PDA

View Full Version : Stonedesert



Stonedesert
10 januari 2016, 08:05
Hoi.
Mijn forumnaam zegt wel genoeg denk ik..
Ik heet Steve, kom uit oorspronkelijk uit Zuid Engeland en ben zowel gitarist als bassist, maar toch voornamelijk bassist.
Heb sinds 1978 in heel veel verschillende bandjes gespeeld, van bluesrock tot stoner en alles wat daar tussen zit, meestal als (zanger)-bassist maar soms ook als gitarist.
Tussen de bedrijven door doe ik ook wat productie/recording werk en heel soms coach ik om bandjes te helpen een evenwichtiger en gebalanceerder sound te leren maken.
Mijn grootste passie is het jammen met allerlei verschillende muzikanten in het Stoner en Desert genre.
Een dag een oefenruimte afhuren, opnamespul klaarzetten, biertje/spliff en rustig aan opbouwen naar een heavy jam.
Ik ga geen favoriete bandjes opnoemen, zoveel capaciteit heeft de server niet haha.
Maar mijn 'main influence' is toch wel BlackSabbath en dan met name de periode 70-73 die mij het meest beinvloed heeft.
Speelde meestal op Fender Precision basgitaren, maar ben sinds een jaar of wat overgestapt op een Yamaha RBX 375 DADGC gestemd.
De grote kolossale basversterkers uit het verleden, een Polytone 250W fliptop met 4x12+3x10 kast, een Tech 21 amp met 2 4x12 kasten en een Fender Bassman met zelfbouwkasten (4x12+1x15) heb ik de deur uit gedaan. Veel te veel gesjouw.
Een Hartke Bass Attack DI pedaal via p.a en monitors is meestal alles wat ik nodig heb.
Voor luide jams gebruik ik de evt daar aanwezige basversterker of mijn eigen Ashdown 300W 2x12 combo eventueel nog even extra via de p.a gelust/gemicd als het superdik moet.
Voor wat betreft gitaar speel ik een Fender Strat, Squier '86 Strat en een Harmony Les Paul, allemaal in combi met een Fender Hotrod 40W buizen amp met een Swamp Thang 12" speaker of voor de kleine garage sessies een Fender Sidekick 35W met 12" Celestion Greenback.
Effecten: a Tubescreamer of course what else?.. aangevuld met eventueel wat chorus en/of Rotary uit een ZOOM G2.
Motto: jammen,jammen en nog eens jammen.

Duhsjaak
10 januari 2016, 09:41
Hi
Wat leuk, welkom
Je alias brengt mij gelijk mijn opzettelijke verwarring in herinnering die ik in Engeland had met de verschillen tussen dessert en desert.

Als een NLer kijkt naar die woorden spreekt ie ze precies andersom uit dan volgens de Engelsen de bedoeling is.

Ik hoop dat je van tijd tot tijd iets in 'Sounds' wilt posten. Dan is beter te volgen waarmee je bezig bent. En er zijn genoeg liefhebbers van de wat zwaardere soorten muziek om je nog eens over je eigen zonden na te laten denken.

Alhoewel je veel al wel gehoord zult hebben als je al zo lang bezig bent.

Alors, welkom dus en veel plezier hier.
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
10 januari 2016, 09:54
Welkom en mooi dat het forum er weer wat kennis bij krijgt.