PDA

View Full Version : 'pop' bij inschakelen reverb pedaal



davidof
2 januari 2016, 17:34
Hallo

Bij een Hardwire Stereo Reverb pedaal krijg ik ineens een redelijk luid 'pop' geluid als ik hem in- / uitschakel, dit was voorheen niet het geval. Dus er moet iets gebeurd zijn .. iemand enig idee? Hij staat op mijn pedalboard gevoed door onespot

Thanks

Plant
2 januari 2016, 17:48
... dit was voorheen niet het geval. Dus er moet iets gebeurd zijn ..

Is er iets aan je setup veranderd? B.v. pedaal op een andere plaats in de keten o.i.d. Zo ja, plaats eens terug in de oude positie en hoor of het dan weer weg is.

Wat is je setup trouwens (aangesloten voor en na en eventueel de situatie oud en nieuw)?

davidof
2 januari 2016, 18:20
Is er iets aan je setup veranderd? B.v. pedaal op een andere plaats in de keten o.i.d. Zo ja, plaats eens terug in de oude positie en hoor of het dan weer weg is.

Wat is je setup trouwens (aangesloten voor en na en eventueel de situatie oud en nieuw)?

Enige verandering is een Mooer Mod factory bijgevoegd

Git - Octaver - Maxon od808 - VS Open road - Fulltone Tremolo - Volume pedaal - Mooer Mod factory - BOSS dd-3 - Hardwire reverb - EHX clean booster

the sure thing
2 januari 2016, 18:26
Enige verandering is een Mooer Mod factory bijgevoegd



Yep. Dat is de boosdoener.


Of je kan ook ff n paar x achter elkaar switchen. Soms helpt dat ook.







Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

davidof
2 januari 2016, 18:34
Yep. Dat is de boosdoener.


Of je kan ook ff n paar x achter elkaar switchen. Soms helpt dat ook.







Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Eeecht? Hmm, zou een aparte voeding (voodoolab) helpen? of is er echt niks aan te doen..

the sure thing
2 januari 2016, 18:57
Eeecht? Hmm, zou een aparte voeding (voodoolab) helpen? of is er echt niks aan te doen..

Mijn jarenlange ervaring heeft geleerd dat pedalen onderling toch "reageren" op elkaar. Ik heb ooit gehad dat ik 6 pedalen in een chain had. Ik ruilde pedaal 1 in voor een andere en pedaal 6 had ploteseling bij het intrappen een toename in het volume. Dat soort hele rare dingen.

Het is vaak ook de combi van dingen. Het kan zijn dat met gestabiliseerde/geisoleerde voedingen je probleem is. Soms is ff 10x schakelen ook de oplossing voor de ongewenste klik/plop.

Ik ben sowieso geen fan van onespot. Schaf één keer een goede voeding aan en je kan er 10 jaar mee vooruit.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

davidof
2 januari 2016, 20:00
Mijn jarenlange ervaring heeft geleerd dat pedalen onderling toch "reageren" op elkaar. Ik heb ooit gehad dat ik 6 pedalen in een chain had. Ik ruilde pedaal 1 in voor een andere en pedaal 6 had ploteseling bij het intrappen een toename in het volume. Dat soort hele rare dingen.

Het is vaak ook de combi van dingen. Het kan zijn dat met gestabiliseerde/geisoleerde voedingen je probleem is. Soms is ff 10x schakelen ook de oplossing voor de ongewenste klik/plop.

Ik ben sowieso geen fan van onespot. Schaf één keer een goede voeding aan en je kan er 10 jaar mee vooruit.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

I know, een voodoolab is echt nodig, maar zo duuuuuur

the sure thing
2 januari 2016, 20:20
PM mij ff, ik heb nog een oude Pedalpower liggen (1e versie)


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

miyaru
2 januari 2016, 22:03
Ik hoor een hoop slechte dingen over One Spot voedingen. Ik heb er één, en die voedt 10 pedalen zonder enig probleem. Het hoeft dus niet altijd de boosdoener te zijn. Ik ben ervan overtuigd dat een geïsoleerde voeding beter kan zijn, maar zolang dit goed werkt, waarom niet een One Spot?

