PDA

View Full Version : Blackstar ht1



allard85
4 januari 2016, 23:17
Binnenkort ben ik van plan een buizenversterker te investeren. Omdat ik vooralsnog enkel thuis speel hoeft het geen grote versterker te zijn. De Blackstar ht1 lijkt mij wel wat. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand nog andere suggesties? Budget max €300

Joost de Ruig
4 januari 2016, 23:18
Er is al best veel geschreven over buizenampjes tussen 1-10 watt.

Brad
4 januari 2016, 23:33
De Laney Cub 10 is ook een optie , heb er zelf geen ervaring mee

http://www.thomann.de/nl/laney_cub10.htm

Als het niet volledig buizen hoeft te zijn is de Orange micro terror een optie . Buizen voorversterker en transistor eindversterker van 20 watt . Dit is alleen een top maar er is een bijbehorende box met acht inch speaker te koop voor rond de 80 euro

Ik heb de orange alleen geprobeerd op een grotere 1 x 12 inch kast en vond hem daarop geweldig klinken . Wel altijd zelf uit proberen als het kan

http://www.thomann.de/nl/orange_micro_terror.htm?ref=search_rslt_orange+mic ro_278348_1

http://www.thomann.de/nl/orange_ppc_108.htm?ref=search_rslt_orange+cabinet_ 278350_0

Erik de Perik
5 januari 2016, 00:28
Wellicht een idiote suggestie in deze moderne tijden, maar zou je er niet een paar uit kunnen proberen?

LRS
5 januari 2016, 08:41
Heb ooit een HT-5 gehad met twee 10" cabs. Voor zowel thuis als kleine optredens helemaal top! Weggedaan om een ander gitaar gerelateerd project te financieren, maar ik mis die mini-stack nog wel eens. Met een HT-1 kan je band repetities en optredens wel vergeten overigens. Als je eindtrap oversturing zoekt lijkt een HT-1 voor thuis de juiste keuze. Als je de oversturing ook prima bereikt met de voortrap, biedt een HT-5 wellicht wat meer flexibiliteit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
5 januari 2016, 12:21
Hield je de Ht 5 ook clean tijdens je optredens ? Of speelde je eigenlijk alleen maar met vervorming

Joost de Ruig
5 januari 2016, 12:24
Hield je de Ht 5 ook clean tijdens je optredens ? Of speelde je eigenlijk alleen maar met vervorming

Zonder doorversterkt te zijn lijkt mij dat onwaarschijnlijk. Ik hield mijn 15w Blues Junior al niet clean op dat volume, laat staan dat een 5 watter dat blijft.

Brad
5 januari 2016, 13:07
:seriousf:

Willi@m
5 januari 2016, 13:57
Fender Superchamp? Genoeg te vinden op marktplaats en je kunt er alle kanten mee op.

big dooley
5 januari 2016, 14:23
das precies genoeg budget voor de beste thuisversterker die er te koop is:
de yamaha THR10 :)

WillemdaGuide
5 januari 2016, 14:35
das precies genoeg budget voor de beste thuisversterker die er te koop is:
de yamaha THR10 :)

eensch!!!!

arcane
5 januari 2016, 17:40
eensch!!!!

Ook eensch!

Kakihara
5 januari 2016, 20:24
Ik heb de Blackstar HT1: geinig ding, niet meer dan dat. Mist wat punch, het clean is nogal flauw, karakterloos, daartegenover is het drivekanaal wel leuk. Ik zou hem in ieder geval niet meer opnieuw kopen, maar wel eerder gaan voor iets als een THR of iets in die aard: gemakkelijk te verbinden met de pc/laptop, wat opnemen en meespelen met tracks eenvoudiger maakt en dat is toch leuker en je kan er gerichter mee oefenen.

LRS
10 januari 2016, 11:16
Hield je de Ht 5 ook clean tijdens je optredens ? Of speelde je eigenlijk alleen maar met vervorming


Die HT5 maakte nog verbazingwekkend veel geluid met die twee cabs. Met Fender single coils zat er dan wel een minuscuul randje aan, met P90 of humbuckers echt niet clean meer. Met een wat minder bescheiden drummer gewoon doorlussen naar de PA voor het zaalgeluid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

allard85
17 januari 2016, 21:13
Dank voor jullie reacties. Inmiddels heb ik een blackstar ht5 op de kop getikt. Gaaf geluid, wat een versterker. Ben er erg tevreden mee. Met deze versterker kan ik voorlopig wel even mee vooruit.

Joost de Ruig
17 januari 2016, 21:16
Veel plezier ermee!

Erik de Perik
17 januari 2016, 21:19
Lekkere versterkers ja.

Brad
17 januari 2016, 23:30
Die Ht 5 lijkt mij ook wel wat , de Ht 20 ken ik wel en klinkt naar mijn mening geweldig , ik ga die HT 5 ook maar eens uitproberen

LRS
30 januari 2016, 21:22
Een leuk alternatief voor de HT5 is een Vox AC4. Single ended buizen eenvoud met regelbare gain en eindtrap volume, 12" speaker. Hang em wel eens voor de gein aan m'n 2x 12" cab, je weet niet wat je hoort!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

munkie
31 januari 2016, 16:44
Congrats met de HT5, ik heb een HT5 topje op een Marshall 2x12. Rocken in de huiskamer, perfect. Het cleane kanaal kan beter.