie doen wat ik wil. en daar heb ik hulp bij nodig... hoe krijg ik de expressie controller aan het werk...

Nocki

kokeleko
22 juli 2003, 22:48
Je moet je expressie pedaal linken aan CC49(External Pedal) , in Patching mode.
Voor je em wilt gaan linken moet je bepalen in welk fx-block je een parameter wilt gaan besturen, b.v. in FX-1 External Volumepedal.

Lees nou eerst ff dat ding door, en ga dan tweaken.

Nocki
22 juli 2003, 23:20
kijk dat mopest ik weten. bedankt... het begint te dage. ik heb nu een preset met een wah erin die ik kan besturen met mn expressie pedaal. bedankt!!!

nu de rest nog.

heb ik nog een wat vraagies
1 als ik presets maak. hoe haal ik er een effect uit.
2 als ik presets maak dan slaat ie ze op op nummer 250 ofzo. maar mn midi pedaal start bij 1 en daar gaat ie oook heen. kan ik opslaan op positie 1 of is dat voorbehiouden aan depresets van lex...

Nocki

Nocki
22 juli 2003, 23:36
kokeleko bedankt. dit was precies wat ik moest weten...

zijn er meer mensen die hun g2 gebruiken met een andere dan de g1 midi pedal? en hoe stel je m dan in??? (lees niet hoe maar wat zit er onder welke knop...)

NOcki

Rectifier
22 juli 2003, 23:39
Ik wait nait zeker of het zo moet omdat ik met de R1 gewoon nieuwe patches maak vanaf 250.

Druk 1x op System (System Select: Audio)
3x naar rechts met de draaiknop (System Select: MIDI Pgm.Maps)
3x naar rechts met de rechterpijl (yes)

Dan kun je gaan mappen.
Het rechtercijfer is dan je midino. op je midipedaal en linksboven is dan het gewenste programma.

Maar dat weet ik dus niet zeker. Want daar maak ik geen gebruik van.

kokeleko
23 juli 2003, 09:50
OK Nokkie, nummers zijn CC's die vast gelinkt (vast met de R1)zijn aan de fx-blokken, je kunt ze allemaal veranderen als je dat wilt maakt niet uit.

50-bypass
40-gain
41-chorus
42-delay
43-fx-1
44-reverb
45-eq
46-insert
47-fx-2


Meer informatie wordt per consult in rekening gebracht :-D

Rectifier
23 juli 2003, 10:12
Worden de kosten overgemaakt of stuur je contant geld? :lol:

kokeleko
23 juli 2003, 10:51
In natura in de vorm van een G2 die mijn richting opgaat :-D

Rectifier
23 juli 2003, 11:19
Grote kans ja, als ie toch een G-Force gaat kopen... :lol:

Rectifier
23 juli 2003, 14:52
Sorry dat ik het zeg maar ik moet dit even kwijt:

JE BENT NIET GOED WIJS NOCKI

Zie: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?md=browse&mblogin=nocki

Je geeft de G2 niet eens een kans. Zinloos om jouw nog info te geven of te helpen. Doe je't voor de heb ofzo???

:o :o :o

kokeleko
23 juli 2003, 15:20
Mooie kerel ben jij, geef ik je info en je doet er niks mee, wat moet ik hier nou mee, Nokkie Nokkie?

FNaRK
23 juli 2003, 15:31
Goh, da's een verrassing......hoe lang heb je hem nu gehad ?


Wat dacht je van een leuk MARSHALL combootje en wat stompboxies ?

kokeleko
23 juli 2003, 15:35
Een Line 6 Flextone-2-XL met Floorboard en ik de G2, dat is voor iedereen beter :-D

Maiden Michiel
23 juli 2003, 16:10
Triest dit...

FNaRK
23 juli 2003, 17:05
Een Line 6 Flextone-2-XL met Floorboard en ik de G2, dat is voor iedereen beter :-D


Hmm, is zo'n Flextone niet te ingewikkeld :???:

kokeleko
23 juli 2003, 17:12
Nee hoor, ik kom em persoonlijk installeren :-D

Nocki
23 juli 2003, 18:52
ik weet niet. ik had die adds gezet voor dat de wah werkte. en ik er wat wijzer mee werd. als ik m kwijt raak doe ik het en anders blijf ik er mee doorgaan. volgens mij is die makkelijker met de rq erbij en met mn fc-200 niet echt volgens mij. verder houdt ik m als ik er tevreden over raak...

Nocki

Nocki
23 juli 2003, 18:57
ho... rq is r1 midi midipedal.

ik denk dat dat beter werkt en minder moeite vor me is.
ik begin er trouwens al een beetje aan te wennen...

Nocki

signsofzodiac
23 juli 2003, 19:03
Jongens, wat dachten we er van om em gewoon verder in z'n sop te laten gaarkoken? Niet meer reageren op die zooi. Dit gaat helemaal nergens meer over.

En over vervuiling van gitaarmarkt gesproken. Drie keer je preamp aanbieden in 1,5 dag....

Nocki
23 juli 2003, 19:23
ok. dan houdthet toch op... ik wil gitaar spelen. ik wil goed geluid. en ik wil geen concessies doen. niemand kan me vertellen hoe de g2 zicht verhoudt tot de g-force behalve morris en die is er nog mee bezig. en ik kan m nergens vergelijken in een winkel. dus koop ik er een. als het werkt zoals ik wil houdt ik m als tie het niet doet gaat tie weg.
conclusie hij doet het. hij klinkt goed geen geluids verlies precies wat ik wil. maar te moeilijk. dus optie 1 ik vraag hoe het werkt optie 2 ik doe m weg.

ik ga kijken wat ik doe... miscien de r1 erbij kopen maar die zie je niet zo bvaak los. en niemand heb vertelt dat het een stuk makkelijk gaat met.
de g-force heb ik ook een weekje in bezit gehad en die was wat intuitiever in te stellen. ik heb ze nu allebei gehad even en de g-force wint denk ik. is dat nu zo stom. ik vraag in iederg geval hoe het werkt. ik koop m niet en verkoop m gelij weer zonder te kijken. ik probeer er wijzer van te worden.

ik heb met wat ik allemaal al heb gehad al zoveel mensen kunnen helpen met advies in plaats van een mening die op niks gebaseerd is...

en is het nou zo moeilijk om dat te begrijpen.


ik vroeg hoe een formula klinkt. en mn mark IV klinkt beter. als ik het eerder had geweten had ik de mark iv eerder gekocht. ben ik nu stom dat ik de formula eerst heb gekocht??? komt wel weer een formula op de markt voor 600 ipv 999... en zo is het met alles...

maar sorry dat ik zoek naar mn geluid. ik probeer iets goeds te krijgen met wat ik heb.

Nocki

Rectifier
23 juli 2003, 19:47
Jongen lul asjeblieft niet zo dom. Sorry, maar dit is grote onzin.
Ik heb al eens eerder gezegd dat je zelf ook research moet doen op internet.
Op Harmony-Central en waar dan ook wordt overal door gebruikers van de G2 geadviseerd de R1 erbij te kopen want met de R1 worden de mogelijkheden van de G2 optimaal benut.

Dat jij mensen kan adviseren dat een Mark 4 beter klinkt dan een Formula dat kan iedereen!!!! Jemig, dat weet toch iedereen. Net of dat een vergelijk is.

Koop aub. die GForce zonder research te doen.

Ik heb een half jaar lopen te dubben om een GForce of G2 te kopen.
Op het moment dat ik hem kocht wist ik verrekte goed wat ik ermee kon, wou en zou gaan doen.
Ik koop niet eerst een unit om er dan achter te komen dat ie mij te ingewikkeld is. Dat kon je nagaan met de G2.
Wat wil je dan??? Met 1 druk op de knop een FX die je met 2 regelknoppen kunt bedienen??? Dan moet je bij Boss zijn.