Voor het geld was het te proberen. Toen alles nog een eigen voeding had of batterijen had mijn EHX Neo Clone het plop probleem, maar echter maar één keer na het inschakelen van het spul daarna niet meer tijdens een sessie van spelen.

Nu heb ik het probleem überhaupt niet meer ivm aanwezigheid van een Switcher/Looper.

Als The Shure Thing nog zo'n Pedalpower heeft voor je zou ik dat zeker doen, altijd beter dan een One Spot!

Succes......

Robin.

tmms
2 januari 2016, 22:07
Is dat Voodoolab, de Mercury Magnetics onder de pedalenvoedingen:D. Harley Benton powerplant junior, beter vind je niet, simpel as that:ok:.

miyaru
2 januari 2016, 22:13
Ja, zou je denken Tmms? Je hoort over die Harley Benton's ook verschillende verhalen. Heb niets tegen het merk an sich, heb er zelf de FXL8 Pro Switcher van, en ben er erg tevreden mee.

Robin.

tmms
2 januari 2016, 22:18
Papieren wijsheid, één van m'n volgende aanschaffen, maar zonder meer. Vijf galvanisch gescheiden uitgangen, elk met een stabilistatie ic, what else do you want (o ja een fancy amerikaans serienummer:D).
Ben absoluut pro-amerika, zeker nu, maar de prijzen die ze voor een ontwerpje rekenen vind ik raar duur. Vragen om problemen, maar hun idee is snel cashen, en gelijk hebben ze:ok:.

miyaru
2 januari 2016, 22:28
Ja , je hebt gelijk, ik heb het van horen zeggen......het zal ook best wel goed spul zijn. Zoals gezegd, ik heb de Switcher van HB. Ik vind het ook leuk alternatieven te vinden voor "dure problemen". Ik was voor een switcher/looper aan het kijken, en stuitte op een Boss van € 690,= - en dacht dat moet ander kunnen, wat rond geneusd op het forum hier 10us gesproken die ook een HB switcher heeft, en tevreden is. Kogel door de kerk, besteld en nooit spijt gehad!:ok:

Maar sommige dingen wil ik wel knap, en heb dus wel een "echte" Pedaltrain Novo 32 gekocht, vond ik wel knapper dan wat ik voor de rest gezien heb in dat genre.

Robin.

davidof
3 januari 2016, 01:11
Hoeveel pedalen kan ik voeden met zo'n HB Powerplant Jr?

De Mooer verbruikt bijvoorbeeld al 128 mA (max) .. dat zou theoretisch dus niet mogelijk zijn?

tmms
3 januari 2016, 11:30
Denk dat het wel los loopt, anders is het mogelijk twee 'uitgangen' parallel aan te sluiten. Kabeltjes daartoe worden erbij geleverd.

davidof
3 januari 2016, 12:21
Denk dat het wel los loopt, anders is het mogelijk twee 'uitgangen' parallel aan te sluiten. Kabeltjes daartoe worden erbij geleverd.

Dan heb ik nog 3 uitgangen voor alle andere pedalen ... :/

tmms
3 januari 2016, 12:25
Koop je er nog één:D. Even uitvogelen, maar er zijn vast exemplaren bij die samen op een uitgang kunnen.

Gearjunkie
3 januari 2016, 12:34
Powerplant heeft niet zoveel vermogen en is volgens mij niet gestabiliseerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tmms
3 januari 2016, 12:49
5x120mA en wellus.

Gearjunkie
3 januari 2016, 13:02
5x120mA en wellus.

Inderdaad, er is dus best verschil tussen de PP en de PP jr.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk