PDA

View Full Version : Gitaar kopen in USA die niet naar NL verstuurd mag worden?



Jay75
3 januari 2016, 21:43
Ik wil een Gretsch kopen die enkel via Guitarcenter en Musiciansfriend te koop is. Het is een limited run, ik vermoed speciaal voor deze ketens. Ik heb al contact gehad met beide zaken maar ze verzenden dit model niet naar NL. Iemand een idee hoe ik deze gitaar toch kan kopen?
Hetzelfde probleem doet zich ook voor op Ebay, daar staat deze wel te koop maar ook, geen verzending buiten USA. Ik ken niemand in de USA die 'm door zou kunnen sturen naar me.

Het gaat om een Gretsch G5448 Firebird limited edition.

Tips, ik hoor ze graag! Zelf ophalen is geen optie ;)

Pepe
3 januari 2016, 22:12
Nee, ik zou Ebay in de gaten houden, ervaring leert dat er wel eens wat schaduwverkoop plaatst vind.

Noid
3 januari 2016, 22:27
Er zijn ook wel partijen die in dit geval als tussenpersoon optreden zodat je via hen vanuit de USA naar NL kan verzenden. Jij koopt iets en laat dat op hun adres bezorgen. Zij versturen het vervolgens naar jou in NL. Zij vragen daar een fee voor. Google maar even (op verzenden van USA naar NL), dan vind je genoeg. Bijv hier:

http://usa2you.nl/HoeWerktHet.htm

of

http://www.bonvu.nl/

Pter
3 januari 2016, 22:28
Al via Amazon of Music123 geprobeerd?

Joost de Ruig
3 januari 2016, 22:29
Heb je, al dan niet via een shop, al contact gelegd met Fender NL en hen gevraagd of ze toch geen kans zien tot een levering?

mountainman
3 januari 2016, 22:30
Op Amazon zijn het de al genoemde verkopers. Music123 vond ik ook maar helaas...


All items on Music123.com ship to the United States of America. In addition, this item ships to the following countries/ territories:

American Samoa
Guam
Marshall Islands
Northern Mariana Islands
Palau
Puerto Rico
United States
US Virgin Islands

mountainman
3 januari 2016, 22:32
Hoe is je Russisch?

http://www.skifmusic.ru/product/284407-gretsch-g5448-limited-edition-electromatic-pro-jet-electric-guitar-firebird-red

Jay75
3 januari 2016, 23:42
Heb je, al dan niet via een shop, al contact gelegd met Fender NL en hen gevraagd of ze toch geen kans zien tot een levering?

Goede tip, heb het gedaan inderdaad. Ik wacht nog op antwoord, ivm de feestdagen waren ze gesloten.

Maar die doorstuur links zijn erg toffe opties, wellicht wordt het dat. Als ik het zo goed zie is dat niet eens zo duur, 9 dollar extra doorstuur kosten bij BONVU.nl

richwoodplayer
4 januari 2016, 00:52
Is wel een mooie Gitaar! Malcolm Young geinspireerd?

WesleyD
4 januari 2016, 10:08
Goede tip, heb het gedaan inderdaad. Ik wacht nog op antwoord, ivm de feestdagen waren ze gesloten.


Ben benieuwd wat ze zeggen. Er gaan doorgaans heel wat leuke FSR en limited run modelletjes aan ons voorbij.

loose-fur
4 januari 2016, 11:14
Bij deze op Amazon kun je als verzendadres alvast de optie België of Nederland selecteren:

http://www.amazon.com/Gretsch-Guitars-Electromatic-Electric-Firebird/dp/B016NUIU3E


Tee.

Jay75
4 januari 2016, 13:57
Bij deze op Amazon kun je als verzendadres alvast de optie België of Nederland selecteren:

http://www.amazon.com/Gretsch-Guitars-Electromatic-Electric-Firebird/dp/B016NUIU3E


Tee.

In Stock.
This item does not ship to Netherlands. Please check other sellers who may ship internationally.

Helaas, maar ik heb 'm gisteren besteld en laat 'm nu re-shippen. Ben benieuwd. De re-shipper controleert desgewenst of alles in orde is met de zending.

Ik laat weten hoe het gegaan is!

Groeten Jeroen

Bijl
6 januari 2016, 00:40
Ik importeer alles uit de USA via

www.myus.com

Tot nu toe 2 gitaren, 6 paar pickups, en dozen vol muziekboeken, kleding en speelgoed voor de kids. Nooit gezeik mee gehad in de drie jaar dat ik het gebruik en top klantenservice.

Jay75
7 januari 2016, 11:44
De gitaar is inmiddels via Bonvu.com via Fedex (je kan kiezen tussen 5 verschillende forwarders) onderweg naar NL :)

Joost de Ruig
7 januari 2016, 12:30
Top man, veel plezier ermee!

Hotpepper01
7 januari 2016, 18:54
Ik ben benieuwd naar het HNGD topic tzt. Nu gaat eerst het aftellen beginnen....

jetlennon
7 januari 2016, 23:11
Mooi ding! Ben je van de sg's af?

Jay75
8 januari 2016, 00:16
Nee nooit haha! Dat is en blijft mijn favoriete model. Maar helaas is onze bassiste een tijd uit de running door gezondheidsklachten en de rest van ons kunnen gewoon niet NIET spelen dus nu gaan we voor de lol lekker Ac/dc spelen als pauzeverdrijf tot ze herstelt is en ik ga de heeeeerlijke Malcolm partijen doen en daar moet je een Gretsch firebird voor hebben ;)

richwoodplayer
8 januari 2016, 06:53
Top dat het gelukt is!
Gitaar ziet er zo op de afbeelding erg mooi uit!