Dan erbij, je vraagt pas nadat je hem hebt gekocht hoe die werkt. Er zijn al tig topics van ons over hoe die werkt en op harmony-central ook.

Snap niet dat ik hier nog op in ga.

Ik zal wel niet meer reageren.

signsofzodiac
23 juli 2003, 20:21
Volgens mij koop je bewust dure apparatuur omdat je WEET hoe ie klinkt en werkt, niet om te weten OF hij klinkt en HOE hij werkt. Klein verschil in klemtoon.

Dat heet nou de markt verkennen en bewust een aankoop doen. Probleem is dat jij blijkbaar het geld hebt om er op los te experimenteren, en dat velen van ons dat niet hebben. Ik heb 12 jaar gedaan over hetgeen er nu in m'n kamer staat. Ik heb een boel spullen gehad, maar allemaal wist ik wat ik er van kon verwachten en wat niet. Een impulsieve aankoop heb ik nooit gedaan en heb ik ook nooit het geld voor gehad om dat te doen.

Denk je eens in als je al het geld dat je hebt verspilt door tweedehands weer door te verkopen in een keer had uitgegeven aan iets dat je ECHT met heel je hart had willen hebben en dat aan je verwachtingen GEGARANDEERT zou voldoen. Nu gaat het van "och, die G2 (waar half gitaarspelend Nederland op geilt) werkt niet met mijn Midi-pedaal, dus verkoop ik hem wel en haal een G-Force (waar de ANDERE helft van Nederland op geilt)".

Ga eens gewoon lekker een hele lange dag naar Beyer's Music, Musik Produktiv, Jukebox, enz. En speel daar de godganze dag op alles waar je blik op valt. Misschien dat je in een keer het licht ziet.

Weten wat je NIET wilt is al een hele stap! En da's het laatste wat ik hier over kwijt wil.

Groeten,

Martijn

Nocki
23 juli 2003, 20:31
ok... doei...

ik ben tevreden met mn mark IV...

klaar...

voor hobby wil ik mn rackje... en proberen.. ik ben een rijke stinkerd dus experimenteer ik er op los... probleem???

signsofzodiac
23 juli 2003, 20:36
Probleem met je experimenteren? Nee hoor!

Alleen, net zoals Rectifier het zegt: DO SOME RESEARCH in plaats van hier te blijven posten over ongein die je 24 uur later toch weer verkoopt. Mensen steken er tijd in om je iets duidelijk te maken, dingen uit te leggen, je te adviseren, maar het maakt toch geen donder uit.

Vervuiling van het forum vind ik het. Probleem? ;)

Nocki
23 juli 2003, 21:02
joh ik heb net een heel verhaal geschreven maar ik zet het er maar niet op. als je vind dat ik stomme vragen stel omdat ik iets heb gekocht waar ik niet helemaal mee uit de voeten kan ligt het aan jou. ik wil dat ding niet verkopen maar als tie niet doet wat ik wil moet het wel.

als je vind dat uitleggen aan mij niet echt nut heeft moet je zeker je tijd niet verdoen met reageren op dingen waar je niet op wil reageren.

ik gooi dat ding te koop omdat ik het niet snap. als ik het daarna wel snap staad ie nog steeds te koop... maar of ik m nog kwijt wil.

ik wil nog een ding voor elkaar krijgen. als dat zover is gaa ie niet meer weg...

Nocki

Nocki
23 juli 2003, 21:14
trouwens over die g1 die erbij moet... op de lex site staat er dat het met elk pedaal gaat... daar heb ik gezocht maar staat weinig info. en mischien had ik beter moeten researchen... maar helaas ik ben nog maar 1 persoon tegengekomen met een fc-200 en een lex. en bij hem werkt het goed... dus ik wil weten hoe ik het ook zo krijg... ik dach dat het makkelijker zou gaan...

maar goed... sorry dat ik wou weten hoe het werkt. kokeleko bedankt voor de info. en ajuus allemaal...

