PDA

View Full Version : Plus Deluxe eigenaren?



Feter
4 januari 2016, 14:04
Ik ga deze week mijn Gibby studio inruilen voor een Fender strat Plus Deluxe USA uit '97.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze gitaar?
Wat ik er over vind is dat de Lace pickups die er in zouden zitten erg goed zijn en dat het één van de beter Fenders zijn.

Het gaat om exact deze gitaar:

https://www.youtube.com/watch?v=fXF0riXcrnM

Erik de Perik
4 januari 2016, 14:05
Ik zou er eens op spelen.

Feter
4 januari 2016, 14:07
Dat sowieso maar ik moet er een pokke eind voor rijden vandaar dat ik het eerst eens vraag of er ervaringen mee zijn ;)

Erik de Perik
4 januari 2016, 14:27
Ik denk dat je in vrijwel ieder opzicht een totaal andere gitaar kiest. Dus qua hals, dynamiek sound, feel van de hals, bediening knoppen, etc.

arjanb01
4 januari 2016, 14:51
Wel de meest veelzijdige strat die je kunt kiezen.
Of het de beste is, tsja, dat is smaak. Heb ze weleens in de handen gehad en ik vind persoonlijk die modern C hals zeer comfortabel.

Da Vinci
4 januari 2016, 14:52
Ik hoor juist dat die Lace Sensors redelijk vlak klinken (evenals de noiseless pickups) en dat met name de Texas Specials en Fat 50's goed bekend staan.

Maargoed, ik ben me sinds een tijdje aan het oriënteren op een strat en ik vind het ook lastig om door de bomen het bos te zien :-)

Tupelo
4 januari 2016, 14:56
Ik heb een normale strat plus gehad, wel met de sensors dus, alleen ander type.
Uitgesloten van ruis die lace sensors, heel erg steriel, heel erg Floyd jaren '80, '90.
Persoonlijk vond ik de pups niets.
Gitaar zelf daarentegen, technisch heel erg goed.
Geen gitaar gehad die zo stemvast was als mijn strat plus.
Rollerbridge, te gek, Schaller Locking tuners, te gek, hals profiel, te gek.
Die van mij had een maple hals, en de lak daarvan op de toets kwam wel erg gemakkelijk en snel los.
Vond ik soms irritant.
Tremelo deed me niet veel, er zit zo een ding op:
http://www.strat-talk.com/data/attachments/20/20361-083e035f6c44b0a93d91f28199fe769f.jpg
Ik zou er gewoon twee extra stevige veren in douwen.
Alles bij elkaar.
Prima gitaar, maar heel erg saai en steriel.

Feter
4 januari 2016, 15:03
Qua sound tsja, als ik dat filmpje zo hoor denk ik wauw.
Moet hem inderdaad even in m'n handen hebben.
Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!

Tupelo
4 januari 2016, 15:07
In afwerking echt uitstekende gitaren hoor.
2e hands doet een gewone Strat Plus het niet zo denderend, 6 a 700 euro is een redelijke prijs (i.i.g. voor een niet deluxe)
Denk dat dat aan het steriel zijn ligt.
Geluidje is erg gedateerd (ik heb ergens nog wel opnames met die gitaar).
Men vraagt er regelmatig meer voor, maar dat is gewoon niet realistisch.
Then again, ze waren niet goedkoop; kweenie meer wat die van mij gekost heeft, maar tegen de tijd dat 'ie was zoals ik wou, herinner ik mezelf wel, was ik meer dan 2400 gulden verder (slagplaatje, tweemaal andere pups).

jutter
4 januari 2016, 15:09
Nou, ik kan je verzekeren dat die Lace Sensors, en vooral de Gold, helemaal niet vlak of steriel klinken. Ik vind het de beste strat ooit gemaakt! Eerder Custom Shop kwaliteit!

Tupelo
4 januari 2016, 15:11
Tja, persoonlijk, ik speel best vuig, vanzelf, maar op een strat plus was 't moeilijk vuig spelen...
Ik herinner mezelf niet dat er zoveel verschil zat tussen de pups in die deluxe, die heb ik ook geprobeerd namelijk.
Then again, ik moet bekennen dat ik de James Burton telecaster (ook met LS) dan wel weer erg prettig vond.
Kweenie welk type ze daarin hebben zitten eigenlijk...
Wat Custom Shop kwaliteit betreft, tja, 't is net mijn Koreaanse Blade, inderdaad. :D

jutter
4 januari 2016, 15:13
In afwerking echt uitstekende gitaren hoor.
2e hands doet een gewone Strat Plus het niet zo denderend, 6 a 700 euro is een redelijke prijs (i.i.g. voor een niet deluxe)
Denk dat dat aan het steriel zijn ligt.
Geluidje is erg gedateerd (ik heb ergens nog wel opnames met die gitaar).
Men vraagt er regelmatig meer voor, maar dat is gewoon niet realistisch.
Then again, ze waren niet goedkoop; kweenie meer wat die van mij gekost heeft, maar tegen de tijd dat 'ie was zoals ik wou, herinner ik mezelf wel, was ik meer dan 2400 gulden verder (slagplaatje, tweemaal andere pups).

