PDA

View Full Version : fender 65 deluxe reverb info



deefke666
7 januari 2016, 14:02
Zijn er hier mensen die me wat info zouden kunnen meegeven vanuit eigen ondervinding over de 65 deluxe reverb ri van fender?

Ik speel momenteel over een hotrod deluxe en heb de kans om een 65 deluxe reverb te kopen maar ik moet er een heel eind voor rijden dus daarom wilde ik graag wat info van tevoren horen.

-Mijn hotrod kan werkelijk met zo goed als alle pedalen overweg en ik vroeg me af of dat ook geld voor de deluxe reverb. Ik heb het laatste jaar een berg pedalen gekocht en een mooi veelzijdig bordje samengesteld en het zou niet de moeite zijn om die allemaal te gaan switchen voor anderen.

-En hoe zit het met de headroom van de deluxe? Blijft hij lang clean voor hij opbreekt of treed er nogal vlug vervorming op?

-Qua volume denk ik wel dat hij voldoet, ik heb mijn hotrod ook nooit hoger dan 4 staan, en ik heb opgevangen dat de deluxe best hard kan voor een 22 watter.

Ik speel voornamelijk blues, country, rock en een beetje hardrock uit de 60's en 70's met kleine uitstapjes naar de 80's. Daarom dat het makkelijk zou zijn dat hij goed pedaaltjes slikt.

Ik weet dat testen de boodschap is, maar wegens de afstand zou het makkelijk zijn om al wat info mee te hebben.

Alvast dank

arjanb01
7 januari 2016, 14:59
Heb hem gehad. Ze zijn wel bright dus bright cap verwijderen is wel handig en laat de amp minder schel klinken.
Qua pedalen matcht hij prima, zeker met een fulltone ocd, supersetje.
Eigenlijk een mini fender twin en erg handzaam.
Waarom doe je je hr de luxe weg eigenlijk? Zijn vergelijkbare amps.

deefke666
7 januari 2016, 16:31
Heb hem gehad. Ze zijn wel bright dus bright cap verwijderen is wel handig en laat de amp minder schel klinken.
Qua pedalen matcht hij prima, zeker met een fulltone ocd, supersetje.
Eigenlijk een mini fender twin en erg handzaam.
Waarom doe je je hr de luxe weg eigenlijk? Zijn vergelijkbare amps.

Ik zou de hotrod niet weg doen hoor, t zou eerder voor erbij zijn.
Lijken deze twee zo er op elkaar dan?
Ik had gedacht dat die deluxe reverb wat meer vintage zou klinken.
Wat meer fender belletjes zeg maar.

Ik kan er eentje voor een betrekkelijk goeie prijs kopen , daarom dus.
Als tweede amp.

arjanb01
7 januari 2016, 16:43
Oke. Die deluxe reverb kan je vergelijken qua sound met een twin. Alleen minder zwaar en een minder breed geluid. Vond het een mooie amp, maar voor thuis te hard dus verkocht. Matcht goed met pedalen. Voor 800 eu gekocht en ook weer verkocht dus behouden goed waarde.

Pepe
7 januari 2016, 17:05
Een Deluxe is met zijn 6v6 toch wel een ander beestje dan de 6l6 Fenders en zelfs een Princeton klinkt anders dan een Deluxe. De 6v6 zijn wat warmer en more bluesy growl, de 6l6'en zijn feller en strakker maar naarmate het ouder wordt gaat het allemaal wat anders klinken.
De nieuwe reissues ken ik niet goed, wel eens op gespeeld in een winkel. De Princeton vond ik prima, die Deluxe vrij stug.

FruscianteFan
7 januari 2016, 17:05
Is het een goede prijs?

Het zijn volgens mij mooie amps, maar als je tevreden bent met je huidige amp zie ik de meerwaarde er niet zo van in. Zijn ook niet heel zeldzaam...

deefke666
7 januari 2016, 17:18
Het is best een mooie prijs ja en nog bijna de volledige garantie.
Maar als er niet zo een wereld van verschil is met mijn huidige hotrod is het wellicht niet de moeite.
Ik dacht dat zo een deluxe reverb, die toch nieuw best wat meer kost dan een hotrod, ook wel een beter, meer authentieker geluid zou hebben.

FruscianteFan
7 januari 2016, 17:26
Zou kunnen.

Laat je niet door mij leiden. Ik heb beide amps weleens bespeeld in de winkel, maar geen van beide bezit.

Pepe
7 januari 2016, 17:27
Een hotrod is meer een allemans vriend, daar prik je zo op in en gaan. Een Deluxe (of AC30) zijn best wel lastige amps als je gitaren niet goed matchen. Maar als het past, dan past het ook fenomenaal.

deefke666
7 januari 2016, 20:21
Testen lag sowieso in de planning hoor, t was juist een kwestie om zoveel mogelijk info te winnen van tevoren.
Dus met testen ga ik gewoon mijn twee main gitaren en mijn bord meenemen,
en dan zien we wel

in ieder geval bedank voor de info

miyaru
7 januari 2016, 21:57
Een vriend van me heeft de Fender Blackface 65 Reverb Deluxe RI, en ik heb de versterker met een hoop pedalen gehoord incluis mijn board. Ik vind het een onwijs goede versterker. Alle pedalen die we hem gevoerd hebben, een stuk of 20, slikte die allemaal zonder enig probleem. Ook qua gitaren slikken vond ik de versterker meer dan OK. Zowel met Tele, Strat als Les Paul deed ie het onwijs goed. Ook semi acoustics als een ES serie van Gibson was te gek.

Gewoon proberen dus, want wat wij leuk of cool vinden kan jij wel niets vinden.......

Als drive pedalen hebben we drie Mesa pedalen, Okko Diablo Gain +, Boss BD, Way Huge Fat Sandwich distortion en een Reverend Drivetrain MK1 getest. Voor de rest TC phaser, chorus, delay - EHX phaser, flanger, chorus, delay en reverb, vox delay enz......

Ik vind het fijne versterkers, en als ik weer op het podium zou gaan zou ik het als vaste versterker nemen. Speel nu meestal bas in bandjes, en thuis gitaar over een '73 Fender Silverface Champ.

http://www.miyaru.nl/pt.jpg

Sorry voor de foto op de kop, maar dit was een selectie van de pedalen die we geprobeerd hebben...... Klik op de gele balk voor vol formaat en rechtop!

Robin.