PDA

View Full Version : hallo



hdeweert
10 januari 2016, 00:05
Hallo ik ben Harm
Ik ben een echte amateur gitarist die 50 jaar geleden voor het laatst een elektrische gitaar bespeeld heeft. Ik heb toen mijn Fender inclusief versterker verkocht en in de opvolgende jaren alleen nog af en toe akoestisch wat nummers uit de oude doos gespeeld. Omdat de gitaren tegenwoordig in verhouding met toen haast niets meer kosten wil ik een goedkope elektrische gitaar te kopen. Er is echter zoveel te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en ik wil daarnaast voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Misschien zijn er hier mensen die mij advies kunnen geven?

Pter
10 januari 2016, 01:30
Welkom, er zijn hier genoeg gitaristen die je van een advies kunnen voorzien. Ook zijn er genoeg gitaren en versterkers te koop voor een leuke prijs maar welke muziekstijl geef je de voorkeur aan en wat wil je ervoor uitgeven?

Joost de Ruig
10 januari 2016, 08:55
Welkom en veel plezier hier!

In de budgetreeks is er genoeg te vinden wat echt al heel behoorlijke kwaliteit is. Zoals bv de Classic Vibe serie van Squier en de Tribute serie van G&L. Als je iets gerichter aangeeft wat je zoekt en binnen welk budget, komen er genoeg adviezen voorbij om weer een beetje thuis te geraken in de huidige markt.

arnoldtims
10 januari 2016, 08:58
Welkom hier. En mag ik het er even inwrijven, dat als je de Fender in die tijd niet had verkocht nu best veel waard zou zijn geweest.

Als je een topic aanmaakt met je vraag, geef dan wel even aan wat je zoekt en wat je budget is.
Wil je weer een Fender model of moet het nu iets met humbuckers zijn.
Single Coil gitaren zijn in het algemeen wat goedkoper.

Brad
10 januari 2016, 11:16
Ik zou niet de aller goedkoopste nemen Harm . Je kunt mazzel hebben maar je kunt ook een gitaar krijgen waar van alles aan mankeert , zoals het aanlopen op bepaalde posities

Behalve die merken die eerder genoemd zijn heeft Ibanez ook aardige instapmodellen maar wel goed uitproberen zou ik zeggen

MikeD
11 januari 2016, 08:46
Welkom Harm en zoals anderen ook al zeggen: koop liever meteen iets behoorlijks. En als je weer een Fender wil: koop dan maar n nieuwe gewoon in de winkel.. er zijn teveel nepperds op de tweede handsmarkt.....