Nocki

morris
24 juli 2003, 00:05
Nocki,

Jij hebt gewoon één probleem.
Je leest niet. Of althans je wil niet lezen.
RTFM!!!!!!! (read the fucking manual, want anders krijg ik dáá'r weer een vraag over..)

Je hebt echt geen R1 nodig om te beoordelen of de G2 jouw ding is of niet.
Het maakt het wel makkelijker. Maar zoals de collega's hier voor mij al aangeven, je wil dat WIJ jouw vuile werk opknappen, en dat doen we dus niet. Overigens, als JIJ NU nog moet vragen wat het verschil tussen PC's en CC's is, dan laat maar zitten.

Dus ik stel voor, als je wil dat de mensen je hier nog een keer serieus nemen, duik eens in de boeken in plaats van je beurs en ontdek zelf eens wat wijsheden, waarom denk je dat ik nog steeds aan het klooien ben met de G2? de G-force ken ik als mijn broekzak, maar de G2 is gewoon even wennen.

Je moet er WEL wat voor doen.

Zo .
Topic closed wat mij betreft.

srv-man
24 juli 2003, 00:20
Nocki, sinds enige weken ben ik ook in het bezit van een G2 + R1. Het is duidelijk dat deze 2 samen een ideale combinatie vormen, maar via midi is alles te bedienen dus dat kan met iedere andere controller ook. Kwestie van de goed de manual bestuderen en proberen. Overigens ben ik met je eens dat een aantal zaken op de G2 niet erg intuitief te bedienen zijn. Effect-instellingen gaat soepel, maar in het system-menu loop ik ook wel eens vast.

De vraag of een Lex G2 of een TC G-force beter is is niet eenvoudig te beantwoorden. Allereerst biedt de Lex veel meer mogelijkheden (loop, meer fx, etc.) en zijn een aantal effecten royaler van parameters voorzien. Welke unit beter klinkt is niet te beantwoorden, het ontloopt elkaar niet veel en hangt vooral van je persoonlijke voorkeur af. Van de TC is de chorus mooier, maar van de Lex zijn de galmen van de bekende Lexicon kwaliteit. Maar nogmaals, het ontloopt elkaar niet veel, beide apparaten zijn fantastisch. Ik ben voor de Lex gegaan vanwege zijn enorme veelzijdigheid, dit is echt de ultieme alles-in-een doos, die maar weinig te wensen overlaat.
En het moet me van het hart, je kunt dit apparaat echt niet in 2 dagen op zijn volledige kunnen hebben getest! Op zo´n korte termijn verkopen is echt geen slimme beslissing, op deze manier zul je ook nooit je ultieme geluid vinden. Voor elk apparaat in deze klasse geldt dat je zoiets eerst minimaal een aantal weken moet proberen om het werkelijk te kunnen beoordelen en dan hangt het nog maar helemaal van je kennis van effecten en parameters af of je er echt een goed geluid uit kunt halen.

En om nog wat olie op het vuur te gooien. Zoals ik al eerder zei is een MK4 een geweldige amp, maar ik ben er 100% zeker van dat je weer tegen een amp aan zult lopen die de klank van de MK4 volledig zal doen verbleken.....

Rectifier
24 juli 2003, 01:19
Nocki, je doet net of het aan ons ligt.
Wij zijn allen nog steeds aan't studeren met de Lex.
Wie heeft er een MPX-G2 behalve jou:
Kokeleko
Morris
SRV-man
Rectifier
En ik ken nog 2 mensen die een G2 hebben.
Denk je dat wij dat ding binnen 1 dag kenden???

Straks ga je ook nog lopen klagen over de laadtijden van 250 ms.
Een G2 werkt tuurlijk met elk midi-pedaal. Maar met de R1 is't gewoon makkelijker.

Je zegt telkens dat je nog 1 ding moet uitvogelen en daarna bepaal je of ie wel of niet blijft.....
Wij lopen ook weleens tegen iets aan waarvan we denken, ehm, dat had wel iets beter gekund. Verkopen wij hem dan meteen???