En die AC/DC partijen van Malcolm blijven geniaal :cooler:

JVGM-music
8 januari 2016, 09:52
Misschien dat één van de medewerkers van die winkel je gitaar prive wil kopen en daarna aan jou doorverkoopt en opstuurt? Is die winkel van zijn verplichtingen af en jij hebt je gitaar.

Tupelo
8 januari 2016, 10:01
De gitaar is inmiddels via Bonvu.com via Fedex (je kan kiezen tussen 5 verschillende forwarders) onderweg naar NL :)Bonvu.com kijk aan, dat is handig, mocht ik op een maandag impulsief een oude SFIV willen plukken op Ebay. :ok:

Dirk_Hendrik
8 januari 2016, 20:00
Erg benieuwd naar de verdere ervaringen. Dit soort "marktbeschermingen" en anderssoortige leuke exclusiviteiten zijn echt een mega-pita als je niet in het begunstigd gebied woont.

Het registered adress van Paypal was ook al zoiets. Verkopers verzonden niet naar ongeregostreerde adressen maar buiten de VS was het onmogelijk dat registreren te doen. Geen idee of dat nu nog zo is.

Pepe
8 januari 2016, 20:22
Maar waarom dat protectionisme? Wat zit daar achter?
Ik ken dat wel natuurlijk maar alleen voor import.

Dirk_Hendrik
9 januari 2016, 08:41
Maar waarom dat protectionisme? Wat zit daar achter?


Eens, daar zat ik gisteren ook over na te denken. Soortgelijk dat items soms dito in prijs willen verschillen per werelddeel terwijl ze niet in dat werelddeel worden gemaakt. Waarom moet iets in de VS veel goedkoper zijn dan in de EU tewijl het in beide gevallen uit Sina komt?

Bijl
10 januari 2016, 21:39
Het registered adress van Paypal was ook al zoiets. Verkopers verzonden niet naar ongeregostreerde adressen maar buiten de VS was het onmogelijk dat registreren te doen. Geen idee of dat nu nog zo is.

Ja, dat gebeurt nog steeds. MyUS.com heeft en personal shopper service om dit te omzeilen indien nodig. Gelukkig zijn er in de Verenigde Staten ook nog winkels als Gear Orphanage, Crazy Dave en The Axe Palace die niet moeilijk doen over export.

Jay75
17 januari 2016, 20:32
UPDATE:

Het is helemaal goed gegaan. Ik heb zelf de gitaar gekocht bij Musiciansfriend en het BONVU adres opgegeven dat duidelijk op de site staat tav mij.
Bij Bonvu maak je een account aan waarin je een incoming shipment aan kunt maken en bij ontvangst van de zending krijg je een e-mail dat het pakket ontvangen is. Ze gaan het pakket dan herpakken zodat het kleiner wordt, dus goedkoper. Dan kun je kiezen uit welke forwarder je wilt gebruiken (met prijs/levertijd) en ik koos de goedkoopste Fedex optie, de goedkoopste koerier. USPS was goedkoper maar duurt te lang bij de douane en heb meer vertrouwen in een echt koeriersbedrijf. Gitaar had ik maandag gekocht, woensdag was ie binnen bij Bonvu, donderdag verzonden en moest uiterlijk woensdag geleverd worden. Maar was op maandag al binnen!
Vette gitaar trouwens ;) Ik zal binnenkort wat foto's maken.

Pter
17 januari 2016, 21:18
HNGD Top dat het hele proces zo gemakkelijk is gegaan.

Joost de Ruig
17 januari 2016, 21:24
Goed om te lezen dat deze opties er tegenwoordig zijn. Veel plezier met je nieuwe Gretsch!

Jay75
18 januari 2016, 11:54
Ja bedankt! :)

Topicje komt binnenkort!

Het ging inderdaad heel makkelijk. Ik heb ook nog wat vragen via e-mail gesteld waar ik steeds heel netjes en duidelijk antwoord op kreeg. Achteraf stond alles ook gewoon heel duidelijk op de website, maar vond het wel prettig om iig een contact te leggen om te kijken hoe dat ging. Top allemaal, alsof ik er reclame voor maak ;)

humbucker
18 januari 2016, 13:31
Hoe zit dat dan met BTW en inklaringskosten etc.?
Die betaal je dan aan FedEx?

Proficiat met je Gretsch btw. Als ze zo goed klinkt als ze eruit ziet is het alvast veelbelovend.

Hotpepper01
18 januari 2016, 13:58
Gaaf dat het zo geregeld kan worden. Inderdaad iets om in de toekomst in de gaten te houden als er in de Verenigde Staten van Ellende eens iets interessants te koop is, maar men niet wil verzenden. Ik ben blij voor jou, Jay, dat het goed is gegaan en ben benieuwd naar het HNGD topic.

Jay75
18 januari 2016, 15:05
Hoe zit dat dan met BTW en inklaringskosten etc.?
Die betaal je dan aan FedEx?

Proficiat met je Gretsch btw. Als ze zo goed klinkt als ze eruit ziet is het alvast veelbelovend.

Ja, daar verwacht ik een deze dagen gewoon de factuur van.

Joost de Ruig
18 januari 2016, 15:25
Ja, daar verwacht ik een deze dagen gewoon de factuur van.

Maar de locale btw (hoe hoog is die?) werd eerst van de prijs afgehaald voordat je deze betaalde?

episua
19 januari 2016, 18:21
@ Jay75:
Dit leek mij ook wel wat voor jou:
http://www.ebay.com/itm/GRETSCH-DUO-JET-G6128T-1962-FSR-VINTAGE-WHITE-LACQUER-DOUBLE-CUTAWAY-GUITAR-HAR-/371523836352?hash=item56808bd9c0

Jay75
20 januari 2016, 10:15
NICE! Zeker ja!