Woow,600-700 voor een Plus? Waar? Dat gaat je echt niet lukken. Denk eerder aan 1000/1100euro.

Tupelo
4 januari 2016, 15:15
Niet vaak, maar toch met enige regelmaat op MP hoor.
Heb het nu niet over de deluxe, maar gewone Plus (vaak zonder rollerbridge overigens) van eind '80 begin '90 ?
700 euro, max.
Mensen vragen weleens 1100 ofzo, maar dan staat 'ie er een half jaar later nog.
Heb 'm zelf in de verkoop gehad, was niet gemakkelijk, niet gemakkelijk...

jutter
4 januari 2016, 15:17
Niet vaak, maar toch met enige regelmaat op MP hoor.
Heb het nu niet over de deluxe, maar gewone Plus (vaak zonder rollerbridge overigens) van eind '80 begin '90 ?
700 euro, max.

Ik heb het ook over de Plus. Wel met rollernut en Lace Sensors Gold Locking Tuners, TBX tone control,etc. Voor 700 heb je een gewone Standard stratje maar echt geen Plus.

Tupelo
4 januari 2016, 15:19
Tja, er staat er nu eentje op Gitaarmarkt voor 900, met een verstandige pickup upgrade voor 900; tegen de tijd dat je die tegemoet komt betaal je ook geen 900, of hij moet de sensors erbij doen. :D

Feter
4 januari 2016, 15:19
Ik wacht even roepen met wat ie me gekost heeft tot ik hem binnen heb.
Maar ik had al het idee dat de meningen erg uiteenlopen over deze plank.
Wat ik qua sound op youtube heb gehoord ben ik er juist erg te spreken over.
Heb ook nog een mexicaan (roadworn) gehad en vind dit al veeeeeeeul beter klinken.

Waar ik voor ga is die exact uit dat filmpje. Dus met rollernut, lokcing tuners etc. en maple hals.

jutter
4 januari 2016, 15:20
Tja, er staat er nu eentje op Gitaarmarkt voor 900, met een verstandige pickup upgrade voor 900; tegen de tijd dat je die tegemoet komt betaal je ook geen 900, of hij moet de sensors erbij doen. :D

Dus al 900,00 voor een niet originele???

Tupelo
4 januari 2016, 15:21
Dus al 900,00 voor een niet originele???
Fijn, reken jezelf rijk, dat mag; doen !! :)

jutter
4 januari 2016, 15:21
Ik wacht even roepen met wat ie me gekost heeft tot ik hem binnen heb.
Maar ik had al het idee dat de meningen erg uiteenlopen over deze plank.
Wat ik qua sound op youtube heb gehoord ben ik er juist erg te spreken over.
Heb ook nog een mexicaan (roadworn) gehad en vind dit al veeeeeeeul beter klinken.

Waar ik voor ga is die exact uit dat filmpje. Dus met rollernut, lokcing tuners etc. en maple hals.

Ik zie je morgen Peter!

Feter
4 januari 2016, 15:24
Komt Jutter uit Friesland? :D

jutter
4 januari 2016, 15:25
Komt Jutter uit Friesland? :D

Jup! :seriousf:

Feter
4 januari 2016, 15:27
Haha klasse!
Dan zie ik je morgen!
Dat neemt weer wat eventuele twijfel weg nu ik weet dat het een mede GNetter is :D

PS: Vandaar dat je die pickups zo op zit te hemelen. Ouwe snoeper

Joost de Ruig
4 januari 2016, 15:30
He, volgens mij weet ik om welke gitaar dat gaat. Geen verkeerd plankie voor Feter. Dus op naar Balk :)

Feter
4 januari 2016, 15:31
Hij blijft in de "familie" dus

jutter
4 januari 2016, 15:33
Je hoeft niet te twijfelen Peter. Het is gewoon een strat met ballen! Als je hem inprikt weet je precies wat ik bedoel!

arjanb01
4 januari 2016, 15:36
Goeie deal inderdaad👍

Feter
4 januari 2016, 15:36
Ik had altijd een strat maar verkocht die om een les paul te kopen. Maar het bleef knagen, hoewel die Gibson heerlijk speelt mis ik de strat sound. Toch meer mijn ding.

jutter
4 januari 2016, 15:36
Haha klasse!
Dan zie ik je morgen!
Dat neemt weer wat eventuele twijfel weg nu ik weet dat het een mede GNetter is :D

PS: Vandaar dat je die pickups zo op zit te hemelen. Ouwe snoeper

Wacht maar af tot je hem hoort!

arjanb01
4 januari 2016, 15:39
Waarom ruil jij hem dan met een lp studio, Lex? Een lp brand wel 2x harder😂 Dus 2x meer ballen.

jutter
4 januari 2016, 15:46
Waarom ruil jij hem dan met een lp studio, Lex? Een lp brand wel 2x harder�� Dus 2x meer ballen.

