PDA

View Full Version : Tips voor Reverb en Delay pedaal / Polariteit mA



DiRemy
1 januari 2016, 13:30
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een pedalboard.
Graag wil ik hier een Reverb en Delay op hebben.
Iemand een tips voor een goede Reverb en Delay?
Max. 250 euro per pedaal.

Specifieke vraag:
Op het board komt ook een Proco RAT 2 distortion.
Polariteit is een beetje onduidelijk voor dit pedaal (veel verwarring op Google).
Momenteel heb ik een multivoeding met negativ-centre outputs.
Volgens mij heeft de RAT 2 een positiv-centre input?

Verder heeft m'n multivoeding 8 x 9V DC (500mA), 1 x 12V DC (500mA) en 1 x 12V AC (500mA) outputs. Op het board komt een RAT2, Fulltone OCD, Boss Blues driver en voor nu een Boss Delay DD-3 en Boss Chorus Ensemble CE-5.

Wanneer gebruik je de AC en wanneer de DC output (voor 12 volt pedalen)?

mA is volgens mij de hoeveelheid stroom die een multivoeding kan leveren. Te weinig mA in verhouding tot de benodigde mA op je pedalboard zal ten koste gaan van de performance van de effecten. Heeft teveel mA ook nog invloed op de pedalen? Met de pedalen die ik ga gebruiken kom ik denk ik niet aan de 500mA.

Dirk_Hendrik
1 januari 2016, 14:06
De RAT heeft een minijack voor de voeding. Die heeft een positieve tip. Verlopjes van 2.1mm "boss style" plug zijn gemakkelijk te krijgen.

AC gebruik je voor de pedalen die AC willen. AC pedalen met DC voeden kan tot permanente schade leiden.

Te weinig stroom van de voeding betekent dat de spanning inzakt of dat de voeding er helemaal mee kapt. Te veel stroom van de voeding is nooit erg. (spanning wel!)

Brad
1 januari 2016, 15:45
Als je van een milde analoge sound houd dan zou ik als delay pedaal een MXR M169 Carbon copy nemen . Heeft een vertragingstijd tot 600 mili seconden en kost ongeveer 170 euro

Er is ook een bright versie voor ongeveer 190 euro , de M269SE voor ongeveer 190 euro maar ik geef de voorkeur aan de eerste