PDA

View Full Version : Je beste en slechtste aankoop van 2015 topic!!!



The Lo Lands
31 december 2015, 15:02
2015 zit er bijna op en dus kunnen we de stand opmaken. Hoe graag praten muzikanten over hun gear? Heel erg graag dus om het jaar goed af te sluiten...

...wat is je beste aankoop in 2015 en je slechtste aankoop in 2015 en waarom?

Mijn beste aankoop is de Catalinbread Dirty Little Secret MKIII. Waarom: het eerste pedaal dat goed matched met mijn gitaren en versterkers en te gek klinkt met een fuzz pedaal er voor.

Mijn slechtste aankoop was dit jaar toch wel een Mesa Boogie Recto-Verb versterker. Waarom: niet omdat het een slechte versterker is, maar het totaal niet mijn sound is.

schizo910
31 december 2015, 15:07
Beste aankoop een Fender Jazzmaster, EINDELIJK... En de slechtste was niet zozeer een aankoop maar een door ruil verkregen oude Boss Pitchshifter.

tmms
31 december 2015, 15:15
Best: Marshall class5 en Jet City powersoak.
Miskoop: geen dit jaar:strat:

Pepe
31 december 2015, 15:16
Mijn beste aankoop is de Free the Tone Red Jasper. Ik heb meestal wel wat te zeuren maar hij doet precies wat ik wil van een overdrive. De USA '72 thinline op een 2e plek. Ik merk dat ik hem steeds vaker meeneem wegens awesomeness.

Mijn slechtste aankoop was de EHX soul food. Het ding kost je de kop niet dus drama blijft uit.

Joost de Ruig
31 december 2015, 15:19
Beste aankoop: Fender Hotrod DeVille Michael Landau

Slechtste aankoop: tuner Harley Benton (stompbox versie)

Erik de Perik
31 december 2015, 15:23
Beste aankoop: Kitty Hawk Apache
Slechtste aankoop: Hongaarse salami eergisteren

tmms
31 december 2015, 15:29
:D, goulash moet je hebben:ok:

arjanb01
31 december 2015, 15:30
Beste aankoop: line 6 g55 draadloze gitaar set, topaankoop en de kabels de deur uit !

Slechtste aankoop: geen.

Midwolda
31 december 2015, 15:35
Beste: 1992 Gibson Les Paul Studio ebony.
Slechtste: Fazley T30 cliptuner. Die is telepatisch begaafd en geeft aan wat jij denkt dat-ie moet aangeven
i.p.v. dat-ie gewoon aangeeft hoe de snaar gestemd staat. Mooie kleurtjes, dat dan weer wel.

D3nnis
31 december 2015, 15:41
Beste: Ernst Fliek preamp
Slechtste: iets van die amplitube rotzooi :D

barno
31 december 2015, 15:47
beste heb ik gewoon gekregen van een gewaardeerd forumlid: een booster van ... , damn weet ik niet meer juist, heb 'm overschilderd. Moet nu geen TS9 meer gebruiken.

ook vet maar wel betalend en nogal veel eigenlijk: C9 orgelpeda EHX: fijn speelgoed en zowaar nog bruikbaar ook in de band

pasqual
31 december 2015, 15:58
Beste: T-rex Comp Nova.
Slechtste: eigenlijk gewoon goed maar niet voor mij bestemd: Egnater Renegade head.
Wel een geweldig clean.

miyaru
31 december 2015, 16:04
Beste Pedaltrain Novo 32 en Way Huge Fat Sandwich slechtste weet ik eigenlijk niet zo gauw.......

Jongens en Meisje: fijne jaarwisseling!!!

Robin.

Kakihara
31 december 2015, 16:21
beste heb ik gewoon gekregen van een gewaardeerd forumlid: een booster van ... , damn weet ik niet meer juist, heb 'm overschilderd. Moet nu geen TS9 meer gebruiken.

ook vet maar wel betalend en nogal veel eigenlijk: C9 orgelpeda EHX: fijn speelgoed en zowaar nog bruikbaar ook in de band

Die Hao Rust Booster of zoiets? Die vond ik ook wel bruut, in die vijf seconden dat ik hem gehoord heb :)
Anyways, mijn beste aankoop: Guttlin Servant.

