PDA

View Full Version : Rock and Roll medley



Rooker
4 januari 2016, 15:46
Hallo,,

Met onze band spelen we binnenkort weer eens op een bruiloft. Dit is niet echt ons normale ding. Maar het is wel erg leuk om af en toe te doen. Zeker omdat we niet het doorsnee repertoire hebben. Alleen als de bruid en bruidegom de eerste dans doen is het wel leuk om een kwartiertje de bekendste rock and roll knallers te doen. We kunnen daar dan altijd nog onze eigen draai aan geven. Enkel... Ik heb de ballen verstand van die muziek. Zou iemand mij voor een kwartiertje titels kunnen geven die ik dan op ultimate guitar op zoek. Of.... nog beter..... Heeft iemand al de akkoorden en bass tabs van een kant en klare medley die hij/zij met mij wil delen?

Alvast erg bedankt!

Joost de Ruig
4 januari 2016, 15:49
Johhny B Goode van Chuck Berry. Standaard 12-bar in Bes, maar A kan ook prima.

Suspicious Minds van Elvis in G (eigenlijk van Mark James :) )

Get Back van The Beatles in A

It's so easy van Linda Ronstadt in A

Kim Wilson
4 januari 2016, 16:04
Pak de Anniversary Waltz van Status Quo, dan ben je in één keer klaar. Dat is een kant-en-klare R&R-medley met een aantal grote kneiters.

En verder moet je denken aan Elvis (Blue suede shoes), Jerry Lee Lewis, Chuck Berry (Roll over Beethoven is een leuke), Rock & roll Highschool van the Ramones, dat werk. En via de suggesties op Youtube kom je nog wel bij meer R&R-nummers uit.

deefke666
4 januari 2016, 16:15
-Buddy Holly
-Bill Haley
-Chuck Berry

Pepe
4 januari 2016, 16:29
Bij rock'n roll klassiekers denk ik aan alles wat voor de sixties is geschreven. Blue suede shoes staat op 1 natuurlijk. En verder op die lijst staan Peggy Sue, Great balls of fire, Summertime blues, Tutti Frutti, Johnny Bgoode, Ring of fire, Rumble, Be bop a lula enz enz.

Als je jezelf het gemakkelijk wil maken kan je elk nummer van dit album plukken and you're safe to go.


https://www.youtube.com/watch?v=181n3t_Ecz4

TeleK
4 januari 2016, 17:20
bill haley rock around the clock
bill haley see you later aligator
buddy holly oh boy
buddy holly peggy sue
buddy holly that'll be the day
chuck berry johnny b goode
chuck berry roll over beethoven
chuck berry schooldays
chuck berry sweet little sixteen
eddy cochran summertime blues
eddy cochran twenty flight rock
elvis presley blue suede shoes
elvis presley heartbreak hotel
elvis presley hounddog
elvis presley jailhouse rock
elvis presley one night
jerry lee lewis great balls of fire
jerry lee lewis high school confidential
jerry lee lewis whole lotta shaking goin on
little richard long tall sally
little richard lucille
little richard tutti frutti

dit is zo'n beetje de hardcore lijst van Rock en Roll evergreens die iedereen wel (her)kent. Als je van elke artiest er neemt kom je wel aan je kwartier (een Rock and roll song duurt 2 minuten. Klaar.) Als je er een medley van maakt, eindig dan bv. met Whole lotta shakin going on (Shake it baby shake...) of Long Tall Sally (We're gonna have some fun tonight...), daarvan kan je het einde eindeloos door blijven spelen als de sfeer er even lekker in zit...;).
Ik heb wel een lijst met 50+ nummers, but for now this will do the trick.

Luca P
4 januari 2016, 17:29
Als je jezelf het gemakkelijk wil maken kan je elk nummer van dit album plukken and you're safe to go.


https://www.youtube.com/watch?v=181n3t_Ecz4

Eindelijk iemand met verstand van muziek!
:cheerup:
Wat altijd werkt:
All my loving - Beatles
Buona sera - Louis Prima (of Hazes zodra je het intro speelt heb je sowieso oma's en tantes op de vloer)

Rooker
4 januari 2016, 18:41
Haha.. Zo... Thanx allemaal voor de reacties.. !!! Genoeg voor een paar uur denk ik.. Ik ga even wat luisteren en puzzelen.. Alvast bedankt.

Kim Wilson
4 januari 2016, 20:55
Sun Records, natuurlijk!

purplejohn
4 januari 2016, 21:51
Met mijn ene band doen we altijd als toegift een r&r medley. Slaat altijd in. Als je me PM't wil ik je wel mijn versie sturen.
Crappy opname van impressie: https://www.youtube.com/watch?v=86_1LFv-2Fw

Rooker
6 januari 2016, 11:11
Nogmaals erg bedankt allemaal voor de lijstjes!!

Nu wil ik zelf een medley gaan maken. Heeft er iemand nog tips wat mooi zou zijn? Alles in A spelen of per liedje wisselen? Zo ja wat zou dan een mooi verloop zijn?

Luca P
14 januari 2016, 13:52
Deze klassieker van Nederlandse bodem is een goed voorbeeld.
https://www.youtube.com/watch?v=6TLB-2_uhdo
Vanaf 0:23 hoor je een medley en het gaat waat toonsoort betreft alle kanten op.
Klinkt ook minder saai dan alles in 1 toonsoort.

hdhv
14 januari 2016, 23:38
Nog niet genoemd: de medley van Uriah Heep op de live elpee van1973.