Ik heb al ballen genoeg Arjan! Maar een Studio is niets anders dan een uitgeklede LP!

Feter
4 januari 2016, 15:54
Sound is dik zat van die Studio. Alleen geen binding, ebben toets en de carve is wat softer. Verder echt een top gitaar!
En het is niet die nare van 2015 met dat rare gekrabbel op de kop...

arjanb01
4 januari 2016, 15:54
Weet ik niet. De studio's die ik in de handen heb gehad en dat waren de gouden jaren 90 studio's, waren totaal anders klinkend dan de standard die ik daarna kocht en zeker anders dan m'n tokai ls150. De studio had zeker dat drukkende laag, maar veel minder boventonen en hoog mid. Klonk in m'n oren erg donker qua sound.

Feter
4 januari 2016, 16:11
Ik speel zelf 70% van de tijd in de neck positie.
Dat donkere vind ik juist erg vet klinken, zeker met crunch ipv gain.

jutter
4 januari 2016, 16:32
Ik speel zelf 70% van de tijd in de neck positie.
Dat donkere vind ik juist erg vet klinken, zeker met crunch ipv gain.

We zien wel. En anders: Lang Leve Marktplaats!

Tupelo
4 januari 2016, 16:34
Ah, een ruildeal, ideaal. :D
Die van mij destijds ook geruild voor een Gibson The Paul.

Feter
4 januari 2016, 16:40
We zien wel. En anders: Lang Leve Marktplaats!

Correctie... We horen wel

ar250artist
4 januari 2016, 18:17
Ik heb er een. Gekocht zoals hij nu is en verre van origineel. Eerlijk gezegd maakt me dat niet uit, het is gewoon een hele fijne strat. Kwalitatief goed gebouwd, als je er iets aan verandert is dat een kwestie van smaak. Ik heb geen Lance sensors maar Kinman hx pups. Voldoen prima op zich, maar zou wel eens een meer klassiek strat geluid willen. Geen idee of dat met deze gitaren zou lukken. De lsr roller nut werkt perfect en ook de tbx tonecontrole vind ik een echte plus. Ik houd van het halfprofiel en de vlakke toets, dat moet je echt zelf proberen. De locking tuners werken ook perfect. De mijne is uit 89 overigens. Ik heb er dus eigenlijk niets over te klagen. Succes!!

dorrus
6 januari 2016, 16:51
Ik heb er vier gehad, een standard plus met gold lace sensors en drie deluxe uitvoeringen met de originele red silver blue pickups. Ik speel al jaren op een Plus Deluxe welke ik van mij leven niet weg zal doen, en een standard Plus met gold lace sensors.
Voorheen had ik erg veel gitaren waaronder custom shop les Pauls enz. Voor mij horen ze bij de beste gitaren welke Fender ooit gemaakt heeft, maar de Deluxe strats klinken veel vetter en dikker als een "normale "strat.
Houdt je dus van het oorspronkelijke sprankelende wat dunnere Fender geluid dan kun je beter voor de uitvoering met gold Lace sensors gaan in het geval van een Plus.
Maar kom je van humbuckers en kun je maar niet wennen aan de single coil sound van bijv. een standard strat en mis je de "ballen"van een Les Paul, dan raad ik je echt aan zo'n deluxe plus te proberen, niet hetzelfde geluid als een Gibson hoor, maar wel net zo vet
Ik was enkele jaren terug van plan een custom shop fender te kopen en heb toen een driehoeks vergelijk gedaan met een echte oude 63 strat ( van een kollega ), een nieuwe customshop strat en een standard strat plus. Ik ben naar huis gegaan met mijn eigen Plus omdat die gitaar vele malen dichter bij de originele vintage Fender kwam ,dan de Custom shop die er eigenlijk voor door moest gaan.

Da Vinci
6 januari 2016, 17:04
Ik heb het hele filmpje net gekeken en vind het een hele mooie sound. Nou heb ik vaker demo's van die dude gezien en die klinken altijd berengoed. Dacht eerst dat dat kwam doordat hij altijd goede gitaren heeft en goed kan spelen maar denk na het zien van dit filmpje dat het komt door de manier waarop hij zijn microfoon voor de versterker plaatst (ca. 1:40 min).

arjanb01
6 januari 2016, 18:28
Die dude is gregor hilden, kan goed spelen en speelt over een vintage vibrolux uit 1964. Als je meerdere strat filmpjes van hem ziet klinkt hij over elke strat hetzelfde. Of het nu een plus of een squier is. Niet echt representatief vind ik.

dorrus
6 januari 2016, 18:40
Mee eens, hij demonstreerd de gitaren voor de verkoop, het is gewoon zijn handel,
.
Ik blijf bij mijn mening dat een strat plus een topgitaar is maar ben het eens met de opmerking dat elke gitaar welke hij demonstreerd geweldig klinkt, toch knap van hem.
Ik zou sowieso willen dat ik die vibrolux op mijn kamertje had staan.

arjanb01
6 januari 2016, 18:43
Inderdaad, zo'n amp zou ik wel als thuis amp willen hebben.
Het hilarische is dat hij de mic voor de amp ondersteunt met een knuffelbeer 😂 Dat vind ik nou wel humor. Verder is z'n sound overal best gelijk, het klinkt standaard en cliché, maar je moet toch zelf spelen en horen over de amp waar jij zelf ook over speelt. Dat geeft het beste beeld voor jezelf.

Tupelo
6 januari 2016, 18:48
Ik ben wel benieuwd hoe de ruil afgelopen is ?
Twee HNGD's ?
Foto's dan !! :crazyhappy:

arjanb01
6 januari 2016, 19:25
Of is de deal toch niet doorgegaan?

Dutch66
7 januari 2016, 08:39
Code rood, wellicht?

Feter
7 januari 2016, 09:37
Hahaha geen code rood!
Ook niet van de weg afgegleden.

Ik ben tevreden met de strat! Erg lekker geluid en weer precies waar ik naar op zoek was.
Halsje is weer even wennen (mensuur en dikte) maar de sound is top, vind ze erg divers klinken die Gold Lace Sensors.
Ik hoop dat Jutter ook tevreden is met Gibby.

PS: Er staat een nette Vibrolux op MP voor minder dan 1000

Joost de Ruig
7 januari 2016, 12:27
Een heuse GitaarNet ruil dus. Beide veel plezier ermee!

Dutch66
7 januari 2016, 14:23
PS: Er staat een nette Vibrolux op MP voor minder dan 1000

Die matched wel erg lekker met je nieuwe plank, ik wil je verder natuurlijk niet beinvloeden...... ;)

Feter
7 januari 2016, 16:11
Potdomme zeg ik probeer juist niet te veel geld uit te geven dit jaar, hou nou gewoon even je mond :D

Tupelo
19 maart 2016, 16:46
Niet vaak, maar toch met enige regelmaat op MP hoor.
Heb het nu niet over de deluxe, maar gewone Plus (vaak zonder rollerbridge overigens) van eind '80 begin '90 ?
700 euro, max.
Mensen vragen weleens 1100 ofzo, maar dan staat 'ie er een half jaar later nog.
Heb 'm zelf in de verkoop gehad, was niet gemakkelijk, niet gemakkelijk...

Ik heb het ook over de Plus. Wel met rollernut en Lace Sensors Gold Locking Tuners, TBX tone control,etc. Voor 700 heb je een gewone Standard stratje maar echt geen Plus.
Nou ff kijken, laatste bod a 655 euro is 08 maart, misschien als je 700 biedt (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1026249752-strat-plus-usa-1989.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr) mag je 'm meenemen. :sssh:

Tupelo
19 maart 2016, 16:51
En dan krijg je er nog alle parafernalia en een HSC bij ook. :soinnocent:

jutter
19 maart 2016, 17:22
Nou ff kijken, laatste bod a 655 euro is 08 maart, misschien als je 700 biedt (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1026249752-strat-plus-usa-1989.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr) mag je 'm meenemen. :sssh:

Gewoon kopen Tuupje! Koopje van de week!

Tupelo
19 maart 2016, 17:40
Van vorige week bedoel je ? :ok:
Maar uhh... neu... al eerder geprobeerd, raak ik nooit meer kwijt, op een ruildeal uitgelopen. ;)

arjanb01
19 maart 2016, 17:58
Gewoon kopen Tuupje! Koopje van de week!

En dat terwijl een clapton strat met vrijwel dezelfde specs gewoon 1100 euro vraagprijs hebben, waanzin. Dan is 700 heel scherp!

