PDA

View Full Version : Nothing else matters...



BlackSun
21 juli 2003, 20:10
Hey,
ik ben bezig nothing else matters te leren, maar ik heb nogal moeite met dit stukje:

---------------2p0-----
----------5---------5--
------5---------------5
------------------------
------------------------
------------------------

ik krijg mijn wijsvinger(pak akkoord met pink5 ring 5 wijs 2) niet goed op de 2, bijna helemaal niet. Heb ik gewoon te korte vingers? of meot het op een andere manier?!? Ik kom er echt bijna niet. Kan mn vingers nie genoeg spreiden lijkt het wel.

schaap
21 juli 2003, 21:09
hmm, ik denk dat je gewoon moet blijven oefenen, en dat je vingers het dan vanzelf wel halen. Of gewoon niet je vingers vasthouden, maar na aanspelen loslaten en dan snel dus die 2 pakken, maar dat klinkt een stuk minder mooi.

ben???
21 juli 2003, 23:59
gewoon oefenen, op gegeven moment kunnen je vingers gewoon een sruk verder uit elkaar.

BlackSun
22 juli 2003, 16:52
Ok, nogmaar ff doorzetten dan :) Ik dacht dat ik et misschien verkeerd deed ofzow

Nimrod
22 juli 2003, 17:29
ik speelde het eerst door te "schanieren" ..... gewoon ff loslaten dus, je duim als draai punt gebruiken ofzo

naar een tijdje oprekken moet het wel lukken :D

danielblikman
22 juli 2003, 18:29
Niet zoals 't hoort, maar wel een oplossing:

Zolang je je vingers nog niet zo'n eind uit elkaar kan krijgen, pak 'm dan:

-----------0----2p0---0------
-------1--------------------1-
-------------------------------
-------------------------------
-------------------------------
-------------------------------

Blijven oefenen!

Daniel

Kramerman
23 juli 2003, 18:39
probeer dan ook maar eens hot for teacher , daar moet je 4 fretten overbrugen bij de intro en de 4e toon moet je tappen , je vingers zullen wel uit elkaar gaan :-) en ik dacht bij call of ktulu moet je zelf eens 5 fretten overbruggen zonder de andere los te laten.

BlackSun
24 juli 2003, 15:46
Ligt er natuurlijk ook aan waar op de hals en welke greep je moet hebben he :)

Kramerman
24 juli 2003, 19:17
wel bij van halen ( hot for teacher ) moet je de 0 3 7 12 hebben in ongeveer 1 seconde ( met tapping wel :) ) dus die drie naar zeven moet je leggen. en bij call of ktulu eens van 5 naar 9 denk ik ( oow zijn er maar 4 weer :) )

tja eht ligt er aan he :-D

SoE
7 augustus 2003, 15:53
ik heb een filmpje van george lynch, waarbij hij zijn zgn. gothic octaves uitlegt.. daar gaat hij met zijn wijsvinger op fret 3, zijn middelvinger op fret 4, en zijn pink op fret 9, da haal ik fokking nooit, da is pas strekken :P

Negative K3 fan
7 augustus 2003, 17:22
dat filmpje ken ik ook, dan zit ie daar met zn geile wasbordje met enorme vingerstrekkingen :)

danielblikman
8 augustus 2003, 16:48
ik heb een filmpje van george lynch, waarbij hij zijn zgn. gothic octaves uitlegt.. daar gaat hij met zijn wijsvinger op fret 3, zijn middelvinger op fret 4, en zijn pink op fret 9, da haal ik fokking nooit, da is pas strekken :P

Op welke snaar? Kan er zelf net niet bij, zit met m'n pink 2 mm van de 9e fret, merk wel dat 't op de lage E makkelijker is dan op de hoge e.

Zal nog ff rekken en heel veel strekken, dan lukt 't mij ook wel :P

Tot die tijd.....kramp :-?