NEE!!!

1 advies, ga eens nadenken over verschillende FX units die eenvoudig zijn en niet over een gecompliceerde alles in 1 unit.
Neem een TC 1210, Lexicon MPX 500, Line Mod Pro.

Maar leg niet de schuld bij ons neer terwijl je't bij jezelf moet zoeken.

En nu mag dit onderwerp van mij GESLOTEN WORDEN!!!!

Nocki
24 juli 2003, 08:38
het hele manual heb ik al 2x gelezen. en ben alles al stap voor stap doorgegaan. ik geef niemand de schuld dat ik het niet snap. ik snap het niet daar kan een ander niks aan doen. ik vind m geweldig klinken. hij heeft veel moeglijkheden en is precies wat ik zoek maar ik krijg het niet voor elkaar en als je dan nog beschuldigt wordt van kopen zonder research wat niet waar is dan houdt het op. ik loop al nachten lang met dat ding bezig en op mn werk ook. er is alleen weinig over te vinden en de knowledge base op lexicon.co kan me ook niet helpen. dus vraag ik het hier maar ik wordt hier niet serieus genomen doordat andere mensen een andere mening hebben. de laadtijden vind ik ook niet horen bij een apparaat van deze kwaiteid maar ik neem het voorlief want alles wat er op de g2 zit samen met de fx voor de preamp en in de fxloop mogelijkheden vind ik geweldig. maar jullie zouden ook teleurgesteld zijn als je een apparaat koopt wat niet meteen werkt.

tot nu toe heb ik alleen maar de presets die ik kan gebruiken. met de knop van de g2. de presets die ik wegsave kan ik niet bij met mn pedal. en mn expression pedal werkte eesrt ook niet. en ik kon in de manual niet vinden hoe en wat. dan krijg ik meteen spijt dat ik toch niet de g-force heb gekocht die ik wel snapte... is toch nie zo moeilijk te begrijpen. verder werd ik meteen beschuldigt dat de g2 niks is. terwijl die geweldig klinkt...

nou is het onderwerp gewoon gesloten. ik ga zelf met de g2 aan de slag en ik zal er maar geen vreagen op het forum over stellen want dat levert maar weinig antwoorden op. iedereen bedankt die me iets heeft verteld over de g2 want zonder jullie had ik nooit zover gekomen als nu.

Nocki

heavy
25 juli 2003, 20:35
Als je het pedal wil laten werken dat is simpel
als je midi nr overheen komt dan ga je naar patches toe
en wijs je een parameter aan vervolgens ga je met midi learn
hem bekent maken LEES je gebruikshandboek dan herkent de g2
automatisch je pedal SIMPEL. Ik gebruik 2 pedalen en welke je indrukt herkent hij meteen en dan store en klaar is Nockie
en nog wat als je deze apparatuur aanschaft moet je wel tijd investeren om er uit te halen wat erin zit en dat is meer dan je denkt!
koop anders wat losse pedaaltjes:P

greets,
Heavy 8-)

Chiel
25 juli 2003, 21:59
Heb zojuist een Ferrari F50 gekocht!!!! Uuuh, kan iemand mij leren schakelen :-?


Tja, jammer dat ik even erg krap bij kas zit. . . zou graag die Lex van je overnemen.

(overigens, de MidiMate werkt inmiddels :P ).

heavy
26 juli 2003, 10:58
Heb zojuist een Ferrari F50 gekocht!!!! Uuuh, kan iemand mij leren schakelen :-?


Tja, jammer dat ik even erg krap bij kas zit. . . zou graag die Lex van je overnemen.

(overigens, de MidiMate werkt inmiddels :P ).

HAHAHA dat moet je inderdaad leren want als je maar even
verkeerd schakeld dan slaat hij af hehehe
maar je hebt verder helemaal gelijk ! :D

wimmeltje
27 juli 2003, 12:32
Heej Nockie,

Wil je mijn G-Force toevallig kopen?? :-D Ik heb er ook een artist preset card bij. En ook een Bradshaw RSB-18, Korg DTR-1 Tuner, Marshall JMP-1 en nog een hoop zooi.... stuur me ff een prive berichtje als je interesse hebt

kokeleko
27 juli 2003, 18:25
He'Wimmeltje ga je alles verkopen, net nu je je RSB-18 hebt?
Wat ga je doen een G2 kopen :-D

wimmeltje
27 juli 2003, 19:37
He'Wimmeltje ga je alles verkopen, net nu je je RSB-18 hebt?
Wat ga je doen een G2 kopen :-D

yup :-D Ik ga geen G2 kopen. Ik ga weer terug naar een topje en paar losse pedalen. Gisteravond alleen met een losse VHT top gespeeld. Verder alleen een tuner ertussen wah en delay en pitch en ik vond het echt helemaal super. Zelf een leuke kist bouwen ervoor en dan daarmee spelen. Ik kan dan ook nog kleinere setup gebruiken (combo eventueel) zonder dat erg veel van mijn toon eraan gaat. Ik speel veel hard rock met wat nu-metal en de toetsenist gebruikt veel van die vage geluidjes allemaal. Ik zal wel wat effecten gaan misschien maar daar verzin ik wel weer iets op... BTW het is nog niet weg en ik kan me nog steeds bedenken. 8-)

Chiel
28 juli 2003, 09:32
Je hebt al een G-Force? Waarom dan geen losse top en een G-Force :???: Het is een mooie alles in één doos. Compact en veelzijdig. Is toch veel handiger als zo'n losse pedalenbak.

kokeleko
28 juli 2003, 09:37
Maar je kunt de G-Force toch niet voor de amp en in de loop zetten?

Rectifier
28 juli 2003, 16:00
Nou...

Een TS9 heeft ie al en een wah wah ook zeker wel...
Meer is ie niet nodig met hard rock en metal :lol:

wimmeltje
28 juli 2003, 21:43
Nou...

Een TS9 heeft ie al en een wah wah ook zeker wel...
Meer is ie niet nodig met hard rock en metal :lol:

idd, Ik gebruik ook nog een pitch shifter en een delay pedaaltje en de 3 kanalen van mijn vht met boost en eq functie, Ik heb me prima uit de voeten kunnen doen . Ik zit nu eigenlijk nog te twijvelen om die bradshaw en G-Force weg te doen. Ik denk dat ik me maar hou tot ik precies weet hoe ik het wil hebben. IK HEB MIJN SOUND AL GEVONDEN DUS DAAR BEN IK NIET NAAR OPZOEK! De G-Force op de FX loop van die VHT werkt goed dat heb ik allang geprobeerd. Ik heb niet geprobeerd hem ervoor te hangen, wel eens in me opgekomend maar ik heb eigenlijk altijd alleen een compressor, wah en mijn tube screamer ervoor gehad. Dit werkt erg goed. Ik heb ook al mijn Line6 modellers DTR-1 tuner en marshall JMP-1 verkocht. Als ik dit alles in een rek wil, wil ik mijn VHT topje erin met mijn G-Force en switching system. Misschien dat ik dan nog een Axess loop dingetje aan wil schaffen. Ik heb nu een Axess midi switcher voor mijn VHT wat erg goed werkt. BTW Weet iemand misschien wat de invoerrechten op die Axess dingen is. hoeveel procent de douane ervoor rekend?? Ik had die van mij via via via via bij mijn top gekregen.

Ik ga weer verder hier hobby-en en dan horen jullie wel weer eens hoe het er verder mee gaat.

Groetjes

signsofzodiac
28 juli 2003, 22:50
Invoerrechten zijn voor zover ik weet 19% btw en 3,5% douane-fee = 22,5%

morris
28 juli 2003, 23:20
Volgens mij is dat binnen de EG, vanuit de USA is het in totaal ongeveer 30%. Tenminste, dat kwam er bij mijn Axess switcher bovenop.... ;-(

Rectifier
28 juli 2003, 23:59
Nee, alles binnen de EU/EC(European Community) is vrij van belasting/douane.

En alles daarbuiten is idd. 19% btw, 3% tax. En als je't via een UPS doet of DHL dan kunnen ze ook nog handling rekening voor't inklaren.

morris
29 juli 2003, 19:05
was inderdaad UPS, kan zijn dat het daaraan ligt. Moet het nog eens nakijken....

wimmeltje
29 juli 2003, 19:38
Waarschijnlijk zullen al die spullen met UPS worden verzonden. Wat is de levertijd eigenlijk ervan? Een week of twee?

Rectifier
29 juli 2003, 20:20
Tax wordt normaal ook over de shipping gerekent.
Dus hoe wel meer marge aan dan 22,5% want dat gaat niet op.

19% alleen over het product, dan 3% over het totale afgerekende bedrag incl.shipping.

Als een winkel daar een beetje flexibel is zouden ze je een rekening mee kunnen doen met een lagere waarde erop. (under invoicen)
Dan betaal je hier minder tax en btw.....MAAR als ze je pakken ben je flink de lul en hanteert de douane een bedrag dat zij dan bepalen en dan kan je ook nog een boete krijgen. Dus maw. begin daar niet aan!!!

morris
30 juli 2003, 00:52
klopt inderdaad, de GRX4 was 220 $, maar UPS berekende 50$ voor de priority zending, vandaar dat ik 30% in mijn hoofd had. In totaal was het ongeveer 300$. Het was wel binnen 3 dagen bij mij.....
Hoe zit het trouwens met Engeland is dat BTW vrij? Lijkt me niet, gezien het feit dat ze niet tot de EMU behoren he?

Chiel
30 juli 2003, 09:44
Dat 'under invoicen' werkt juist uitstekend! Ik heb zelf een Stinger Radar detector gekocht in Canada en op de bon hebben ze hem omschreven als een auto alarm met een bijhorende lagere waarde. Hiermee werd $450,- ineens $50,- en dat scheelt enorm! Het enige nadeel wat je hiermee kunt hebben, is dat je een probleem hebt wanneer je shipping zoek raakt terwijl deze verzekerd is. Dan krijg je maar $50,- vergoed.

Rectifier
30 juli 2003, 10:25
Dat werkt ook wel prima, maar je moet geen product van 2000 USD een waarde laten geven van 150 USD. Dat gaat natuurlijk niet op. Als je dan gepakt word ben je de lul

Maar markeren of als een gift of als 2e hands kan natuurlijk ook. Maar dan moeten zij wel meewerken en in principe zijn zij dan ook strafbaar.

Groot Britannie is ook EU en alles binnen de EU is vrije handelsverkeer.
Dus vrij van invoerbelasting en tax. De shipping is helaas nog niet gratis.... :lol:

Ik kon....een hele mooie Tyler kopen in UK...maar Morris wou em weer niet overkopen. :wink:

wimmeltje
15 augustus 2003, 22:55
klopt inderdaad, de GRX4 was 220 $, maar UPS berekende 50$ voor de priority zending, vandaar dat ik 30% in mijn hoofd had. In totaal was het ongeveer 300$. Het was wel binnen 3 dagen bij mij.....
Hoe zit het trouwens met Engeland is dat BTW vrij? Lijkt me niet, gezien het feit dat ze niet tot de EMU behoren he?


Heej Morris,

Ik sta op het punt twee switchers te gaan bestellen bij Axess. Nu had ik nog twee vragen: 1: Kunnen er twee makkelijk tegelijk gebruikt worden en twee.

De 220$ die werd van de creditcard afgehaald neem ik aan. die 50$ moest je die dan aan de postbode betalen/UPS mannetje?? of zit er een factuurje bij die je moet betalen?

Ik hoor het wel van je.

