PDA

View Full Version : Egnater geeft weer problemen, wat te doen?



Mukkez
7 januari 2016, 12:56
Hallo allen,

Begin vorig jaar heb een Egnater Rebel 30 combo aangeschaft bij een dealer van Egnater. De versterker is mij destijds verkocht als een B-stock, ogenschijnlijk zonder problemen. De versterker is mij zonder garantie verkocht. Na verloop van tijd begon te versterker problemen te vertonen. Dit werd zo erg dat ik de versterker heb laten repareren. Er zijn 5 buizen vervangen en gebiast (2x EL84, 2x6V6GT, 1x12AX7). Er zijn tevens buisvoeten en potmeters schoongemaakt. Kosten 150 euro. Helaas vertoond de versterker nog steeds problemen en het wordt enkel erger. Ik heb een filmpje gemaakt van de problemen.
https://www.dropbox.com/s/utfo4vbrovegqm3/Egnater%20rebel%2030%20issues.MOV?dl=0

Wat zou het probleem kunnen zijn en is het te fixen?
Ik vraag het hier, omdat ik wil afwegen of het weer een flinke reparatie waard is, of dat ik wellicht beter kan gaan kijken naar een nieuwe versterker. Ondanks dat ik het een fijne versterker vindt, ben ik het vertrouwen wel een beetje kwijt.

Erik de Perik
7 januari 2016, 19:09
Ik zou naar een goede versterker reparateur gaan. Eentje die dus niet de buizen gaat vervangen, want daar ligt het zelden aan.

Pepe
7 januari 2016, 19:23
Na een jaar al nieuwe buizen en slechte contacten met buisvoeten en potmeters?
Dat lijkt me een enigszins excessief. Maar soit, je weet het niet.
In principe is elk probleem te verhelpen, het hangt een beetje af de kosten die er aan hangen. En of de juiste diagnose gesteld wordt hangt weer af van de tech, daar zit nogal verschil in.

Rick trodat
7 januari 2016, 22:59
Ga naar cluseau. Vakman

nico verduin
7 januari 2016, 23:28
Lekkere monteur..... Je gaat toch niet betalen als er niet gerepareerd is?

Agent_Smith
8 januari 2016, 09:44
Ik speel al jaren probleemloos op Egnaters (Renegade) en heb de Rebel30 altijd erg interessant gevonden. Jammer dat je er zoveel problemen mee hebt.
Ben wel nieuwsgierig eigenlijk wat dit soort geluiden veroorzaakt. Lekkende koppelcaps ofzo? (roep maar wat; lijkt wat DC op de potmeter te staan?)

Mukkez
8 januari 2016, 11:34
Zoals ik aangaf weet ik ook niet wat er aan mankeert, vandaar dat ik het filmpje er bij heb gedaan. Zo hebben jullie een indicatie waar ik over praat en wellicht weet iemand de vinger op de zere plek te leggen. Ondanks dat een reparatie duur kan uitpakken, is dat alsnog goedkoper dan een nieuwe amp halen. Deze raak ik zo ook niet kwijt om inkomsten te genereren.

@Agent_Smith, goed om te horen dat je probleemloos op jouw Egnater speelt. Ik heb echter wel gelezen dat Egnaters niet heel betrouwbaar zijn. Maar goed, men post eerder negatieve reacties dan neutrale. Ik speel tevens al jaren probleemloos over mijn Koch Studiotone.

obiwanjacobi
8 januari 2016, 12:08
klinkt als voedingsprobleem (wild guess)...

Agent_Smith
8 januari 2016, 12:35
Ik heb echter wel gelezen dat Egnaters niet heel betrouwbaar zijn. Maar goed, men post eerder negatieve reacties dan neutrale.

Ja dat had ik vooraf aan de aankoop ook gelezen, maar toch gegokt. Het betreft namelijk (zover ik lees) in veruit de meeste gevallen de Tweakers (trafo's sneuvelen), maar over de nieuwere (Rebels en Renegades etc) lees ik weinig narigheid gelukkig.

Heynis
8 januari 2016, 14:34
Lekke koppelcondensator of een DC gekoppelde gainstage waarvan de buis het begeven heeft, waarschijnlijk.

Je kunt het probleem alvast deels isoleren door een voor een de preamp buizen te verwijderen tot het geluid weg is.

Dutch66
9 januari 2016, 11:07
Waarom niet gewoon terug naar de 'reparateur'; 'hij vertoonde nog steeds problemen'....???
Ik begrijp niet dat je dat accepteert, zelfs al deed de amp het aanvankelijk weer ok, als
na een paar weken het weer foute boel was, ging ik terug met dat ding!

Mukkez
9 januari 2016, 14:49
Het blijft natuurlijk gissen wat de oorzaak is van het probleem. Heeft iemand suggesties voor een goede amp reparateur? Ik zat zelf te denken aan dr. Tube in Drouwenerveen. Dit is nog te doen vanuit Noord-West Friesland.

Gearjunkie
9 januari 2016, 16:42
Opsturen/langsbrengen bij Amps Unlimited in den Haag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
9 januari 2016, 17:35
Het blijft natuurlijk gissen wat de oorzaak is van het probleem. Heeft iemand suggesties voor een goede amp reparateur? Ik zat zelf te denken aan dr. Tube in Drouwenerveen. Dit is nog te doen vanuit Noord-West Friesland.

Is Ernst Fliek niet dichter in de buurt voor jou? Die zit in Schagen.

http://www.ernstamps.com/profile.htm

Mukkez
15 januari 2016, 10:50
Hallo allen, ik heb besloten de versterker te koop te zetten. Simpelweg omdat ik het (goede) gevoel/vertrouwen kwijt ben in de versterker/het merk. Bedankt voor jullie input.

http://link.marktplaats.nl/m1011333605

Erik de Perik
15 januari 2016, 12:48
Hallo allen, ik heb besloten de versterker te koop te zetten. Simpelweg omdat ik het (goede) gevoel/vertrouwen kwijt ben in de versterker/het merk. Bedankt voor jullie input.

http://link.marktplaats.nl/m1011333605

Het is geen vrouw hè..... ;)

Maar netjes dat je de kwaal vermeldt, zouden meer mensen moeten doen, top!

Trouwens, "vertoont" schrijf je zo, zouden ook meer mensen moeten doen ;)

Mukkez
15 januari 2016, 18:43
Het is geen vrouw hè..... ;)

Maar netjes dat je de kwaal vermeldt, zouden meer mensen moeten doen, top!

Trouwens, "vertoont" schrijf je zo, zouden ook meer mensen moeten doen ;)

:mad: Thanks, ik heb 'm aangepast. Die fout in de openingspost is nóg erger en kan ik zelfs niet meer aanpassen!

Mukkez
16 januari 2016, 18:28
De versterker is verkocht.