PDA

View Full Version : pole pieces element



sparrow
8 januari 2016, 11:05
Hallo,
Ik las op een forum dat de gleuf in de schroefjes van de polen diagonaal moeten staan t.o.v. de snaar.

[citaat]
Zet eerst de buitenste polepieces (hoge en lage E) op 1/8" of 3mm van de onderkant van je snaren dmv de 2 schroeven die de hoogte van de pu bepalen. en draai de polepiece zodat de slots diagonaal tov de snaar staat.

Kan iemand mij uitleggen of en waarom dat zo is?

B.v.d.
Eric

Tabula Rasa
8 januari 2016, 12:09
Is niet te onderbouwen. "Internetwaarheden". Het is niet alsof dat het magnetisch veld veranderd of dat je snaren er anders in klem komen te zitten ofzo. Niets van aantrekken.

sparrow
8 januari 2016, 13:09
Thnx voor je reaktie Tabula,
Totdat ik een zinnig antwoord heb waarom het wel zou moeten, trek ik me er gewoon niets van aan.
Ik hoorde ook geen verschil en dat is waar het om gaat.
Grtz
Eric

JeffreyR
18 januari 2016, 11:24
Het wordt inderdaad regelmatig genoemd. Is ook een kwestie van elkaar napraten denk ik. De meeste mensen doen het in ieder geval omdat het er netter uit ziet. Niet vanwege het grote verschil in tone.

Tabula Rasa
18 januari 2016, 11:30
Inderdaad, net zoals in een folder alle tuners netjes met de zijkanten van de knoppen naar voren staan. De juiste hoogte voor de gewenste volumeverdeling, daar gaat het om.

Hotpepper01
18 januari 2016, 13:29
De hoogteverschillen in de schroefjes doen er toe voor het volumeverschil tussen de snaren. Ik heb een Gibson SG (Les Paul) uit 1963 die nogal gevoelig is op dat gebied. En het ene of het andere merk/type snaren doet mij regelmatig aan de polepieces draaien totdat ik de balans weer goed vind. En hoe de richting van de gleufjes dan is, doet er niet toe

1963 Gibson SG
http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00398_zpsgfrrr9ll.jpg

1980 Gibson Les Paul Black Beauty
http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00397_zpsypxto6by.jpg

sparrow
25 januari 2016, 10:12
Ik hoor eerlijk gezegd geen verschil.