Tupelo
19 maart 2016, 18:32
Tja, ik blijf erbij dat ze met regelmaat voor die prijs voorbijkomen, overigens vraagt de dude 900, maar dat is nog altijd 200 pleuri minder dan 1100; 700 realistisch, 800 moet je tevreden zijn, mijns inziens.
1100 ? dan moet je snel een commerciele baan zoeken, want je ziet hoe het storm loopt. :D

jutter
19 maart 2016, 18:40
Tja, ik blijf erbij dat ze met regelmaat voor die prijs voorbijkomen, overigens vraagt de dude 900, maar dat is nog altijd 200 pleuri minder dan 1100; 700 realistisch, 800 moet je tevreden zijn, mijns inziens.
1100 ? dan moet je snel een commerciele baan zoeken, want je ziet hoe het storm loopt. :D

Wat een boer niet kent, vreet ie niet

Tupelo
19 maart 2016, 18:42
Tja, wat dingen in de boeken doen, doet mij nooit zoveel, meer wat men ervoor vraagt, en wat het lijkt op te brengen. Voldoende leegstaande kantoorpanden die miljoenen waard staan te wezen, en één voor één gesloopt worden. Je kan je poot stijf blijven houden natuurlijk; als je geluk hebt, heb je een beetje mazzel en tref je een idioot die niet op een paar centen kijkt.

Zo ben ik zelf, ik betaal steevast teveel bij tweedehands deals, kan je nagaan. :D

Hendriks
19 maart 2016, 18:44
Voor een Deluxe is €750 een goede prijs , tenminste zie je ze regelmatig voor dat bedrag , ik heb er zelf ooit 1 voor 700 gekocht.

jutter
19 maart 2016, 18:45
Tja, wat dingen in de boeken doen, doet mij nooit zoveel, meer wat men ervoor vraagt, en wat het lijkt op te brengen. Voldoende leegstaande kantoorpanden die miljoenen waard staan te wezen, en één voor één gesloopt worden. Je kan je poot stijf blijven houden natuurlijk; als je geluk hebt, heb je een beetje mazzel en tref je een idioot die niet op een paar centen kijkt.

Zo ben ik zelf, ik betaal steevast teveel bij tweedehands deals, kan je nagaan. :D

Wat men er voor vraagt, interesseert mij juist geen ene drol. Ik betaal daarom ook steeds te weinig:seriousf:

Tupelo
19 maart 2016, 18:48
Voor een Deluxe is €750 een goede prijs , tenminste zie je ze regelmatig voor dat bedrag , ik heb er zelf ooit 1 voor 700 gekocht.Dat bedoel ik. :)

jutter
19 maart 2016, 18:52
Voor een Deluxe is €750 een goede prijs , tenminste zie je ze regelmatig voor dat bedrag , ik heb er zelf ooit 1 voor 700 gekocht.

Very long time ago!:soinnocent:

Hendriks
19 maart 2016, 19:37
Vorig jaar?

arjanb01
19 maart 2016, 20:09
De hoogte van de prijs op de tweedehands markt is ook afhankelijk van hoe snel de verkoper de gitaar kwijt wil. En je kunt met 700 mazzel hebben gehad vorig jaar, toch?

Tupelo
19 maart 2016, 20:47
Nou, dat is sowieso wel een beetje het ding ja.
Voor mezelf geldt dat wanneer ik een gitaar verkoop, dat ik mijn zinnen ergens anders op heb gezet, en een idee heb wat het ding me minimaal moet opleveren.
Wat het waard is zal toch wel binnen tien dagen blijken, echt veel langer wachten heeft wat mij betreft geen zin.
Ik had een Visual Sound Jeckyll & Hyde te koop staan; nieuw destijds 139 euro; MP maximale bod 30 euro, zelfs na weken.
Dan blijf ik mezelf niet wijs maken dat ik 75 euro voor het ding ga krijgen, zeker niet wanneer ik er niet één voor meer dan 50 zie verdwijnen.
Andere keuze is to stick to it natuurlijk.
Ik ken een hobby handelaar, gozer met behoorlijk wat centen in de familie en ruimte voor opslag.
Zijn hobby is net als op televisie, van die partijen opkopen, en langs rommelmarkten en tweedehands zaakjes gaan.
Regelmatig kwam ik hem tegen met dingen die in mijn beleving way overpriced ingeschat werden door hem.
Kastje van een tientje, zou minimaal honderd euro waard zijn, lamp van negen euro, negentig, etc.
Hij schat zijn eigen voorraad op tachtigduizend euro ofzo.
Maar het staat vooral opgeslagen te staan, en dat is het dus waard naar zijn natte vinger.
Ding is; ja zo nu en dan komt er inderdaad iemand langs die precies dat kastje of die stomme lamp wil, en dat kan gerust een jaar of meer duren, maar als hij dan zijn honderd euro vangt, dan maakt hij één dik winst, twee heeft hij gelijk.
Tegelijkertijd heeft hij dat schijtkastje zelf bij opbod voor een tientje gekocht, dus direct op de markt zal 't niet snel veel meer waard zijn, het valt en staat bij de zeldzame gelegenheid dat iemand precies opzoek is naar een product, en er zijn portemonnee voor wil trekken.
Kwestie van resources en opslagruimte in zijn geval, en in tijd om erin te investeren, en lust om die hobby te bedrijven.
Niets mis mee overigens.
Dat bedoel ik wanneer ik zeg dat ik steevast teveel betaal.
Kijk wanneer ik mijn zinnen ergens op gezet heb, en ik wil het echt hebben, dan kan het me ook niet zoveel schelen wanneer ik daar meer voor moet dokken, ook al lijkt het me wat teveel.
Uiteindelijk zijn het maar centen, en gelukkig ben ik geen groot materialist, anders zou ik een probleem hebben. :D

Tupelo
19 maart 2016, 20:49
Maar 1100 voor een Strat plus is bezopen; 700 is goed. ;)

jutter
19 maart 2016, 21:17
Vorig jaar?

Zeg ik, Very long time ago! :seriousf:

Da Vinci
20 maart 2016, 09:29
Ik zie gebruikte USA standards voorbij komen waar 1100 voor gevraags wordt. Serieus.... en omdat het dan vaak ook bieden vanaf een absurd bedrag is stuur ik wel eens een berichtje met een mi. reëel bod maar dat wordt meestal wat anders geïnterpreteerd ; -)

Joost de Ruig
20 maart 2016, 09:59
Ik zie gebruikte USA standards voorbij komen waar 1100 voor gevraags wordt. Serieus.... en omdat het dan vaak ook bieden vanaf een absurd bedrag is stuur ik wel eens een berichtje met een mi. reëel bod maar dat wordt meestal wat anders geïnterpreteerd ; -)

Dat doe ik een enkele keer ook wel eens, maar de reactie bestaat óf uit stilzwijgen, óf uit een mail waarin de vraagprijs te vuur en te zwaard wordt verdedigd. Daar ga ik dus geen discussie over aan. Wel volg ik soms nog de betreffende advertentie, maar zie zelden een bod op de te hoge vanaf-prijs.

hefke
20 maart 2016, 10:39
Ik heb ook de indruk dat momenteel de vraagprijzen voor 2e hands strats overtrokken is.
Krijg ook de indruk dat ze 2e hands soms prijzen vragen voor een highway one of special vragen die eigenlijk meer voor een standaard bedoeld zijn.
Soms denk ik wel eens dat ik voor die paar honderd euro meer maar beter een nieuwe kan kopen. Dan hoef ik bij de verkoper de hals niet los te halen en weet ik zeker dat het een echte is.

arjanb01
20 maart 2016, 10:55
Tegenwoordig zijn de tweedehands prijzen tegenwoordig bijna nieuwprijzen.
Gewoon nieuw kopen, gaan de tweedehands prijzen vanzelf omlaag. Zo simpel is het.

LRS
20 maart 2016, 11:37
De meesten staan er wel redelijk in hoor plus minus 2/3 van de nieuwprijs (give or take) komen de meeste deals met beider instemming tot stand, is tenminste mijn ervaring. Gasten met de intentie het vel over de neus te trekken, daar wil ik niet eens zaken mee doen, dan geef ik het nog liever weg aan een neefje of zoontjes van kennissen waarvan ik weet dat ze op beperkt (studenten) budget zitten. Maak je echt nog eens iemand blij mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jutter
20 maart 2016, 11:41
Nieuw kost een USA Standard al 1600,00 euro. Dan is een Plus 2ehands toch al gauw rond de 1000,- Een Plus was toen aardig wat duurder dan een Standard. Met dat in het achterhoofd is 750,-/900,- echt spotgoedkoop en niet een normale prijs. En nu ben ik het gezeik zat van die wijsneuzen hier! Basta!

arjanb01
20 maart 2016, 11:43
Maar jij betaalt toch altijd te weinig, Lex? Sjacheraar dat je er rondloopt 😉

jutter
20 maart 2016, 11:45
Maar jij betaalt toch altijd te weinig, Lex? Sjacheraar dat je er rondloopt ��

Ja, ik betaal altijd te weinig! (was dat maar waar) :seriousf:

Joost de Ruig
20 maart 2016, 11:56
Nieuw kost een USA Standard al 1600,00 euro. Dan is een Plus 2ehands toch al gauw rond de 1000,- Een Plus was toen aardig wat duurder dan een Standard. Met dat in het achterhoofd is 750,-/900,- echt spotgoedkoop en niet een normale prijs. En nu ben ik het gezeik zat van die wijsneuzen hier! Basta!


Jut, chill ff dude, het is zondag, de vogeltjes fluiten en de lente is begonnen :hippie:

ar250artist
20 maart 2016, 11:57
Ik heb de mijne (verre van origineel en met beschadiging) vorig jaar ook te koop gehad en kreeg er echt niet meer voor dan 650,-. Achteraf blij dat ze er nog is overigens. Als 700,- een normale prijs voor een plus is, wat doet een USA std dan nog? Die prijzen zijn toch ook niet echt gezakt. Wat zijn die die USA std tegenwoordig nieuw aan de prijs, enkele jaren terug kosten die toch ongeveer 1200,-.

hefke
20 maart 2016, 11:59
De meesten staan er wel redelijk in hoor plus minus 2/3 van de nieuwprijs (give or take).....

Welke nieuwprijs? Die van nu of van de toenmalige nieuwprijs? Ik zie er toch veel die verwijzen naar de huidige nieuwprijs van een standaard terwijl het (soms) geen standaard is die ze verkopen (maar een special, highway one etc. en die zijn nieuwe toch flink goedkoper dan een standaard).


Wat zijn die die USA std tegenwoordig nieuw aan de prijs, enkele jaren terug kosten die toch ongeveer 1200,-.

Nu ongeveer 1550 euro

jutter
20 maart 2016, 11:59
Jut, chill ff dude, het is zondag, de vogeltjes fluiten en de lente is begonnen :hippie:

Ja, en???????

Joost de Ruig
20 maart 2016, 12:01
Ja, en???????

Dus geeen enkele reden op je op te winden :D

:noob: :grouphug: :lp:

jutter
20 maart 2016, 12:02
Welke nieuwprijs? Die van nu of van de toenmalige nieuwprijs? Ik zie er toch veel die verwijzen naar de huidige nieuwprijs van een standaard terwijl het (soms) geen standaard is die ze verkopen (maar een special, highway one etc. en die zijn nieuwe toch flink goedkoper dan een standaard).

Ja, hèhè, zo ken ik er nog wel paar; een squier is goedkoper dan een fender en een HB is goedkoper dan een squier en een..... ach laat ook maar.

jutter
20 maart 2016, 12:03
Dus geeen enkele reden op je op te winden :D

:noob: :grouphug: :lp:

Nou, dat maak ik wel uit!

jutter
20 maart 2016, 12:04
En nu ga ik lekker spelen met mun tellie! Doei!

Joost de Ruig
20 maart 2016, 12:08
En nu ga ik lekker spelen met mun tellie! Doei!


Veel plezier met je mooie nieuwe Tellie!


https://sp.yimg.com/xj/th?id=OIP.Mf61abd2621e18c9f1a959d00d14711f1o0&pid=15.1&P=0&w=252&h=169

hefke
20 maart 2016, 12:09
Ja, hèhè, zo ken ik er nog wel paar; een squier is goedkoper dan een fender en een HB is goedkoper dan een squier en een..... ach laat ook maar.

Ja inderdaad laat ook maar:cheerup:

arjanb01
20 maart 2016, 12:23
En nu ga ik lekker spelen met mun tellie! Doei!

Ik speel liever met wat anders. Teles gebruik ik als bijzettafeltje om m'n whiskey op te parkeren.... 🙈

D3nnis
20 maart 2016, 12:53
Nieuw kost een USA Standard al 1600,00 euro.

En tegenover de huidige lichting gibson les pauls zijn alle strats cheapass :D

arjanb01
20 maart 2016, 13:03
Op welke gibsons doel je? De 2015 versie met dat plak kunststof achterop de headstock? Of de 2016 versie die eigenlijk niets nieuws biedt? Prima gitaren die lichting alleen beetje duur. De grap is nu ook al dat de tweedehandsprijzen van standard les Pauls al rond de 2500 eu ligt. Dan kijk je dus naar de huidige nieuwprijs, en niet naar de nieuwprijs waarvoor zeg een 2008 of 2009 les Paul verkocht werd, want die zit echt 1000 eu onder de 2016 nieuwprijs, waar ik helemaal niks van begrijp. Zal iig inflatie correctie zijn😂

D3nnis
20 maart 2016, 13:07
Rond de €2700,- voor een 2016 lp standard. Best geld!

De huidige tweedehands vraagprijzen snap ik ook niet veel van :)

dorrus
20 maart 2016, 16:07
Een stratplus deluxe voor 1100€ is stevig aan de prijs maar bezopen ? , 3000€ geven voor een fender. Customshop die niks beter is , zou eerder bezopen zijn vind ik, maar ieder zijn mening.
Een plus deluxe voor 850 a 900€ is denk ik reeel.
Naar mijn mening waren de Plus strats het beste wat ooit door Fender verkocht is, ik heb onlangs nog een strat plus vergeleken met enkele custom shops en daar deden ze echt niet voor onder.