Groetjes Wimmeltje

morris
16 augustus 2003, 01:34
hey Wim,

de goederen zijn door UPS ingeklaard, dus alles zit er meteen bij.
Da's het nadeel, Mario werkt alleen met UPS, en dan wordt alles meteen verrekend... Het is allemaal via mijn creditcard gegaan, maar als ik me niet vergis heb ik de invoerrechten aan de UPS besteller betaald, ik weet het niet meer zeker...

Twee GRX4 werken probleemloos samen! neemt op die manier wel wat plek in he? Is de RX1 niks voor je? Ben je gelijk klaar voor de rest van je leven.....

Rectifier
16 augustus 2003, 03:32
Met UPS krijg je normaal gesproken achteraf een rekening voor inklaring/douane/BTW/fees.

UPS rekent volgens mij een paar EUR voor extra handeling etc.

Als je niet thuis kunt zijn op de dag dat et ongeveer bezorgt gaat worden (wees niet bezorgd :lol: ) dan kan je'm ook naar je werk laten sturen.

Zo heb ik een hals uit de US via UPS naar m'n werk laten sturen.

M'n baas: "Wat mot dat hierrrrrrrrr, gaan we wapens importeren jongen?"

Hehehehe :lol:

Liquid_Metal
4 november 2011, 10:22
Even een oud topic bumpen, hopelijk kom ik niet met meer vragen dan dit.

Ik heb het toestel gisteren aangeschaft en al een paar uur zitten tweaken. Ik heb de manual al gelezen toen ik het toestel nog niet had maar dan is het toch minder begrijpelijk.

Ik wil de sweep van een wah besturen met een expression pedal. Het pedaal staat op CC8 en via Edit ga ik naar Patching, kies als Source CC8 en als Destination FX1Sweep. FX1 is Wah1 (NIET PedalWah).
Het werkt, maar de sweep verandert heel langzaam. Als ik het pedaal in 1 keer intrap zie ik de sweep langzaam oplopen.
Ik heb CC8 bekeken in de G2 en zie dat deze goed binnenkomt: hij reageert heel snel, dus dat is het probleem niet.
Wie helpt mij uit de brand? Ik las een oude post van Kokoleko waarin hij zei dat je het expressiepedaal moet linken aan het interne/externe volumepedaal maar ik heb echt géén idee hoe je dat doet. De methode hierboven leek mij ook te werken...




Nog een korte vraag waar ik t.z.t wel uit zou komen maar als iemand het weet is dat makkelijk: kan ik een kill dry aanzetten? Ik kan instellen dat het toestel alles mute als ik op Bypass druk, maar ik wil dat alles gemute wordt als er geen (postgain) effecten draaien (maar Bypass niet aanstaat). Kan dat? En hoe?

Liquid_Metal
4 november 2011, 19:21
Het probleem van langzaam veranderen blijkt algemeen te zijn; het komt ook voor bij andere effecten als ik een expressiepedaal gebruik. Bijvoorbeeld veranderen van de rate/snelheid van chorus. Ik beweeg het pedaal heel snel maar het effect verandert heel langzaam...

Why?

Liquid_Metal
13 januari 2012, 21:54
Heb de Lex nu een paar maanden in m'n bezit en de compleetheid bevalt me heel erg. De wah vind ik het prettigst, reverb gebruik ik helaas niet want dat klinkt zeer goed. De modulatie en pitch effecten vind ik niet zo dus die haal ik nog uit m'n G-Major 2.
De delay vind ik wel goed en die gebruik ik ook, maar ik vind 'm niet lekker schakelen. Als je van patch wisselt is 'ie in een keer dood dus er is geen spillover. De eerste vraag: hééft de delay van de G2 spillover? Zo ja, hoe zet ik dat aan?
Tweede vraag gaat over het inschakelen van delay binnen een patch. De delay trackt namelijk ook als 'ie niet aanstaat en speelt dus ook alle noten af die je speelde voordat je 'm aanzet. De on/off zit dus op de output van de delay terwijl ik 'm echt op de input wil hebben (geen noten opvangen bij aanzetten maar wel doorklinken als 'ie uit gaat). Is dit mogelijk?