PDA

View Full Version : Nieuw hier!



Warroo
3 januari 2016, 20:01
Hi!

Ik ben Warroo en een paar maanden geleden op "latere leeftijd" (ik ben 42) gestart met gitaarles. Had ik veel eerder moeten doen.. Ik heb een zeer prettige en technisch goede leraar, die werkt volgens het principe "leren aan de hand van nummers die je zelf leuk vindt." En dat werkt bij mij. Ik heb een Fender Stratocaster en een zeer eenvoudige vox versterker, die prima voldoet. Leuk om hier in contact te komen met zoveel meer ervaren gitaristen.

Joost de Ruig
3 januari 2016, 20:04
Welkom en veel plezier hier!

Pter
3 januari 2016, 20:23
Welkom, mijn leraar gaat op dezelfde manier te werk en het wordt steeds leuker naarmate het beter gaat.

Pepe
3 januari 2016, 20:53
Ja, welkom. Ik ben een groot voorstander van gelijk nummers spelen maar wel af en toe reflecteren om de samenhang duidelijk te krijgen. Je hoeft geen 200 rock'n roll nummers te leren als je weet dat het allemaal I, IV, V is.

Duhsjaak
3 januari 2016, 21:26
Helemaal eens.
Alhoewel ik niet weet wat 1, 4, 5 is.

Laten we het gewoon simpel stellen:
Op een bepaalde leeftijd moet je leven met het idee dat we geen Clapton meer zullen worden. Vooropgesteld dat het misschien zelfs beter is als je dat helemaal niet ambieert. Ik niet in ieder geval.

Het best haalbare is vreselijk veel plezier hebben.
En proberen eruit te halen wat binnen ons bereik ligt.

Zo te zien ben je daar al goed mee bezig. Aan Pépé's zeer goede raad over reflectie zou ik willen toevoegen:
Reflectie is mooi, maar gevaarlijk. Je loopt de kwade kans het spontane eruit te halen als je jezelf teveel op de vingers kijkt. Lekker genieten, erkennen dat plat op je smoel gaan part of the game is en opnemen wat je hebt gedaan. Als je een podium beklimt ligt dat anders natuurlijk. Dan kun je maar beter een zeker niveau laten horen.
Of het podium nog even laten. Niks mee mis.

Dan (voorbeeld: ikzelf neem series van 10 dingen op - en ga die dan beluisteren) na een bepaalde tijd is het makkelijker om na te gaan wat er naar je zin is en wat niet. Even als een schilder afstand nemen, en genieten van de dingen die lekker gingen. Fouten en al.

Ik ben in de weer geweest met een van de beste fotografen van NL, en van hem heb ik geleerd dat als 3 op de 10 tevreden maken, je alle reden hebt om trots op jezelf te zijn.

Ik ben weer schaamteloos aan het doordraven. Went vanzelf.
Denk er maar eens over.
Welkom in ieder geval.
Vriendelijke groet, Gus

Pearl
3 januari 2016, 21:49
Welkom. Ik ben met gitaarles begonnen toen ik 45 was. Had ik ook eerder moeten doen maar men is nooit te oud om te leren. Veel plezier!

Pter
3 januari 2016, 22:11
"Alhoewel ik niet weet wat 1, 4, 5 is."

Ik denk dat hij dit bedoeld:
http://www.gitaarnet.nl/content.php?542-6_solo

Duhsjaak
4 januari 2016, 08:13
Ja, dank je wel. Dat is het inderdaad.
Ik had die opmerking niet op die manier moeten maken.

Ik weet in theorie hoe het werkt. Maar het is voor mij niet mogelijk om die theorie om te zetten.
Ik weet hoe een motor werkt, maar kan er niet zelf eentje bouwen.
Zoiets dus.

Ik speel na, wat ik zing in mijn hoofd. Zo werkt dat bij mij. Maar als je les hebt, heb je daar nog niet zoveel aan.
Wat ik heb geprobeerd naar voren te brengen, is dat als je met plezier je gitaar pakt de kans het grootste is dat je er het verste mee komt.

Accepteren dat dingen niet gelijk lukken is de snelste weg naar spelen met plezier. Voilà, een kleine toelichting dus. En dank voor je hulp.
Vriendelijke groet, Gus

Dutch66
4 januari 2016, 08:58
Welkom op GN Warroo!

Warroo
5 januari 2016, 22:34
Leuke reacties! Dank voor warme welkom..