Pter
20 maart 2016, 16:30
Op welke gibsons doel je? De 2015 versie met dat plak kunststof achterop de headstock? Of de 2016 versie die eigenlijk niets nieuws biedt? Prima gitaren die lichting alleen beetje duur. De grap is nu ook al dat de tweedehandsprijzen van standard les Pauls al rond de 2500 eu ligt. Dan kijk je dus naar de huidige nieuwprijs, en niet naar de nieuwprijs waarvoor zeg een 2008 of 2009 les Paul verkocht werd, want die zit echt 1000 eu onder de 2016 nieuwprijs, waar ik helemaal niks van begrijp. Zal iig inflatie correctie zijn
Als je op vintage Veenendaal hebt rondgelopen dan vallen die 2900+ euro best wel mee voor een nieuwe:soinnocent:. Maar ik dacht dat die prijsverhoging meer te maken had met de dollar/euro koersverhouding.

arjanb01
20 maart 2016, 16:53
Al sla je me dood, maar dit is wel een ruige prijsverhoging. Geen Amerikaanse merken meer kopen dan.

Pter
20 maart 2016, 19:21
Voor 2015 was er een prijsverhoging van 29% http://www.gitaarnet.nl/archive/index.php/t-166485.htm
(http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156990-niet-veel-zin-meer-GIBSON-opnieuw-duurder)In 2012: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156990-niet-veel-zin-meer-GIBSON-opnieuw-duurder

En in 2008 wat ik zo snel kan terugvinden:
http://forum.gibson.com/index.php?/topic/37441-gibson-price-increase/

arjanb01
20 maart 2016, 19:26
Prijsverhogingen van 30 % in 1 jaar, en daarvoor 30% over de laatste 3 jaar... Dat moeten wij op de zaak bij onze klanten niet flikken. We verhoogden in 2015 de prijs eenmalig met 2 % en vooral de Nederlandse klanten stonden op de achterste benen 🙈
Maar goed wij zijn geen Gibson.

Joost de Ruig
20 maart 2016, 19:37
Prijsverhogingen? Als gevolg van koerswisselingen snap ik dat, maar verder??? Is de rente, de salarissen, de inflatie, de olieprijs etc verhoogd? Niet echt, dus zeker binnen de EU/Eurozone lijken mij prijsstijgingen van boven de 5% onzin.

Pter
20 maart 2016, 19:53
Verloop over meerdere jaren.
Olieprijs is gestegen: http://www.olieprijs.eu/geschiedenis.html
Inflatie per jaar: http://nl.inflation.eu/inflatiecijfers/nederland/historische-inflatie/cpi-inflatie-nederland.aspx
Loonkosten zijn gestegen: http://www.salarisnet.nl/Belasting/Algemeen/2012/6/Loonkosten-in-10-jaar-met-33-gestegen-SALNET005837W/
Rente is wel gedaald: http://www.actuelerentestanden.nl/historische-rente-grafieken.asp

Joost de Ruig
20 maart 2016, 20:06
Olieprijs is gestegen: http://www.olieprijs.eu/geschiedenis.html
Inflatie per jaar: http://nl.inflation.eu/inflatiecijfers/nederland/historische-inflatie/cpi-inflatie-nederland.aspx
Loonkosten zijn gestegen: http://www.salarisnet.nl/Belasting/Algemeen/2012/6/Loonkosten-in-10-jaar-met-33-gestegen-SALNET005837W/
Rente is wel gedaald: http://www.actuelerentestanden.nl/historische-rente-grafieken.asp

Olieprijs gestegen in 2015? Als ik Shell en de pompprijs moet geloven is deze nogal gedaald
Inflatie staat in grafiek rond de 1%
De site inzake salariskosten gaat over 10 jaar en zou gemiddeld 3,3 % per jaar zijn. Ik denk dat de gemiddelde Nl-er dat er niet bij heeft gekregen in 2015
Rente is gedaald

Al met al denk ik dat met de door mij genoemde 5% stijging nog aan de ruime kant zit.

arjanb01
20 maart 2016, 20:12
Wij verhoogden in 2015 voor het eerst in 5 jaar de prijzen met 2% van onze kunststof profielen, nou nou, dat kon echt niet want de olie prijs was gedaald. Zo simpel wordt er gedacht. Want een product als het onze bestaat niet alleen uit olie en vormt maar een klein deel van de kostprijs.
Ach ja.... Verhoog je je prijzen niet ga je failliet zo is het...

Pter
20 maart 2016, 20:13
Olieprijs gestegen in 2015? Als ik Shell en de pompprijs moet geloven is deze nogal gedaald
Inflatie staat in grafiek rond de 1%
De site inzake salariskosten gaat over 10 jaar en zou gemiddeld 3,3 % per jaar zijn. Ik denk dat de gemiddelde Nl-er dat er niet bij heeft gekregen in 2015
Rente is gedaald

Al met al denk ik dat met de door mij genoemde 5% stijging nog aan de ruime kant zit.


Jij hebt het alleen over 2015, de verwijzingen zijn over een periode van meerdere jaren.