The Lo Lands
31 december 2015, 17:10
Beste: T-rex Comp Nova.
Slechtste: eigenlijk gewoon goed maar niet voor mij bestemd: Egnater Renegade head.
Wel een geweldig clean.

Haha, ik vind het clean van mijn Mesa Boogie Recto-Verb ook te gek, maar het drive kanaal is niet mijn sound :-) Altijd jammer als je slechtste aanschaf ook meteen de duurste is :-/

En fijne jaarwisseling allemaal!!

Brad
31 december 2015, 17:25
Beste aankoop : Tascam field recorder , makkelijke bediening en kan ook als digitale mp3 WAV recorder fungeren via de line in

Sechtste aankoop : Hoeslaken bij een goedkope winkel

mountainman
31 december 2015, 18:03
Lastig om een keuze te maken. Ik ben dit jaar best flink tekeer gegaan met het aanschaffen van pedalen. Onder andere een phaser en een auto-wah van Mad Professor. Uit de factory serie weliswaar want het moet ook weer niet te gek worden.

Maar goed, hier komt-ie dan... op een gedeelde eerste plaats: Neo Instruments Mini Vent, Xotic SP compressor
Slechtste aankoop: MXR Noise Clamp. Reageert te traag en zo snel speel ik toch echt niet. ;)

the sure thing
31 december 2015, 21:35
Beste: Xotic Wah
Slechtste: TC Electronics Corona Chorus


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Mitch
31 december 2015, 22:15
Beste pedaal: Rockett Animal. Werkt werkelijk fantastisch in mijn setup, zou ik de hele avond mee kunnen spelen zonder overig speelgoed.
Beste gitaar: Squier Joe Mascis sig Jazzmaster. Wat heb ik dáár al een berg plezier aan gehad! Ziet er sexy uit, speelt ontzettend lekker dankzij de super hals en de pickups zijn precies de output die ik lekker vind. Ongelofelijk dat ik dit ooit zou vinden van een Squier.
Geen amps gekocht.

Slechtste aankoop: euh.... niks geloof ik. Ga ik het dan toch nog ooit leren?

apekop
1 januari 2016, 12:17
Beste: Eventide H9 max. Super multi-effect. Multi-inzetbaar en handig mee te nemen bij verschillende projecten als extra effect pedaal. Helaas maar 1 algoritme tegelijk anders was hij nog bruikbaarder.

Slechtste: Cleartune app (stemapparaat voor iPhone). Veel te gevoelig voor inkomend signaal waardoor de wijzer alle kanten op schiet als er iemand doorheen praat bijvoorbeeld.

telecastermaster
1 januari 2016, 15:41
Met afstand de beste aankoop van 2015 was de Dirt Devil Spider.
Fantastisch wat een uitvinding.
Stofzuigt mijn huis terwijl ik in het zwembad lig.
Kan geen effectpedaaltje tegen op.


http://static.voordeelmuis.nl/img/jpg/1490/1490606.jpg

Brad
1 januari 2016, 15:47
Zuigt hij ook per ongeluk je plectrums naar binnen die je hebt laten vallen en laten liggen ? Lijkt mij weer minder

The Lo Lands
1 januari 2016, 17:09
Met afstand de beste aankoop van 2015 was de Dirt Devil Spider.
Fantastisch wat een uitvinding.
Stofzuigt mijn huis terwijl ik in het zwembad lig.
Kan geen effectpedaaltje tegen op.


http://static.voordeelmuis.nl/img/jpg/1490/1490606.jpg

Die moet ik zeker even onthouden, super handig! ;-) En je slechtste aankoop?

Han S
1 januari 2016, 20:42
Zijn fiets. :hide:

telecastermaster
2 januari 2016, 10:06
Nee hoor. Slechtste aankoop: abonnement op de fitness..... :roll: